Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 31 iulie 2007  pentru organizarea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 31 iulie 2007 pentru organizarea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal

EMITENT: CAMERA CONSULTANTILOR FISCALI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 647 din 21 septembrie 2007

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Examenul pentru atribuirea calitãţii de consultant fiscal se organizeazã şi se desfãşoarã în baza prevederilor <>art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea şi exercitarea activitãţii de consultanţã fiscalã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 198/2002 , astfel cum a fost modificatã şi completatã prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 53/2007 , denumitã în continuare ordonanţã.
ART. 2
(1) Examenul pentru atribuirea calitãţii de consultant fiscal se organizeazã de cãtre Camera Consultanţilor Fiscali.
(2) Prin ordin al preşedintelui Camerei Consultanţilor Fiscali, se constituie Colectivul pentru organizarea examenului de atribuire a calitãţii de consultant fiscal, denumit în continuare Colectiv.
(3) Consiliul superior al Camerei Consultanţilor Fiscali stabileşte componenţa comisiei de examinare, a comisiei de evaluare, a comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi atribuţiile acestora, denumite în continuare comisii de examen.
(4) La solicitarea Camerei Consultanţilor Fiscali, ministrul economiei şi finanţelor poate desemna prin ordin specialişti din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor care sã facã parte din comisiile de examen.
ART. 3
(1) Componenţa comisiilor de examen se va stabili la fiecare examen organizat central sau teritorial. Aceste comisii vor fi formate atât din consultanţi fiscali membri ai Camerei Consultanţilor Fiscali, cât şi din specialişti în domeniul disciplinelor de examen.
(2) Responsabilii de sãli şi membrii personalului de supraveghere şi corectare la examen pot fi contractaţi şi din mediul universitar.
ART. 4
Consiliul superior al Camerei Consultanţilor Fiscali stabileşte prin hotãrâre, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, data de susţinere şi locul desfãşurãrii examenului, precum şi locul de depunere a dosarelor de înscriere şi perioada în care se depun.

CAP. II
Organizarea şi desfãşurarea examenului

ART. 5
(1) Pentru atribuirea calitãţii de consultant fiscal, conform prevederilor art. 4 din ordonanţã, candidaţii trebuie sã îndeplineascã, cumulativ, urmãtoarele condiţii:
a) sã fie licenţiaţi ai unei facultãţi cu profil economic;
b) sã aibã o experienţã de minimum 5 ani dupã obţinerea licenţei, în una dintre urmãtoarele activitãţi:
- elaborarea, avizarea, aprobarea sau aplicarea legislaţiei fiscale;
- servicii de administrare a legislaţiei fiscale;
- elaborarea sau aplicarea reglementãrilor contabile;
- activitatea financiar-contabilã;
c) sã nu aibã antecedente penale;
d) sã aibã capacitate deplinã de exerciţiu;
e) sã promoveze examenul pentru atribuirea calitãţii de consultant fiscal.
(2) Dosarul de înscriere se depune sau se transmite prin servicii poştale, cu confirmare de primire, la Camera Consultanţilor Fiscali şi va conţine documentele care atestã îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 4 lit. a)-d) din ordonanţã, astfel:
a) cererea de înscriere la examen, prevãzutã în anexa nr. 1;
b) curriculum vitae;
c) diploma de studii superioare, în copie legalizatã, precum şi copii legalizate ale actelor doveditoare, în cazul schimbãrii numelui;
d) carnetul de muncã, în copie certificatã de angajator sau în copie legalizatã, dupã caz, adeverinţã eliberatã de angajator, adrese eliberate de asociaţiile profesionale din care fac parte, în cazul profesiilor liberale;
e) actul de identitate, în copie;
f) certificatul de cazier judiciar;
g) certificatul de cazier fiscal;
h) adeverinţã medicalã eliberatã de medicul de familie sau de instituţia medicalã la care este înregistrat;
i) trei fotografii 2/3 cm.
ART. 6
(1) Colectivul verificã dosarele depuse şi respinge dosarele candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 5.
(2) Pentru dosarele aprobate ale candidaţilor înscrişi la examen se editeazã legitimaţia de examen prevãzutã în anexa nr. 2, care se aplicã pe mese în sãlile de examen.
ART. 7
(1) În dosarul de înscriere candidatul va depune în original documentul de platã a taxei de înscriere la examen.
(2) Nivelul taxei se stabileşte anual prin hotãrâre a Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali.
ART. 8
Intrarea în sãlile de examen se face în baza actului de identitate sau a unui alt act prin care se poate dovedi identitatea.
ART. 9
Colectivul afişeazã la locul de desfãşurare a examenului şi pe site-ul Camerei Consultanţilor Fiscali, cu cel puţin 48 de ore înaintea începerii acestuia, listele nominale ale candidaţilor înscrişi, indicându-se data şi ora începerii probei şi repartizarea pe sãli a candidaţilor.
ART. 10
(1) Candidaţii au obligaţia de a verifica exactitatea datelor înscrise în listele afişate şi de a sesiza imediat Colectivul cu privire la eventualele neconcordanţe între înregistrãrile din liste şi datele din documentele depuse la înscriere.
(2) Orice modificare a listelor afişate se face cu cel puţin 24 de ore înainte de începerea examenului.
ART. 11
(1) Preşedintele comisiei de examinare, cu 3 ore înainte de începerea examenului, numeşte responsabilii de salã şi repartizeazã membrii personalului de supraveghere şi corectare pe sãli, proporţional cu numãrul candidaţilor din sãlile respective.
(2) Examenul se desfãşoarã în sãli în care se poate asigura aşezarea candidaţilor la distanţã corespunzãtoare, pãstrându-se un loc liber între candidaţi.
(3) Responsabilii de salã şi supraveghetorii sunt rãspunzãtori de modul în care se deruleazã examenul, începând cu accesul candidaţilor în sãli, derularea propriu-zisã a examenului şi predarea lucrãrilor.
ART. 12
La examenul scris, accesul candidaţilor în salã este permis cu maximum o orã înainte de începerea examenului, conform listelor afişate, sub supravegherea responsabilului de salã.
ART. 13
(1) Responsabilii de sãli primesc de la comisia de examinare lista candidaţilor repartizaţi în sala respectivã, instrucţiunile de derulare a examenului şi subiectele.
(2) Dupã expirarea termenului legal de susţinere a examenului, responsabilii de sãli primesc de la comisia de examinare grilele de corectare a probelor de examen.
ART. 14
(1) Responsabilul de salã noteazã în listã candidaţii prezenţi şi absenţi.
(2) Actul de identitate şi legitimaţia de examen vor rãmâne pe masa candidatului pe toatã durata examenului, pentru a putea fi efectuate verificãri suplimentare.
ART. 15
Candidaţii care nu sunt în salã în momentul comunicãrii subiectelor pierd dreptul de a susţine examenul.
ART. 16
(1) Pe parcursul desfãşurãrii examenului, candidaţii nu au voie sã pãrãseascã sala şi sã revinã.
(2) În situaţii cu caracter medical, un membru delegat dintre supraveghetori va însoţi candidatul de la ieşirea şi pânã la revenirea în salã.
ART. 17
(1) Examenul va consta într-o probã scrisã/interviu.
(2) Proba scrisã va fi sub formã de test-grilã/lucrare scrisã, care va conţine de regulã întrebãri din:
a) legislaţia fiscalã, legislaţia privind administrarea fiscalã şi legislaţia vamalã, 90%;
b) dreptul comercial şi dreptul financiar-fiscal, 5%;
c) gestiunea financiarã şi contabilitatea întreprinderii, 5%.
(3) Durata de elaborare a rãspunsurilor pentru proba scrisã este de 3 ore.
(4) Examenul sub formã de interviu va fi susţinut de persoanele prevãzute la art. 24 şi 25 în faţa unei comisii de evaluare.
ART. 18
(1) Comisia de examinare va elabora subiectele pentru examen conform tematicii.
(2) Comisia de examinare stabileşte punctajul fiecãrui subiect.
(3) Pentru promovarea examenului, candidaţii trebuie sã acumuleze un minimum de 80 de puncte dintr-un total de 100 de puncte.
(4) În arhivã se vor pãstra toate subiectele, atât cele propuse, cât şi cele extrase.
ART. 19
Camera Consultanţilor Fiscali va publica tematica şi bibliografia pentru examen cu cel puţin 30 de zile înainte de data susţinerii acestuia.
ART. 20
Dupã terminarea examenului, Colectivul afişeazã la avizierele de la locul de desfãşurare a examenului şi pe site-ul Camerei Consultanţilor Fiscali rãspunsurile corecte şi punctajul aferent fiecãrui rãspuns.
ART. 21
(1) Dupã expirarea termenului legal de susţinere a probei, fiecare lucrare se corecteazã în prezenţa candidatului şi a unui martor din rândul candidaţilor, care semneazã procesul-verbal de luare la cunoştinţã a punctajului obţinut. În situaţia în care candidatul refuzã sã semneze sau nu este prezent în salã, la corectarea formularului probei sale de concurs este chemat un al doilea martor, care va semna în locul acestuia.
(2) Dupã încheierea corectãrii, responsabilul de salã preia lucrãrile şi împreunã cu lista candidaţilor repartizaţi în sala respectivã le predã pe baza unui proces-verbal preşedintelui comisiei de examinare.
ART. 22
Rezultatele obţinute la examen se aduc la cunoştinţã candidaţilor de cãtre Colectiv, prin afişare la locul de desfãşurare a examenului şi pe site-ul Camerei Consultanţilor Fiscali.
ART. 23
(1) Rezultatele obţinute la examen se pot contesta o singurã datã, în termen de 48 de ore (douã zile lucrãtoare) de la data afişãrii rezultatelor, sub sancţiunea decãderii. Contestaţia se depune la sediul Camerei Consultanţilor Fiscali.
(2) Contestaţiile se soluţioneazã de cãtre comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de 5 zile lucrãtoare de la depunerea acestora, iar rezultatele vor fi publicate pe site-ul Camerei Consultanţilor Fiscali.
(3) Dupã soluţionarea contestaţiilor, rezultatele examenului rãmân definitive.
ART. 24
Persoanele care au titlul de academician, profesor sau conferenţiar universitar, doctor în economie, doctor docent, cu specialitatea finanţe-contabilitate, precum şi membrii şi specialiştii Comisiei pentru buget, finanţe şi bãnci din Parlamentul României, care verificã şi analizeazã actele normative din domeniul fiscal supuse spre aprobare Parlamentului, pot solicita dobândirea calitãţii de consultant fiscal cu respectarea condiţiilor prevãzute la art. 5 alin. (1), iar examenul se va susţine sub formã de interviu în faţa Comisiei de evaluare a Camerei Consultanţilor Fiscali.

CAP. III
Evaluarea consultanţilor fiscali care au obţinut calificarea profesionalã în unul dintre statele membre ale Uniunii Europene şi ale Spaţiului Economic European

ART. 25
(1) Persoana provenitã dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European, care doreşte sã desfãşoare activitatea de consultant fiscal în România, independent sau în asociere, în mod permanent, va susţine examen pe baza unui interviu în faţa Comisiei de evaluare a Camerei Consultanţilor Fiscali.
(2) Solicitanţii trebuie sã depunã dovada dobândirii calitãţii de consultant fiscal eliberatã de statul membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European, tradusã şi legalizatã.

CAP. IV
Sancţiuni

ART. 26
(1) Nerespectarea prevederilor prezentului regulament atrage sancţionarea persoanelor vinovate.
(2) Sancţionarea candidaţilor se face în funcţie de gravitatea faptelor şi constã în avertisment sau în eliminarea din examen, în urmãtoarele situaţii:
a) încercarea doveditã de a copia din cãrţi, caiete, notiţe, surse electronice sau alte materiale;
b) transmiterea ori primirea de ciorne sau alte materiale.
(3) În cazul nerespectãrii prevederilor prezentului regulament de cãtre responsabilii de sãli sau supraveghetori, preşedintele comisiei de examinare procedeazã la eliminarea şi înlocuirea acestora din salã şi face propuneri de sancţionare.

CAP. V
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 27
Dosarele de înscriere ale persoanelor prevãzute la art. 24, depuse în vederea susţinerii examenului-interviu la Ministerul Economiei şi Finanţelor pânã la data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 53/2007 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea şi exercitarea activitãţii de consultanţã fiscalã, se predau la Camera Consultanţilor Fiscali, urmând ca examenul-interviu sã fie organizat de aceasta.
ART. 28
Persoana care a promovat examenul de consultant fiscal este obligatã sã se înregistreze în Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã în termen de 60 de zile de la comunicarea rezultatului examenului, în caz contrar va fi sancţionatã conform prevederilor art. 25 alin. (6) din ordonanţã.
ART. 29
(1) Remunerarea membrilor comisiilor de examen, a membrilor Colectivului, a responsabililor de sãli, a supraveghetorilor, precum şi cheltuielile de transport, cazare şi diurnã se suportã de Camera Consultanţilor Fiscali.
(2) Nivelul indemnizaţiilor se aprobã de Consiliul superior al Camerei Consultanţilor Fiscali.
ART. 30
(1) Dupã încheierea probelor de examen, subiectele şi lucrãrile candidaţilor se pãstreazã la comisia de examinare pânã la finalizarea examenului, urmând a fi predate Secretariatului general al Camerei Consultanţilor Fiscali, pe bazã de proces-verbal.
(2) Lucrãrile candidaţilor admişi în urma susţinerii examenului vor fi arhivate la dosarul personal al fiecãrui candidat.
ART. 31
Dosarele de înscriere ale candidaţilor care nu au promovat examenul se elibereazã la solicitarea acestora, în termen de 90 de zile de la data la care rezultatele examenului rãmân definitive, iar în caz contrar, acestea se vor distruge.
ART. 32
(1) Pentru candidaţii care s-au înscris la examenul pentru atribuirea calitãţii de consultant fiscal, dar care nu îndeplinesc condiţiile de participare conform art. 5 şi solicitã restituirea taxei de înscriere, se va returna întreaga sumã achitatã.
(2) Pentru candidaţii care s-au înscris la examenul pentru atribuirea calitãţii de consultant fiscal, dar care nu s-au prezentat la examen şi solicitã restituirea taxei de înscriere, se va reţine de cãtre Camera Consultanţilor Fiscali un procent de 50% din suma achitatã.
(3) Dreptul candidaţilor de a solicita restituirea taxei de înscriere la examen se prescrie în termen de 30 de zile de la data examenului.
ART. 33
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul regulament.

ANEXA 1
la regulament


Nr. înregistrare/.................... Loc foto

CERERE
de înscriere la examenul pentru atribuirea
calitãţii de consultant fiscal, sesiunea ....................

Subsemnatul(a) ....................., nãscut(ã) la data de ............. în
localitatea ........................, judeţul ..............................,
legitimat(ã) cu B.I./C.I./Paşaport, seria ....... nr. ......................,
eliberat(ã) de ........................, la data de ........................,
CNP .........................., cetãţenia ...................., domiciliat(ã)
în ......................, str. ............................ nr. ...........,
bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ....., judeţul/sectorul ...............,
telefon fix ............., telefon mobil ................, solicit înscrierea
la examenul pentru atribuirea calitãţii de consultant fiscal, organizat de
Camera Consultanţilor Fiscali, sesiunea ....................
Anexez la prezenta cerere curriculum vitae însoţit de urmãtoarele documente,
conform art. 5 alin. (2) din Regulamentul pentru organizarea examenului de
atribuire a calitãţii de consultant fiscal:
- B.I./C.I./Paşaport, în copie;
- diploma de studii superioare (profil economic), sesiunea ...............,
seria ........... nr. .................., emisã de ............... la data de
...................., în copie legalizatã;
- carnetul de muncã, seria ................ nr. .................., emis de
............... la data de ..............., în copie certificatã de angajator
sau în copie legalizatã;
- certificatul de naştere, seria ................. nr. ...................,
emis de ................. la data de .................., în copie legalizatã,
în cazul schimbãrii numelui;
- certificatul de cãsãtorie, seria ................ nr. ..................,
emis de ................. la data de .................., în copie legalizatã,
în cazul schimbãrii numelui;
- certificatul de cazier judiciar, seria .............. nr. ..............,
emis de ............... la data de ............, în perioada de valabilitate;
- certificatul de cazier fiscal, seria ................ nr. ..............,
emis de .............. la data de ............., în perioada de valabilitate;
- adeverinţa medicalã, seria ................ nr. ..............., emisã de
................... la data de ...................;
- trei fotografii de 2/3 cm.
Declar pe propria rãspundere, cunoscând prevederile Codului penal, cã am
desfãşurat activitãţile prevãzute la art. 5 alin. (1) lit. b) din regulament,
astfel:
┌──────────┬────────────────┬───────────────┬──────────┬──────────┬──────────┐
│ Unitatea │ Activitatea │ Perioada │ Nr. luni │ Funcţia │Observaţii│
│ │ desfãşuratã ├───────┬───────┤ │ │ │
│ │ │ de la │pânã la│ │ │ │
├──────────┼────────────────┼───────┼───────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────────────┼───────┼───────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────────────┼───────┼───────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────────────┼───────┼───────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────────────┼───────┼───────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│Total │ │ │ │ │ │ │
│perioadã │ │ │ │ │ │ │
└──────────┴────────────────┴───────┴───────┴──────────┴──────────┴──────────┘

Data ........................ Semnãtura ..................



ANEXA 2
la regulament


CAMERA CONSULTANŢILOR FISCALI
Colectivul pentru organizarea examenului de atribuire
a calitãţii de consultant fiscal
Loc foto
LEGITIMAŢIE DE EXAMEN
nr. ............/ ..............

Numele şi prenumele candidatului ..................., CNP ................,
B.I./C.I. seria ......... nr. ............., emis(ã) de .................. la
data de ..................... .
Prezenta legitimaţie s-a eliberat ca urmare a depunerii dosarului de
înscriere nr. .................. din data de ................. la examenul de
atribuire a calitãţii de consultant fiscal, sesiunea ........................
Identificarea candidatului se face pe baza prezentei legitimaţii şi a
actului de identitate.
Taxa de înscriere la examen, în sumã de ..........................., a fost
achitatã cu chitanţa seria .................... nr. ..................... din
.................................
Valabilã pe perioada examenului, sesiunea ...................

Semnãtura şi ştampila
...................


----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016