Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENTUL-CADRU din 11 august 2021  şi componenţa comitetelor de organizare UNESCO, constituite pentru monumentele istorice înscrise în Lista patrimoniului mondial    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENTUL-CADRU din 11 august 2021 şi componenţa comitetelor de organizare UNESCO, constituite pentru monumentele istorice înscrise în Lista patrimoniului mondial

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 817 din 26 august 2021
──────────
    Aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 857 din 11 august 2021, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 817 din 26 august 2021.
──────────
    ART. 1
    (1) Prezentul regulament-cadru stabileşte regulile generale de constituire şi de funcţionare a comitetelor de organizare UNESCO, denumite în continuare COU.
    (2) Monumentele istorice pentru care se constituie COU şi care fac obiectul prezentului regulament-cadru sunt identificate, potrivit Decretului nr. 187/1990 pentru acceptarea Convenţiei privind protecţia patrimoniului mondial, cultural şi natural, adoptată de Conferinţa generală a Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură la 16 noiembrie 1972, la Paris, ca fiind monumente, ansambluri sau situri cu o valoare universală excepţională din punct de vedere istoric, artistic sau ştiinţific, înscrise în Lista patrimoniului mondial, denumită în continuare LPM, în mod individual sau ca parte dintr-un bun cultural format dintr-o serie de componente aparţinând aceleiaşi categorii, denumit în continuare bun serial.
    (3) Bunul serial poate fi localizat:
    a) pe teritoriul unui singur stat parte a Convenţiei privind protecţia patrimoniului mondial, cultural şi natural (Convenţia), fiind un bun serial naţional;
    b) pe teritoriul diferitelor state părţi ale Convenţiei, care nu au obligatoriu graniţe comune, fiind propus cu acordul tuturor acestor state, fiind un bun serial transnaţional.


    ART. 2
    (1) Pentru fiecare monument istoric înscris individual în LPM, precum şi pentru monumentele istorice componente ale unui bun serial, situate pe teritoriul judeţului, se constituie, prin hotărâre a consiliului judeţean, un COU ai cărui membri sunt numiţi pentru un mandat de 4 ani.
    (2) Coordonatorul monumentului istoric asigură preşedinţia COU şi este desemnat de către consiliul judeţean.
    (3) În cazul unui bun serial este numit un singur coordonator al monumentului istoric, indiferent de numărul de judeţe în care sunt situate componentele bunului serial. Acesta este desemnat prin rotaţie de către consiliile judeţene pe a căror rază teritorială se află componentele bunului serial.
    (4) Primul coordonator al bunului serial este desemnat de către consiliul judeţean pe a cărui rază teritorială se află cele mai multe componente ale bunului serial sau componenta cu suprafaţa cea mai mare.
    (5) COU este constituit din:
    a) coordonatorul monumentului istoric;
    b) 3 reprezentanţi ai proprietarilor sau titularilor altor drepturi reale asupra monumentului istoric;
    c) un reprezentant al inspectoratului pentru situaţii de urgenţă judeţean, respectiv al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Dealul Spirii“ Bucureşti-Ilfov, potrivit competenţei teritoriale;
    d) un reprezentant al inspectoratului de poliţie judeţean, respectiv al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti, potrivit competenţei teritoriale;
    e) 3 reprezentanţi ai comunităţii locale, desemnaţi de comunitate în cadrul unei consultări publice organizate de către consiliul judeţean din rândul cetăţenilor sau al asociaţiilor, organizaţiilor neguvernamentale cu activitate în domeniul patrimoniului cultural pe raza localităţii;
    f) un reprezentant al Ministerului Culturii;
    g) un reprezentant al organului de specialitate al administraţiei publice centrale în domeniul turismului;
    h) un reprezentant al organului de specialitate al administraţiei publice centrale în domeniul amenajării teritoriului şi urbanismului;
    i) arhitectul-şef din cadrul consiliului judeţean competent teritorial;
    j) un reprezentant al serviciului public deconcentrat al Ministerului Culturii în a cărui rază teritorială se află monumentul istoric, respectiv, în cazul bunului serial, câte un reprezentant al fiecărui serviciu public deconcentrat al Ministerului Culturii din judeţele pe a căror rază teritorială se află componentele bunului serial;
    k) un responsabil ştiinţific, desemnat de Institutul Naţional al Patrimoniului, specialist sau expert, atestat de Ministerul Culturii, care asigură coordonarea metodologică a activităţii COU;
    l) un reprezentant al consiliului local;
    m) un reprezentant al compartimentelor specializate, înfiinţate conform dispoziţiilor art. 9 lit. g) din Ordonanţa Guvernului nr. 47/2000 privind stabilirea unor măsuri de protecţie a monumentelor istorice care fac parte din Lista patrimoniului mondial, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 564/2001, cu modificările şi completările ulterioare;
    n) 3 reprezentanţi din instituţii muzeale, universitare sau academice, care au realizat, în ultimii 4 ani, studii, cercetări sau documentaţii privind efectuarea de intervenţii de conservare-restaurare asupra respectivului monument istoric.

    (6) În funcţie de specificul monumentului istoric pot fi incluşi în COU, pe lângă reprezentanţii prevăzuţi la alin. (5), reprezentanţi ai altor instituţii sau autorităţi cu atribuţii directe sau conexe în ceea ce priveşte protejarea monumentelor istorice care fac parte din LPM şi a zonelor de protecţie ale acestora.
    (7) Consiliul judeţean în a cărui sarcină cade constituirea COU aprobă prin hotărâre metodologia de desemnare a reprezentanţilor prevăzuţi la alin. (5) lit. e).
    (8) Persoanele prevăzute la alin. (5) lit. a), b), d), f) şi i)-k) trebuie să fie absolvente cu diplomă de studii universitare de lungă durată sau absolvente cu diplomă ale ciclului II de studii universitare - studii universitare de master în ramurile de ştiinţe: arhitectură şi urbanism, inginerie civilă, istorie, arte, studii culturale, ingineria resurselor vegetale şi animale (doar pentru specializarea peisagistică), ştiinţe juridice, ştiinţe sociologice sau teologice şi activitate în domeniul protejării patrimoniului cultural.
    (9) Pentru celelalte autorităţi publice prevăzute la alin. (5), cu excepţia persoanelor prevăzute la lit. b), desemnarea reprezentanţilor în COU se face prin act administrativ emis de către conducătorul autorităţii.
    (10) Prin actul administrativ de desemnare a reprezentanţilor în COU, prevăzut la alin. (9), autorităţile publice stabilesc responsabilităţile şi atribuţiile persoanelor desemnate.
    (11) În funcţie de problematica specifică analizată în cadrul întrunirilor COU, pot fi invitaţi specialişti, reprezentanţi ai altor instituţii, autorităţi şi pot fi solicitate puncte de vedere de la instituţii sau organizaţii neguvernamentale cu activitate în domeniu.

    ART. 3
    (1) COU se consideră legal întrunit în prezenţa a jumătate plus unu dintre membrii săi.
    (2) Prin decizia Biroului executiv, şedinţele COU sau ale Biroului executiv COU se pot desfăşura fără participarea fizică în acelaşi spaţiu a tuturor membrilor şi invitaţilor, cu asigurarea derulării şedinţei în sistem de teleconferinţă.
    (3) Membrii COU care, din motive obiective, nu pot participa la şedinţă au obligaţia comunicării către coordonatorul monumentului istoric a punctelor de vedere cu privire la subiectele cuprinse pe ordinea de zi.
    (4) Deciziile COU se iau cu majoritate simplă de voturi, membrii prevăzuţi la art. 2 alin. (5) lit. a), f) şi k) având drept de veto.
    (5) COU se întruneşte semestrial sau ori de câte ori este necesar la convocarea coordonatorului monumentului istoric.

    ART. 4
    COU are următoarele atribuţii:
    a) urmăreşte şi sprijină îndeplinirea sarcinilor şi obligaţiilor proprietarilor şi titularilor altor drepturi reale asupra monumentelor istorice înscrise în LPM;
    b) urmăreşte şi sprijină îndeplinirea sarcinilor şi obligaţiilor autorităţilor administraţiei publice locale, stabilite potrivit prevederilor legale specifice, şi a celor prevăzute în planurile anuale de protecţie şi gestiune privind monumentele istorice înscrise în LPM şi zona de protecţie a acestora;
    c) acordă asistenţă/consultanţă autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale responsabile cu elaborarea programelor de protecţie şi gestiune şi a planurilor anuale de protecţie şi gestiune;
    d) asigură urmărirea şi evaluarea implementării programelor de protecţie şi gestiune, precum şi a planurilor anuale de protecţie şi gestiune;
    e) raportează anual şi la cerere către Ministerul Culturii şi către Punctul focal naţional pentru Convenţie stadiul implementării programului de protecţie şi gestiune;
    f) identifică oportunităţi de finanţare pentru implementarea programului de protecţie şi gestiune, precum şi a planurilor anuale de protecţie şi gestiune şi le comunică Ministerului Culturii, consiliilor judeţene, consiliilor locale şi proprietarilor monumentelor istorice înscrise în LPM;
    g) oferă consultanţă autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale cu privire la strategiile şi proiectele publice care vizează monumentele istorice înscrise în LPM şi zonele de protecţie ale acestora;
    h) formulează puncte de vedere cu privire la intervenţiile care au incidenţă asupra autenticităţii şi integrităţii monumentelor istorice înscrise în LPM;
    i) sprijină organul de specialitate al administraţiei publice centrale în domeniul amenajării teritoriului şi urbanismului în cadrul procesului de elaborare sau autorizare a documentaţiilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism pentru zonele care cuprind obiective înscrise în LPM;
    j) organizează întâlniri, consultări, dezbateri publice, desfăşoară proiecte educaţionale, prin care atrage atenţia asupra importanţei protejării valorii universale excepţionale a monumentelor istorice înscrise în LPM, precum şi asupra măsurilor avute în vedere, pentru îmbunătăţirea stării de conservare, promovare şi punere în valoare a acestora;
    k) îndeplineşte alte atribuţii dispuse de consiliul judeţean prin regulamentul de organizare şi funcţionare a COU.


    ART. 5
    (1) Coordonatorul monumentului istoric are următoarele atribuţii:
    a) urmăreşte aplicarea programului de protecţie şi gestiune aferent monumentului istoric şi zonei sale de protecţie;
    b) asigură implementarea măsurilor prevăzute în planurile anuale de protecţie şi gestiune;
    c) realizează, împreună cu responsabilul ştiinţific, raportarea anuală şi periodică cu privire la starea de conservare a monumentului istoric, precum şi cu privire la problemele generale sau specifice, constatate în urma inspecţiilor de monitorizare, către Ministerul Culturii şi către Punctul focal naţional pentru Convenţie, precum şi către autorităţi şi instituţii publice abilitate;
    d) asigură conducerea şedinţelor şi monitorizează gestionarea documentelor, precum şi buna funcţionare a COU;
    e) îndeplineşte alte atribuţii dispuse de consiliul judeţean prin regulamentul de organizare şi funcţionare a COU.

    (2) Coordonatorul monumentului istoric poate fi remunerat pentru activitatea depusă în cadrul COU în cuantumul şi în condiţiile stabilite prin hotărârea consiliului judeţean, în limita sumelor prevăzute cu această destinaţie în buget.

    ART. 6
    (1) În cadrul COU se constituie Biroul executiv, compus din persoanele prevăzute la art. 2 alin. (5) lit. a), j) şi k) şi una dintre persoanele prevăzute la art. 2 alin. (5) lit. b), aleasă în cadrul COU.
    (2) Biroul executiv al COU constituie sistemul de sprijin administrativ al coordonatorului monumentului istoric şi are următoarele atribuţii:
    a) elaborează analize, studii şi referate, rapoarte necesare pentru desfăşurarea activităţii COU;
    b) convoacă şi pregăteşte şedinţele COU;
    c) elaborează raportarea periodică cu privire la starea de conservare a monumentelor istorice, precum şi a problemelor generale sau specifice, constatate în urma inspecţiilor de monitorizare, către autorităţile şi instituţiile publice abilitate;
    d) se îngrijeşte de redactarea şi transmiterea către autorităţile competente a documentelor elaborate de COU;
    e) formulează, din oficiu sau la cerere, propuneri către autorităţile administraţiei publice locale competente cu privire la conţinutul certificatelor de urbanism, cu asigurarea încadrării în termenele legale de emitere a certificatelor de urbanism;
    f) formulează, din oficiu sau la cerere, puncte de vedere pentru autorităţile administraţiei publice competente, înainte de aprobarea documentaţiilor de urbanism şi emiterea autorizaţiilor de construire, cu asigurarea încadrării în termenele până la care respectivele autorităţi sunt obligate să răspundă, potrivit prevederilor legii;
    g) identifică surse de finanţare şi contribuie la atragerea de finanţări pentru implementarea programelor de protecţie şi gestiune şi a planurilor anuale de protecţie şi gestiune;
    h) asigură consultanţă pentru proprietari sau titularii altor drepturi reale, cu privire la intervenţiile asupra monumentelor istorice şi imobilelor din zonele de protecţie ale acestora şi referitor la posibilităţile de finanţare a acestora;
    i) sesizează organele competente, atunci când constată existenţa unor indicii privind săvârşirea unor fapte de natură penală sau contravenţională cu privire la monumentul istoric;
    j) exercită alte atribuţii dispuse de coordonatorul monumentului istoric.

    (3) Biroul executiv al COU se întruneşte ori de câte ori este necesar la convocarea coordonatorului monumentului istoric.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016