Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 23 mai 2022  privind întocmirea şi transmiterea de către structura de inspecţie fiscală a listei cu obligaţiile fiscale ce pot face obiectul anulării prevăzute de art. I din Legea nr. 72/2022 pentru anularea unor obligaţii fiscale şi pentru modificarea unor acte normative, individualizate în decizii de impunere emise şi comunicate contribuabilului în perioada cuprinsă între 1 iulie 2015 şi data intrării în vigoare a legii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 23 mai 2022 privind întocmirea şi transmiterea de către structura de inspecţie fiscală a listei cu obligaţiile fiscale ce pot face obiectul anulării prevăzute de art. I din Legea nr. 72/2022 pentru anularea unor obligaţii fiscale şi pentru modificarea unor acte normative, individualizate în decizii de impunere emise şi comunicate contribuabilului în perioada cuprinsă între 1 iulie 2015 şi data intrării în vigoare a legii

EMITENT: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 517 din 26 mai 2022
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 1.000 din 23 mai 2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 517 din 26 mai 2022.
──────────
    1. În vederea întocmirii şi transmiterii către compartimentul cu atribuţii de evidenţă pe plătitori a listei cu obligaţiile fiscale ce fac obiectul anulării prevăzute de Legea nr. 72/2022 pentru anularea unor obligaţii fiscale şi pentru modificarea unor acte normative, cuprinse în decizii de impunere privind sumele stabilite suplimentar ca urmare a inspecţiei fiscale, emise şi comunicate contribuabilului, la nivelul structurii de inspecţie fiscală emitente a actelor administrativ-fiscale se va proceda după cum urmează:
    a) vor fi identificate rapoartele de inspecţie fiscală şi actele administrativ-fiscale încheiate şi comunicate contribuabililor, în urma cărora au fost stabilite diferenţe suplimentare de obligaţii fiscale reprezentând impozite, taxe şi contribuţii de natura celor ce intră sub incidenţa Legii nr. 72/2022;
    b) se va efectua o analiză a actelor identificate potrivit celor de mai sus, care va consta în verificarea constatărilor înscrise în acestea, în vederea stabilirii dacă diferenţele de obligaţii fiscale stabilite suplimentar sunt de natura celor ce intră sub incidenţa prevederilor art. I din Legea nr. 72/2022;
    c) în situaţia în care în decizia de impunere se regăsesc înscrise numai sume stabilite suplimentar de natura celor care intră sub incidenţa prevederilor art. I din Legea nr. 72/2022, organul de inspecţie fiscală va completa lista prin preluarea integrală a sumei ce face obiectul anulării din decizia de impunere (atât obligaţia fiscală principală, cât şi cea accesorie, după caz);
    d) în situaţia în care în totalul sumelor stabilite suplimentar prin decizia de impunere sunt cuprinse atât sume de natura celor ce intră sub incidenţa prevederilor art. I din Legea nr. 72/2022, cât şi sume care nu intră sub incidenţa actului normativ respectiv, organul de inspecţie fiscală va proceda, pentru fiecare obligaţie fiscală în parte, la refacerea calculelor aferente sumei stabilite suplimentar, atât pentru obligaţia fiscală principală, cât şi pentru obligaţia fiscală accesorie, după caz. Acestea vor fi recalculate pentru aceeaşi perioadă pentru care au fost calculate iniţial în decizia de impunere, astfel încât să se cuprindă în listă numai obligaţiile fiscale de natura celor ce fac obiectul anulării conform Legii nr. 72/2022;
    e) lista va fi întocmită de persoana responsabilă din cadrul organului de inspecţie fiscală şi avizată de şeful de serviciu şi de şeful de administraţie adjunct - inspecţie fiscală, şeful de administraţie adjunct - inspecţie fiscală contribuabili mijlocii sau directorul general adjunct - inspecţie fiscală (Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili - D.G.A.M.C.), după caz, urmând a fi comunicată compartimentului cu atribuţii de evidenţă pe plătitori din cadrul organului fiscal competent pentru administrarea contribuabilului. Nominalizarea persoanelor care vor duce la îndeplinire cele de mai sus se va face prin decizie a conducătorului organului fiscal (directorul general al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, şefii administraţiilor judeţene ale finanţelor publice, şefii administraţiilor finanţelor publice sectoriale, şeful Administraţiei Finanţelor Publice pentru Contribuabili Mijlocii);
    f) în vederea identificării obligaţiilor fiscale ce pot face obiectul anulării, respectiv a perioadei pentru care se poate proceda la anularea acestora, anterior transmiterii listei către compartimentul cu atribuţii de evidenţă pe plătitori, se va proceda la solicitarea avizului serviciului juridic, în vederea confirmării faptului că obligaţiile în cauză identificate de organul de inspecţie fiscală fac obiectul anulării din punctul de vedere al respectării prevederilor legale în ceea ce priveşte prescripţia;
    g) în situaţia în care actele administrativ-fiscale identificate care cuprind obligaţii fiscale şi constatări ce se încadrează în prevederile Legii nr. 72/2022 se află în procedură de soluţionare a contestaţiilor la organul fiscal şi nu a fost comunicată o decizie de soluţionare, organul de inspecţie fiscală va menţiona aceste aspecte în cuprinsul listei.

    2. Sumele din deciziile de impunere emise ca urmare a efectuării inspecţiei fiscale, necomunicate contribuabilului, nu vor face obiectul anulării, respectiv scăderii din evidenţa fiscală şi nu vor fi înscrise în lista prevăzută la pct. 1, întrucât obligaţiile fiscale înscrise în aceste decizii nu sunt înregistrate în evidenţa fiscală.
    În situaţia în care decizia de impunere nu a fost comunicată contribuabilului şi constatările sunt exclusiv ca urmare a calificării, potrivit art. I alin. (1) din Legea nr. 72/2022, a sumelor reprezentând indemnizaţii sau orice alte sume de aceeaşi natură, organul de inspecţie fiscală va modifica în mod corespunzător constatările aferente obligaţiilor fiscale care fac obiectul anulării conform Legii nr. 72/2022, înscrise în raportul de inspecţie fiscală, şi va emite decizie de nemodificare a bazei de impunere pentru aceste obligaţii.
    În situaţia în care decizia de impunere nu a fost comunicată contribuabilului şi în raportul de inspecţie fiscală sunt cuprinse atât constatări aferente obligaţiilor fiscale care fac obiectul anulării conform Legii nr. 72/2022, cât şi alte constatări care nu fac obiectul calificării de către organul de inspecţie fiscală a sumelor reprezentând indemnizaţii sau orice alte sume de aceeaşi natură, precum şi constatări aferente altor obligaţii fiscale, se va proceda după cum urmează:
    - pentru constatările aferente obligaţiilor fiscale care fac obiectul anulării, organul de inspecţie fiscală va modifica raportul de inspecţie fiscală, va face referire la prevederile Legii nr. 72/2022 şi nu le va prelua în decizia de impunere;
    – pentru constatările care nu fac obiectul calificării, potrivit art. I alin. (1) din Legea nr. 72/2022, a sumelor reprezentând indemnizaţii sau orice alte sume de aceeaşi natură, precum şi constatările aferente altor obligaţii fiscale, organul de inspecţie fiscală va proceda la modificarea raportului de inspecţie fiscală, în sensul menţinerii constatărilor efectuate pentru aceste obligaţii, şi va emite decizie de impunere, potrivit legislaţiei fiscale în vigoare.


    3. Informaţiile pe care lista prevăzută la pct. 1 trebuie să le conţină sunt următoarele:
    a) denumirea contribuabilului;
    b) codul de identificare fiscală;
    c) numărul şi data deciziei de impunere în care sunt cuprinse obligaţiile fiscale de natura celor ce fac obiectul anulării;
    d) denumirea obligaţiei fiscale;
    e) natura obligaţiei fiscale, respectiv: debit şi/sau, după caz, denumirea obligaţiilor fiscale accesorii calculate prin decizia de impunere;
    f) (suma stabilită) sumele suplimentare stabilite, de natura celor ce fac obiectul anulării, respectiv obligaţiile fiscale principale şi, după caz, obligaţiile fiscale accesorii;
    g) scadenţa aferentă obligaţiilor fiscale principale ce fac obiectul anulării;
    h) data până la care au fost calculate obligaţiile fiscale accesorii, după caz;
    i) alte informaţii (contestaţii în curs, sesizări penale etc.).

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016