Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ ŞI CONDIŢII din 24 iulie 2019  pentru desemnarea entităţii prevăzute la art. 4 alin. (2) lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 4/2019 privind reorganizarea sistemului naţional de clasificare a carcaselor de bovine, porcine şi ovine, precum şi monitorizarea, controlul şi raportarea preţurilor de piaţă ale carcaselor şi ale animalelor vii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ ŞI CONDIŢII din 24 iulie 2019 pentru desemnarea entităţii prevăzute la art. 4 alin. (2) lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 4/2019 privind reorganizarea sistemului naţional de clasificare a carcaselor de bovine, porcine şi ovine, precum şi monitorizarea, controlul şi raportarea preţurilor de piaţă ale carcaselor şi ale animalelor vii

EMITENT: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 673 din 13 august 2019
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 418 din 24 iulie 2019, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 673 din 13 august 2019.
──────────
    CAP. I
    Condiţii de desemnare
    ART. 1
    Entitatea prevăzută la art. 4 alin. (2) lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 4/2019 privind reorganizarea sistemului naţional de clasificare a carcaselor de bovine, porcine şi ovine, precum şi monitorizarea, controlul şi raportarea preţurilor de piaţă ale carcaselor şi ale animalelor vii, denumită în continuare entitate, care îndeplineşte condiţiile de desemnare prevăzute în prezenta procedură, cu respectarea principiilor de transparenţă, competitivitate şi nediscriminare, este responsabilă cu:
    a) gestionarea bazei naţionale de date a clasificării şi a sistemului informatic aferent acestei activităţi;
    b) colectarea, prelucrarea, centralizarea rezultatelor de clasificare a carcaselor, a preţurilor acestora şi a anumitor categorii de animale vii;
    c) întocmirea rapoartelor naţionale de preţuri;
    d) organizarea cursurilor de formare profesională pentru ocupaţia de clasificator carcase, în condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare privind formarea profesională a adulţilor, cu respectarea standardului ocupaţional aprobat;
    e) eliberarea atestatelor pentru această calificare.


    ART. 2
    Entităţile candidate la desemnare, în vederea îndeplinirii responsabilităţilor prevăzute la art. 1, trebuie să facă dovada:
    a) deţinerii în proprietate a logisticii necesare: echipamente IT, server pentru stocarea datelor şi informaţiilor;
    b) existenţei şi funcţionalităţii aplicaţiilor informatice specifice pentru înregistrarea datelor primare şi elaborarea rapoartelor de clasificare, precum şi a programului software pentru înregistrarea, colectarea, prelucrarea, centralizarea şi raportarea datelor şi informaţiilor de clasificare a carcaselor, a anumitor categorii de animale vii şi a preţurilor acestora;
    c) existenţei ca angajat sau cu contract de colaborare a unei persoane specializate în prelucrarea şi gestionarea datelor care să administreze sistemul informatic;
    d) existenţei ca angajat sau cu contract de colaborare a unei persoane atestate pentru desfăşurarea activităţii de clasificare a carcaselor de porcine, bovine şi ovine care să fie desemnată de către entitate să participe, în calitate de trainer, la cursurile de instruire şi formare profesională organizate pentru obţinerea certificatelor de calificare pentru ocupaţia de clasificator carcase;
    e) deţinerii în proprietate sau cu contract de închiriere/orice contract care asigură folosinţa unui echipament cu sondă optică de clasificare a carcaselor de porcine necesare instruirii practice a persoanelor care participă la cursurile de instruire şi formare profesională organizate pentru obţinerea certificatelor de calificare pentru ocupaţia de clasificator carcase porcine.


    ART. 3
    (1) Structura aplicaţiei din cadrul programului software trebuie să cuprindă mai multe module, fiecare cu funcţionalităţi distincte, utilizatorii aplicaţiei interacţionând cu aceste module după cum urmează:
    a) Modulul de administrare: are două funcţionalităţi principale: gestiune operatori care introduc date în sistemul informatic (clasificatori) şi gestiune zone de inspecţie (inspectori). În cadrul acestui modul:
    (i) au acces administratorii aplicaţiei, cei ce configurează aplicaţia şi care adaugă ceilalţi utilizatori;
    (ii) aplicaţia din cadrul programului software pune la dispoziţie roluri şi drepturi pentru a fi atribuite utilizatorilor. Astfel un utilizator va putea accesa din aplicaţie numai funcţionalităţile care îi sunt atribuite prin intermediul rolului sau drepturilor;
    (iii) utilizatorii primesc parole securizate de acces în sistemul informatic şi au acces diferit, limitat sau nelimitat, în funcţie de rolul şi dreptul alocat fiecăruia, la datele şi informaţiile privind rezultatele de clasificare şi preţurile acestora;
    (iv) odată înregistrate, încărcate şi raportate în aplicaţie, datele primare nu mai pot fi modificate de către operatorii care le introduc decât cu acordul administratorilor aplicaţiei şi inspecţiei clasificare carcase;
    (v) inspecţia clasificare carcase are acces nelimitat la informaţiile din baza naţională de date a clasificării.

    b) Modulul de înregistrare şi preluare date: este modulul prin intermediul căruia sunt înregistrate şi importate datele în aplicaţie. Acest modul poate fi utilizat de operatorii care introduc date în sistemul informatic şi are următoarele componente:
    (i) import date din fişiere;
    (ii) istoric importuri.

    c) Modulul de centralizare, prelucrare şi raportare: conţine ansamblul rapoartelor şi statisticile accesibile diverselor categorii de utilizatori în funcţie de rolul şi drepturile alocate fiecărui utilizator înregistrat în sistem. În cadrul acestui modul:
    (i) sunt centralizate toate datele primare, prelucrate informaţiile, centralizate şi raportate către autoritatea competentă;
    (ii) rapoartele pot fi exportate în diverse formate (excel, pdf… etc.).


    (2) Programul software trebuie să conţină metodologii de calcul pentru aplicarea coeficienţilor de ponderare asociaţi în vederea întocmirii rapoartelor naţionale de preţuri, diferenţiate pe specii, metodologii de calcul şi praguri pentru excluderea preţurilor nefiabile, metodologii de calcul pentru obţinerea mediilor ponderate ale preţurilor/pe specii/greutăţi/zile.

    ART. 4
    Rezultatele clasificării carcaselor pe specii şi preţurile de piaţă ale acestora şi ale anumitor categorii de animale vii trebuie înregistrate, colectate, prelucrate, centralizate la nivel naţional şi raportate iniţial în baza naţională de date a clasificării, apoi către autoritatea competentă şi ulterior către Comisia Europeană, prin intermediul programului software şi al sistemului informatic aferent, în conformitate cu legislaţia naţională şi cu prevederile regulamentelor europene din domeniul clasificării carcaselor şi raportării preţurilor de piaţă ale carcaselor şi animalelor vii, aşa cum sunt definite la lit. h) din anexa la Ordonanţa Guvernului nr. 4/2019 privind reorganizarea sistemului naţional de clasificare a carcaselor de bovine, porcine şi ovine, precum şi monitorizarea, controlul şi raportarea preţurilor de piaţă ale carcaselor şi ale animalelor vii.

    CAP. II
    Procedura de desemnare
    ART. 5
    În vederea desemnării, entităţile candidate la desemnare vor depune la Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale - Direcţia generală control, antifraudă şi inspecţii următoarele documente:
    a) cererea pentru participarea la procedura de desemnare, conform modelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta procedură;
    b) copia certificatului de înmatriculare eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului din România, copia certificatului de înmatriculare eliberat de Registrul asociaţii şi fundaţii sau orice alt document care atestă statutul juridic al entităţii candidate;
    c) actul constitutiv sau statutul entităţii candidate;
    d) documente prin care să ateste îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 2 lit. a), c)-e);
    e) o declaraţie scrisă prin care se angajează să pună la dispoziţia utilizatorilor din sistemul informatic parole securizate de acces;
    f) dosarul personalului angajat/colaborator, care va cuprinde:
    (i) copii de pe diplomele de studii superioare/postuniversitare;
    (ii) curriculum vitae;
    (iii) copii ale contractelor individuale de muncă sau ale contractelor de colaborare;
    (iv) copii de pe adeverinţele de perfecţionare profesională pentru activitatea de clasificare a carcaselor de porcine, bovine şi ovine a persoanelor care sunt desemnate să participe, în calitate de traineri, la instruirile din cadrul cursurilor organizate de formare profesională pentru ocupaţia de clasificator carcase;
    (v) copii de pe documentul care atestă specializarea în domeniul prelucrării şi gestionării datelor.

    g) angajamentul scris că va respecta legislaţia comunitară şi naţională din domeniu.


    ART. 6
    Entităţile candidate la desemnare depun actele şi documentaţiile prevăzute la art. 5 la sediul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, la Direcţia generală control, antifraudă şi inspecţii, în termen de 30 de zile lucrătoare de la data publicării pe site-ul www.madr.ro a unui anunţ referitor la declanşarea procedurii de desemnare.

    ART. 7
    (1) În cadrul Direcţiei generale control, antifraudă şi inspecţii se constituie, prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, o comisie de analiză şi o comisie de soluţionare a contestaţiilor formate din membrii nominalizaţi din cadrul Direcţiei generale control, antifraudă şi inspecţii, Direcţiei monitorizare inspecţii, verificare şi control şi Compartimentului IT care analizează documentaţiile depuse de entităţile candidate la desemnare. Membrii comisiei de analiză sunt diferiţi de membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
    (2) În termen de 3 zile lucrătoare de la data încheierii sesiunii de depunere a documentaţiilor, comisia de analiză din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale verifică documentaţiile depuse pentru îndeplinirea condiţiilor de desemnare şi notifică în scris entităţile candidate cu privire la orice deficienţă/neconformitate identificată în documentaţie.
    (3) În termen de 3 zile lucrătoare de la data notificării, entităţile candidate au obligaţia de a comunica dovada remedierii deficienţelor/neconformităţilor identificate. Neîndeplinirea acestei obligaţii conduce la respingerea cererii de desemnare.
    (4) În termen de 3 zile lucrătoare de la data încheierii sesiunii de depunere a documentaţiilor sau, după caz, a comunicării dovezii de remediere a deficienţelor/neconformităţilor identificate, entităţile candidate trebuie să facă dovada îndeplinirii condiţiei de la art. 2 lit. b). Neîndeplinirea acestei obligaţii conduce la respingerea cererii de desemnare.
    (5) În termen de 3 zile lucrătoare de la data dovedirii îndeplinirii condiţiei de la art. 2 lit. b), comisia de analiză din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale selectează entitatea care va obţine cel mai mare punctaj dintr-un maxim de 100 de puncte prin aplicarea următorului algoritm:
    a) deţinerea în proprietate a logisticii necesare: echipamente IT, server pentru stocarea datelor şi informaţiilor - 20 de puncte;
    b) existenţa şi funcţionalitatea aplicaţiilor informatice specifice pentru înregistrarea datelor primare şi elaborarea rapoartelor de clasificare, precum şi a programului software pentru înregistrarea, colectarea, prelucrarea, centralizarea şi raportarea datelor şi informaţiilor de clasificare a carcaselor, a anumitor categorii de animale vii şi a preţurilor acestora - 20 de puncte;
    c) existenţa ca angajat sau cu contract de colaborare a unei persoane specializate în prelucrarea şi gestionarea datelor care să administreze sistemul informatic - maximum 20 de puncte:
    (i) angajat - 20 de puncte;
    (ii) cu contract de colaborare - 10 puncte;

    d) existenţa ca angajat sau cu contract de colaborare a unei persoane atestate pentru desfăşurarea activităţii de clasificare a carcaselor de porcine, bovine şi ovine care să fie desemnată de către entitate să participe, în calitate de trainer, la cursurile de instruire şi formare profesională organizate pentru obţinerea certificatelor de calificare pentru ocupaţia de clasificator carcase - maximum 20 de puncte:
    (i) angajat - 20 de puncte;
    (ii) cu contract de colaborare - 10 puncte;

    e) deţinerea în proprietate sau cu contract de închiriere/orice contract care asigură folosinţa unui echipament cu sondă optică de clasificare a carcaselor de porcine necesare instruirii practice a persoanelor care participă la cursurile de instruire şi formare profesională organizate pentru obţinerea certificatelor de calificare pentru ocupaţia de clasificator carcase porcine - maximum 20 de puncte:
    (i) în proprietate - 20 de puncte;
    (ii) cu contract de închiriere/orice contract care asigură folosinţa - 10 puncte.


    (6) Rezultatul selecţiei entităţii se consemnează într-un raport care se prezintă spre aprobare conducerii Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale. După aprobare, rezultatul se aduce la cunoştinţa entităţilor candidate printr-un anunţ postat pe site-ul www.madr.ro.
    (7) Entităţile candidate nemulţumite de rezultatul selecţiei pot depune contestaţie la Direcţia generală control, antifraudă şi inspecţii din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, în termen de 48 de ore de la postarea anunţului prevăzut la alin. (6).
    (8) Contestaţiile se soluţionează de către comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de 48 de ore de la data depunerii acestora.
    (9) Rezultatul contestaţiei se comunică prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire.

    ART. 8
    Direcţia generală control, antifraudă şi inspecţii întocmeşte o notă cu rezultatele finale ale procedurii de desemnare pe care o înaintează ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale în vederea emiterii ordinului de desemnare a entităţii selectate.

    ART. 9
    Mecanismul financiar prin care se asigură veniturile necesare funcţionării entităţii desemnate se reglementează prin hotărârea Guvernului prevăzută la art. 6 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 4/2019.

    ANEXA 1

    la procedură




    CERERE
    pentru participarea la procedura de desemnare
    Persoana juridică, ......................., cu sediul în localitatea................................, str. ................ nr. ......, bl. ....., sc. ....., ap. ...., judeţul/sectorul ..........., România, nr. de telefon .........…..., fax ................., înmatriculată la registrul comerţului/Registrul asociaţii şi fundaţii cu nr. ............, reprezentată prin administrator/preşedinte..............., solicit participarea la procedura de desemnare ca entitate responsabilă cu:
    a) gestionarea bazei naţionale de date a clasificării şi a sistemului informatic aferent acestei activităţi;
    b) colectarea, prelucrarea, centralizarea rezultatelor de clasificare a carcaselor, a preţurilor acestora şi a anumitor categorii de animale vii;
    c) întocmirea rapoartelor naţionale de preţuri;
    d) organizarea cursurilor de formare profesională pentru ocupaţia de clasificator carcase, în condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare privind formarea profesională a adulţilor, cu respectarea standardului ocupaţional aprobat;
    e) eliberarea atestatelor pentru această calificare.

    Semnătura administratorului/preşedintelui ..........................
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016