Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 26 iunie 2017  de organizare şi funcţionare a Consiliului contabilităţii publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 26 iunie 2017 de organizare şi funcţionare a Consiliului contabilităţii publice

EMITENT: Ministerul Finanţelor Publice
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 512 din 3 iulie 2017

──────────
    Aprobat de Ordinul nr. 928 din 26 iunie 2017, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 512 din 3 iulie 2017.
──────────

    CAP. I
    Obiectivele Consiliului contabilităţii publice
    ART. 1
    Consiliul contabilităţii publice, denumit în continuare Consiliul, este organism independent de supraveghere în vederea asigurării convergenţei reglementărilor naţionale şi a practicilor în domeniul contabilităţii publice cu reglementările aplicabile în Uniunea Europeană.

    ART. 2
    (1) Consiliul nu are personalitate juridică şi funcţionează pe lângă Ministerul Finanţelor Publice.
    (2) Sediul Consiliului este în municipiul Bucureşti, în unul dintre spaţiile deţinute de Ministerul Finanţelor Publice.

    ART. 3
    (1) Consiliul are drept scop creşterea încrederii utilizatorilor de informaţii în raportările financiare şi în buna guvernanţă în sectorul public.
    (2) Principalele obiective ale Consiliului sunt:
    a) monitorizarea asigurării convergenţei reglementărilor naţionale în domeniul contabilităţii instituţiilor publice cu reglementările aplicabile în Uniunea Europeană;
    b) promovarea şi urmărirea îmbunătăţirii calităţii raportărilor prin situaţiile financiare;
    c) urmărirea dezvoltării la nivel naţional a competenţei şi a capacităţii de implementare de către instituţiile implicate a standardelor europene şi internaţionale în domeniul contabilităţii instituţiilor publice, preluate în legislaţia naţională;
    d) acordarea avizului consultativ al normelor emise de instituţia cu atribuţii de reglementare a standardelor contabile naţionale pentru instituţii publice, potrivit legii;
    e) stabilirea strategiei de ţară privind dezvoltarea contabilităţii publice.


    CAP. II
    Organizarea Consiliului contabilităţii publice
    ART. 4
    (1) Consiliul are următoarea componenţă:
    a) secretarul de stat din Ministerul Finanţelor Publice, care coordonează departamentul cu atribuţii în elaborarea reglementărilor contabile pentru sectorul public, având funcţia de preşedinte;
    b) cinci reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor Publice (din care unul de la Unitatea centrală de armonizare pentru auditul public intern), exclusiv preşedintele;
    c) doi reprezentanţi desemnaţi de Curtea de Conturi a României;
    d) un reprezentant desemnat de Institutul Naţional de Statistică;
    e) doi reprezentanţi desemnaţi de Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, dintre care unul să aibă calitatea de cadru universitar.

    (2) Instituţiile publice prevăzute la alin. (1) nominalizează şi unul-doi membri supleanţi care participă la şedinţele Consiliului în lipsa reprezentanţilor permanenţi ai acestora.
    (3) La şedinţele Consiliului pot fi invitaţi şi reprezentanţi specialişti în domeniul contabilităţii publice din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, alte autorităţi centrale şi locale, mediul academic sau organizaţii profesionale.

    ART. 5
    Persoanele prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) sunt desemnate prin ordin al ministrului finanţelor publice.

    ART. 6
    Consiliul se întruneşte periodic, ori de câte ori este necesar, şi are următoarele atribuţii:
    a) stabileşte sistemul de monitorizare şi supraveghere a procesului de implementare a standardelor europene şi internaţionale în domeniul contabilităţii instituţiilor publice, preluate în legislaţia naţională;
    b) monitorizează şi supraveghează domeniul contabilităţii publice în scopul îmbunătăţirii calităţii raportărilor financiare;
    c) aprobă analizele cu privire la stadiul realizării obiectivelor din domeniu;
    d) asigură transparenţa faţă de publicul interesat a rezultatelor activităţii de monitorizare şi supraveghere în scopul îmbunătăţirii raportărilor financiare prin comunicarea publică periodică a analizelor şi rapoartelor prevăzute la lit. c), precum şi a altor informaţii de interes public;
    e) îndeplineşte orice alte atribuţii în domeniu, stabilite potrivit legii.


    ART. 7
    (1) În cadrul Consiliului, sub autoritatea preşedintelui, funcţionează Secretariatul format dintr-o echipă tehnică, compusă din doi specialişti din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, direcţia de specialitate cu atribuţii în elaborarea reglementărilor în domeniul contabilităţii publice, doi specialişti din cadrul Curţii de Conturi a României şi doi specialişti din cadrul Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România.
    (2) Persoanele componente ale Secretariatului sunt desemnate de cele trei instituţii publice menţionate la alin. (1).
    (3) Secretariatul asigură relaţia dintre Consiliu şi organizaţiile interne şi internaţionale angajate în asigurarea convergenţei reglementărilor naţionale şi a practicilor în domeniul contabilităţii publice cu reglementările europene şi internaţionale în domeniu.
    (4) Convocarea membrilor Consiliului se face de către Secretariat, la solicitarea preşedintelui, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de data desfăşurării şedinţei, prin intermediul poştei electronice sau telefonic, iar confirmarea participării se face în termen de 48 de ore de la data primirii invitaţiei de participare. Odată cu convocarea se transmite şi proiectul ordinii de zi.
    (5) Ordinea de zi a şedinţelor se întocmeşte pe baza propunerilor preşedintelui.
    (6) Secretariatul asigură consemnarea deliberărilor Consiliului prin întocmirea procesului-verbal, care se semnează de către membrii Consiliului prezenţi la şedinţă.
    (7) La nivelul Secretariatului se instituie şi se conduce Registrul pentru evidenţa hotărârilor adoptate de Consiliu.

    ART. 8
    (1) Pentru a sprijini activitatea Consiliului, la cererea acestuia, Secretariatul asigură constituirea unor grupuri de lucru.
    (2) În funcţie de aspectele supuse spre analiză, grupurile de lucru pot fi formate din specialişti în domeniul contabilităţii publice din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, alte autorităţi centrale şi locale, mediul academic sau organizaţii profesionale.
    (3) Atribuţiile grupurilor de lucru sunt, în principal, următoarele:
    a) analiza şi formularea unor recomandări cu privire la reglementările contabile în vigoare sau/şi cu privire la propunerile de modificare şi completare a unor acte normative cu incidenţă asupra contabilităţii publice;
    b) analiza şi formularea unor recomandări cu privire la orice alte aspecte supuse dezbaterii.

    (4) Aspectele procedurale referitoare la organizarea şi funcţionarea grupurilor de lucru se realizează prin procedură internă a Secretariatului.

    CAP. III
    Funcţionarea Consiliului contabilităţii publice
    ART. 9
    (1) Consiliul îşi desfăşoară activitatea potrivit prezentului regulament, precum şi Regulamentului de ordine intern de organizare şi funcţionare.
    (2) Regulamentul de ordine intern de organizare şi funcţionare este aprobat prin decizie de către preşedintele Consiliului.

    ART. 10
    (1) Şedinţele Consiliului sunt statutare dacă la ele participă două treimi din numărul membrilor acestuia.
    (2) Hotărârile Consiliului se iau prin vot deschis, cu majoritatea simplă a celor prezenţi.
    (3) În caz de egalitate de voturi, preşedintele Consiliului are votul hotărâtor.
    (4) La şedinţele Consiliului pot participa în calitate de invitaţi, fără drept de vot, şi specialişti în domeniul contabilităţii publice reprezentanţi ai altor organizaţii sau instituţii, în funcţie de problematica analizată.
    (5) Hotărârile Consiliului pot fi publicate pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice.

    ART. 11
    Publicaţiile şi celelalte materiale de specialitate elaborate de Consiliu sunt un drept exclusiv al acestuia.

    CAP. IV
    Încetarea calităţii de membru al Consiliului contabilităţii publice
    ART. 12
    (1) Calitatea de membru al Consiliului, cu excepţia preşedintelui, încetează în următoarele situaţii:
    a) demisie;
    b) revocare de către instituţia care l-a desemnat;
    c) înlocuire, în cazul imposibilităţii de exercitare a mandatului.

    (2) În cazul încetării calităţii de membru al Consiliului prin demisie, actul de notificare trebuie să prevadă o perioadă de preaviz de cel puţin 15 zile, urmând ca instituţia care l-a desemnat să numească altă persoană pentru un nou mandat.
    (3) În cazul încetării calităţii de membru al Consiliului prin revocare, instituţia care l-a desemnat va numi în termen de 15 zile altă persoană numită pentru un nou mandat.
    (4) În cazul imposibilităţii exercitării mandatului de către unul dintre membri pentru o perioadă mai mare de 6 luni, instituţia care l-a desemnat va propune Consiliului, în termen de 15 zile, o altă persoană, care va fi numită pentru un nou mandat.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016