Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROTOCOL nr. 6 din 9 iunie 2006  aranjamente tranzitorii intre Comunitatea Europeana si statele membre CE, pe de o parte, si Republica Serbia, pe de alta parte    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROTOCOL nr. 6 din 9 iunie 2006 aranjamente tranzitorii intre Comunitatea Europeana si statele membre CE, pe de o parte, si Republica Serbia, pe de alta parte

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 48 din 22 ianuarie 2008
PROTOCOL nr. 6 din 9 iunie 2006
aranjamente tranzitorii între Comunitatea Europeanã şi statele membre CE, pe de o parte, şi Republica Serbia, pe de altã parte
EMITENT: ACT INTERNAŢIONAL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 48 din 22 ianuarie 2008


ART. 1
Perioade de tranziţie
1. Prima perioadã de tranziţie se va extinde de la data intrãrii în vigoare a prezentului acord pânã când toate condiţiile prevãzute la art. 2 alin. 1 din prezentul protocol vor fi îndeplinite de cãtre Republica Serbia, dupã cum vor fi verificate printr-o evaluare întreprinsã de cãtre Comunitatea Europeanã.
2. A doua perioadã de tranziţie se va extinde de la sfârşitul primei perioade de tranziţie pânã la îndeplinirea de cãtre Republica Serbia a tuturor condiţiilor prevãzute la art. 2 alin. 2 din prezentul protocol, dupã cum vor fi verificate printr-o evaluare întreprinsã de cãtre Comunitatea Europeanã.
ART. 2
Condiţii referitoare la tranziţie
1. Pânã la sfârşitul primei perioade de tranziţie, Republica Serbia:
(i) va fi membrã cu drepturi depline a JAA şi va depune toate eforturile pentru implementarea în întregime a legislaţiei din domeniul siguranţei aviaţiei, aşa cum este prevãzutã în anexa nr. I;
(ii) va aplica Documentul 30 ECAC şi va depune toate eforturile pentru implementarea în întregime a legislaţiei din domeniul securitãţii aviaţiei, aşa cum este prevãzutã în anexa nr. I;
(iii) va aplica Regulamentul (CEE) nr. 3.925/91 (referitor la eliminarea controalelor la bagajele de cabinã şi de calã), Regulamentul (CEE) nr. 2.409/92 (referitor la tarifele şi preţurile pentru serviciile aeriene), Directiva 94/56/CE (referitoare la investigarea accidentelor), Directiva 96/67/CE (privind serviciile de handling la sol), Regulamentul (CE) nr. 2.027/97 (referitor la rãspunderea transportatorului aerian în cazul accidentelor), Directiva 2003/42/CE (referitoare la raportarea evenimentelor), Regulamentul (CE) nr. 261/2004 (privind refuzul îmbarcãrii), Directiva 2000/79/CE (referitoare la timpul de muncã în aviaţia civilã) şi Directiva 2003/88/CE (referitoare la timpul de lucru), aşa cum sunt prevãzute în anexa nr. I;
(iv) va separa furnizorii de servicii de trafic aerian de organismul de reglementare al Republicii Serbia, va înfiinţa un organism pentru Republica Serbia de supervizare a serviciilor de trafic aerian, va începe reorganizarea spaţiului aerian al Republicii Serbia într-un bloc sau mai multe blocuri funcţionale şi va aplica o utilizare flexibilã a spaţiului aerian;
(v) va ratifica Convenţia pentru unificarea anumitor reguli referitoare la transportul aerian internaţional (Convenţia de la Montreal);
(vi) va face suficiente progrese în implementarea regulilor referitoare la ajutorul de stat şi concurenţa, incluse într-un acord menţionat la art. 14 alin. 1 din Acordul principal sau în anexa nr. III la prezentul acord, oricare ar fi aplicabil.
2. Pânã la sfârşitul celei de-a doua perioade de tranziţie, Republica Serbia va aplica prezentul acord, inclusiv întreaga legislaţie prevãzutã în anexa nr. I.
ART. 3
Aranjamente tranzitorii
1. Fãrã a ţine seama de art. 1 alin. 1 din Acordul principal,
a) pe durata primei perioade de tranziţie:
(i) transportatorilor aerieni comunitari şi transportatorilor aerieni licenţiaţi de cãtre Republica Serbia li se va permite sã îşi exercite în mod nelimitat drepturile de trafic între orice punct din Republica Serbia şi orice punct dintr-un stat membru CE;
(ii) transportatorii aerieni comunitari nu vor fi deţinuţi în majoritate sau nu se vor afla sub controlul efectiv al Republicii Serbia ori al resortisanţilor acesteia şi transportatorii aerieni licenţiaţi de cãtre Republica Serbia nu vor fi deţinuţi în majoritate sau nu se vor afla sub controlul efectiv al statelor membre CE ori al resortisanţilor acestora;
b) pe durata celei de-a doua perioade de tranziţie:
(i) transportatorilor aerieni licenţiaţi de cãtre Republica Serbia li se va permite sã îşi exercite drepturile de trafic prevãzute la lit. a) pct. (i);
(ii) transportatorilor aerieni comunitari li se va permite sã îşi exercite în mod nelimitat drepturile de trafic între puncte situate în Republica Serbia şi alte pãrţi asociate şi li se va permite sã schimbe, în orice punct, o aeronavã cu o altã aeronavã, cu condiţia ca acel zbor sã fie parte a unui serviciu care deserveşte un punct situat într-un stat membru;
(iii) transportatorilor aerieni licenţiaţi de cãtre Republica Serbia li se va permite sã îşi exercite în mod nelimitat drepturile de trafic între puncte situate în diferite state membre CE şi li se va permite sã schimbe, în orice punct, o aeronavã cu o altã aeronavã, cu condiţia ca acel zbor sã fie parte a unui serviciu care deserveşte un punct situat în Republica Serbia.
2. În sensul prezentului articol, transportator aerian comunitar va însemna un transportator aerian licenţiat de cãtre un stat membru CE, Norvegia sau Islanda.
3. Art. 7 şi 8 din Acordul principal nu se vor aplica pânã la sfârşitul celei de-a doua perioade de tranziţie, fãrã a prejudicia obligaţia Republicii Serbia şi a Comunitãţii de a acorda licenţe de operare, în conformitate cu documentele menţionate în anexa nr. I, transportatorilor aerieni care sunt deţinuţi în majoritate sau se aflã sub controlul statelor membre CE sau al resortisanţilor acestora şi transportatorilor aerieni care sunt deţinuţi în majoritate sau se aflã sub controlul Republicii Serbia ori al resortisanţilor acesteia, de la sfârşitul primei perioade de tranziţie.
ART. 4
Siguranţa aviaţiei
1. La începutul primei perioade de tranziţie, Republica Serbia va fi implicatã cu statut de observator în activitatea Agenţiei Europene pentru Siguranţa Aviaţiei.
2. La sfârşitul celei de-a doua perioade de tranziţie, Comitetul reunit, înfiinţat conform art. 18 din Acordul principal, va stabili în mod explicit statutul şi condiţiile pentru participarea Republicii Serbia la Agenţia Europeanã pentru Siguranţa Aviaţiei.
3. Pânã la sfârşitul celei de-a doua perioade de tranziţie, dacã sunt identificate deficienţe în ceea ce priveşte siguranţa, Comunitatea Europeanã poate cere sã i se acorde unui transportator aerian licenţiat de cãtre Republica Serbia permisiunea de a opera pe rute aeriene spre, dinspre sau în interiorul Comunitãţii Europene, cu condiţia unei evaluãri specifice de siguranţã. O astfel de evaluare va fi efectuatã de cãtre Comunitatea Europeanã în mod expeditiv, în scopul evitãrii oricãrei întârzieri exagerate în exercitarea drepturilor de trafic.
ART. 5
Securitatea aeronauticã
1. La începutul celei de-a doua perioade de tranziţie, partea confidenţialã din legislaţia în domeniul securitãţii, aşa cum este prevãzutã în anexa nr. I, va fi disponibilã autoritãţii competente din Republica Serbia.
2. Pânã la sfârşitul celei de-a doua perioade de tranziţie, dacã sunt identificate deficienţe în ceea ce priveşte securitatea, Comunitatea Europeanã poate cere sã i se acorde unui transportator licenţiat de cãtre Republica Serbia permisiunea de a opera pe rute aeriene spre, dinspre sau în interiorul Comunitãţii Europene, cu condiţia unei evaluãri specifice în domeniul securitãţii. O astfel de evaluare va fi efectuatã de cãtre Comunitatea Europeanã în mod expeditiv, în scopul evitãrii oricãrei întârzieri exagerate în exercitarea drepturilor de trafic.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016