Cautare acte in Monitorul Oficial care contin:
metodologie din 9 mai 2024
Monitorul Oficial 879 bis din 02 Septembrie 2024 (M. Of. 879 bis/2024)
PLAN DE MANAGEMENT din 23 august 2024 al sitului Natura 2000 ROSCI0290 Coridorul Ialomiţei, al sitului Natura 2000 R0SPA0152 Coridorul Ialomiţei şi al ariei naturale protejate de interes naţional Pădurea Alexeni - cod III.2 (R0NPA0850) EMITENT: Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 879 bis din 2 septembrie 2024
──────────aprobat prin ordinul nr. 1.851 din 23 august 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 879 din 2 septembrie 2024.──────────cuprins1. informaŢii generale1.1. descrierea sintetică a planului de management1.2. procesul de elaborare al planului de management1.3. descrierea ariilor naturale protejate vizate de planul de management1.3.1. ariile naturale protejate vizate de planul de management1.3.2. localizarea ariilor naturale protejate vizate de planul de management1.3.3. limitele ariilor naturale protejate vizate de planul de management1.3.4. zonarea internă a ariei naturale protejate2. mediul abiotic al ariilor naturale protejate2.1. geologie2.2. hidrografie2.3. pedologie2.4. clima2.5. elemente de interes conservativ, de tip abiotic3. mediul biotic al ariilor ...
Monitorul Oficial 909 bis din 09 Septembrie 2024 (M. Of. 909 bis/2024)
METODOLOGIE din 4 septembrie 2024 de completare şi valorificare a rapoartelor descriptive de evaluare a dezvoltării fizice, socioemoţionale, cognitive, a limbajului şi a comunicării, precum şi a dezvoltării capacităţilor şi atitudinilor de învăţare la finalul clasei pregătitoare şi al clasei I EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 909 bis din 9 septembrie 2024
──────────aprobată prin ordinul nr. 6.583 din 4 septembrie 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 909 din 9 septembrie 2024.──────────i. dispoziŢii generaleart. 1(1) prezenta metodologie reglementează completarea şi valorificarea rapoartelor descriptive de evaluare a dezvoltării fizice, socio-emoţionale, cognitive, a limbajului şi a comunicării, precum şi a dezvoltării capacităţilor şi atitudinilor de învăţare, pentru clasa pregătitoare, respectiv pentru clasa i, denumite în continuare rapoarte de evaluare.(2) rapoartele de evaluare se completează pentru toţi elevii din clasele pregătitoare, respectiv din clasele i din cadrul unităţilor de învăţământ de stat sau privat acreditat.(3) scopul întocmirii rapoartelor de evaluare îl reprezintă ...
Monitorul Oficial 913 din 10 Septembrie 2024 (M. Of. 913/2024)
METODOLOGIE din 4 septembrie 2024 privind întocmirea Raportului descriptiv de evaluare referitor la dezvoltarea fizică şi la formarea competenţelor cognitive şi socioemoţionale ale copilului, la finalul grupei mari a grădiniţei EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 913 din 10 septembrie 2024
──────────aprobată prin ordinul nr. 6.584 din 4 septembrie 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 913 din 10 septembrie 2024.──────────cap. idispoziţii generaleart. 1(1) prezenta metodologie reglementează întocmirea, completarea şi valorificarea raportului descriptiv de evaluare referitor la dezvoltarea fizică şi la formarea competenţelor cognitive şi socioemoţionale ale copilului, la finalul grupei mari a grădiniţei.(2) raportul descriptiv de evaluare referitor la dezvoltarea fizică şi la formarea competenţelor cognitive şi socioemoţionale ale copilului, la finalul grupei mari a grădiniţei, denumit în continuare raport descriptiv de evaluare, se completează pentru toţi copiii din grupele mari din cadrul unităţilor de ...
Monitorul Oficial 897 din 05 Septembrie 2024 (M. Of. 897/2024)
METODOLOGIE din 30 august 2024 privind portofoliul educaţional al preşcolarului şi al elevului din învăţământul preuniversitar EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 897 din 5 septembrie 2024
──────────aprobată prin ordinul nr. 6.478 din 30 august 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 897 din 5 septembrie 2024.──────────cap. idispoziţii generaleart. 1prezenta metodologie reglementează formatul portofoliului educaţional al preşcolarului/elevului, modalitatea de colectare a datelor, de utilizare şi de valorificare a portofoliului educaţional în conformitate cu prevederile legii nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare.art. 2portofoliul educaţional este obligatoriu începând cu generaţia de preşcolari care intră în grupa mijlocie, respectiv cu generaţia de elevi care intră în clasa pregătitoare în anul şcolar 2024-2025.art. 3(1) prezenta metodologie operează cu două tipuri de instrumente distincte, specifice sistemului educaţional, ...
Monitorul Oficial 893 din 04 Septembrie 2024 (M. Of. 893/2024)
PROCEDURĂ DE EMITERE din 27 august 2024 a avizului pentru finanţarea proiectelor ce au ca obiectiv comunicarea şi diseminarea informaţiilor referitoare la accesarea fondurilor europene EMITENT: Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 893 din 4 septembrie 2024
──────────aprobată prin ordinul nr. 6.048 din 27 august 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 893 din 4 septembrie 2024.──────────listă de acronime şi termeni specifici┌───────┬──────────────────────────────┐│acronim│ ││/ │explicaţie ││termen │ ...
Monitorul Oficial 874 din 30 August 2024 (M. Of. 874/2024)
METODOLOGIE din 23 august 2024 pentru elaborarea şi actualizarea calificărilor profesionale EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 874 din 30 august 2024
──────────aprobată prin ordinul nr. 6.194 din 23 august 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 874 din 30 august 2024.──────────cap. idispoziţii generaleart. 1calificarea este rezultatul formal al unui proces de evaluare şi validare, care este obţinut atunci când un organism competent stabileşte că o persoană a dobândit, ca urmare a învăţării, rezultate la anumite standarde prestabilite.art. 2(1) rezultatul formal al procesului de evaluare şi validare este un document care certifică încheierea cu succes a acestuia.(2) documentul menţionat la alin. (1) poartă numele de act de studii şi poate fi diplomă/certificat/atestat, după caz.(3) actele de ...
Monitorul Oficial 823 bis din 19 August 2024 (M. Of. 823 bis/2024)
STRATEGIE NAŢIONALĂ din 14 august 2024 privind adaptarea la schimbările climatice pentru perioada 2024-2030, cu perspectiva anului 2050 EMITENT: Guvernul PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 823 bis din 19 august 2024
──────────aprobată prin hotĂrÂrea nr. 1.010 din 14 august 2024, publicată în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 823 din 19 august 2024.──────────lista acronimelor1. introducere1.1. necesitatea elaborării strategiei1.2. metodologia utilizată pentru elaborarea strategiei1.3. implementarea snasc şi pnasc în perioada 2016 - 20201.4. scenariile utilizate1.5. instituţiile implicate în elaborarea strategiei2. viziune3. priorităţile, politicile şi cadrul legal3.1. cadrul de politici şi legislativ internaţional3.2. cadrul de politici şi legislativ european3.3. cadrul de politici şi legislativ naţional3.4. cadrul instituţional4. analiza contextului4.1. schimbările climatice la nivel global. tendinţe observate şi proiecţii4.1.1. temperatura şi extremele termice4.1.2. cantitatea medie de precipitaţii şi extremele pluviometrice4.1.3. alte tendinţe relevante ...
Monitorul Oficial 858 din 27 August 2024 (M. Of. 858/2024)
METODOLOGIE din 22 august 2024 de organizare şi desfăşurare a concursurilor/testărilor de ocupare a posturilor didactice/catedrelor care se vacantează pe parcursul anului şcolar în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 858 din 27 august 2024
──────────aprobată prin ordinul nr. 6.170 din 22 august 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 858 din 27 august 2024.──────────cap. idispoziţii generaleart. 1(1) coordonarea metodologică a concursurilor/testărilor pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat este asigurată de ministerul educaţiei.(2) conform art. 116 alin. (5) lit. t) şi ţ) din legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare, inspectoratele şcolare judeţene/ municipiului bucureşti asigură:a) consiliere şi asistenţă unităţilor de învăţământ în gestionarea resurselor umane, a posturilor didactice, legalitatea organizării şi desfăşurării concursurilor de ocupare a posturilor didactice;b) gestionarea, reactualizarea şi publicarea ...
Monitorul Oficial 853 din 27 August 2024 (M. Of. 853/2024)
ORDIN nr. 138 din 22 august 2024 privind stabilirea modalităţii de gestionare de către poliţişti a cazurilor privind actele de violenţă EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 853 din 27 august 2024
În temeiul art. 11 din legea nr. 26/2024 privind ordinul de protecţie şi al art. 7 alin. (5) din ordonanţa de urgenţă a guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea ministerului afacerilor interne, aprobată cu modificări prin legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare, viceprim-ministrul, ministrul afacerilor interne, emite următorul ordin:art. 1prezentul ordin reglementează modalitatea de gestionare de către poliţişti a actelor de violenţă, stabilind următoarele:a) procedura de intervenţie a poliţiştilor în cazurile privind actele de violenţă şi de cooperare cu celelalte instituţii cu atribuţii în prevenirea şi combaterea actelor de violenţă;b) modelul formularului de evaluare a riscului iminent şi metodologia ...
Monitorul Oficial 807 din 13 August 2024 (M. Of. 807/2024)
METODOLOGIE din 8 august 2024 de evaluare externă a calităţii educaţiei în învăţământul superior EMITENT: Guvernul PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 807 din 13 august 2024
──────────aprobată prin hotĂrÂrea nr. 962 din 8 august 2024, publicată în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 807 din 13 august 2024.──────────cap. idispoziţii generale - elaborare, scop, principii şi domeniul de aplicareart. 1elaborare şi conţinut(1) prezenta metodologie de evaluare externă a calităţii educaţiei în învăţământul superior, denumită în continuare metodologia, este elaborată de către agenţia română de asigurare a calităţii în Învăţământul superior, denumită în continuare aracis, în concordanţă cu standardele şi liniile directoare privind asigurarea calităţii în spaţiul european al învăţământului superior, denumite în continuare esg, adoptate la nivelul spaţiului european al învăţământului superior, denumit în ...