Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROTOCOL din 13 decembrie 2007  privind dispozitiile tranzitorii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROTOCOL din 13 decembrie 2007 privind dispozitiile tranzitorii

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 107 din 12 februarie 2008
Înaltele pãrţi contractante,
având în vedere cã, pentru a organiza tranziţia de la dispoziţiile instituţionale ale tratatelor aplicabile înainte de intrarea în vigoare a Tratatului de la Lisabona la cele prevãzute în tratatul menţionat anterior, este necesar sã se prevadã dispoziţii tranzitorii,
au convenit cu privire la dispoziţiile urmãtoare, care se anexeazã la Tratatul privind Uniunea Europeanã, la Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene şi la Tratatul de instituire a Comunitãţii Europene a Energiei Atomice:

ART. 1
În prezentul protocol, cuvântul "tratatele" desemneazã Tratatul privind Uniunea Europeanã, Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene şi Tratatul de instituire a Comunitãţii Europene a Energiei Atomice.

TITLUL I
DISPOZIŢII PRIVIND PARLAMENTUL EUROPEAN

ART. 2
În timp util, înainte de alegerile parlamentare europene din 2009, Consiliul European adoptã, în conformitate cu articolul 9A alineatul (2) al doilea paragraf din Tratatul privind Uniunea Europeanã, o decizie de stabilire a componenţei Parlamentului European.
Pânã la încheierea legislaturii 2004-2009, componenţa şi numãrul membrilor Parlamentului European rãmân cele existente la data intrãrii în vigoare a Tratatului de la Lisabona.

TITLUL II
DISPOZIŢII PRIVIND MAJORITATEA CALIFICATĂ

ART. 3
(1) În conformitate cu articolul 9 C alineatul (4) din Tratatul privind Uniunea Europeanã, dispoziţiile alineatului menţionat şi dispoziţiile articolului 205 alineatul (2) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, referitoare la definirea majoritãţii calificate în Consiliul European şi în Consiliu, intrã în vigoare la 1 noiembrie 2014.
(2) Între 1 noiembrie 2014 şi 31 martie 2017, în cazul în care trebuie adoptatã o hotãrâre cu majoritate calificatã, un membru al Consiliului poate solicita ca aceastã hotãrâre sã fie adoptatã cu o majoritate calificatã astfel cum este definitã la alineatul (3). În acest caz, se aplicã alineatele (3) şi (4).
(3) Pânã la 31 octombrie 2014, fãrã a aduce atingere articolului 201a alineatul (1) al doilea paragraf din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, rãmân în vigoare urmãtoarele dispoziţii:
Pentru deliberãrile Consiliului European şi ale Consiliului, care necesitã majoritate calificatã, voturile membrilor sunt ponderate dupã cum urmeazã:


Belgia 12 Luxemburg 4
Bulgaria 10 Ungaria 12
Republica Cehã 12 Malta 3
Danemarca 7 Ţãrile de Jos 13
Germania 29 Austria 10
Estonia 4 Polonia 27
Irlanda 7 Portugalia 12
Grecia 12 România 14
Spania 27 Slovenia 4
Franţa 29 Slovacia 7
Italia 29 Finlanda 7
Cipru 4 Suedia 10
Letonia 4 Regatul Unit 29
Lituania 7



Deliberãrile sunt încheiate în cazul în care întrunesc cel puţin 255 de voturi favorabile exprimate de majoritatea membrilor, în cazul în care, în temeiul tratatelor, acestea trebuie sã fie adoptate la propunerea Comisiei. În celelalte cazuri, deliberãrile sunt încheiate în cazul în care întrunesc cel puţin 255 de voturi favorabile exprimate de cel puţin douã treimi dintre membri.
Un membru al Consiliului European sau al Consiliului poate solicita, la adoptarea, cu majoritate calificatã, a unui act de cãtre Consiliul European sau de cãtre Consiliu, sã se verifice dacã statele membre care constituie majoritatea calificatã reprezintã cel puţin 62% din populaţia totalã a Uniunii. În cazul în care se constatã cã nu este îndeplinitã aceastã condiţie, actul în cauzã nu este adoptat.
(4) Pânã la 31 octombrie 2014, în cazul în care, în temeiul tratatelor, nu toţi membrii Consiliului participã la vot, respectiv în cazurile în care se face trimitere la majoritatea calificatã definitã în conformitate cu articolul 205 alineatul (3) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, majoritatea calificatã se defineşte ca fiind aceeaşi proporţie de voturi ponderate şi aceeaşi proporţie a numãrului de membri ai Consiliului, precum şi, dacã este necesar, acelaşi procentaj al populaţiei statelor membre menţionate ca şi cele stabilite prin alineatul (3) din prezentul articol.

TITLUL III
DISPOZIŢII PRIVIND FORMAŢIUNILE CONSILIULUI

ART. 4
Pânã la intrarea în vigoare a deciziei menţionate la articolul 9C alineatul (6) primul paragraf din Tratatul privind Uniunea Europeanã, Consiliul se poate reuni în formaţiunile prevãzute la al doilea şi al treilea paragraf din alineatul menţionat, precum şi în celelalte formaţiuni a cãror listã se stabileşte printr-o decizie a Consiliului Afaceri Generale, hotãrând cu majoritate simplã.

TITLUL IV
DISPOZIŢII PRIVIND COMISIA, INCLUSIV ÎNALTUL REPREZENTANT AL UNIUNII PENTRU AFACERI EXTERNE ŞI POLITICA DE SECURITATE

ART. 5
Membrii Comisiei care sunt în funcţie la data intrãrii în vigoare a Tratatului de la Lisabona rãmân în funcţie pânã la finalul mandatului lor. Cu toate acestea, la data numirii Înaltului Reprezentant al Uniunii pentru afaceri externe şi politica de securitate, mandatul membrului care are aceeaşi cetãţenie cu Înaltul Reprezentant se încheie.

TITLUL V
DISPOZIŢII PRIVIND SECRETARUL GENERAL AL CONSILIULUI, ÎNALTUL REPREZENTANT PENTRU POLITICA EXTERNĂ ŞI DE SECURITATE COMUNĂ ŞI SECRETARUL GENERAL ADJUNCT AL CONSILIULUI

ART. 6
Mandatele secretarului general al Consiliului, Înaltului Reprezentant pentru politica externã şi de securitate comunã şi secretarului general adjunct al Consiliului se încheie la data intrãrii în vigoare a Tratatului de la Lisabona. Consiliul numeşte un secretar general în conformitate cu articolul 207 alineatul (2) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene.

TITLUL VI
DISPOZIŢII PRIVIND ORGANELE CONSULTATIVE

ART. 7
Pânã la intrarea în vigoare a deciziei menţionate la articolul 258 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, repartizarea membrilor în cadrul Comitetului Economic şi Social este urmãtoarea:


Belgia 12 Luxemburg 6
Bulgaria 12 Ungaria 12
Republica Cehã 12 Malta 5
Danemarca 9 Ţãrile de Jos 12
Germania 24 Austria 12
Estonia 7 Polonia 21
Irlanda 9 Portugalia 12
Grecia 12 România 15
Spania 21 Slovenia 7
Franţa 24 Slovacia 9
Italia 24 Finlanda 9
Cipru 6 Suedia 12
Letonia 7 Regatul Unit 24
Lituania 9



ART. 8
Pânã la intrarea în vigoare a deciziei menţionate la articolul 263 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, repartizarea membrilor în cadrul Comitetului Regiunilor este urmãtoarea:


Belgia 12 Luxemburg 6
Bulgaria 12 Ungaria 12
Republica Cehã 12 Malta 5
Danemarca 9 Ţãrile de Jos 12
Germania 24 Austria 12
Estonia 7 Polonia 21
Irlanda 9 Portugalia 12
Grecia 12 România 15
Spania 21 Slovenia 7
Franţa 24 Slovacia 9
Italia 24 Finlanda 9
Cipru 6 Suedia 12
Letonia 7 Regatul Unit 24
Lituania 9


TITLUL VII
DISPOZIŢII TRANZITORII PRIVIND ACTELE ADOPTATE ÎN TEMEIUL TITLURILOR V ŞI VI DIN TRATATUL PRIVIND UNIUNEA EUROPEANĂ ÎNAINTE DE INTRAREA ÎN VIGOARE A TRATATULUI DE LA LISABONA

ART. 9
Actele instituţiilor, ale organelor, ale oficiilor sau ale agenţiilor Uniunii adoptate în temeiul Tratatului privind Uniunea Europeanã, înainte de intrarea în vigoare a Tratatului de la Lisabona, continuã sã producã efecte juridice atât timp cât aceste acte nu vor fi fost abrogate, anulate sau modificate în temeiul tratatelor. Aceeaşi dispoziţie se aplicã şi convenţiilor încheiate între statele membre în temeiul Tratatului privind Uniunea Europeanã.
ART. 10
(1) Cu titlul de mãsurã tranzitorie şi în ceea ce priveşte actele Uniunii în domeniul cooperãrii poliţieneşti şi al cooperãrii judiciare în materie penalã, adoptate înainte de intrarea în vigoare a Tratatului de la Lisabona, la data intrãrii în vigoare a tratatului menţionat atribuţiile instituţiilor sunt urmãtoarele: atribuţiile Comisiei, în temeiul articolului 226 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, nu se aplicã, iar atribuţiile Curţii de Justiţie a Uniunii Europene, în temeiul titlului VI din Tratatul privind Uniunea Europeanã, în versiunea în vigoare înainte de intrarea în vigoare a Tratatului de la Lisabona, rãmân neschimbate, inclusiv în cazul în care au fost acceptate în temeiul articolului 35 alineatul (2) din Tratatul privind Uniunea Europeanã menţionat.
(2) Modificarea unui act menţionat la alineatul (1) determinã exercitarea, în ceea ce priveşte actul modificat pentru acele state membre cãrora li se aplicã actul respectiv, a atribuţiilor instituţiilor menţionate la alineatul respectiv, astfel cum sunt prevãzute în tratate.
(3) În orice caz, mãsura tranzitorie prevãzutã la alineatul (1) înceteazã sã producã efecte în termen de cinci ani de la data intrãrii în vigoare a Tratatului de la Lisabona.
(4) Cu cel puţin şase luni înainte de expirarea perioadei de tranziţie prevãzute la alineatul (3), Regatul Unit poate notifica Consiliului faptul cã nu acceptã, referitor la actele prevãzute la alineatul (1), atribuţiile instituţiilor menţionate la alineatul (1) în conformitate cu tratatele. În cazul în care Regatul Unit a efectuat notificarea respectivã, de la data expirãrii perioadei de tranziţie prevãzute la alineatul (3) toate actele menţionate la alineatul (1) înceteazã sã i se mai aplice. Prezentul paragraf nu se aplicã actelor modificate care sunt aplicabile Regatului Unit în conformitate cu alineatul (2).
Consiliul, hotãrând cu majoritate calificatã, la propunerea Comisiei, stabileşte mãsurile tranzitorii necesare şi mãsurile necesare care decurg din cele de mai sus. Regatul Unit nu participã la adoptarea respectivei decizii. Majoritatea calificatã a Consiliului se defineşte în conformitate cu articolul 205 alineatul (3) litera (a) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene.
Consiliul, hotãrând cu majoritate calificatã, la propunerea Comisiei, poate adopta, de asemenea, o decizie prin care sã prevadã cã Regatul Unit suportã, dupã caz, consecinţele financiare directe, care decurg în mod necesar şi inevitabil din încetarea participãrii sale la acele acte.
(5) La orice datã, ulterior, Regatul Unit poate notifica Consiliului intenţia sa de a participa la acele acte care au încetat sã i se aplice în conformitate cu alineatul (4) primul paragraf. În acest caz, se aplicã dupã caz dispoziţiile pertinente din Protocolul privind acquis-ul Schengen integrat în cadrul Uniunii Europene sau din Protocolul privind poziţia Regatului Unit şi Irlandei cu privire la spaţiul de libertate, securitate şi justiţie. Atribuţiile instituţiilor cu privire la aceste acte sunt cele prevãzute în tratate. Atunci când acţioneazã în conformitate cu protocoalele respective, instituţiile Uniunii şi Regatul Unit încearcã sã restabileascã participarea cât mai largã a Regatului Unit la acquis-ul Uniunii referitor la spaţiul de libertate, securitate şi justiţie, fãrã ca aceasta sã afecteze funcţionarea practicã a diverselor pãrţi ale acestora, respectând, totodatã, coerenţa lor.

-------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016