Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT-CADRU din 5 octombrie 2011  privind organizarea si functionarea consiliului de administratie al inspectoratului scolar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT-CADRU din 5 octombrie 2011 privind organizarea si functionarea consiliului de administratie al inspectoratului scolar

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 738 din 20 octombrie 2011

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, denumit în continuare consiliu de administraţie, îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu reglementãrile Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011.
    ART. 2
    Consiliul de administraţie funcţioneazã în baza unui regulament propriu, elaborat şi aprobat de acesta, conform prezentului regulamentul-cadru.

    CAP. II
    Componenţa

    ART. 3
    (1) Consiliul de administraţie are un numãr impar de membri: 9-13, din care fac parte:
    a) inspectorul şcolar general - preşedinte;
    b) inspectorul şcolar general adjunct/inspectorii şcolari generali adjuncţi;
    c) directorul casei corpului didactic;
    d) contabilul-şef;
    e) consilierul juridic;
    f) un inspector şcolar pentru managementul resurselor umane;
    g) inspectori şcolari.
    (2) Inspectorul şcolar general desemneazã un preşedinte dintre membrii consiliului de administraţie doar pentru şedinţele de lucru la care nu poate fi prezent.
    (3) Consiliul de administraţie desemneazã din rândul salariaţilor un secretar, fãrã drept de vot, care asigurã convocarea la şedinţe a membrilor acestuia şi întocmirea proceselor-verbale şi care aduce la cunoştinţa personalului hotãrârile adoptate.
    (4) La şedinţele consiliului de administraţie participã, cu statut de observator, câte un reprezentant desemnat de federaţiile reprezentative la nivel de ramurã învãţãmânt care au organizaţii sindicale în judeţul/municipiul Bucureşti. Inspectoratul şcolar invitã, în scris, observatorii sã asiste la desfãşurarea şedinţei consiliului de administraţie, cu cel puţin 48 de ore înainte de data începerii desfãşurãrii acesteia. Neprezentarea observatorilor, deşi au fost invitaţi în termen, nu afecteazã legalitatea desfãşurãrii şedinţei.
    ART. 4
    Consiliul de administraţie se numeşte prin decizie a inspectorului şcolar general. Modificarea componenţei va fi reglementatã de regulamentul propriu, elaborat şi aprobat de consiliul de administraţie, conform prezentului regulament-cadru.

    CAP. III
    Organizare şi funcţionare

    ART. 5
    (1) Activitatea consiliului de administraţie se desfãşoarã pe baza unui plan elaborat anual la începutul anului şcolar.
    (2) Consiliul de administraţie se întruneşte, de regulã, lunar sau ori de câte ori este necesar, la cererea inspectorului şcolar general sau a douã treimi din numãrul membrilor acestuia.
    (3) Prezenţa membrilor la şedinţele consiliului de administraţie este obligatorie. Şedinţele sunt statutare dacã sunt prezenţi cel puţin douã treimi din numãrul membrilor.
    ART. 6
    La şedinţele consiliului de administraţie pot participa, când este cazul, ca invitaţi fãrã drept de vot salariaţi ai instituţiei a cãror participare este necesarã în funcţie de natura problemelor aflate pe ordinea de zi a şedinţei.
    ART. 7
    Consiliul de administraţie adoptã hotãrâri prin vot deschis, cu jumãtate plus unu din totalul voturilor exprimate. Inspectorul şcolar general emite decizii în conformitate cu hotãrârile consiliului de administraţie.
    ART. 8
    Dezbaterile, punctele de vedere ale participanţilor şi hotãrârile consiliului de administraţie se consemneazã în registrul de procese-verbale al consiliului de administraţie, care este înseriat şi numerotat de cãtre secretarul acestuia. În funcţie de votul exprimat, membrii consiliului de administraţie îşi asumã întreaga responsabilitate, în faţa legii, pentru hotãrârile luate.
    ART. 9
    Hotãrârile consiliului de administraţie sunt obligatorii pentru tot personalul instituţiei, inclusiv pentru conducerea acesteia. În cazul în care hotãrârile consiliului de administraţie încalcã prevederile legale, preşedintele are obligaţia sã suspende aplicarea acestor hotãrâri şi sã anunţe Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.

    CAP. IV
    Atribuţii

    ART. 10
    (1) Consiliul de administraţie asigurã respectarea prevederilor care decurg din legi, regulamente şi alte acte normative şi stabileşte mãsuri privind aplicarea acestora.
    (2) Hotãrârile consiliului de administraţie privind un domeniu de activitate aflat în responsabilitatea unui inspector şcolar se adoptã dupã consultarea prealabilã a inspectorului şcolar în a cãrui responsabilitate se aflã domeniul respectiv.
    ART. 11
    Consiliul de administraţie are urmãtoarele atribuţii:
    a) stabileşte, în funcţie de structura organizatoricã aprobatã de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, componenţa nominalã a compartimentelor la nivelul inspectoratului şcolar;
    b) alege prin vot secret membrii comisiei de eticã şi îi reconfirmã anual;
    c) alege prin vot secret membrii consiliului consultativ;
    d) evalueazã activitatea personalului şi ia mãsuri pentru eficientizarea acesteia;
    e) aprobã regulamentul intern al instituţiei şi regulamentul intern propriu, precum şi regulamentele interne ale consiliului consultativ şi colegiului de disciplinã;
    f) definitiveazã şi aprobã tematica şi graficul şedinţelor sale, propuse de preşedinte;
    g) stabileşte responsabilitãţile membrilor sãi;
    h) aprobã anual documentele manageriale ale inspectoratului şcolar, precum şi raportul asupra stãrii învãţãmântului la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti;
    i) aprobã proiectul de buget anual;
    j) aprobã statul de funcţii al inspectoratului şcolar;
    k) stabileşte membrii comisiei paritare şi ai colegiului de disciplinã;
    l) organizeazã concursul pentru ocuparea funcţiilor de îndrumare şi de control din inspectoratul şcolar, conform prevederilor legale în vigoare;
    m) aprobã fişele de post pentru personalul inspectoratului şcolar sau eventualele modificãri la fişele existente;
    n) valideazã calificativele anuale ale personalului inspectoratului şcolar;
    o) dezbate şi aprobã proiectul planului anual de şcolarizare şi al reţelei şcolare;
    p) numeşte reprezentantul inspectoratului şcolar care va face parte din comisiile de concurs pentru ocuparea funcţiei de director/director adjunct al unitãţilor de învãţãmânt;
    q) propune auditarea directorului unei unitãţi de învãţãmânt de stat, la cererea consiliului de administraţie al acesteia;
    r) planificã auditarea periodicã a resursei umane din învãţãmântul preuniversitar;
    s) aprobã la începutul fiecãrui an şcolar calendarul concursurilor şcolare recunoscute la nivel judeţean;
    ş) aprobã componenţa comisiei de mobilitate a personalului din învãţãmânt;
    t) valideazã proiectele de încadrare la nivelul unitãţilor de învãţãmânt;
    ţ) avizeazã oferta de posturi didactice/catedre vacante/rezervate la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti;
    u) analizeazã calitativ şi cantitativ nivelul de şcolarizare şi stabileşte mãsurile de reglare la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti;
    v) numeşte câte un reprezentant al inspectoratului şcolar pentru fiecare comisie de concurs în vederea ocupãrii posturilor/catedrelor didactice;
    w) aprobã lista cadrelor didactice care fac parte din corpul profesorilor mentori, corpul profesorilor metodişti şi din consiliile consultative pe discipline la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti;
    x) aprobã lista cadrelor didactice propuse pentru premii şi distincţii;
    y) stabileşte cadrul de organizare a examenelor şi evaluãrilor naţionale, a admiterii în liceu, a examenelor de certificare a competenţelor profesionale şi a concursurilor şi olimpiadelor şcolare, conform metodologiilor emise de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului;
    z) gestioneazã şi alte activitãţi rezultate din metodologiile şi ordinele ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, conform legii.

    CAP. V
    Dispoziţii finale

    ART. 12
    Pe baza prezentului regulament-cadru, consiliul de administraţie elaboreazã în regulamentul intern al inspectoratului şcolar prevederi specifice activitãţii sale.

                        ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016