Monitorul Oficial
Metodologie (afisez 1712 rezultate)
- 2025
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
- 2018
- 2017
- 2016
- 2015
- 2014
- 2013
- 2012
- 2011
- 2010
- 2009
- 2008
- 2007
- 2006
- 2005
- 2004
- 2003
- 2002
- 2001
- 2000
- 1999
- 1998
- 1997
- 1996
- 1995
- 1994
- 1993
- 1992
- 1990
- 1976
Selectati luna pentru care doriti sa afisam metodologie din
Monitorul Oficial 145 din 19 Februarie 2025 (M. Of. 145/2025)
METODOLOGIE din 12 februarie 2025 privind realizarea exerciţiului naţional de metaranking EMITENT: Ministerul Educaţiei şi Cercetării PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 145 din 19 februarie 2025
──────────aprobată prin ordinul nr. 3.249 din 12 februarie 2025, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 145 din 19 februarie 2025.──────────art. 1obiectivul prezentei metodologii este de a stabili principiile şi procedura de lucru în vederea realizării anuale a metarankingului instituţiilor de învăţământ superior din românia.art. 2metarankingul naţional se bazează pe analiza unor clasamente internaţionale ale instituţiilor de învăţământ superior, recunoscute de „ireg (international ranking expert group), inventory of international rankings“, în care sunt prezente instituţiile de învăţământ superior româneşti.art. 3În selectarea clasamentelor internaţionale ale instituţiilor de învăţământ superior se va ţine cont de gradul de accesibilitate pentru diferite ...
Monitorul Oficial 135 din 14 Februarie 2025 (M. Of. 135/2025)
METODOLOGIE din 13 februarie 2025 privind finanţarea cercetării ştiinţifice universitare din cadrul instituţiilor de învăţământ superior de stat în anul 2025 EMITENT: Ministerul Educaţiei şi Cercetării PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 135 din 14 februarie 2025
──────────aprobată prin ordinul nr. 3.259 din 13 februarie 2025, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 135 din 14 februarie 2025.──────────art. 1(1) ministerul educaţiei şi cercetării (mec) constituie un fond dedicat finanţării cercetării ştiinţifice din instituţiile de învăţământ superior de stat pentru atingerea următoarelor obiective:a) creşterea calităţii resursei umane specializate în cercetarea ştiinţifică din instituţiile de învăţământ superior, inclusiv implicarea studenţilor în cercetare;b) dezvoltarea infrastructurii de cercetare-dezvoltare şi inovare, precum şi finanţarea activităţii de cercetare din cadrul instituţiilor de învăţământ superior de stat;c) creşterea performanţei şi a vizibilităţii cercetării româneşti în plan internaţional.(2) pentru anul 2025, ...
Monitorul Oficial 69 din 28 Ianuarie 2025 (M. Of. 69/2025)
METODOLOGIE din 20 decembrie 2024 de alocare şi utilizare a fondului pentru dezvoltarea instituţională a instituţiilor de învăţământ superior de stat, pentru anul 2025 EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 69 din 28 ianuarie 2025
──────────aprobată prin ordinul nr. 7.875 din 20 decembrie 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 69 din 28 ianuarie 2025.──────────cap. idispoziţii generaleart. 1(1) În conformitate cu art. 11 alin. (3), art. 111 alin. (2), art. 115, art. 119, art. 120 alin. (2) lit. c), art. 149 alin. (3) lit. c) şi alin. (12), (13), (14), (17) şi art. 155 lit. b) din legea învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare, se formează un fond distinct pentru dezvoltarea instituţională (fdi) din bugetul alocat ministerului educaţiei (me).(2) fondurile alocate pentru dezvoltarea instituţională a instituţiilor de învăţământ superior de ...
Monitorul Oficial 35 din 16 Ianuarie 2025 (M. Of. 35/2025)
METODOLOGIE din 20 decembrie 2024 privind fundamentarea cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat, evidenţa efectivelor de antepreşcolari/preşcolari şi elevi şcolarizaţi în unităţile de învăţământ particular pentru anul şcolar 2025-2026 EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 35 din 16 ianuarie 2025
──────────aprobată prin ordinul nr. 7.871 din 20 decembrie 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 35 din 16 ianuarie 2025.──────────cap. ifundamentarea cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat finanţat de la bugetul de stat şi prin bugetele locale/judeţene, după cazart. 1proiectul planului de şcolarizare la nivelul unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, respectiv al inspectoratelor şcolare, în vederea fundamentării cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat, se realizează pe baza următoarelor criterii generale: criteriul legislativ, criteriul economic, criteriul demografic, criteriul geografic, criteriul socioeconomic şi criteriul relevanţei.art. 2pentru fundamentarea proiectului planului de şcolarizare, în cadrul criteriului ...
Monitorul Oficial 8 bis din 09 Ianuarie 2025 (M. Of. 8 bis/2025)
METODOLOGIE din 6 decembrie 2024 pentru monitorizarea, evaluarea, identificarea, prevenirea şi combaterea segregării şcolare în învăţământul preuniversitar EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 8 bis din 9 ianuarie 2025
──────────aprobată prin ordinul nr. 7.701 din 6 decembrie 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 8 din 9 ianuarie 2025.──────────cap. idispoziţii generaleart. 1(1) prezenta metodologie reglementează monitorizarea, identificarea, evaluarea şi prevenirea segregării şcolare, precum şi intervenţia în cazuri de segregare şcolară.(2) prezenta metodologie stabileşte cadrul general pentru acţiunile de prevenire şi monitorizare a segregării şcolare, calendarul monitorizării, precum şi acţiunile de prevenire a segregării şcolare sau de intervenţie în cazurile de segregare şcolară din unităţile de învăţământ preuniversitar. metodologia stabileşte obligaţiile privind desegregarea şcolară care revin unităţilor de învăţământ preuniversitar, inspectoratelor Şcolare judeţene,/inspectoratului Şcolar al municipiului bucureşti, ...
Monitorul Oficial 20 din 13 Ianuarie 2025 (M. Of. 20/2025)
METODOLOGIE din 20 decembrie 2024 privind înfiinţarea şi organizarea programelor de studii universitare de licenţă "Educaţie timpurie" EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 20 din 13 ianuarie 2025
──────────aprobată prin ordinul nr. 7.841 din 20 decembrie 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 20 din 13 ianuarie 2025.──────────cap. idispoziţii generaleart. 1programul de studii universitare de licenţă „educaţie timpurie“ este programul de studii organizat în vederea accesului absolvenţilor la o carieră didactică în învăţământul preuniversitar şi certifică competenţele didactice corespunzătoare funcţiei didactice de profesor pentru educaţie timpurie.art. 2programul de studii universitare de licenţă „educaţie timpurie“ pregăteşte resursa umană pentru o carieră didactică în educaţia timpurie, formată din învăţământul antepreşcolar - pentru copii antepreşcolari cu vârste cuprinse între 3 luni şi 3 ani şi pentru preşcolar - ...
Monitorul Oficial 18 din 13 Ianuarie 2025 (M. Of. 18/2025)
METODOLOGIE din 20 decembrie 2024 privind înfiinţarea şi organizarea programelor de studii universitare de licenţă - Pedagogia învăţământului primar EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 18 din 13 ianuarie 2025
──────────aprobată prin ordinul nr. 7.872 din 20 decembrie 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 18 din 13 ianuarie 2025.──────────cap. i dispoziţii generaleart. 1programul de studii universitare de licenţă „pedagogia învăţământului primar“ este programul de studii organizat în vederea accesului absolvenţilor la o carieră didactică în învăţământul preuniversitar şi certifică competenţele didactice corespunzătoare funcţiei didactice de profesor pentru învăţământ primar.art. 2programul de studii universitare de licenţă „pedagogia învăţământului primar“ pregăteşte resursa umană pentru cariera didactică aferentă învăţământului primar, respectiv învăţământul obligatoriu cu durata de 5 ani, care cuprinde clasa pregătitoare şi clasele i-iv.art. 3programul de studii universitare ...
Monitorul Oficial 14 din 10 Ianuarie 2025 (M. Of. 14/2025)
METODOLOGIE din 18 decembrie 2024 privind organizarea şi funcţionarea învăţământului obligatoriu la forma de învăţământ cu frecvenţă redusă EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 14 din 10 ianuarie 2025
──────────aprobată prin ordinul nr. 7.822 din 18 decembrie 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 14 din 10 ianuarie 2025.──────────cap. idispoziţii generaleart. 1(1) prezenta metodologie reglementează organizarea şi funcţionarea învăţământului obligatoriu la forma de învăţământ cu frecvenţă redusă. (2) Învăţământul cu frecvenţă redusă implică participarea beneficiarilor primari în spaţiul şcolar doar la o parte dintre activităţile didactice prevăzute în planurile-cadru de învăţământ, altă parte dintre acestea fiind înlocuită cu activităţi de studiu individual, în formele şi contextele stabilite de unitatea de învăţământ.art. 2(1) Învăţământul obligatoriu cuprinde învăţământul preşcolar, învăţământul primar, învăţământul gimnazial şi învăţământul ...
Monitorul Oficial 4 din 08 Ianuarie 2025 (M. Of. 4/2025)
METODOLOGICE din 18 decembrie 2024 privind promovarea a 2 ani de studii într-un an şcolar în învăţământul preuniversitar EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 4 din 8 ianuarie 2025
──────────aprobată prin ordinul nr. 7.839 din 18 decembrie 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 4 din 8 ianuarie 2025.──────────cap. idispoziţii generaleart. 1(1) elevii capabili de performanţe şcolare înalte pot promova doi ani de studii într-un an şcolar, ca parte a parcursului educaţional subsumat învăţământului preuniversitar obligatoriu. (2) prezenta metodologie reglementează modalitatea de promovare a doi ani de studii într-un an şcolar de către elevii capabili de performanţe şcolare înalte din învăţământul preuniversitar, forma de învăţământ cu frecvenţă.art. 2(1) accelerarea promovării se realizează prin parcurgerea a doi ani de studii într-un singur an şcolar ...
Monitorul Oficial 2 din 03 Ianuarie 2025 (M. Of. 2/2025)
METODOLOGIE din 23 decembrie 2024 privind recunoaşterea rezultatelor învăţării obţinute de elevii care participă la mobilităţi în proiectele finanţate prin programele UE în domeniul educaţiei EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 2 din 3 ianuarie 2025
──────────aprobată prin ordinul nr. 7.891 din 23 decembrie 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 2 din 3 ianuarie 2025.──────────cap. idispoziţii generaleart. 1(1) prezenta metodologie privind recunoaşterea rezultatelor învăţării se aplică pentru toate stagiile de pregătire practică organizate la nivel internaţional, în cadrul unor proiecte finanţate prin programe ale ue, în învăţământul preuniversitar tehnologic şi tehnologic dual; stagiile sunt parte a programelor de educaţie şi formare profesională iniţială, care se finalizează cu certificat de calificare profesională şi suplimentul descriptiv al certificatului în format europass.(2) recunoaşterea rezultatelor învăţării este precedată de validarea şi transferul acestora în ...