Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 6 decembrie 2006  de indreptare a erorilor din documentele de plata intocmite de debitori privind obligatiile fiscale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 6 decembrie 2006 de indreptare a erorilor din documentele de plata intocmite de debitori privind obligatiile fiscale

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.043 din 29 decembrie 2006

1. Îndreptarea erorilor din documentele de platã întocmite de debitori se va face pe baza unei cereri a acestora, depusã la organul fiscal competent, în termen de cel mult un an de la data efectuãrii plãţii eronate, conform prevederilor <>art. 110 alin. (6) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
2. În categoria erorilor constatate în completarea documentelor de platã de cãtre debitori privind obligaţiile fiscale, şi care pot fi îndreptate conform prezentei proceduri, se cuprind orice erori cu privire la modul de completare a documentelor de platã, cu excepţia informaţiilor care privesc suma înscrisã pe documentele de platã şi data plãţii.
3. Prin prezenta procedurã nu se vor îndrepta erorile privind sumele virate pe conturi bugetare administrate de creditori bugetari diferiţi.
4.1. Cererea trebuie sã cuprindã urmãtoarele elemente:
- datele de identificare ale debitorului;
- precizarea erorii ce urmeazã a fi îndreptatã;
- modul în care va fi reconsideratã aceastã platã, de la data şi în suma înscrisã pe documentul de platã iniţial;
- documentul prin care s-a stabilit sau s-a individualizat suma de platã;
- numãrul documentului prin care s-a efectuat plata iniţialã;
- suma achitatã prin documentul de platã iniţial;
- data plãţii.
4.2. La cerere vor fi ataşate: o copie a ordinului de platã, o copie a extrasului de cont, precum şi orice alte documente ce atestã eroarea produsã.
4.3. Organul fiscal va verifica în evidenţele fiscale existenţa erorilor semnalate în documentul de platã, îndeplinirea condiţiilor de creditare a contului bugetar şi de debitare a contului plãtitorului, urmând a se întocmi un referat cu propuneri de soluţionare a cererii debitorului, respectiv de îndreptare a erorilor din documentul de platã, referat care va fi aprobat de cãtre conducãtorul organului fiscal competent în administrarea contribuabilului, potrivit legii.
5.1. Dupã aprobarea referatului prevãzut la pct. 4.3, organul fiscal competent va întocmi nota privind corecţia erorilor din documentele de platã, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 2, în douã exemplare. Nota privind corecţia erorilor din documentele de platã se aprobã de conducãtorul unitãţii fiscale.
5.2. Nota privind corecţia erorilor prevãzutã la pct. 5.1 se transmite unitãţii de trezorerie şi contabilitate publicã, în vederea operãrii corecţiei în conturile bugetare corespunzãtoare.
5.3. Unitatea de trezorerie şi contabilitate publicã efectueazã stornarea plãţii eronate şi înregistrarea sumei în contul bugetar corespunzãtor, cu data plãţii indicate în anexa nr. 2, înscrie pe cele douã exemplare ale notei privind corecţia erorilor din documentele de platã data la care s-a efectuat aceastã operaţiune şi îşi reţine un exemplar, restituind organului fiscal competent celãlalt exemplar.
5.4. Dupã efectuarea de cãtre unitatea de trezorerie şi contabilitate publicã a îndreptãrii erorilor din documentul de platã, organul fiscal competent va întocmi, dupã caz, decizia referitoare la obligaţiile de platã accesorii stabilite în sarcina debitorului, în urma îndreptãrii erorilor din documentele de platã, care va fi comunicatã acestuia, în termen de 45 de zile de la data depunerii cererii.
5.5. Prin excepţie de la prevederile pct. 1, în cazul erorilor materiale constând în virarea eronatã a obligaţiilor de platã la altã unitate de trezorerie şi contabilitate publicã decât cea la care trebuie achitatã suma, cererea prevãzutã la pct. 4.1 se depune la organul fiscal în a cãrui razã s-a efectuat plata eronatã. În aceastã situaţie, prin derogare de la prevederile art. 5 lit. s) din Normele metodologice privind utilizarea şi completarea ordinului de platã pentru Trezoreria Statului (OPT), aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 246/2005 , unitatea de trezorerie şi contabilitate publicã la care s-a efectuat plata eronatã va completa la rubrica "Data plãţii" din ordinul de platã pentru Trezoreria Statului prin care se efectueazã îndreptarea erorii, data plãţii înscrisã în anexa nr. 2. Organul fiscal la care s-a efectuat plata eronatã va transmite o copie a cererii depuse de debitor, inclusiv a anexelor la cerere, organului fiscal competent în administrarea debitorului, procedând la întocmirea referatului cu propuneri de soluţionare a cererii debitorului.
5.6. Dupã efectuarea operaţiunii de corecţie în evidenţa analiticã pe plãtitori, organul fiscal competent va comunica debitorului modul de soluţionare a cererii de îndreptare a erorilor din documentele de platã.
5.7. Organul fiscal competent va arhiva la dosarul fiscal urmãtoarele documente:
- cererea debitorului de îndreptare a erorilor din documentele de platã;
- documentaţia care a stat la baza efectuãrii acestei operaţiuni;
- copia fişelor debitorului din evidenţa analiticã pe plãtitori, afectate de operaţiunea de corecţie;
- referatul aprobat de şeful organului fiscal;
- nota privind corecţia erorilor din documentele de platã avizatã de unitatea de trezorerie şi contabilitate publicã.
6. Cererea debitorului de îndreptare a erorilor din documentele de platã se va soluţiona în termen de 45 de zile de la înregistrarea acesteia, conform <>art. 68^1 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
7. Modificarea sau desfiinţarea actelor administrative fiscale ca urmare a îndreptãrilor erorilor din documentul de platã se va face potrivit dispoziţiilor art. 46-48 din actul normativ prevãzut la pct. 6, coroborate cu dispoziţiile pct. 46.1 din Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.050/2004 .


-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016