Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 16 mai 2018  privind activitatea de monitorizare şi control al respectării de către autoritatea prevăzută la art. 359 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal a condiţiilor legale privind autorizarea antrepozitarilor autorizaţi, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 16 mai 2018 privind activitatea de monitorizare şi control al respectării de către autoritatea prevăzută la art. 359 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal a condiţiilor legale privind autorizarea antrepozitarilor autorizaţi, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi

EMITENT: Ministerul Finanţelor Publice
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 445 din 29 mai 2018
──────────
    Aprobată prin Ordinul nr. 2.062 din 16 mai 2018, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 445 din 29 mai 2018.
──────────
    ART. 1
    Procedura stabileşte etapele şi regulile efectuării de către personalul cu atribuţii de inspecţie economico-financiară din Direcţia generală de inspecţie economico-financiară din cadrul Ministerului Finanţelor Publice a activităţii de monitorizare şi control al respectării condiţiilor legale de către autoritatea prevăzută la art. 359 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv de către comisiile prevăzute la art. 1 din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.482/2017 privind procedura şi condiţiile în care se realizează autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi, denumite în continuare comisii.

    ART. 2
    (1) Procedura se aplică de către direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, respectiv Direcţia generală de inspecţie economico-financiară şi comisiile supuse controlului.
    (2) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei proceduri, persoanele cu atribuţii de inspecţie economico-financiară din cadrul Direcţiei generale de inspecţie economico-financiară au drept de utilizare a sistemului pentru schimbul de date privind accizele (SEED).

    ART. 3
    (1) Monitorizarea activităţii comisiilor de autorizare a antrepozitarilor autorizaţi, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi se realizează pe baza analizei situaţiilor transmise lunar de către comisii, care vor include, în principal, următoarele informaţii: solicitările de autorizare, datele de identificare ale solicitanţilor, deciziile de autorizare emise pe categorii specifice de produse supuse autorizării, deciziile de respingere, revocare, anulare şi suspendare cu motivarea acestora.
    (2) Situaţiile/Informaţiile prevăzute la alin. (1) se transmit de către comisiile de autorizare a antrepozitarilor autorizaţi, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi Direcţiei generale de inspecţie economico-financiară, până la data de 15 a lunii următoare încheierii perioadei de raportare.

    ART. 4
    (1) Controlul se efectuează ori de câte ori există indicii ale unor abateri de la prevederile legale şi reglementările interne privind autorizarea antrepozitarilor fiscali autorizaţi, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi, de către comisii.
    (2) Controlul se efectuează în baza unui ordin de serviciu emis de ministrul finanţelor publice sau de către persoane delegate în acest sens de către ministrul finanţelor publice.
    (3) Controlul se efectuează la sediul comisiei sau al organului de control.
    (4) Activitatea de control vizează exclusiv modalitatea de respectare a procedurilor de lucru stabilite prin regulamente, proceduri şi altele asemenea, precum şi atribuţiile prevăzute în fişele postului, de către persoanele implicate în această activitate.

    ART. 5
    (1) În îndeplinirea atribuţiilor, organul de control are dreptul:
    a) să aibă acces neîngrădit la registre, evidenţe, documente, alte înscrisuri şi să solicite copii certificate după acestea, necesare controlului;
    b) să beneficieze din partea structurii teritoriale a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală unde funcţionează comisia controlată de spaţii de lucru adecvate şi acces logistic corespunzător, necesare bunei desfăşurări a controlului, în condiţiile în care există astfel de facilităţi;
    c) să solicite informaţii şi explicaţii, verbale şi/sau în scris, în legătură cu obiectivul controlului de la membrii comisiei şi de la birourile/compartimentele de specialitate;
    d) să solicite prezenţa membrilor comisiei controlate sau a altor persoane împuternicite la sediul organului de control; odată cu solicitarea, după caz, se vor indica şi documentele pe care aceştia sunt obligaţi să le prezinte;
    e) să solicite altor autorităţi publice furnizarea de informaţii şi documente care au legătură cu activitatea comisiei de autorizare a antrepozitarilor autorizaţi, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi supusă controlului.

    (2) În îndeplinirea atribuţiilor, organul de control are obligaţia:
    a) să sesizeze organele de cercetare penală în condiţiile prevăzute de legea penală, în situaţia în care, drept urmare a controlului efectuat în condiţiile art. 4 alin. (4), există indicii temeinice cu privire la săvârşirea unei infracţiuni;
    b) să înştiinţeze conducerea Ministerului Finanţelor Publice cu privire la rezultatele controlului, prin înaintarea unui exemplar al procesului-verbal de control.

    (3) Rezultatele controlului se consemnează, în scris, într-un proces-verbal de control în care se prezintă constatările controlului din punct de vedere faptic şi legal.
    (4) În cazul în care se constată abateri de la prevederile legale şi reglementările interne, procesul-verbal de control va cuprinde măsuri pentru înlăturarea acestora.
    (5) Procesul-verbal de control se semnează de către membrii echipei de control şi de către membrii comisiei.
    (6) Procesul-verbal de control se întocmeşte în trei exemplare originale, din care un exemplar pentru comisie, un exemplar pentru conducerea ministerului şi un exemplar pentru organul de control.
    (7) În situaţia în care constatările efectuate cu ocazia controlului ar putea întruni elemente constitutive ale unei infracţiuni, în condiţiile prevăzute de legea penală, procesul-verbal de control se întocmeşte în patru exemplare originale, din care un exemplar se transmite către organul de cercetare penală.

    ART. 6
    Obligaţiile comisiei sunt următoarele:
    a) raportarea lunară a informaţiilor privind autorizarea antrepozitarilor autorizaţi, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi, prevăzute la art. 3;
    b) la solicitarea organului de control, conducerea şi personalul comisiei au, potrivit legii, obligaţia să transmită actele, documentele şi înscrisurile solicitate la termenele şi în structura stabilite de organul de control şi să furnizeze informaţii şi explicaţii verbale şi/sau în scris, după caz, în legătură cu obiectul controlului;
    c) comisia verificată şi personalul direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice au obligaţia să ducă la îndeplinire măsurile de remediere dispuse de organul de control prin procesul-verbal de control.


    ART. 7
    (1) Organul de control prezintă comisiei sau persoanei împuternicite de către aceasta proiectul procesului-verbal de control, care conţine constatările şi consecinţele lor, acordându-i acesteia posibilitatea de a-şi exprima punctul de vedere în scris, cu excepţia cazului în care comisia renunţă la acest drept.
    (2) Comisia sau persoana împuternicită de către aceasta are dreptul să îşi prezinte, în scris, punctul de vedere cu privire la constatările controlului, în termen de 3 zile lucrătoare de la data primirii proiectului procesului-verbal de control. După analizarea punctului de vedere prezentat de comisie, organul de control va proceda la definitivarea procesului-verbal de control.
    (3) Punctul de vedere al comisiei faţă de constatările controlului se consemnează, în scris, în procesul-verbal de control.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016