Cautare acte in Monitorul Oficial care contin:
statutul elevului din 1 august 2024
Monitorul Oficial 699 din 25 Iulie 2025 (M. Of. 699/2025)
LEGE nr. 141 din 25 iulie 2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare EMITENT: Parlamentul PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 699 din 25 iulie 2025
Parlamentul româniei adoptă prezenta lege.art. i(1) prezenta lege reglementează unele măsuri fiscal-bugetare pentru a consolida sustenabilitatea financiară a româniei pe termen lung prin limitarea cheltuielilor permanente, până la un nivel care să permită respectarea condiţionalităţilor asumate de românia, cu consecinţe negative asupra performanţelor fiscale şi externe ale statului român, şi prin creşterea veniturilor astfel încât să se poată susţine din fonduri publice finanţarea tuturor categoriilor de servicii publice destinate cetăţenilor la un nivel calitativ şi competitiv impus de standardele europene.(2) măsurile instituite de prezenta lege au caracter excepţional şi urmăresc să asigure guvernului finanţarea necesară respectării angajamentelor asumate ...
Monitorul Oficial 698 din 25 Iulie 2025 (M. Of. 698/2025)
DECIZIA nr. 357 din 22 iulie 2025 referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Legii privind unele măsuri fiscal-bugetare, în ansamblul său, precum şi ale art. II pct. 7 [cu referire la art. 100 alin. (1), (4) şi (5) din Legea nr. 227/2015] şi pct. 12-19 [cu referire la art. 153 alin. (1) lit. f^3)-f^4), f^7)-f^9), art. 154 alin. (1) lit. c), d), f), h), h^1), h^2), j)-l) şi o) din Legea nr. 227/2015], art. VIII pct. 3 [cu referire la art. 224 alin. (1) lit. c), d), i), k), m) şi p) din Legea nr. 95/2006] şi pct. 7 [cu referire la art. 224 alin. (1^4) şi (1^5) din Legea nr. 95/2006], art. IX pct. 1 [cu referire la art. 17 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005], art. XIV, art. XV pct. 1-4 [cu referire la art. 16 alin. (1), (1^2) şi (2) şi art. 17 alin. (1)-(2^1) din Legea-cadru nr. 153/2017], art. XVIII alin. (9), art. XX, art. XXII, art. XXIII alin. (1)-(5) şi (7) şi art. LVIII din lege EMITENT: Curtea Constituţională PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 698 din 25 iulie 2025
┌──────────────┬───────────────────────┐│elena-simina │- preşedinte ││tănăsescu │ │├──────────────┼───────────────────────┤│asztalos │- judecător ││csaba-ferenc │ │├──────────────┼───────────────────────┤│mihai busuioc │- judecător ...
Monitorul Oficial 1251 bis din 12 Decembrie 2024 (M. Of. 1251 bis/2024)
METODOLOGIE-CADRU din 2 decembrie 2024 privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2025-2026 EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 1251 bis din 12 decembrie 2024
──────────aprobată prin ordinul nr. 7.495 din 2 decembrie 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 1.251 din 12 decembrie 2024.──────────cap. idispoziţii generaleart. 1(1) prezenta metodologie reglementează:a) condiţiile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar;b) organizarea şi desfăşurarea etapelor de mobilitate a personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar;c) recrutarea, selecţia şi angajarea personalului didactic de predare în învăţământul preuniversitar, precum şi eliberarea din funcţie a personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar.(2) prin localitate, în sensul prezentei metodologii, se înţelege: comună, oraş, municipiu, municipiul bucureşti.(3) prin isj/ismb, în cuprinsul prezentei metodologii, se înţelege inspectorat şcolar ...
Monitorul Oficial 1268 din 17 Decembrie 2024 (M. Of. 1268/2024)
METODOLOGIE din 19 noiembrie 2024 de asigurare a omologării mijloacelor de învăţământ EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 1268 din 17 decembrie 2024
──────────aprobată prin ordinul nr. 7.442 din 19 noiembrie 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 1268 din 17 decembrie 2024.──────────cap. idispoziţii generaleart. 1prezenta metodologie stabileşte cadrul general privind asigurarea omologării mijloacelor de învăţământ de către ministerul educaţiei, denumit în continuare me, în scopul utilizării acestora în sistemul naţional de învăţământ preuniversitar de stat, particular şi confesional, în conformitate cu legislaţia în vigoare.art. 2prezenta metodologie reglementează: a) scopul, principiile utilizării şi importanţa mijloacelor de învăţământ în procesul educaţional;b) categoriile de mijloace de învăţământ pentru care se poate solicita obţinerea omologării în vederea utilizării lor în sistemul de învăţământ ...
Monitorul Oficial 881 bis din 02 Septembrie 2024 (M. Of. 881 bis/2024)
PLANUL NAŢIONAL din 28 august 2024 de combatere a violenţei şcolare EMITENT: Guvernul PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 881 bis din 2 septembrie 2024
──────────aprobat prin hotĂrÂrea nr. 1.065 din 28 august 2024, publicată în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 881 din 2 septembrie 2024.──────────cap. 1motivaŢieart. 1art. 65 din legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare, prevede ca obiectiv al planului naţional de prevenire şi combatere a violenţei şcolare prevenirea şi reducerea activităţilor şi comportamentelor care încalcă sau favorizează încălcarea normelor de moralitate şi conduită, în orice formă de manifestare, atât ca violenţă verbală, fizică, psihologică -bullying, emoţională, sexuală, socială, culturală, cibernetică, cât şi ca orice alte activităţi sau comportamente care pot pune în pericol sănătatea sau integritatea beneficiarilor ...
Monitorul Oficial 795 bis din 12 August 2024 (M. Of. 795 bis/2024)
REGULAMENT-CADRU din 6 august 2024 de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 795 bis din 12 august 2024
──────────aprobat prin ordinul nr. 5.726 din 6 august 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 795 din 12 august 2024.──────────titlul idispoziţii generalecap. icadrul de reglementareart. 1(1) regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, denumit în continuare regulament, reglementează organizarea şi funcţionarea unităţilor de învăţământ preuniversitar, denumite în continuare unităţi de învăţământ, în cadrul sistemului de învăţământ din românia, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, şi se aplică în toate unităţile de învăţământ.(2) unitatea de învăţământ se organizează şi funcţionează în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, ale prezentului regulament, ale propriului regulament de ...
Monitorul Oficial 792 bis din 12 August 2024 (M. Of. 792 bis/2024)
REGULAMENT-CADRU din 31 iulie 2024 de organizare şi funcţionare a centrelor judeţene/al municipiului Bucureşti de resurse şi asistenţă educaţională EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 792 bis din 12 august 2024
──────────aprobat prin ordinul nr. 5.701 din 31 iulie 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 792 din 12 august 2024.──────────cap. idispoziţii generale statutul cjrae/cmbraeart. 1În fiecare judeţ funcţionează centrul judeţean de resurse şi asistenţă educaţională, denumit în continuare cjrae, iar în municipiul bucureşti funcţionează centrul municipiului bucureşti de resurse şi asistenţă educaţională, denumit în continuare cmbrae.art. 2cjrae/cmbrae sunt instituţii de învăţământ special integrat, cu personalitate juridică, specializate în oferirea, coordonarea, monitorizarea şi evaluarea de servicii educaţionale specifice acordate beneficiarilor direcţi şi indirecţi ai educaţiei, pentru a asigura tuturor accesul la o educaţie de calitate, precum şi asistenţa ...
Monitorul Oficial 795 din 12 August 2024 (M. Of. 795/2024)
STATUTUL ELEVULUI DIN 1 AUGUST 2024 EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 795 din 12 august 2024
──────────aprobat prin ordinul nr. 5.707 din 1 august 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 795 din 12 august 2024.──────────cap. idispoziţii generalesecŢiunea 1dispoziţii generaleart. 1(1) prezentul statut reglementează drepturile şi îndatoririle beneficiarilor primari ai educaţiei înscrişi în unităţile de învăţământ de stat, particular şi confesional din românia.În sensul prezentului statut, expresia beneficiari primari are semnificaţia: antepreşcolari, preşcolari, elevi, reprezentaţi de către părinţi/reprezentanţi legali.(2) prezentul statut asigură cetăţenilor româniei şi cetăţenilor celorlalte state membre ale uniunii europene, ai statelor aparţinând spaţiului economic european şi ai confederaţiei elveţiene drepturi egale de acces la toate nivelurile şi ...
ORDIN nr. 5.707 din 1 august 2024 privind aprobarea Statutului elevului EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 795 din 12 august 2024
Având în vedere:- prevederile ordinului ministrului educaţiei nr. 6.072/2023 privind aprobarea unor măsuri tranzitorii aplicabile la nivelul sistemului naţional de învăţământ preuniversitar şi superior, cu modificările ulterioare; – prevederile art. 105 alin. (4) din legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare;– referatul de aprobare nr. 1.107/dgÎp din 25.04.2024 referitor la proiectul de ordin al ministrului educaţiei privind aprobarea statutului elevului,în temeiul art. 13 alin. (3) din hotărârea guvernului nr. 731/2024 privind organizarea şi funcţionarea ministerului educaţiei,ministrul educaţiei emite prezentul ordin.art. 1se aprobă statutul elevului, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.art. 2se abrogă ...
Monitorul Oficial 503 bis din 30 Mai 2024 (M. Of. 503 bis/2024)
STRATEGIA NAŢIONALĂ din 23 mai 2024 pentru prevenirea şi combaterea antisemitismului, xenofobiei, radicalizării şi a discursului instigator la ură 2024-2027 EMITENT: Guvernul PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 503 bis din 30 mai 2024
──────────aprobată prin hotĂrÂrea nr. 540 din 23 mai 2024, publicată în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 503 din 30 mai 2024.──────────consideraţii generalei. introduceredemnitatea umană, protejarea şi promovarea drepturilor şi libertăţilor omului, justiţia şi statul de drept reprezintă valori supreme ale unei societăţi democratice. respectarea şi garantarea acestora trebuie să pornească de la înţelegerea ameninţărilor, interne sau externe, la adresa solidităţii şi stabilităţii democratice, de la recunoaşterea factorilor care le generează, dar şi a modalităţilor în care se manifestă - direct sau de o manieră subtilă şi codată. astfel de ameninţări sunt şi incidentele şi manifestările antisemite, xenofobe, extremiste ...