Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROTOCOL din 13 decembrie 2007  privind rolul parlamentelor nationale in Uniunea Europeana    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROTOCOL din 13 decembrie 2007 privind rolul parlamentelor nationale in Uniunea Europeana

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 107 din 12 februarie 2008

Înaltele pãrţi contractante,
reamintind faptul cã modul în care parlamentele naţionale îşi exercitã controlul asupra guvernelor lor respective în ceea ce priveşte activitãţile Uniunii Europene ţine de organizarea şi practicile constituţionale proprii fiecãrui stat membru,
dorind sã încurajeze o participare sporitã a parlamentelor naţionale la activitãţile Uniunii Europene şi sã consolideze capacitatea acestora de a-şi exprima punctul de vedere asupra proiectelor de acte legislative ale Uniunii Europene, precum şi asupra altor chestiuni care pot prezenta un interes deosebit pentru acestea,
au convenit cu privire la dispoziţiile urmãtoare, care se anexeazã la Tratatul privind Uniunea Europeanã, la Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene şi la Tratatul de instituire a Comunitãţii Europene a Energiei Atomice:

TITLUL I
Informaţii destinate Parlamentelor Naţionale
ART. 1
Documentele de consultare ale Comisiei (cãrţi verzi, cãrţi albe şi comunicãri) se transmit direct de Comisie parlamentelor naţionale la data publicãrii acestora. De asemenea, Comisia transmite parlamentelor naţionale şi programul legislativ anual, precum şi orice alt instrument de programare legislativã sau de strategie politicã, simultan cu transmiterea acestora Parlamentului European şi Consiliului.
ART. 2
Proiectele de acte legislative adresate Parlamentului European şi Consiliului se transmit parlamentelor naţionale.
În înţelesul prezentului protocol, "proiect de act legislativ" înseamnã propunerile Comisiei, iniţiativele unui grup de state membre, iniţiativele Parlamentului European, cererile Curţii de Justiţie, recomandãrile Bãncii Centrale Europene şi cererile Bãncii Europene de Investiţii privind adoptarea unui act legislativ.
Proiectele de acte legislative emise de Comisie se transmit direct de Comisie parlamentelor naţionale, în acelaşi timp în care se transmit Parlamentului European şi Consiliului.
Proiectele de acte legislative emise de Parlamentul European se transmit direct de Parlamentul European parlamentelor naţionale.
Proiectele de acte legislative emise de un grup de state membre, de Curtea de Justiţie, de Banca Centralã Europeanã sau de Banca Europeanã de Investiţii se transmit de Consiliu parlamentelor naţionale.
ART. 3
Parlamentele naţionale pot adresa preşedintelui Parlamentului European, al Consiliului şi, respectiv, al Comisiei, un aviz motivat privind conformitatea unui proiect de act legislativ cu principiul subsidiaritãţii, în conformitate cu procedura prevãzutã în Protocolul privind aplicarea principiilor subsidiaritãţii şi proporţionalitãţii.
În cazul în care un proiect de act legislativ este emis de un grup de state membre, preşedintele Consiliului transmite avizul sau avizele motivate respective guvernelor statelor membre în cauzã.
În cazul în care un proiect de act legislativ este emis de Curtea de Justiţie, de Banca Centralã Europeanã sau de Banca Europeanã de Investiţii, preşedintele Consiliului transmite avizul sau avizele motivate respective instituţiei sau organului în cauzã.
ART. 4
Se prevede un termen de opt sãptãmâni între data la care un proiect de act legislativ este pus la dispoziţia parlamentelor naţionale în limbile oficiale ale Uniunii Europene şi data la care proiectul în cauzã este înscris pe ordinea de zi provizorie a Consiliului, în vederea adoptãrii acestuia sau în vederea adoptãrii unei poziţii în cadrul unei proceduri legislative. Sunt posibile excepţii în cazuri de urgenţã, ale cãror motive sunt indicate în actul sau în poziţia Consiliului. Cu excepţia cazurilor de urgenţã, motivate în mod corespunzãtor, nu se poate ajunge la niciun acord asupra unui proiect de act legislativ în cauzã în decursul acestor opt sãptãmâni. Cu excepţia cazurilor de urgenţã motivate în mod corespunzãtor, se respectã un termen de zece zile între înscrierea unui proiect de act legislativ pe ordinea de zi provizorie a Consiliului şi adoptarea unei poziţii.
ART. 5
Ordinea de zi şi rezultatele şedinţelor Consiliului, inclusiv procesele-verbale ale şedinţelor în cadrul cãrora Consiliul delibereazã asupra proiectelor de acte legislative, se transmit direct parlamentelor naţionale, simultan cu transmiterea acestora guvernelor statelor membre.
ART. 6
În cazul în care Consiliul European are în vedere sã recurgã la articolul 48 alineatul (7) primul sau al doilea paragraf din Tratatul privind Uniunea Europeanã, parlamentele naţionale sunt informate cu privire la iniţiativa Consiliului European cu cel puţin şase luni înainte de adoptarea unei decizii.
ART. 7
Curtea de Conturi transmite raportul sãu anual parlamentelor naţionale, cu titlu informativ, simultan cu transmiterea acestuia Parlamentului European şi Consiliului.
ART. 8
În cazul în care sistemul parlamentar naţional nu este monocameral, dispoziţiile articolelor 1-7 se aplicã camerelor din care acesta este format.

TITLUL II
COOPERAREA INTERPARLAMENTARĂ

ART. 9
Parlamentul European şi parlamentele naţionale definesc împreunã organizarea şi promovarea unei cooperãri interparlamentare eficiente şi periodice în cadrul Uniunii.
ART. 10
O conferinţã a organelor parlamentare specializate în chestiunile Uniunii poate supune atenţiei Parlamentului European, a Consiliului şi a Comisiei orice contribuţie pe care o considerã adecvatã. În plus, o astfel de conferinţã promoveazã schimbul de informaţii şi schimbul celor mai bune practici între parlamentele naţionale şi Parlamentul European, inclusiv între comisiile specializate ale acestora. De asemenea, conferinţa organelor parlamentare poate organiza conferinţe interparlamentare pe teme specifice, în special pentru a dezbate chestiuni de politicã externã şi de securitate comunã, inclusiv politica de securitate şi de apãrare comunã. Contribuţiile conferinţei nu angajeazã parlamentele naţionale şi nu aduc atingere poziţiei acestora.

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016