Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULI din 9 iunie 2006  privind concurenta si ajutorul de stat la care se face referire in art. 14 din Acordul principal    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULI din 9 iunie 2006 privind concurenta si ajutorul de stat la care se face referire in art. 14 din Acordul principal

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 48 din 22 ianuarie 2008
ART. 1
Monopolurile de stat
O parte asociatã va adapta în mod progresiv orice monopoluri de stat cu caracter comercial, astfel încât sã asigure cã, înainte de sfârşitul celei de-a doua perioade la care se face referire în protocolul la prezentul acord care conţine mãsurile tranzitorii cu privire la partea asociatã implicatã, nu existã nicio discriminare între resortisanţii pãrţilor contractante privind condiţiile în care mãrfurile sunt procurate şi puse pe piaţã. Comitetul reunit va fi informat despre mãsurile adoptate pentru atingerea acestui obiectiv.
ART. 2
Alinierea legislaţiei privind ajutorul de stat şi concurenţa
1. Pãrţile contractante recunosc importanţa armonizãrii legislaţiilor actuale privind ajutorul de stat şi concurenţa ale pãrţilor asociate cu cea a Comunitãţii Europene. Pãrţile asociate se vor strãdui sã asigure cã legile lor actuale şi viitoare privind ajutorul de stat şi concurenţa sunt compatibilizate gradual cu acquis-ul comunitar.
2. Aceastã aliniere va începe dupã intrarea în vigoare a prezentului acord şi se va extinde gradual asupra tuturor elementelor prevederilor Comunitãţii Europene privind ajutorul de stat şi concurenţa la care se face referire în prezenta anexã, pânã la sfârşitul celei de-a doua perioade la care se face referire în Protocolul la prezentul acord care conţine mãsurile tranzitorii cu privire la partea asociatã implicatã. De asemenea, partea asociatã va defini, în acord cu Comisia Europeanã, modalitãţile pentru monitorizarea implementãrii acţiunilor ce trebuie întreprinse pentru armonizarea legislaţiei şi intrarea în vigoare a legilor.
ART. 3
Regulile concurenţei şi alte prevederi economice
1. Urmãtoarele practici sunt incompatibile cu funcţionarea adecvatã a prezentului acord, în mãsura în care acestea pot sã afecteze comerţul între douã sau mai multe pãrţi contractante:
(i) toate acordurile între întreprinderi, decizii ale asociaţiilor de întreprinderi şi practicile concertate dintre întreprinderi care au ca obiect sau efect prevenirea, restricţionarea sau distorsionarea concurenţei;
(ii) abuzul uneia sau mai multor întreprinderi de poziţie dominantã pe teritoriile pãrţilor contractante în întregime sau pe o parte substanţialã a acestora;
(iii) orice ajutor de stat care distorsioneazã sau ameninţã sã distorsioneze concurenţa prin favorizarea anumitor întreprinderi sau anumitor produse.
2. Orice practici contrare prezentului articol vor fi evaluate pe baza criteriilor care decurg din aplicarea regulilor de concurenţã aplicabile în Comunitatea Europeanã, în special din art. 81, 82, 86 şi 87 ale Tratatului CE şi instrumentele de interpretare adoptate de instituţiile Comunitãţii Europene.
3. Fiecare parte asociatã va asigura cã unui organism public independent din punct de vedere operaţional i-au fost încredinţate atribuţiile necesare pentru aplicarea în totalitate a alin. 1 pct. (i) şi (ii), cu privire la întreprinderile private şi publice şi la întreprinderile cãrora le-au fost acordate drepturi speciale.
4. Fiecare parte asociatã va desemna sau înfiinţa o autoritate independentã din punct de vedere operaţional cãreia i-au fost încredinţate atribuţiile necesare pentru aplicarea în totalitate a alin. 1 pct. (iii). Aceastã autoritate va avea, inter alia, atribuţiile de a autoriza schemele de ajutor de stat şi ajutor individual acordate în conformitate cu alin. 2, precum şi atribuţiile de a prescrie recuperarea ajutorului de stat care a fost acordat ilegal.
5. Fiecare parte contractantã va asigura transparenţa în domeniul ajutorului de stat, inter alia, prin furnizarea cãtre cealaltã parte contractantã a unui raport anual cu caracter regulat sau echivalent, urmând metodologia şi prezentarea Comunitãţii Europene a sondajului privind ajutorul de stat. La cererea unei pãrţi contractante, altã parte contractantã va furniza informaţii privind cazuri individuale specifice de ajutor public.
6. Fiecare parte asociatã va stabili un inventar cuprinzãtor de scheme de ajutor, instituite înainte de înfiinţarea autoritãţii la care se face referire în alin. 4, şi va alinia asemenea scheme de ajutor cu criteriile la care se face referire în alin. 2.
7. a) În scopurile aplicãrii prevederilor alin. 1 pct. (iii), pãrţile contractante recunosc cã în decursul perioadelor la care se face referire în protocolul la prezentul acord care conţine mãsurile tranzitorii cu privire la o parte asociatã, orice ajutor public acordat de aceastã parte asociatã va fi evaluat ţinându-se cont cã partea asociatã implicatã este privitã ca o zonã identicã acelor zone ale Comunitãţii Europene descrise în art. 87 alin. 3 lit. (a) din Tratatul de înfiinţare a Comunitãţii Europene.
b) Pânã la sfârşitul primei perioade la care se face referire în protocolul la prezentul acord care conţine mãsurile tranzitorii cu privire la o parte asociatã, aceastã parte asociatã va prezenta Comisiei Europene cifrele privind PIB pe cap de locuitor, armonizate cu nivelul NUTS II. Autoritatea la care se face referire în alin. 4 şi Comisia Europeanã vor evalua apoi împreunã eligibilitatea regiunilor pãrţii asociate implicate, precum şi intensitatea maximã a ajutorului în legãturã cu aceasta, în scopul elaborãrii hãrţii de ajutor regional pe baza liniilor directoare relevante ale Comunitãţii Europene.
8. Dacã una dintre pãrţile contractante considerã cã o practicã specificã este incompatibilã cu termenii alin. 1, aceasta poate sã întreprindã mãsurile adecvate dupã consultãri în cadrul Comitetului reunit sau dupã 30 de zile lucrãtoare care urmeazã remiterii pentru o astfel de consultare.
9. Pãrţile contractante vor face schimb de informaţii ţinând cont de limitãrile impuse de cerinţele privind confidenţialitatea profesionalã şi de afaceri.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016