Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROGRAMUL NATIONAL din 18 septembrie 2008  de asistenta medicala, psihologica si sociala a consumatorilor de droguri - 2009-2012    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROGRAMUL NATIONAL din 18 septembrie 2008 de asistenta medicala, psihologica si sociala a consumatorilor de droguri - 2009-2012

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 675 din 1 octombrie 2008


Obiectiv general de dezvoltare
Dezvoltarea sistemului naţional integrat de asistenţã a consumatorilor şi consumatorilor dependenţi de droguri, pe 3 niveluri, în concordanţã cu nevoile beneficiarilor, prin crearea unei reţele naţionale de resurse specializate de prevenire şi asistenţã, care sã garanteze disponibilitatea generalã a serviciilor, conform Strategiei Naţionale Antidrog în perioada 2005-2012, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 73/2005 (cap. II).
Scop
Prevenirea consumului de droguri la populaţia generalã, precum şi atragerea şi menţinerea consumatorilor şi consumatorilor dependenţi de droguri în sistemul naţional integrat de servicii publice de asistenţã, în vederea reabilitãrii medico-psihosociale a acestora.
Obiective generale
1. Dezvoltarea de servicii de prevenire universalã, selectivã şi indicatã, în vederea evitãrii debutului consumului de droguri şi a transformãrii consumului ocazional în consum problematic, precum şi a reducerii consecinţelor abuzului de droguri.
2. Realizarea unui complex integrat de servicii de asistenţã medicalã, psihologicã şi socialã pentru consumatorii şi consumatorii dependenţi de droguri, orientat prioritar spre zonele cu cea mai mare prevalenţã a consumului, identificate în urma monitorizãrii sistematice a unor indicatori-cheie.
3. Formarea iniţialã şi continuã a profesioniştilor din sistemul de prevenire şi asistenţã, în vederea creşterii calitãţii serviciilor oferite beneficiarilor.
4. Realizarea de studii calitative şi cantitative în vederea propunerii de modificare a actelor normative în materie, pentru adaptarea acestora la dinamica fenomenului drogurilor în România.
Buget necesar pentru implementare: 15.078 mii lei.
Subprogramele şi proiectele componente ale programului naţional sunt urmãtoarele:
1. Subprogramul "Prevenirea consumului experimental/recreaţional de droguri în populaţia şcolarã"
Obiective specifice:
- crearea şi dezvoltarea de servicii integrative de tip informare în legãturã cu riscurile consumului de droguri la populaţia şcolarã;
- crearea şi dezvoltarea de servicii integrative de tip formare de abilitãţi individuale cu rol de factori de protecţie împotriva consumului de droguri şi de tip petrecere a timpului liber;
- crearea şi dezvoltarea unor politici de prevenire a consumului de droguri în rândul adolescenţilor şi tinerilor, prin stimularea creativitãţii artistice şi promovarea strategiilor de sensibilizare tip peer to peer education (educaţie între egali);
- crearea unui sistem integrat de prevenire a consumului de droguri, abilitat sã refere cazurile de abuz de alcool cãtre serviciile de asistenţã integratã.
Indicatori fizici - unitate de mãsurã:
- creşterea cu minimum 25% faţã de anul 2007 a accesului populaţiei şcolare la programele de informare asupra riscurilor asociate consumului de droguri şi la programele de formare de abilitãţi personale şi sociale cu rol de factori de protecţie;
- creşterea cu minimum 25% faţã de anul 2007 a accesului populaţiei şcolare la programele de petrecere a timpului liber, ca alternativã la consumul de droguri.
Indicatori de eficienţã:
- un numãr de cel puţin 200.000 de elevi/an beneficiari ai programelor de informare asupra riscurilor asociate consumului de droguri şi de formare de abilitãţi personale şi sociale cu rol de factori de protecţie;
- un numãr de cel puţin 50.000 de elevi/an beneficiari direcţi ai programelor de petrecere a timpului liber, ca alternativã la consumul de droguri;
- un numãr de cel puţin 100 de persoane resursã-cheie din sistemul naţional de prevenire şi 1.000 de cadre didactice (persoane resursã care asigurã sustenabilitatea proiectului) ca beneficiari indirecţi ai programului.
Indicatori de rezultat:
- raport de evaluare calitativã a eficienţei proiectului;
- numãrul beneficiarilor direcţi ai intervenţiilor cu caracter preventiv;
- numãrul beneficiarilor indirecţi.
Bugetul aferent acestui subprogram este de 300 mii lei.
2. Subprogramul "Campanii naţionale/regionale media de prevenire a consumului de droguri"
Obiective specifice:
- creşterea calitãţii sistemului integrat de prevenire a consumului de droguri;
- dezvoltarea şi diversificarea intervenţiilor preventive centrate pe substanţele care au prevalenţa cea mai ridicatã în rândul populaţiei generale şi grupelor de vârstã cu risc;
- informarea şi sensibilizarea adolescenţilor şi tinerilor din categoria de vârstã menţionatã în legãturã cu riscurile asociate consumului de canabis;
- informarea şi sensibilizarea opiniei publice în legãturã cu riscurile asociate consumului de canabis;
- creşterea influenţei factorilor individuali de protecţie împotriva consumului de droguri, prin informarea corectã a populaţiei-ţintã;
- sensibilizarea decidenţilor din instituţiile publice-cheie din sistemul naţional de prevenire în legãturã cu ariile de intervenţie prioritare.
Indicatori fizici - unitate de mãsurã:
- creşterea cu minimum 25% a populaţiei din categoria de vârstã menţionatã informate asupra riscurilor asociate consumului de canabis;
- menţinerea la acelaşi nivel sau scãderea cu minimum 0,5% a prevalenţei consumului de canabis în categoria de vârstã menţionatã (evaluarea de impact este posibilã la un interval de 4 ani, prin studiile de prevalenţã la populaţia generalã).
Indicatori de eficienţã:
- un numãr de cel puţin 200.000 de adolescenţi şi tineri din grupa de vârstã 15-25 ani beneficiari ai programelor de informare asupra riscurilor asociate consumului de canabis;
- un numãr de cel puţin 1.000.000 de beneficiari indirecţi ai campaniei media de informare;
- un numãr de cel puţin 100 de persoane resursã-cheie din sistemul naţional de prevenire (persoane resursã care asigurã sustenabilitatea proiectului) ca beneficiari indirecţi ai programului.
Indicatori de rezultat:
- raport de evaluare calitativã a eficienţei proiectului;
- numãrul beneficiarilor direcţi ai intervenţiilor cu caracter preventiv;
- numãrul beneficiarilor indirecţi.
Bugetul aferent acestui subprogram este de 1.600 mii lei.
3. Subprogramul "Dezvoltarea unor strategii de prevenire a consumului de droguri la locul de muncã, în special în cazul profesiilor identificate ca având risc crescut de consum"
Obiective specifice:
a) elaborarea unor propuneri legislative în acord cu rezultatele studiilor calitative, care sã fundamenteze noi politici de prevenire indicatã adresate profesiilor cu risc crescut de consum de droguri;
b) implementarea unei campanii de conştientizare a riscului consumului de droguri la locul de muncã şi de informare privind serviciile dezvoltate conform noilor modificãri legislative.
Indicatori fizici - unitate de mãsurã:
- modificarea cadrului legislativ în ceea ce priveşte populaţia angajatã în muncã şi expusã riscului consumului de droguri, prin promovarea a cel puţin unei modificãri legislative;
- modificarea politicilor de prevenire selectivã şi indicatã în domeniu prin Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale antidrog 2009-2012;
- implementarea unei campanii de prevenire indicatã la nivel naţional.
Indicatori de eficienţã:
- un numãr de cel puţin 300.000 de persoane angajate în muncã care vor beneficia de modificãrile legislative;
- un numãr de cel puţin 100.000 de persoane angajate în muncã care vor beneficia de politicile de prevenire indicatã;
- un numãr de cel puţin 1.000.000 de persoane angajate în muncã care vor beneficia de informare privind drepturile lor şi serviciile dezvoltate în urma modificãrii legislative.
Indicatori de rezultat:
- numãrul de studii calitative care vor fundamenta politicile în domeniu;
- numãrul de acte normative supuse modificãrii;
- numãrul anual de campanii naţionale şi locale de prevenire la locul de muncã;
- numãrul anual de rapoarte statistice fãcute public.
Bugetul aferent acestui subprogram este de 400 mii lei.
4. Subprogramul "Operaţionalizarea software ERP (Enterprise Resources Planning) - prevenire şi asistenţã - preluate în cadrul convenţiei de înfrãţire cu Spania"
Obiective specifice:
Îmbunãtãţirea sistemului naţional de culegere a datelor, monitorizare şi evaluare a sistemului naţional de prevenire şi asistenţã în adicţii, în vederea planificãrii strategice adecvate a politicilor antidrog.
Indicatori fizici - unitate de mãsurã:
- numãrul de baze de date existente;
- numãrul de rapoarte de monitorizare şi evaluare.
Indicatori de eficienţã:
- raport cost/beneficiu echivalent standardelor europene.
Indicatori de rezultat:
- implementarea a douã software-uri (unul de prevenire şi unul de asistenţã) de monitorizare a sistemului integrat de prevenire şi asistenţã în adicţii.
Bugetul aferent acestui subprogram este de 50 mii lei.
5. Subprogramul "Prevenire şi asistenţã integratã în aresturi şi penitenciare"
Obiective specifice:
Dezvoltarea unor programe integrate de prevenire şi asistenţã medicalã, psihologicã şi socialã, care sã ofere o reţea de resurse şi care sã garanteze accesul persoanelor private de libertate consumatoare de droguri, din sistemul penitenciar şi aresturi, în zonele de risc identificate.
Indicatori de rezultat:
- numãrul de campanii de prevenire;
- numãrul de echipamente sterile de injectare distribuite;
- numãrul de beneficiari aflaţi în programele de menţinere cu substituţi de opiacee;
- numãrul de beneficiari aflaţi în alte tipuri de servicii de asistenţã.
Indicatori de eficienţã:
- raportul cost/beneficiar echivalent cu standardul european în domeniu.
Bugetul aferent acestui subprogram este de 100 mii lei.
6. Subprogramul "Servicii de asistenţã de nivel 1"
Obiective specifice:
Reducerea riscurilor asociate consumului în rândul consumatorilor şi al consumatorilor dependenţi de droguri prin oferirea unor servicii medicale, psihologice şi sociale de bazã.
Servicii principale:
- asigurarea tratamentului de substituţie cu metadonã şi buprenorphinã + naloxonã;
- testare rapidã HIV şi hepatitã;
- distribuirea de prezervative;
- consiliere pre- şi post-testare;
- vaccinare hepatitã A şi B;
- servicii de asistenţã medicalã medie;
- asigurarea medicaţiei conexe;
- marketing servicii de nivel 1 (campanie de promovare a serviciilor de reducere a riscurilor asociate).
Indicatori de eficienţã:
- indicator admitere la tratament (numãrul anual de cazuri care iniţiazã tratamentul);
- volumul de asistenţã (numãrul anual de consumatori diferiţi asistaţi);
- indicator de permanenţã (timpul în care beneficiarii stau în procesul de asistenţã);
- indicator motiv de ieşire din program/centru (cauza şi data ieşirii);
- indicator de abstinenţã (numãrul de teste de detectare a drogurilor în lichide biologice pozitive/negative);
- indicator de asistenţã (numãrul de zile de asistenţã/beneficiar aflat în sistem);
- indicator de activitate (numãrul de intervenţii realizate pentru beneficiar);
- indice de asistenţã - relaţioneazã indicatorul de asistenţã cu cel de permanenţã, respectiv indicatorul de asistenţã/indicatorul de permanenţã;
- indice de activitate - relaţioneazã indicatorul de activitate cu cel de permanenţã, respectiv indicatorul de activitate/indicatorul de permanenţã;
- indicator de încãrcãturã de servicii de asistenţã (numãrul de pacienţi asistaţi sau numãrul de intervenţii realizate, în funcţie de tipologia profesionistului).
Bugetul aferent acestui subprogram este de 500 mii lei.
7. Subprogramul "Servicii de asistenţã de nivel 2 - centre de asistenţã integratã în adicţii (CAIA)"
Obiective specifice:
- dezvoltarea şi consolidarea serviciilor ambulatorii (nivelul 2 de asistenţã - element central al sistemului public de asistenţã medicalã, psihologicã şi socialã), prin consolidarea funcţionãrii celor 15 CAIA.
Servicii principale:
- asigurarea tratamentului de substituţie cu metadonã şi buprenorphinã + naloxonã;
- asigurarea tratamentului de menţinere a abstinenţei (pentru dependenţii de opiacee şi alcool) cu naltrexonã;
- asigurarea tratamentului de dezintoxicare ambulatorie;
- testarea prezenţei drogurilor în lichide biologice;
- testare rapidã HIV şi hepatitã;
- distribuirea de prezervative;
- consiliere pre- şi post-testare;
- vaccinare hepatitã A şi B;
- servicii de asistenţã medicalã medie;
- servicii de terapie ocupaţionalã (ergoterapie);
- servicii de asistenţã medicalã psihiatricã;
- servicii de psihoterapie individualã, de grup şi familialã;
- asigurarea testãrii standardizate în vederea evaluãrii psihologice (achiziţionarea de teste psihologice standardizate şi validate);
- marketing servicii de nivel 2 (campanie de promovare a serviciilor oferite de CAIA).
Indicatori de eficienţã:
- indicator admitere la tratament (numãrul anual de cazuri care iniţiazã tratamentul);
- volumul de asistenţã (numãrul anual de consumatori diferiţi asistaţi);
- indicator de permanenţã (timpul în care beneficiarii stau în procesul de asistenţã);
- indicator motiv de ieşire din program/centru (cauza şi data ieşirii);
- indicator de abstinenţã (numãrul de teste de detectare a drogurilor în lichide biologice pozitive/negative);
- indicator de asistenţã (numãrul de zile de asistenţã/beneficiar aflat în sistem);
- indicator de activitate (numãrul de intervenţii realizate pentru beneficiar);
- indice de asistenţã - relaţioneazã indicatorul de asistenţã cu cel de permanenţã, respectiv indicatorul de asistenţã/indicatorul de permanenţã;
- indice de activitate - relaţioneazã indicatorul de activitate cu cel de permanenţã, respectiv indicatorul de activitate/indicatorul de permanenţã;
- indicator de încãrcãturã de servicii de asistenţã (numãrul de pacienţi asistaţi sau numãrul de intervenţii realizate, în funcţie de tipologia profesionistului).
Indicatori de rezultat:
- 15 CAIA operaţionale
Bugetul aferent acestui subprogram este de 2.000 mii lei.
8. Subprogramul "Servicii de asistenţã de nivel 3"
Obiective specifice:
Dezvoltarea resurselor nivelului 3 ca parte integrantã şi esenţialã a sistemului public de asistenţã medicalã, psihologicã şi socialã, în vederea reabilitãrii şi reinserţiei sociale a consumatorilor şi consumatorilor dependenţi de droguri.
Servicii principale:
1. asigurarea funcţionãrii Comunitãţii Terapeutice Bãlan (capacitate - 30 de locuri)
a) asigurarea tratamentului de menţinere a abstinenţei (pentru dependenţii de opiacee şi alcool) cu naltrexonã;
b) testarea prezenţei drogurilor în lichide biologice;
c) servicii de asistenţã medicalã medie;
d) servicii de terapie ocupaţionalã (ergoterapie);
e) servicii de asistenţã medicalã psihiatricã;
f) servicii de psihoterapie individualã, de grup şi familialã;
g) asigurarea testãrii standardizate în vederea evaluãrii psihologice (achiziţionarea de teste psihologice standardizate şi validate);
h) servicii culturale, educative şi sportive;
i) servicii de asigurare a hranei;
j) servicii de gãzduire;
k) marketing servicii de nivel 3 (activitãţi de promovare a serviciilor oferite de Comunitatea Terapeuticã Bãlan);
2. amenajarea parţialã a Comunitãţii Terapeutice Mica (50 de locuri):
a) servicii de proiectare şi amenajare/construcţii;
3. amenajarea completã a Comunitãţii Terapeutice Moroieni (25 de locuri):
a) servicii de proiectare şi amenajare/construcţii;
4. asigurarea funcţionãrii a douã centre de zi în Bucureşti:
a) asigurarea tratamentului de menţinere a abstinenţei (pentru dependenţii de opiacee şi alcool) cu naltrexonã;
b) testarea prezenţei drogurilor în lichide biologice;
c) servicii de asistenţã medicalã medie;
d) servicii de terapie ocupaţionalã (ergoterapie);
e) servicii de asistenţã medicalã psihiatricã;
f) servicii de psihoterapie individualã, de grup şi familialã;
g) asigurarea testãrii standardizate în vederea evaluãrii psihologice (achiziţionarea de teste psihologice standardizate şi validate);
h) servicii culturale, educative şi sportive;
i) servicii de asigurare a mesei de prânz;
j) marketing servicii de nivel 3 (activitãţi de promovare a serviciilor oferite de centrul de zi);
k) servicii de formare profesionalã pentru consumatorii de droguri;
5. amenajarea şi asigurarea funcţionãrii unui centru de zi pentru minori în Bucureşti (30 de locuri):
a) servicii de proiectare şi amenajare/construcţii;
b) testarea prezenţei drogurilor în lichide biologice;
c) servicii de asistenţã medicalã medie;
d) servicii de terapie vocaţionalã;
e) servicii de asistenţã medicalã psihiatricã;
f) servicii de psihoterapie individualã, de grup şi familialã;
g) asigurarea testãrii standardizate în vederea evaluãrii psihologice (achiziţionarea de teste psihologice standardizate şi validate);
h) servicii culturale, educative şi sportive;
i) servicii de asigurare a mesei de prânz;
j) marketing servicii de nivel 3 (activitãţi de promovare a serviciilor oferite de centrul de zi pentru minori).
Indicatori de eficienţã:
- indicator de admitere la tratament (numãrul anual de cazuri care iniţiazã tratamentul);
- volumul de asistenţã (numãrul anual de consumatori diferiţi asistaţi);
- indicator de permanenţã (timpul în care beneficiarii stau în procesul de asistenţã);
- indicator motiv de ieşire din program/centru (cauza şi data ieşirii);
- indicator de abstinenţã (numãrul de teste de detectare a drogurilor în lichide biologice pozitive/negative);
- indicator de asistenţã (numãrul de zile de asistenţã/beneficiar aflat în sistem);
- indicator de activitate (nr. de intervenţii realizate pentru beneficiar);
- indice de asistenţã - relaţioneazã indicatorul de asistenţã cu cel de permanenţã, respectiv indicatorul de asistenţã/indicatorul de permanenţã;
- indice de activitate - relaţioneazã indicatorul de activitate cu cel de permanenţã, respectiv indicatorul de activitate/indicatorul de permanenţã;
- indicator de încãrcãturã de servicii de asistenţã (numãrul de pacienţi asistaţi sau numãrul de intervenţii realizate în funcţie de tipologia profesionistului).
Indicatori de rezultat:
- Comunitatea Terapeuticã Bãlan - funcţionalã, cu 30 de locuri;
- Comunitatea Terapeuticã Mica - parţial amenajatã;
- Comunitatea Terapeuticã Moroieni - complet amenajatã (25 de locuri);
- douã centre de zi în Bucureşti, cu o capacitate de 30, respectiv 10 locuri;
- un centru de zi pentru minori în Bucureşti, cu o capacitate de 30 de locuri.
Bugetul aferent acestui subprogram este de 9.600 mii lei.
8.1. Proiectul "Asigurarea funcţionãrii Comunitãţii Terapeutice Bãlan"
Bugetul aferent acestui proiect este de 2.100 mii lei.
8.2. Proiectul "Amenajarea Comunitãţii Terapeutice Mica"
Bugetul aferent acestui proiect este de 4.000 mii lei.
8.3. Proiectul "Amenajarea Comunitãţii Terapeutice Moroieni"
Bugetul aferent acestui proiect este de 2.800 mii lei.
8.4. Proiectul "Centru de zi (douã unitãţi) şi centru de zi pentru minori (o unitate)"
Bugetul aferent acestui proiect este de 700 mii lei.
9. Subprogramul "Formare profesionalã continuã în adicţii - Centrul Naţional de Formare şi Cercetare în Adicţii"
Bugetul aferent acestui subprogram este de 528 mii lei.
9.1. Proiectul "Formare profesionalã continuã specializatã în adicţii pentru dezvoltarea serviciilor de asistenţã de nivel 1, 2 şi 3"
Obiective specifice:
Dezvoltarea şi îmbunãtãţirea cadrului de formare profesionalã de bazã, specializatã şi continuã a profesioniştilor care lucreazã în domeniul asistenţei medicale, psihologice şi sociale acordate consumatorilor de droguri.
Servicii principale:
- formarea profesionalã iniţialã şi continuã de specialitate (medicalã, psihologicã şi socialã);
- servicii de supervizare şi intervizare a profesioniştilor care lucreazã cu consumatorii de droguri;
- dezvoltarea de ghiduri clinice de tratament.
Indicatori de rezultat:
- 100 de profesionişti formaţi;
- 180 de şedinţe de supervizare;
- 60 de şedinţe de intervizare.
Bugetul aferent acestui proiect este de 300 mii lei.
9.2. Proiectul "Formarea profesionalã a specialiştilor în prevenire"
Obiective specifice:
- dezvoltarea şi perfecţionarea cadrului de formare de bazã, specializatã şi continuã a profesioniştilor care lucreazã în domeniul prevenirii consumului de droguri;
- creşterea calitãţii sistemului naţional de prevenire a consumului ilicit de droguri;
- dezvoltarea curriculei de formare în domeniul metodelor şi tehnicilor de prevenire a consumului de droguri;
- formarea de bazã şi specificã în domeniul prevenirii a specialiştilor Agenţiei Naţionale Antidrog.
Indicatori fizici - unitate de mãsurã:
- realizarea şi implementarea unui program complet (cu 5 module) de formare în domeniul prevenirii consumului de droguri;
- formarea unui numãr de 45 de specialişti ai Agenţiei Naţionale Antidrog care sã iniţieze şi sã implementeze programe de formare în mod ştiinţific;
- realizarea a minimum un program de prevenire localã (adaptat nevoilor identificate la nivel local) la nivelul fiecãrui judeţ;
- creşterea cu minimum 10% a accesului adolescenţilor şi tinerilor la serviciile oferite de centrele de prevenire, evaluare şi consiliere antidrog.
Indicatori de eficienţã:
- un numãr de cel puţin 50 de beneficiari ai programelor de formare în domeniul prevenirii consumului;
- un numãr de minimum 300.000 de beneficiari direcţi ai unor servicii de prevenire universalã, selectivã şi indicatã de o mai bunã calitate.
Indicatori de rezultat:
- numãrul beneficiarilor direcţi ai programelor de formare în domeniu;
- numãrul beneficiarilor direcţi ai programelor de prevenire de mai bunã calitate;
- numãrul beneficiarilor indirecţi ai programelor de prevenire de mai bunã calitate;
- numãrul de programe de formare;
- numãrul programelor de prevenire selectivã, universalã şi indicatã implementate.
Bugetul aferent acestui proiect este de 175 mii lei.
9.3. Proiectul "Formare autoevaluatori în sistemul de management al calitãţii tip EFQM"
Obiective specifice:
Dezvoltarea abilitãţilor de utilizare a instrumentului de autoevaluare instituţionalã PROFIL, specific sistemului de management al calitãţii EFQM, pentru 75 de specialişti ai Agenţiei Naţionale Antidrog.
Indicatori de eficienţã:
- raportul cost/beneficiar al serviciului de formare în EFQM compatibil cu standardul european.
Indicatori de rezultat:
- 75 de specialişti ai Agenţiei Naţionale Antidrog pregãtiţi pentru utilizarea instrumentului de autoevaluare instituţionalã PROFIL.
Bugetul aferent acestui proiect este de 30 mii lei.
9.4. Proiectul "Formare de bazã a specialiştilor în adicţii în metode de gestiune eficientã a proiectelor şi serviciilor publice antidrog"
Obiective specifice:
Dezvoltarea abilitãţilor de gestiune eficientã a programelor, proiectelor şi serviciilor publice antidrog pentru 80 de specialişti ai Agenţiei Naţionale Antidrog.
Indicatori de eficienţã:
- raportul cost/beneficiar al serviciului de formare compatibil cu standardul european.
Indicatori de rezultat:
- 80 de specialişti ai Agenţiei Naţionale Antidrog formaţi/acreditaţi în managementul proiectelor şi serviciilor publice antidrog.
Bugetul aferent acestui proiect este de 23 mii lei.

-----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016