Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 23 mai 2022  pentru emiterea deciziei de anulare a obligaţiilor fiscale în baza prevederilor art. I din Legea nr. 72/2022 pentru anularea unor obligaţii fiscale şi pentru modificarea unor acte normative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 23 mai 2022 pentru emiterea deciziei de anulare a obligaţiilor fiscale în baza prevederilor art. I din Legea nr. 72/2022 pentru anularea unor obligaţii fiscale şi pentru modificarea unor acte normative

EMITENT: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 517 din 26 mai 2022
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 1.000 din 23 mai 2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 517 din 26 mai 2022.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    1. Prezenta procedură se aplică pentru obligaţiile fiscale ce fac obiectul prevederilor art. I din Legea nr. 72/2022 pentru anularea unor obligaţii fiscale şi pentru modificarea unor acte normative, denumită în continuare lege.
    2. Organele emitente ale deciziilor de impunere comunicate contribuabililor, care cuprind obligaţiile fiscale prevăzute la pct. 1, transmit compartimentului cu atribuţii de evidenţă pe plătitori din cadrul organului fiscal competent pentru administrarea obligaţiilor fiscale ale contribuabilului, denumit în continuare compartiment de specialitate, lista care cuprinde obligaţiile fiscale ce fac obiectul anulării, respectiv lista prevăzută la pct. 1 din anexa nr. 1 la ordin.
    CAP. II
    Procedura de anulare a obligaţiilor fiscale individualizate în deciziile de impunere comunicate contribuabilului
    1. Compartimentul de specialitate primeşte lista cu obligaţiile fiscale principale şi, după caz, accesorii, ce fac obiectul anulării, individualizate în deciziile de impunere comunicate contribuabilului, verifică în evidenţa fiscală obligaţiile fiscale nestinse cuprinse în această listă, pe care o va completa cu o nouă coloană, în care va individualiza suma rămasă nestinsă.
    2. Compartimentul de specialitate verifică în evidenţa fiscală dacă pentru obligaţiile fiscale ce fac obiectul anulării au fost comunicate decizii referitoare la obligaţii fiscale accesorii şi va completa lista de la pct. 1 cu noi coloane, în care va individualiza obligaţiile fiscale accesorii nestinse care fac obiectul anulării.
    3. În vederea anulării obligaţiilor fiscale, compartimentul de specialitate întocmeşte un referat de aprobare a anulării obligaţiilor fiscale nestinse, la care va anexa lista prevăzută la pct. 2, precum şi decizia de anulare a obligaţiilor fiscale, întocmită în mod corespunzător pentru fiecare contribuabil, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin.
    4. După aprobarea referatului, lista prevăzută la pct. 2 se va completa cu informaţii despre decizia de anulare a obligaţiilor fiscale, respectiv numărul şi data acesteia.
    5. Decizia de anulare a obligaţiilor fiscale se întocmeşte de către compartimentul de specialitate în două exemplare, se avizează de şeful compartimentului şi se aprobă de conducătorul organului fiscal.
    6. Decizia prevăzută la pct. 5 se comunică contribuabilului de către organul fiscal competent, potrivit prevederilor art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, iar un exemplar se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.
    7. Contribuabilii pentru care s-au stins, total sau parţial, prin orice modalitate prevăzută de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, obligaţiile fiscale pentru care legea prevede anularea au dreptul la restituire, în baza cererii, a următoarelor:
    a) sumele care au stins, în perioada cuprinsă între data de 1 iulie 2015 şi data intrării în vigoare a legii, obligaţiile fiscale de natura celor prevăzute la art. I din lege;
    b) sumele care au stins, după data intrării în vigoare a legii, obligaţiile fiscale de natura celor prevăzute la art. I din lege.

    8. În vederea restituirii obligaţiilor fiscale stinse, de natura celor prevăzute la art. I din lege, prevederile art. 168 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cele ale cap. I din Procedura de restituire şi de rambursare a sumelor de la buget, precum şi de acordare a dobânzilor cuvenite contribuabililor pentru sumele restituite sau rambursate cu depăşirea termenului legal, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.899/2004, sunt aplicabile în mod corespunzător.
    CAP. III
    Procedura de scădere din evidenţa fiscală a obligaţiilor fiscale individualizate în titluri de creanţă necomunicate contribuabilului
    1. Compartimentul de specialitate verifică dacă, pentru obligaţiile fiscale principale ce fac obiectul legii, în evidenţa fiscală sunt emise decizii referitoare la obligaţii fiscale accesorii, care nu sunt comunicate contribuabilului, şi întocmeşte un referat motivat care stă la baza scăderii din evidenţa fiscală a sumelor cuprinse în acestea. Acest referat se avizează de şeful compartimentului şi se aprobă de conducătorul organului fiscal.
    2. La referat se anexează borderoul de scădere din evidenţa fiscală a obligaţiilor fiscale accesorii stabilite prin deciziile de la pct. 1, caz în care compartimentul de specialitate nu emite decizia de anulare a obligaţiilor fiscale, ci procedează direct la scăderea din evidenţă a acestor obligaţii.
    CAP. IV
    Dispoziţii finale
    Ulterior aplicării prevederilor prezentei proceduri, compartimentul de specialitate transmite lista prevăzută la cap. II pct. 4 departamentului cu atribuţii în soluţionarea contestaţiilor şi departamentului juridic pentru a o avea în vedere în procedura de soluţionare a contestaţiilor formulate pe cale administrativă sau judiciară.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016