Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PLAN din 22 aprilie 2024  de verificare a stadiului implementării legislaţiei în domeniul protecţiei infrastructurilor critice de către autorităţile publice responsabile şi proprietarii/operatorii/administratorii de infrastructuri critice naţionale, pentru anul 2024    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PLAN din 22 aprilie 2024 de verificare a stadiului implementării legislaţiei în domeniul protecţiei infrastructurilor critice de către autorităţile publice responsabile şi proprietarii/operatorii/administratorii de infrastructuri critice naţionale, pentru anul 2024

EMITENT: Prim-Ministrul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 376 din 22 aprilie 2024
──────────
    Aprobat prin DECIZIA nr. 131 din 22 aprilie 2024, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 376 din 22 aprilie 2024.
──────────
    I. Scopul şi obiectivele controlului
    A. Scopul controlului
    Identificarea şi eliminarea disfuncţiilor, creşterea eficacităţii activităţii desfăşurate de instituţiile care au calitatea de autorităţi publice responsabile desemnate în baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 35/2019 pentru desemnarea autorităţilor publice responsabile în domeniul protecţiei infrastructurilor critice naţionale şi europene, cu modificările ulterioare, verificarea modului de îndeplinire a responsabilităţilor pe linia protecţiei infrastructurilor critice, precum şi propunerea de măsuri pentru prevenirea evenimentelor

    B. Obiectivele controlului
    1. Obiectivul general al controlului: modul de îndeplinire a responsabilităţilor ce decurg din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2010 privind identificarea, desemnarea şi protecţia infrastructurilor critice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 18/2011, cu modificările şi completările ulterioare, actele normative subsecvente, precum şi obiectivele stabilite în Strategia naţională privind protecţia infrastructurilor critice care privesc activitatea autorităţilor publice responsabile supuse controlului, în domeniul de referinţă
    2. Obiectivele specifice ale controlului:
    a) stadiul îndeplinirii responsabilităţilor/atribuţiilor în domeniul protecţiei infrastructurilor critice, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
    b) verificarea stadiului implementării măsurilor stabilite pentru creşterea nivelului de securitate al infrastructurilor critice naţionale



    II. Perioada de activitate supusă controlului
    Perioada supusă controlului: 2018 - prezent

    III. Componenţa comisiei de control
    Componenţa comisiei de control se stabileşte în condiţiile art. 9 din anexa la Decizia prim-ministrului nr. 68/2019 privind aprobarea Metodologiei de organizare şi executare a controalelor la nivelul autorităţilor publice responsabile în domeniul protecţiei infrastructurilor critice şi al proprietarilor/ operatorilor/administratorilor de infrastructuri critice naţionale/ europene.

    IV. Durata de desfăşurare a controlului
    1. Durata de desfăşurare a controlului este, de regulă, trei zile pentru fiecare autoritate publică responsabilă. Dacă situaţia o impune, durata controlului poate fi mărită până la îndeplinirea tuturor obiectivelor stabilite.
    2. Controlul se desfăşoară la sediul unde îşi desfăşoară activitatea compartimentul specializat la nivelul autorităţii publice responsabile, precum şi la sediul proprietarului/operatorului/ administratorului de infrastructuri critice naţionale controlat.

    V. Dispoziţii finale
    1. Pe timpul derulării activităţilor de control, transportul, diurna şi cazarea membrilor comisiilor de control se asigură conform prevederilor legale în vigoare.
    2. Conducătorii autorităţilor publice responsabile nominalizate în anexa care face parte integrantă din prezentul plan de verificare vor dispune toate măsurile necesare desfăşurării în condiţii optime a activităţilor de control.
    3. Activităţile de control se execută concomitent cu desfăşurarea activităţilor curente de către entităţile supuse controlului, acordându-se sprijin pentru înlăturarea deficienţelor, disfuncţiilor sau neregulilor constatate şi a cauzelor care le-au generat.
    4. Pe timpul controlului, membrii comisiei de control întocmesc note de constatare conform precizărilor din art. 14 şi 17 din anexa la Decizia prim-ministrului nr. 68/2019 privind aprobarea Metodologiei de organizare şi executare a controalelor la nivelul autorităţilor publice responsabile în domeniul protecţiei infrastructurilor critice şi al proprietarilor/operatorilor/administratorilor de infrastructuri critice naţionale/europene.
    5. Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se realizează în condiţiile stabilite la art. 13 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2010, aprobată cu modificări prin Legea nr. 18/2011, cu modificările şi completările ulterioare.

    ANEXA 1

    la planul de verificare
    PLANIFICAREA
    activităţii de control la nivel naţional, pentru anul 2024

┌────┬───────────┬───────────────┬────────────────┬──────────┐
│ │ │ │Proprietar/ │ │
│ │ │Autoritatea │Operator/ │ │
│ │ │publică │Administrator de│ │
│Nr. │Perioada de│responsabilă │infrastructură │Observaţii│
│crt.│desfăşurare│(APR) supusă │critică │ │
│ │ │controlului │naţională (ICN) │ │
│ │ │ │supus │ │
│ │ │ │controlului │ │
├────┼───────────┼───────────────┼────────────────┼──────────┤
│ │ │Ministerul │două ICN din │ │
│1. │Trimestrul │Transporturilor│responsabilitate│ │
│ │II │şi │stabilite de APR│ │
│ │ │Infrastructurii│ │ │
├────┼───────────┼───────────────┼────────────────┼──────────┤
│ │ │Secretariatul │o ICN din │ │
│ │ │General al │responsabilitate│ │
│ │ │Guvernului │stabilită de APR│ │
│2. │Trimestrul ├───────────────┼────────────────┼──────────┤
│ │III │Ministerul │o ICN din │ │
│ │ │Cercetării, │responsabilitate│ │
│ │ │Inovării şi │stabilită de APR│ │
│ │ │Digitalizării │ │ │
├────┼───────────┼───────────────┼────────────────┼──────────┤
│ │Trimestrul │Ministerul │două ICN din │ │
│3. │IV │Energiei │responsabilitate│ │
│ │ │ │stabilite de APR│ │
└────┴───────────┴───────────────┴────────────────┴──────────┘


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016