Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 109 din 18 septembrie 2008  privind acordarea de ajutor de stat individual avand ca obiectiv dezvoltarea regionala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 109 din 18 septembrie 2008 privind acordarea de ajutor de stat individual avand ca obiectiv dezvoltarea regionala

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 665 din 24 septembrie 2008

Având în vedere faptul cã între Ford Motor Company şi Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului s-a semnat Contractul de vânzare-cumpãrare de acţiuni nr. 61 din 12 septembrie 2007, având ca obiect 72,40316% din acţiunile deţinute de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului la Societatea Comercialã "Automobile Craiova" - S.A., aprobat prin <>Legea nr. 36/2008 privind unele mãsuri pentru privatizarea Societãţii Comerciale "Automobile Craiova" - S.A.,
în contractul de vânzare-cumpãrare de acţiuni se prevede acordarea sub condiţia autorizãrii de cãtre Comisia Europeanã a unui ajutor de stat având ca obiectiv dezvoltarea regionalã pentru douã proiecte de investiţii asumate de Ford Motor Company, în contextul dezvoltãrii socioeconomice a Regiunii Sud-Vest a României, precum şi în scopul promovãrii politicii de coeziune cu privire la reducerea disparitãţilor de dezvoltare între regiuni,
conform Planului de afaceri prezentat de Ford Motor Company care a stat la baza notificãrii şi emiterii deciziei de autorizare a Comisiei Europene, se prevede demararea investiţiilor cât mai urgent posibil în cursul anului 2008, pentru a putea fi respectat calendarul investiţiilor la care se obligã Ford Motor Company prin Contractul de vânzare-cumpãrare nr. 61 din 12 septembrie 2007,
pentru a asigura implementarea corespunzãtoare a celor douã proiecte de investiţii în conformitate cu calendarul propus şi ţinând seama de impactul economico-social al acestor investiţii în regiune,
având în vedere necesitatea demarãrii efective a mecanismului de acordare a ajutorului de stat determinat de o serie de condiţii cu caracter suspensiv prevãzute în contractul de vânzare-cumpãrare de acţiuni,
ţinând seama de faptul cã implementarea proiectelor de investiţii cu implicaţiile lor economico-sociale este legatã direct de demararea şi derularea mecanismelor de ajutor de stat, aşa cum a fost autorizat prin Decizia Comisiei Europene nr. C (2008) 1.613 din 30 aprilie 2008,
având în vedere termenele stricte de realizare a proiectelor de investiţii şi, implicit, de acordare a tranşelor de ajutor de stat,
luând în considerare prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007 , dispoziţiile Liniilor directoare privind ajutoarele de stat regionale pentru perioada 2007-2013, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 54 din 4 martie 2006, în conformitate cu Harta ajutoarelor de stat regionale pentru România, aprobatã prin Decizia Comisiei Europene nr. N2 din 24 ianuarie 2007 şi prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 946/2006 privind intensitatea maximã a ajutorului de stat regional pentru investiţii iniţiale, şi prevederile Deciziei Comisiei Europene nr. C (2008) 1.613 din 30 aprilie 2008, ca urmare a notificãrii la Comisia Europeanã, înregistratã cu nr. N767/2007 din 19 decembrie 2007, prin care se autorizeazã ajutorul de stat regional individual pentru realizarea celor douã proiecte de investiţii,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Se aprobã acordarea unui ajutor de stat individual în valoare nominalã de 143 milioane euro, în echivalent lei, de cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor, denumit în continuare furnizor, pentru beneficiarul prevãzut la cap. IV.
(2) Ajutorul de stat prevãzut la alin. (1) se asigurã de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Economiei şi Finanţelor -Acţiuni generale.
ART. 2
(1) Furnizorul acordã ajutorul de stat individual sub condiţia implementãrii şi finalizãrii de cãtre beneficiar a celor douã proiecte de investiţii, prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã, utilizând tehnologie de vârf, în amplasamentul prevãzut la art. 7 lit. b).
(2) Ajutorul de stat pentru cele douã proiecte de investiţii se acordã de furnizor sub forma unei rambursãri parţiale a cheltuielilor eligibile prevãzute la cap. VII, realizate efectiv de beneficiar, în termenii şi în condiţiile prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã.
ART. 3
Furnizorul sprijinã realizarea, potrivit calendarului prevãzut la art. 23 şi 24, a:
a) proiectului de investiţii destinat producerii de automobile;
b) proiectului de investiţii destinat producerii de motoare, prin acordarea de ajutor de stat individual regional, pentru investiţii iniţiale, în conformitate cu legislaţia din România şi acquis-ul comunitar în domeniul ajutorului de stat.
ART. 4
Potrivit contractului de vânzare-cumpãrare de acţiuni aprobat prin <>Legea nr. 36/2008 privind unele mãsuri pentru privatizarea Societãţii Comerciale "Automobile Craiova" - S.A. şi în condiţiile prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã, Ford implementeazã fiecare dintre cele douã proiecte de investiţii, prin intermediul beneficiarului.
ART. 5
Ajutorul de stat individual prevãzut în prezenta ordonanţã de urgenţã notificat Comisiei Europene la 19 decembrie 2007 cu nr. N767/2007, este autorizat prin Decizia Comisiei Europene nr. C (2008) 1.613 din 30 aprilie 2008.
ART. 6
Acordarea ajutorului de stat în condiţiile prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã se face cu respectarea principiilor referitoare la proiectele mari de investiţii prevãzute în Liniile directoare privind ajutoarele de stat regionale, aşa cum sunt definite în continuare, în orice alte documente care fac parte din acquis-ul comunitar, cu relevanţã pentru derularea acestei ordonanţe de urgenţã, în Decizia Comisiei Europene nr. C (2008) 1.613 din 30 aprilie 2008, precum şi în legislaţia românã în vigoare.

CAP. II
Definirea termenilor

ART. 7
În înţelesul prezentei ordonanţe de urgenţã, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarea semnificaţie:
a) ajutor de stat individual - ajutor de stat regional, acordat beneficiarului pentru douã proiecte de investiţii constând în proiectul de investiţii destinat producerii de automobile, respectiv proiectul de investiţii destinat producerii de motoare, ca sumã nerambursabilã, plãtitã în mai multe tranşe şi care constituie o rambursare parţialã a cheltuielilor eligibile realizate efectiv de beneficiar, în temenii şi în condiţiile prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã;
b) amplasament - bunurile mobile şi imobile identificate ca bunuri principale în contractul de vânzare-cumpãrare de acţiuni, respectiv:
1. toate bunurile mobile şi imobile construite pe terenul platformã industrialã Daewoo, în suprafaţã de 1.091.421 m² pentru care s-a emis certificatul de atestare a dreptului de proprietate seria M03 nr. 0011 de cãtre Ministerul Industriei la data de 30 octombrie 1992, afectate producţiei de automobile inclusiv, situate faptic pe terenul platformã industrialã Daewoo;
2. terenul platformã industrialã Daewoo, în suprafaţã de 1.091.421 m², pentru care s-a emis certificatul de atestare a dreptului de proprietate seria M03 nr. 0011 de cãtre Ministerul Industriei la data de 30 octombrie 1992;
3. alte bunuri imobile descrise în anexa nr. 9 la contractul de vânzare-cumpãrare de acţiuni;
4. bunuri mobile aflate în inventarul societãţii controlate care sunt afectate procesului de producţie de automobile sau transportului de bunuri şi persoane;
c) an investiţional - perioada neîntreruptã de 12 luni calendaristice consecutive, începând de la sfârşitul anului calendaristic. Primul an investiţional începe la data transferului dreptului de proprietate al acţiunilor, potrivit contractului de vânzare-cumpãrare de acţiuni, şi se va încheia la data de 31 decembrie 2008;
d) automobile - autovehicule destinate transportului de pasageri şi autovehicule cu destinaţie comercialã, incluzând piesele şi componentele acestora;
e) beneficiar - beneficiarul ajutorului de stat individual, prevãzut la cap. IV şi la pct. 2 paragraful 5 din Decizia Comisiei Europene nr. C (2008) 1.613 din 30 aprilie 2008;
f) cheltuieli eligibile - cheltuielile efectuate de cãtre beneficiar în vederea realizãrii celor douã proiecte de investiţii, stabilite potrivit prevederilor cap. VII şi acceptate de furnizor, în conformitate cu prevederile din Liniile directoare privind ajutoarele de stat regionale şi din decizia de autorizare a Comisiei Europene, pe baza cãrora se acordã ajutorul de stat individual;
g) contractul de vânzare-cumpãrare de acţiuni - Contractul de vânzare-cumpãrare de acţiuni nr. 61 din 12 septembrie 2007, încheiat între Ford Motor Company şi Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, având ca obiect 72,40316% din acţiunile deţinute de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului la Societatea Comercialã "Automobile Craiova" - S.A.;
h) cursul de schimb - cursul de schimb oficial între euro şi leu, aşa cum este stabilit de Banca Naţionalã a României;
i) data finalizãrii proiectelor de investiţii - data la care respectivul proiect de investiţii este finalizat, potrivit calendarului prevãzut în anexa nr. 1, pe baza unei declaraţii date de beneficiar;
j) Decizia Comisiei Europene - Decizia Comisiei Europene nr. C (2008) 1.613 din 30 aprilie 2008, prin care se autorizeazã ajutorul de stat individual;
k) Ford - Ford Motor Company, o societate înfiinţatã potrivit legilor statului Delaware (SUA), cu sediul social în One American Road, Dearborn, Michigan 48126 (SUA), inclusiv o filialã deţinutã (direct sau indirect) de Ford Motor Company, cãreia Ford Motor Company poate sã îi transmitã obligaţiile impuse prin prezenta ordonanţã de urgenţã. În cazul în care Ford Motor Company transmite obligaţiile sale existente în temeiul acestei ordonanţe de urgenţã cãtre o astfel de filialã, Ford Motor Company va trebui sã informeze furnizorul şi Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, fãrã întârziere nejustificatã, şi va asigura cã filiala cesionarã respectã în totalitate obligaţiile sale ce decurg din prezenta ordonanţã de urgenţã;
l) furnizor - autoritatea publicã care acordã ajutorul de stat individual, respectiv Ministerul Economiei şi Finanţelor, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5;
m) intensitate - procentul calculat pentru fiecare dintre cele douã proiecte de investiţii, exprimat în echivalent subvenţie brutã, dintre valoarea actualizatã a ajutorului de stat acordat de furnizor şi valoarea actualizatã a cheltuielilor eligibile aferente respectivului proiect de investiţii, potrivit prevederilor Liniilor directoare privind ajutoarele de stat regionale;
n) Linii directoare privind ajutoarele de stat regionale - Liniile directoare privind ajutoarele de stat regionale pentru perioada 2007-2013, adoptate de Comisia Europeanã şi publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 54 din 4 martie 2006, cu aplicabilitate în Uniunea Europeanã de la data de 1 ianuarie 2007;
o) informaţii transmise de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului - informaţiile transmise de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului privind stadiul realizãrii obligaţiilor asumate de Ford, potrivit art. 7.2. din contractul de vânzare-cumpãrare de acţiuni;
p) motoare - noua generaţie de motoare utilizate pentru automobilele concepute de Ford şi care vor fi produse dupã realizarea proiectului de investiţii destinat producerii de motoare;
q) modificãri ale specificaţiilor tehnice - orice modificare semnificativã a unuia sau a ambelor proiecte de investiţii, ce poate viza urmãtoarele aspecte, fãrã însã a se limita la acestea:
1. modificarea calendarului de realizare;
2. modificarea echipamentului principal;
3. modificarea liniei de producţie în întregime sau a rezultatelor aşteptate ale unei mãsuri de investiţie aferente proiectelor de investiţii asumate de Ford.
Nu este consideratã modificare a specificaţiilor tehnice simpla înlocuire a anumitor materiale, bunuri, echipamente individuale sau procese tehnologice, în special pentru a se asigura utilizarea unei tehnologii de vârf, cele mai bune practici în domeniu ori aducerea unei îmbunãtãţiri în procesul de producţie sau asupra calitãţii produsului, dacã structura şi rezultatul aşteptat ale respectivului proiect de investiţii nu sunt modificate;
r) proiectele de investiţii - fiecare în parte este denumit proiectul de investiţii - înseamnã:
1. proiectul de investiţii destinat producerii de automobile;
2. proiectul de investiţii destinat producerii de motoare;
s) proiectul de investiţii destinat producerii de automobile - proiectul în care urmeazã a se investi, în valoare nominalã, o sumã totalã de 494 milioane euro, în echivalent lei, pentru producerea de automobile noi; valoarea actualizatã a cheltuielilor eligibile este prevãzutã în anexa nr. 3;
ş) proiectul de investiţii destinat producerii de motoare - proiectul în care urmeazã a se investi, în valoare nominalã, o sumã totalã de 181 milioane euro, în echivalent lei, pentru producerea motoarelor; valoarea actualizatã a cheltuielilor eligibile este prevãzutã în anexa nr. 3;
t) raportul de investiţie - raportul final, întocmit de beneficiar şi asumat de Ford, auditat din punct de vedere tehnic şi economic de o firmã independentã recunoscutã în domeniu, prezentat furnizorului şi care va fi transmis Comisiei Europene;
ţ) societatea controlatã - societatea pe acţiuni, înregistratã la registrul comerţului sub numãrul de ordine J16/3150/1994, CUI R6488696, cu sediul social în municipiul Craiova, şos. Caracal, km 3, judeţul Dolj, cod 200748, care este direct sau indirect controlatã de Ford Motor Company începând cu data transferului de proprietate a acţiunilor potrivit contractului de vânzare-cumpãrare de acţiuni. Orice schimbare a situaţiei juridice a societãţii controlate, cum ar fi a sediului, denumirii, naturii juridice, structurii acţionariatului sau a oricãrui alt element esenţial al societãţii controlate va fi notificatã de îndatã de cãtre Ford sau de cãtre beneficiar, iar o copie a certificatului de înregistrare de la registrul comerţului cu privire la respectiva modificare va fi prezentatã furnizorului;
u) valoarea actualizatã - suma ajutorului de stat individual, respectiv a cheltuielilor eligibile, rezultatã din aplicarea la suma nominalã a ratei de referinţã, stabilitã de Comisia Europeanã, de 5,42%, de la data notificãrii cazului N767/2007; valorile actualizate sunt utilizate exclusiv pentru calculul intensitãţilor exprimate în echivalent subvenţie brutã;
v) valoarea nominalã - suma ajutorului de stat individual, respectiv a cheltuielilor eligibile la care nu se aplicã rata de referinţã, stabilitã de Comisia Europeanã, de 5,42%, de la data notificãrii cazului N767/2007.

CAP. III
Scopul ordonanţei de urgenţã

ART. 8
Potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã, furnizorul acordã beneficiarului ajutor de stat individual în valoare nominalã totalã de pânã la 143 milioane euro, în echivalent lei la cursul de schimb valabil la data efectuãrii plãţii tranşelor de ajutor de stat, sub condiţia realizãrii celor douã proiecte de investiţii.
ART. 9
Beneficiarul şi Ford implementeazã şi finalizeazã cele douã proiecte de investiţii pentru a beneficia de ajutorul de stat.
ART. 10
Nivelul maxim al ajutorului de stat individual acordat beneficiarului, exprimat în valoare actualizatã, precum şi cel al intensitãţii aferente fiecãrui proiect de investiţii nu depãşesc plafoanele prevãzute în Decizia Comisiei Europene.
ART. 11
Ajutorul de stat individual se acordã pentru implementarea fiecãrui proiect de investiţii în amplasament, dupã cum urmeazã:
a) ajutor de stat în valoare nominalã de pânã la 94,45 milioane euro pentru proiectul de investiţii destinat producerii de automobile, în echivalent lei;
b) ajutor de stat în valoare nominalã de pânã la 48,55 milioane euro pentru proiectul de investiţii destinat producerii de motoare, în echivalent lei.
ART. 12
Obiectivul acordãrii ajutorului de stat individual pentru proiectele de investiţii constã în susţinerea dezvoltãrii Regiunii Sud-Vest a României, în conformitate cu Harta ajutoarelor de stat regionale pentru România, aprobatã prin Decizia Comisiei Europene nr. N2 din 24 ianuarie 2007.

CAP. IV
Beneficiarul ajutorului de stat individual

ART. 13
Având în vedere prevederile din contractul de vânzare-cumpãrare de acţiuni, beneficiarul ajutorului de stat individual reprezintã societatea definitã prin urmãtoarele elemente:
a) societatea controlatã, care implementeazã şi finalizeazã cele douã proiecte de investiţii pentru care se acordã ajutorul de stat individual;
b) persoana juridicã, obiect al modificãrilor situaţiei juridice ce intervin potrivit art. 7.2 şi anexei nr. 3 din contractul de vânzarecumpãrare de acţiuni, care deţine şi/sau exploateazã amplasamentul.
ART. 14
În cazul modificãrii situaţiilor juridice ce intervin potrivit art. 7.2 şi anexei nr. 3 din contractul de vânzarecumpãrare, Ford prezintã de îndatã furnizorului urmãtoarele documente justificative privind modificãrile intervenite:
a) certificat constatator, în original, emis de oficiul registrului comerţului de pe lângã tribunalul unde îşi are sediul beneficiarul, în care sã se menţioneze urmãtoarele informaţii: datele de identificare, codul unic de înregistrare, asociaţii şi reprezentanţii legali ai beneficiarului, domeniul de activitate principal şi toate domeniile secundare de activitate, punctele de lucru ale beneficiarului;
b) certificate de atestare fiscalã privind îndeplinirea obligaţiilor de platã cãtre bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetul asigurãrilor sociale pentru şomaj şi bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, în original sau în copie legalizatã, eliberate în condiţiile legii, inclusiv pentru punctele de lucru;
c) document din care sã rezulte deschiderea de cãtre beneficiar a unui cont separat în care se efectueazã operaţiunile legate de ajutorul de stat individual;
d) împuternicire care atestã persoana desemnatã sã reprezinte beneficiarul în relaţia cu furnizorul în legãturã cu ajutorul de stat individual, precum şi înlocuitorul de drept al acesteia;
e) orice alte documente cu relevanţã pentru modificãrile intervenite în structura juridicã a societãţii.
ART. 15
Dupã primirea documentelor prevãzute la art. 14, furnizorul solicitã Autoritãţii pentru Valorificarea Activelor Statului confirmarea modificãrilor intervenite în situaţia juridicã a beneficiarului, potrivit art. 7.2 şi anexei nr. 3 din contractul de vânzare-cumpãrare de acţiuni.

CAP. V
Proiectele de investiţii

ART. 16
Furnizorul acordã ajutorul de stat individual exclusiv pentru realizarea de cãtre beneficiar, în amplasament, a proiectelor de investiţii menţionate în prezenta ordonanţã de urgenţã.
ART. 17
Ford şi beneficiarul realizeazã în amplasament proiectele de investiţii, respectiv proiectul de investiţii destinat producerii de automobile şi proiectul de investiţii destinat producerii de motoare.
ART. 18
Descrierea şi caracteristicile proiectelor de investiţii au fãcut obiectul notificãrii ajutorului de stat aprobat prin Decizia Comisiei Europene.

SECŢIUNEA 1
Proiectul de investiţii destinat producerii de automobile

ART. 19
Proiectul de investiţii destinat producerii de automobile reprezintã investiţiile iniţiale legate de extinderea, modernizarea substanţialã şi dezvoltarea unitãţii existente, inclusiv crearea de noi capacitãţi în vederea producerii de noi tipuri de automobile, care are ca rezultat schimbãri fundamentale ale întregului proces de producţie.
ART. 20
Ford va restructura producţia de automobile existentã în cadrul societãţii controlate, va schimba fundamental procesul de producţie şi va extinde semnificativ instalaţiile existente şi capacitatea de producţie, de la un volum redus de asamblare la un volum ridicat, modern, de producţie a unitãţii, prin intermediul a douã linii de producţie, fiecare având o capacitate tehnicã de 150.000 de automobile pe an, integrate în mod complet în operaţiunile de producţie ale Ford în Europa.
ART. 21
Procesele actuale de producţie aplicate în diferitele pãrţi ale uzinei sau ale atelierelor de producţie vor fi schimbate fundamental şi vor fi extinse pe parcursul derulãrii investiţiei.

SECŢIUNEA a 2-a
Proiectul de investiţii destinat producerii de motoare

ART. 22
Proiectul de investiţii destinat producerii de motoare reprezintã investiţiile iniţiale legate de modernizarea totalã şi dezvoltarea facilitãţilor existente în amplasament, inclusiv crearea unei noi linii de producţie destinate producerii de motoare, care are ca rezultat schimbãri fundamentale ale întregului proces de producţie şi o capacitate de 300.000 de motoare pe an.

SECŢIUNEA a 3-a
Calendarul proiectelor de investiţii

ART. 23
(1) Proiectul de investiţii destinat producerii de automobile este realizat în perioada 2008-2012, potrivit tabelului nr. 1 din anexa nr. 1.
(2) Cuantumul investiţiilor şi al cheltuielilor eligibile pentru ajutorul de stat individual aferent proiectului de investiţii destinat producerii de automobile, exprimat în valori nominale, este defalcat pe ani investiţionali, potrivit tabelului nr. 2 din anexa nr. 1.
ART. 24
(1) Proiectul de investiţii destinat producerii de motoare este realizat în perioada 2009-2012, potrivit tabelului nr. 3 din anexa nr. 1.
(2) Cuantumul investiţiilor şi al cheltuielilor eligibile pentru ajutorul de stat individual aferent proiectului de investiţii destinat producerii de motoare, exprimat în valori nominale, este defalcat pe ani investiţionali, potrivit tabelului nr. 4 din anexa nr. 1.

SECŢIUNEA a 4-a
Sursele de finanţare ale celor douã proiecte de investiţii

ART. 25
Cheltuielile eligibile ale proiectului de investiţii destinat producerii de automobile sunt finanţate din urmãtoarele surse, în conformitate cu Decizia Comisiei Europene:
a) ajutor de stat individual, în sumã nominalã de pânã la 94,45 milioane euro, plãtit în echivalent lei;
b) în cazul în care este efectuatã, contribuţia în naturã a Ford prin beneficiar constã exclusiv în active corporale noi; beneficiarul utilizeazã contribuţia în naturã a Ford pentru proiectul de investiţii destinat producerii de automobile la valoarea la care s-a contribuit, drept contribuţie proprie, dar nu la o valoare mai mare decât valoarea de piaţã;
c) contribuţia financiarã a Ford prin beneficiar, într-un cuantum ce acoperã diferenţa dintre totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului de investiţii destinat producerii de automobile şi ajutorul de stat individual acordat pentru acest proiect, respectiv contribuţia în naturã a Ford, dupã caz.
ART. 26
Cheltuielile eligibile ale proiectului de investiţii destinat producerii de motoare sunt finanţate din urmãtoarele surse, în conformitate cu Decizia Comisiei Europene:
a) ajutor de stat individual, în sumã nominalã de pânã la 48,55 milioane euro, plãtit în echivalent lei;
b) în cazul în care este efectuatã, contribuţia în naturã a Ford prin beneficiar poate consta exclusiv în active corporale noi; beneficiarul utilizeazã contribuţia în naturã a Ford pentru proiectul de investiţii destinat producerii de motoare la valoarea la care s-a contribuit drept contribuţie proprie, dar nu la o valoare mai mare decât valoarea de piaţã;
c) contribuţia financiarã a Ford prin beneficiar, într-un cuantum ce acoperã diferenţa dintre totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului de investiţii destinat producerii de motoare şi ajutorul de stat individual acordat pentru acest proiect, respectiv contribuţia în naturã a Ford, dupã caz.
ART. 27
(1) Contribuţia financiarã a Ford prin beneficiar la realizarea investiţiilor prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã se realizeazã cu respectarea Deciziei Comisiei Europene.
(2) Contribuţia proprie a Ford prin beneficiar, precum şi contribuţia proprie a beneficiarului, în termenii descrişi mai sus, nu fac obiectul niciunui alt ajutor de stat pentru aceleaşi cheltuieli eligibile.

CAP. VI
Modificãri ale celor douã proiecte de investiţii

ART. 28
Ajutorul de stat individual pentru cele douã proiecte de investiţii se acordã în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã şi cu respectarea acquis-ului comunitar cu relevanţã pentru aplicarea prezentei ordonanţe de urgenţã şi, în special, a Deciziei Comisiei Europene.
ART. 29
(1) În cazul în care beneficiarul anticipeazã modificãri ale specificaţiilor tehnice pentru unul sau ambele proiecte de investiţii, acesta informeazã imediat furnizorul şi Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, dupã ce beneficiarul a luat o decizie finalã în ceea ce priveşte modificãrile respective.
(2) Beneficiarul întocmeşte şi depune, odatã cu documentaţia pentru plata tranşelor de ajutor de stat, potrivit prevederilor art. 54, sau cel mai târziu pe durata verificãrii realizate, potrivit prevederilor art. 58, o fundamentare tehnicoeconomicã a respectivelor modificãri ale specificaţiilor tehnice şi rãspunde tuturor solicitãrilor de informaţii suplimentare primite în acest sens de la furnizor şi Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului.
(3) Modificãrile specificaţiilor tehnice sunt supuse unei auditãri tehnico-economice realizate de o firmã independentã, recunoscutã în domeniu. Raportul de audit face parte din documentaţia care este furnizatã potrivit alin. (2). Concluziile acestuia sunt obligatorii pentru furnizor, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, beneficiar şi Ford în aplicarea prevederilor cap. X.
ART. 30
(1) Beneficiarul poate înlocui anumite materiale şi bunuri care sunt incluse iniţial în fiecare dintre proiectele de investiţii, în special pentru a asigura cã aceste proiecte sunt implementate utilizând tehnologii de vârf, cele mai bune practici industriale sau permit îmbunãtãţirea procesului de producţie ori a calitãţii produsului, dar numai în aşa fel încât aceste înlocuiri sã nu modifice, în mod considerabil, respectivele proiecte de investiţii şi sã nu fie considerate drept modificãri ale specificaţiilor tehnice.
(2) În acest caz Ford, respectiv beneficiarul informeazã furnizorul şi Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului cu privire la aceste modificãri ale proiectelor de investiţii, anexând o justificare tehnico-economicã.
(3) În cazul în care furnizorul considerã cã aceste înlocuiri reprezintã modificãri ale specificaţiilor tehnice, beneficiarul parcurge procedura prevãzutã la art. 29.
ART. 31
(1) În cazul în care beneficiarul, respectiv Ford anticipeazã modificãri de 6 luni sau mai mari ale calendarului privind realizarea unuia ori a ambelor proiecte de investiţii, care sunt de naturã sã afecteze în mod substanţial implementarea proiectelor de investiţii, prin amânarea unor investiţii în valoare de 50 milioane euro sau mai mult, aşa cum acestea sunt prevãzute în tabelele nr. 5 şi 6 din anexa nr. 1, în sensul întârzierii sau devansãrii acestora, beneficiarul, respectiv Ford notificã furnizorul şi Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, fãrã întârziere nejustificatã, în momentul în care sunt hotãrâte modificãrile care urmeazã a fi aduse calendarului. Beneficiarul şi, respectiv, Ford anexeazã notificãrii o justificare în acest sens, precum şi propuneri de noi termene şi/sau sume de platã.
(2) Astfel de modificãri trebuie sã fie avute în vedere de furnizor şi de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, urmând procedura descrisã la art. 29.
(3) În cazul în care intervin modificãrile prevãzute la alin. (1), plata tranşelor de ajutor de stat se efectueazã potrivit prevederilor cap. IX.
ART. 32
Beneficiarul poate aduce modificãri ale calendarului privind realizarea unuia sau a ambelor proiecte de investiţii, cu respectarea datei finalizãrii fiecãruia dintre proiectele de investiţii în cauzã.

CAP. VII
Cheltuieli eligibile

SECŢIUNEA 1
Condiţii specifice

ART. 33
Cheltuielile eligibile aferente proiectelor de investiţii sunt stabilite de furnizor cu respectarea Deciziei Comisiei Europene.
ART. 34
Potrivit principiilor prevãzute în Liniile directoare privind ajutoarele de stat regionale, particularitãţilor specifice proiectelor de investiţii, precum şi prevederilor contractului de vânzare-cumpãrare de acţiuni:
a) sunt recunoscute drept cheltuieli eligibile numai cheltuielile legate de achiziţionarea, în condiţii de piaţã, de active corporale constând în echipamente şi utilaje noi; achiziţionarea de cãtre Ford sau de cãtre beneficiar a activelor corporale menţionate mai sus este consideratã ca efectuatã în condiţii de piaţã atunci când o astfel de achiziţie este realizatã ca urmare a unor criterii de selecţie, urmând standardul Ford al procesului global de achiziţionare, care fac obiectul unor auditãri independente anuale încheiate cu rapoarte de audit, puse la dispoziţia furnizorului de cãtre beneficiar ca parte a documentaţiei transmise odatã cu cererea de eliberare a tranşei de ajutor de stat, dar nu mai târziu de 3 luni de la data încheierii anului financiar precedent;
b) nu sunt recunoscute drept cheltuieli eligibile cheltuielile legate de achiziţionarea de active necorporale, precum şi orice alte cheltuieli legate de prestarea de servicii sau achiziţionarea de echipamente şi utilaje care nu sunt noi;
c) nu sunt recunoscute drept cheltuieli eligibile cheltuielile legate de activele care fac parte din amplasament şi care sunt dobândite de Ford Motor Company în baza contractului de vânzare-cumpãrare de acţiuni;
d) cheltuielile eligibile nu includ TVA, taxe vamale şi orice alte taxe;
e) nu sunt recunoscute drept cheltuieli eligibile cheltuielile legate de cheltuielile salariale aferente realizãrii proiectelor de investiţii;
f) cheltuielile legate de achiziţia de echipamente şi utilaje în leasing pot fi luate în considerare numai dacã acestea sunt achiziţionate prin leasing financiar şi existã obligaţia de cumpãrare a bunului respectiv la expirarea perioadei de leasing, dar nu mai târziu de data finalizãrii proiectelor de investiţii.

SECŢIUNEA a 2-a
Condiţii de menţinere a investiţiilor

ART. 35
Acordarea ajutorului de stat individual pentru proiectele de investiţii este condiţionatã de implementarea şi menţinerea acestora de cãtre beneficiar, în amplasament, pentru o perioadã de minimum 5 ani de la data finalizãrii proiectelor de investiţii.
ART. 36
Condiţia prevãzutã la art. 35 nu împiedicã înlocuirea, în amplasament, a instalaţiilor sau echipamentelor uzate moral, în decursul acestei perioade de 5 ani, cauzatã de schimbãrile tehnologice rapide.
ART. 37
Beneficiarul şi Ford nu au dreptul sã comercializeze niciun motor produs în amplasament ca rezultat al finalizãrii proiectului de investiţii destinat producerii de motoare în afara grupului Ford, în decursul perioadei de 5 ani prevãzutã la art. 35.

CAP. VIII
Ajutorul de stat individual: cuantumul, intensitatea, regula de cumul

ART. 38
Cuantumul ajutorului de stat individual pentru investiţii este calculat pe baza cheltuielilor eligibile aferente fiecãrui proiect de investiţii, potrivit metodologiei din Liniile directoare privind ajutoarele de stat regionale, prevãzutã în anexa nr. 2.
ART. 39
Ajutorul de stat individual se acordã sub forma unor sume nerambursabile din bugetul furnizorului - Acţiuni generale -, cu respectarea procedurii prevãzute în cap. X, sub rezerva îndeplinirii de cãtre Ford şi beneficiar a obligaţiilor asumate în legãturã cu proiectele de investiţii.
ART. 40
(1) În valori nominale, cuantumul maxim al ajutorului de stat pentru proiectul de investiţii destinat producerii de automobile reprezintã echivalentul în lei a 94,45 milioane euro, iar pentru proiectul de investiţii destinat producerii de motoare reprezintã echivalentul în lei a 48,55 milioane euro, aşa cum a fost autorizat prin Decizia Comisiei Europene.
(2) În valori actualizate, potrivit anexei nr. 3, cuantumul maxim al ajutorului de stat pentru proiectul de investiţii destinat producerii de automobile reprezintã echivalentul în lei a 81,3 milioane euro, iar pentru proiectul de investiţii destinat producerii de motoare reprezintã echivalentul în lei a 38,0 milioane euro, aşa cum a fost autorizat prin Decizia Comisiei Europene.
ART. 41
Intensitatea maximã a ajutorului de stat individual acordat pentru implementarea proiectelor de investiţii, prevãzutã în anexa nr. 3, este de 21,28% pentru proiectul de investiţii destinat producerii de automobile, respectiv de 28,65% pentru proiectul de investiţii destinat producerii de motoare, potrivit Deciziei Comisiei Europene.
ART. 42
Ajutorul de stat individual acordat pentru finanţarea cheltuielilor eligibile efectuate, corespunzãtor celor douã proiecte de investiţii, nu se cumuleazã cu alte ajutoare de stat sau cu ajutoare de minimis pentru aceleaşi cheltuieli eligibile, sub sancţiunea prevãzutã la cap. XIII.

CAP. IX
Calendarul de plãţi pentru ajutorul de stat individual aferent celor douã proiecte de investiţii

SECŢIUNEA 1
Calendarul de plãţi pentru ajutorul de stat individual aferent proiectului de investiţii destinat producerii de automobile

ART. 43
Ajutorul de stat aferent proiectului de investiţii destinat producerii de automobile se plãteşte în tranşe, al cãror cuantum este prevãzut în tabelul nr. 5 din anexa nr. 1, pe perioada 2008-2012, în echivalent lei, la cursul de schimb valabil la data plãţii tranşei, potrivit calendarului prevãzut la art. 47.
ART. 44
(1) Tranşele de ajutor de stat sunt aferente cheltuielilor eligibile corespunzãtoare proiectului în cauzã pentru anul investiţional precedent, cu excepţia urmãtoarelor cazuri:
a) tranşele de ajutor de stat aferente anilor 2008 şi 2009 sunt corespunzãtoare cheltuielilor eligibile efectiv realizate în anul investiţional 2008;
b) ajutorul de stat aferent anului 2012 se va plãti în douã tranşe; prima tranşã prevãzutã pentru anul 2012 este aferentã cheltuielilor eligibile prevãzute a se realiza în anul investiţional 2011; a doua tranşã prevãzutã pentru anul 2012 este aferentã cheltuielilor eligibile prevãzute a se realiza în anul investiţional 2012; totodatã, cea de-a doua tranşã, care reprezintã tranşa finalã a ajutorului de stat, se ajusteazã potrivit art. 46.
(2) Tranşele prevãzute la alin. (1) se plãtesc şi se ajusteazã proporţional cu cheltuielile eligibile efectiv realizate, prevãzute în tabelul nr. 2 din anexa nr. 1.
ART. 45
În cazul în care existã variaţii ale cheltuielilor eligibile realizate în raport cu cele prevãzute în tabelul nr. 2 din anexa nr. 1, se aplicã urmãtoarele:
a) în cazul în care cheltuielile eligibile efectuate pentru investiţiile realizate într-un an dat nu au atins suma prevãzutã în tabelul nr. 2 din anexa nr. 1, cuantumul tranşei ajutorului de stat prevãzut în tabelul nr. 5 din anexa nr. 1 pentru anul urmãtor se reduce proporţional cu gradul de realizare a cheltuielilor eligibile;
b) în cazul în care cheltuielile eligibile efectuate pentru investiţiile realizate într-un an dat depãşesc suma prevãzutã în tabelul nr. 2 din anexa nr. 1, cuantumul tranşei ajutorului de stat prevãzut în tabelul nr. 5 din anexa nr. 1 pentru respectivul an investiţional creşte proporţional. Suma rezultatã nu va depãşi valoarea cumulatã dintre ajutorul de stat cuvenit pentru respectivul an investiţional şi ajutorul de stat neplãtit în limitele prevãzute de tabelul nr. 5 din anexa nr. 1, aferent anilor precedenţi.
ART. 46
Tranşa finalã a ajutorului de stat se ajusteazã astfel încât intensitatea calculatã în echivalent subvenţie brutã şi valoarea actualizatã a ajutorului de stat sã nu depãşeascã plafoanele autorizate prin Decizia Comisiei Europene.
ART. 47
Tranşele se stabilesc astfel:
a) pentru investiţiile realizate în anul investiţional 2008, tranşele ajutorului de stat se plãtesc dupã cum urmeazã:
1. pânã la data de 15 decembrie 2008, pentru investiţiile realizate de beneficiar pânã la data de 30 septembrie 2008;
2. pânã la data de 15 aprilie 2009, pentru investiţiile realizate de beneficiar în perioada 30 septembrie - 31 decembrie 2008;
b) pentru investiţiile realizate în anul investiţional 2009, tranşa ajutorului de stat se plãteşte pânã la data de 15 aprilie 2010;
c) pentru investiţiile realizate în anul investiţional 2010, tranşa ajutorului de stat se plãteşte pânã la data de 15 aprilie 2011;
d) pentru investiţiile realizate în anul investiţional 2011, tranşa ajutorului de stat se plãteşte pânã la data de 15 aprilie 2012;
e) pentru investiţiile realizate în anul investiţional 2012, tranşa ajutorului de stat se plãteşte pânã la data de 15 decembrie 2012.

SECŢIUNEA a 2-a
Calendarul de plãţi pentru ajutorul de stat aferent proiectului de investiţii destinat producerii de motoare

ART. 48
Ajutorul de stat aferent proiectului de investiţii destinat producerii de motoare se plãteşte în tranşe pe perioada 2010 - 2012, în echivalent lei, la cursul de schimb valabil la data plãţii tranşei, potrivit calendarului prevãzut la art. 52.
ART. 49
(1) Tranşele de ajutor de stat prevãzute a fi acordate potrivit tabelului nr. 6 din anexa nr. 1 se plãtesc şi se ajusteazã în funcţie de cheltuielile eligibile aferente proiectului în cauzã pentru anul investiţional precedent, proporţional cu cheltuielile eligibile efectiv realizate pentru care se acordã ajutorul de stat, prevãzute în tabelul nr. 4 din anexa nr. 1.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), pentru anul 2012 ajutorul de stat prevãzut se plãteşte în urmãtoarele tranşe:
a) prima tranşã prevãzutã pentru anul 2012 este aferentã cheltuielilor eligibile prevãzute a se realiza în anul investiţional 2011;
b) a doua tranşã prevãzutã pentru anul 2012 este aferentã cheltuielilor eligibile stabilite pentru anul investiţional 2012; cea de-a doua tranşã, care reprezintã tranşa finalã a ajutorului de stat, se ajusteazã potrivit art. 51.
ART. 50
În cazul în care existã variaţii ale cheltuielilor eligibile realizate în raport cu cele prevãzute în tabelul nr. 4 din anexa nr. 2 se aplicã urmãtoarele:
a) în cazul în care cheltuielile eligibile efectuate pentru investiţiile realizate într-un an dat nu au atins suma prevãzutã în tabelul nr. 4 din anexa nr. 1, cuantumul tranşei ajutorului de stat prevãzut în tabelul nr. 6 din anexa nr. 1 se reduce proporţional cu gradul de realizare a cheltuielilor eligibile;
b) în cazul în care cheltuielile eligibile efectuate pentru investiţiile realizate într-un an dat depãşesc suma prevãzutã în tabelul nr. 4 din anexa nr. 1, cuantumul tranşei ajutorului de stat prevãzut în tabelul nr. 6 din anexa nr. 1 pentru respectivul an investiţional creşte proporţional. Suma rezultatã nu va depãşi valoarea cumulatã dintre ajutorul de stat cuvenit pentru respectivul an investiţional şi ajutorul de stat neplãtit în limitele prevãzute de tabelul nr. 6 din anexa nr. 1, aferent anilor precedenţi.
ART. 51
Tranşa finalã a ajutorului de stat se ajusteazã astfel încât intensitatea calculatã în echivalent subvenţie brutã şi valoarea actualizatã a ajutorului de stat sã nu depãşeascã plafoanele autorizate prin Decizia Comisiei Europene.
ART. 52
Tranşele se stabilesc astfel:
a) pentru investiţiile realizate în anul investiţional 2009, tranşa ajutorului de stat se plãteşte pânã la data de 15 aprilie 2010;
b) pentru investiţiile realizate în anul investiţional 2010, tranşa ajutorului de stat se plãteşte pânã la data de 15 aprilie 2011;
c) pentru investiţiile realizate în anul investiţional 2011, tranşa ajutorului de stat se plãteşte pânã la data de 15 aprilie 2012;
d) pentru investiţiile realizate în anul investiţional 2012, tranşa ajutorului de stat se plãteşte pânã la data de 15 decembrie 2012.

CAP. X
Procedura de platã

ART. 53
(1) În aplicarea prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã, furnizorul desemneazã, prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor, unitatea de implementare a ajutorului de stat individual, denumitã în continuare unitatea de implementare.
(2) Ford şi beneficiarul desemneazã şi comunicã furnizorului persoanele autorizate sã reprezinte cele douã societãţi în relaţia cu unitatea de implementare.

SECŢIUNEA 1
Depunerea documentaţiei de cãtre beneficiar

ART. 54
Mecanismul de depunere a documentaţiei de cãtre beneficiar pentru plata tranşelor de ajutor de stat cuprinde urmãtoarele etape:
a) beneficiarul depune la registratura generalã a furnizorului Cererea de eliberare a tranşei de ajutor de stat, denumitã în continuare cerere de eliberare, potrivit anexei nr. 4; beneficiarul va completa câte o cerere de eliberare pentru fiecare proiect de investiţii;
b) cererea de eliberare este însoţitã de urmãtoarele documente:
1. formularul de decont, potrivit anexei nr. 5, şi documentele justificative, în copie, potrivit anexei nr. 6, în ordinea activitãţilor completate în formularul de decont; copiile conţin menţiunea "conform cu originalul", ştampila şi semnãtura reprezentantului legal al beneficiarului;
2. situaţii financiare complete aferente anului investiţional: bilanţul contabil şi balanţele financiare sau, dupã caz, situaţii financiare pentru perioada dintr-un an financiar scursã pânã la acel moment şi orice alte documente contabile care sã ateste existenţa contabilã a activelor corporale aferente investiţiilor realizate;
3. declaraţie pe propria rãspundere cã nu va solicita şi nu va primi alte ajutoare de stat sau alte forme de sprijin financiar public, inclusiv ajutoare de minimis pentru aceleaşi cheltuieli eligibile aferente proiectelor de investiţii;
4. raportul de audit prevãzut la art. 34 lit. a);
5. opis cu toate documentele depuse în vederea eliberãrii tranşelor de ajutor de stat;
6. în situaţia în care existã documente emise într-o altã limbã decât limba românã, acestea vor fi prezentate în traducere legalizatã în limba românã;
7. beneficiarul rãspunde pentru legalitatea, exactitatea şi conformitatea tuturor documentelor prezentate împreunã cu cererea de eliberare;
c) termenele de depunere a cererii de eliberare pentru proiectul de investiţii destinat producerii de automobile:
1. 31 octombrie 2008, pentru cheltuielile eligibile efectuate pânã la data de 30 septembrie 2008;
2. 1 martie 2009, pentru cheltuielile eligibile efectuate în perioada 30 septembrie - 31 decembrie 2008;
3. 1 martie 2010, pentru cheltuielile eligibile efectuate în anul investiţional care se încheie la 31 decembrie 2009;
4. 1 martie 2011, pentru cheltuielile eligibile efectuate în anul investiţional care se încheie la 31 decembrie 2010;
5. 1 martie 2012, pentru cheltuielile eligibile efectuate în anul investiţional care se încheie la 31decembrie 2011;
6. 31 octombrie 2012, pentru cheltuielile eligibile efectuate pânã la data de 30 septembrie 2012, sau, în cazul în care respectivul proiect de investiţii a fost finalizat în avans, în termen de 45 de zile de la data finalizãrii proiectului de investiţii;
d) termenele de depunere a cererii de eliberare pentru proiectul de investiţii destinat producerii de motoare:
1. 1 martie 2010, pentru cheltuielile eligibile efectuate în anul investiţional care se încheie la 31 decembrie 2009;
2. 1 martie 2011, pentru cheltuielile eligibile efectuate în anul investiţional care se încheie la 31 decembrie 2010;
3. 1 martie 2012, pentru cheltuielile eligibile efectuate în anul investiţional care se încheie la 31 decembrie 2011;
4. 31 octombrie 2012, pentru cheltuielile eligibile efectuate pânã la data de 30 septembrie 2012, sau, în cazul în care respectivul proiect de investiţii a fost finalizat în avans, în termen de 45 de zile de la data finalizãrii proiectului de investiţii.
ART. 55
În cazul în care cererea de eliberare nu este depusã la termenele prevãzute de art. 54 lit. c) şi d), beneficiarul o va depune de îndatã ce acest lucru va fi posibil; furnizorul va derula procedura de verificare şi control, precum şi eliberarea tranşei de ajutor de stat în termen de 45 de zile de la data depunerii cererii de eliberare de cãtre beneficiar.

SECŢIUNEA a 2-a
Verificarea şi controlul furnizorului

ART. 56
Unitatea de implementare analizeazã cererile de eliberare şi verificã urmãtoarele:
a) conformitatea documentelor justificative depuse cu cererea de eliberare;
b) contribuţia proprie a beneficiarului, corespunzãtoare anului investiţional analizat, la realizarea proiectelor de investiţii;
c) cuantumul tranşei ajutorului de stat şi conformitatea acesteia cu prevederile cap. IX;
d) încadrarea cheltuielilor efectuate în categoria cheltuielilor eligibile;
e) orice alte informaţii şi documente necesare, inclusiv un audit tehnic în conformitate cu art. 29 alin. (3), pentru a se stabili respectarea prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã.
ART. 57
(1) În vederea eliberãrii tranşei de ajutor de stat de cãtre furnizor, pe lângã verificarea documentelor prevãzute la art. 54 se efectueazã şi o verificare la faţa locului de cãtre o echipã de control desemnatã de cãtre furnizor.
(2) Echipa de control verificã la faţa locului realitatea şi exactitatea operaţiunilor economico-financiare legate de cheltuielile eligibile şi existenţa activelor corporale conform înscrierilor contabile.
(3) Verificarea se efectueazã în amplasament, unde beneficiarul a realizat proiectele de investiţii.
ART. 58
În amplasament echipa de control efectueazã, în special, o verificare a urmãtoarelor elemente:
a) existenţa fizicã a activelor corporale reprezentând cheltuieli eligibile, în legãturã cu care se solicitã eliberarea tranşei de ajutor de stat;
b) existenţa fizicã a activelor corporale achiziţionate şi pentru care s-au eliberat anterior tranşe ale ajutorului de stat;
c) conformitatea documentelor justificative depuse împreunã cu cererea de eliberare;
d) corelarea cheltuielilor eligibile pentru care se solicitã finanţarea cu mãsurile cuprinse în proiectele de investiţii;
e) orice alte informaţii şi documente necesare, inclusiv în ceea ce priveşte realizarea unui audit tehnic în conformitate cu prevederile art. 29 sau confirmarea de cãtre acesta a conformitãţii tehnice a unei modificãri aduse specificaţiilor tehnice potrivit prevederilor art. 29 alin. (3), pentru a se verifica respectarea prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã.
ART. 59
În urma verificãrii în amplasament se întocmeşte un proces-verbal de constatare, semnat de cãtre echipa de control şi reprezentanţii beneficiarului, în douã exemplare, câte unul pentru fiecare parte semnatarã.
ART. 60
Verificãrile de mai sus se realizeazã în vederea constatãrii îndeplinirii de cãtre Ford şi beneficiar a condiţiilor şi obligaţiilor impuse prin prezenta ordonanţã de urgenţã pentru eliberarea tranşelor de ajutor de stat.
ART. 61
În baza verificãrilor efectuate, furnizorul va emite o decizie de:
a) acordare, totalã sau parţialã, a tranşei de ajutor de stat;
b) neacordare a tranşei de ajutor de stat;
c) recuperare totalã sau parţialã a tranşelor de ajutor de stat acordate pentru unul ori mai mulţi ani investiţionali anteriori, precum şi a dobânzilor aferente, calculate în condiţiile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007 .
ART. 62
(1) Decizia emisã de furnizor potrivit prevederilor art. 61 lit. c) constituie titlu de creanţã, se motiveazã şi se comunicã beneficiarului.
(2) Beneficiarul are dreptul de a contesta decizia prevãzutã la alin. (1) potrivit prevederilor <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 63
Furnizorul solicitã Consiliului Concurenţei sã verifice în baza de date referitoare la ajutoarele de stat acordate în România dacã beneficiarul a primit alte ajutoare de stat pentru aceleaşi costuri eligibile.
ART. 64
(1) La sfârşitul fiecãrui an investiţional, pe lângã analiza furnizorului, în baza documentelor contabile şi a verificãrii la faţa locului, se realizeazã o auditare independentã externã, ale cãrei concluzii vor fi cuprinse într-un raport de audit, privind urmãtoarele aspecte:
a) financiar-contabile;
b) tehnic-operaţionale, la faţa locului;
c) certificarea faptului cã achiziţiile efectuate au fost realizate în condiţii de piaţã.
(2) Acest raport de audit se comunicã furnizorului în termen de pânã la 3 luni de la data încheierii anului investiţional.

SECŢIUNEA a 3-a
Plata tranşelor de ajutor de stat

ART. 65
Virarea efectivã a tranşelor de ajutor de stat se efectueazã de cãtre furnizor în valori nominale, în echivalent lei, la cursul de schimb de la data plãţii, potrivit tabelelor nr. 5 şi 6 din anexa nr. 1, într-un cont deschis la unitatea Trezoreriei Statului în a cãrei razã teritorialã îşi are domiciliul fiscal beneficiarul.
ART. 66
(1) Plata fiecãrei tranşe de ajutor de stat se efectueazã în termen de maximum 45 de zile de la data depunerii cererii de eliberare.
(2) Plata finalã se efectueazã în termen de maximum 45 de zile de la data primirii ultimei cereri de eliberare din partea beneficiarului, potrivit prevederilor secţiunii 1 din prezentul capitol.

CAP. XI
Mecanismul de raportare

SECŢIUNEA 1
Mecanismul de raportare cãtre Comisia Europeanã

ART. 67
Atât beneficiarul, cât şi furnizorul sunt obligaţi sã pãstreze timp de 10 ani de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã înregistrãri detaliate referitoare la ajutorul de stat individual acordat, respectiv primit pentru proiectele de investiţii.
ART. 68
În termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, furnizorul transmite Comisiei Europene o copie a acesteia.
ART. 69
(1) Dacã proiectele de investiţii nu sunt finalizate în termen de 5 ani de la data Deciziei Comisiei Europene, beneficiarul şi Ford înainteazã un raport intermediar care cuprinde informaţii referitoare la ajutorul de stat individual primit, mãsura în care au fost îndeplinite obligaţiile prevãzute în prezenta ordonanţa de urgenţa, precum şi informaţii asupra oricãror proiecte de investiţii demarate în amplasament.
(2) Raportul intermediar prevãzut la alin. (1) se transmite Comisiei Europene de cãtre furnizor.
ART. 70
(1) În termen de 6 luni de la plata ultimei tranşe a ajutorului de stat individual, furnizorul transmite Comisiei Europene un raport de investiţie detaliat, pe baza graficului de platã notificat, întocmit de beneficiar şi asumat de Ford, cuprinzând date tehnico-economice legate de proiectele de investiţii.
(2) Investiţiile vor fi auditate de firme independente recunoscute în domeniu, care vor certifica faptul cã proiectele de investiţii au fost realizate în parametrii propuşi şi cu rezultatele economico-financiare corespunzãtoare obligaţiilor impuse beneficiarului, respectiv Ford, prin prezenta ordonanţã de urgenţã şi Decizia Comisiei Europene.
(3) Firmele de audit menţionate la alin. (2) trebuie sã stabileascã dacã achiziţionarea echipamentelor şi utilajelor care intrã în categoria cheltuielilor eligibile s-a realizat în condiţii de piaţã.
ART. 71
În cazul în care beneficiarul nu prezintã furnizorului raportul de audit prevãzut la art. 64 şi raportul de investiţie în termenul stabilit la art. 70 alin. (1), se aplicã prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007 .

SECŢIUNEA a 2-a
Informaţii transmise de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului

ART. 72
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului verificã îndeplinirea de cãtre beneficiar a obligaţiilor postprivatizare, în conformitate cu prevederile art. 7.2 din contractul de vânzare-cumpãrare de acţiuni.
ART. 73
La solicitarea furnizorului, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului transmite informaţii privind stadiul îndeplinirii de cãtre beneficiar a obligaţiilor stipulate în art. 7.2 din contractul de vânzare-cumpãrare de acţiuni, în mãsura în care datele sunt relevante pentru implementarea proiectelor de investiţii, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã.

CAP. XII
Verificarea obligaţiei de menţinere a investiţiei

ART. 74
(1) Beneficiarul are obligaţia de a transmite furnizorului anual, timp de 5 ani de la data finalizãrii fiecãruia dintre cele douã proiecte de investiţii, un raport auditat, întocmit de o firmã independentã, recunoscutã în domeniu, privind modul de executare a obligaţiei de menţinere a investiţiilor realizate, precum şi efectele economice ale proiectelor de investiţii realizate.
(2) Transmiterea raportãrii se realizeazã pânã la data de 1 iunie a anului în curs pentru anul precedent.
ART. 75
(1) În vederea verificãrii îndeplinirii condiţiei de menţinere a investiţiei, furnizorul efectueazã anual verificãri în amplasament, dupã data finalizãrii proiectelor de investiţii.
(2) În cadrul acestor verificãri beneficiarul are obligaţia de a pune la dispoziţia furnizorului toate documentele necesare acestuia pentru constatarea existenţei în fapt a tuturor activelor corporale care au fãcut obiectul proiectelor de investiţii.
ART. 76
În urma verificãrii la faţa locului, echipa de control întocmeşte un proces-verbal de constatare, semnat de cãtre echipa de control şi reprezentanţii beneficiarului, în douã exemplare, câte unul pentru fiecare parte semnatarã.
ART. 77
(1) În cazul în care beneficiarul nu respectã obligaţia de menţinere a investiţiilor pe o perioadã de 5 ani, potrivit prevederilor secţiunii a 2-a a cap. VII, furnizorul emite o decizie de recuperare totalã sau parţialã a ajutorului de stat individual acordat pentru investiţiile nemenţinute, precum şi a dobânzilor aferente, calculate în condiţiile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007 .
(2) Decizia emisã în baza alin. (1) constituie titlu de creanţã, se motiveazã şi se comunicã beneficiarului.
(3) Beneficiarul are dreptul de a contesta decizia prevãzutã la alin. (2) potrivit prevederilor <>Legii nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. XIII
Recuperarea ajutoarelor de stat

ART. 78
Nerespectarea de cãtre beneficiar ori de cãtre Ford a condiţiilor şi obligaţiilor prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã, precum şi de legislaţia aplicabilã în domeniu determinã aplicarea de cãtre furnizor a mãsurilor necesare în vederea recuperãrii ajutorului de stat individual în tot sau în parte, dupã caz, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007 .
ART. 79
(1) Ford şi beneficiarul rãspund solidar şi individual pentru toate angajamentele şi obligaţiile prevãzute în prezenta ordonanţã de urgenţã, inclusiv pentru cele care rezultã din procedura de recuperare a ajutorului de stat individual.
(2) Procedurile de recuperare sunt iniţiate de furnizor fie împotriva beneficiarului, fie împotriva Ford, potrivit rãspunderii stabilite la alin. (1).
(3) Înainte de a dispune recuperarea, furnizorul informeazã beneficiarul despre aceasta şi acordã beneficiarului şi Ford un termen de 30 de zile de la data comunicãrii informãrii, în vederea remedierii situaţiei.
(4) Dacã beneficiarul şi/sau Ford nu remediazã situaţia în termenul prevãzut la alin. (3), furnizorul emite decizia de recuperare totalã sau parţialã a ajutorului de stat individual, inclusiv a dobânzilor aferente.

CAP. XIV
Dispoziţii finale

ART. 80
Sumele prevãzute în euro în prezenta ordonanţã de urgenţã reprezintã echivalentul în lei, potrivit dispoziţiilor legale în materie.
ART. 81
Anexele nr. 1-6 fac parte integrantã din prezenta ordonanţã de urgenţã.
ART. 82
Beneficiarul, respectiv Ford suportã toate cheltuielile aferente auditãrilor pe întreaga duratã a obligaţiilor ce rezultã din prezenta ordonanţã de urgenţã.
ART. 83
În aplicarea prezentei ordonanţe de urgenţã, furnizorul emite norme interne de aplicare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


───────────────
Ministrul economiei
şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Preşedintele Autoritãţii
pentru Valorificarea Activelor Statului,
Teodor Atanasiu

Bucureşti, 18 septembrie 2008.
Nr. 109.


ANEXA 1

TABELE
privind proiectele de investiţii şi plata tranşelor de ajutor de stat*)

Tabelul nr. 1 - Calendarul proiectului de investiţii destinat producerii de automobile





┌───────────────┬─────────────┬───────────────┬───────────────────────┐
│Proiectul de │ Începerea │ Finalizarea │ Producţie │
│investiţii │ proiectului │ proiectului │ la capacitatea maximã │
├───────────────┼─────────────┼───────────────┼───────────────────────┤
│ Producerea de │ │ │ │
│ automobile │ 2008 │ 2012 │ 2012 │
└───────────────┴─────────────┴───────────────┴───────────────────────┘



Tabelul nr. 2 - Cuantumul investiţiilor şi al cheltuielilor eligibile aferente proiectului de investiţii destinat producerii de automobile



- milioane euro -
┌────────────────────────┬───────┬──────┬──────┬──────┬───────┬──────────┐
│ Anul │ 2008 │ 2009 │ 2010 │ 2011 │ 2012 │ Total │
├────────────────────────┼───────┼──────┼──────┼──────┼───────┼──────────┤
│Investiţii │ 145 │ 172 │ 72 │ 50 │ 55 │ 494 │
├────────────────────────┼───────┼──────┼──────┼──────┼───────┼──────────┤
│Cheltuieli eligibile │ 110 │ 150 │ 70 │ 50 │ 55 │ 435 │
└────────────────────────┴───────┴──────┴──────┴──────┴───────┴──────────┘



Tabelul nr. 3 - Calendarul proiectului de investiţii destinat producerii de motoare



┌────────────────────────┬────────────┬─────────────┬──────────────────────┐
│Proiectul de investiţii │Începerea │ Finalizarea │ Producţie │
│ │proiectului │ proiectului │la capacitatea maximã │
├────────────────────────┼────────────┼─────────────┼──────────────────────┤
│Producerea de motoare │ 2009 │ 2012 │ 2012 │
└────────────────────────┴────────────┴─────────────┴──────────────────────┘



Tabelul nr. 4 - Cuantumul investiţiilor şi al cheltuielilor eligibile aferente proiectului de investiţii destinat producerii de motoare



- milioane euro -
┌────────────────────────┬───────┬──────┬──────┬──────┬──────────────┐
│ Anul │ 2009 │ 2010 │ 2011 │ 2012 │ Total │
├────────────────────────┼───────┼──────┼──────┼──────┼──────────────┤
│Investiţii │ 5 │ 28 │ 100 │ 48 │ 181 │
├────────────────────────┼───────┼──────┼──────┼──────┼──────────────┤
│Cheltuieli eligibile │ 2 │ 20 │ 95 │ 48 │ 165 │
└────────────────────────┴───────┴──────┴──────┴──────┴──────────────┘



Tabelul nr. 5 - Cuantumul tranşelor ajutorului de stat individual acordat pentru proiectul de investiţii destinat producerii de automobile



- milioane euro -
┌────────────────────────┬───────┬──────┬──────┬──────┬───────┬──────────┐
│ Anul │ 2008 │ 2009 │ 2010 │ 2011│ 2012 │ Total │
├────────────────────────┼───────┼──────┼──────┼──────┼───────┼──────────┤
│Ajutor de stat │17,5 │16,15 │ 30,4 │ 19,98│ 10,42 │ 94,45 │
└────────────────────────┴───────┴──────┴──────┴──────┴───────┴──────────┘



Tabelul nr. 6 - Cuantumul tranşelor ajutorului de stat individual acordat pentru proiectul de investiţii destinat producerii de motoare



- milioane euro -
┌────────────────────────┬───────┬──────┬──────┬──────┬───────┬──────────┐
│ Anul │ 2008 │ 2009 │ 2010 │ 2011 │ 2012 │ Total │
├────────────────────────┼───────┼──────┼──────┼──────┼───────┼──────────┤
│Ajutor de stat │ 0 │ 0 │ 1,5 │ 14,1 │ 32,95 │ 48,55 │
└────────────────────────┴───────┴──────┴──────┴──────┴───────┴──────────┘


_________
*) Toate sumele prezentate în tabele sunt exprimate în valori nominale.


ANEXA 2

METODA
de calcul a ajutorului de stat maxim admis*1)
________
*1) Toate sumele prezentate sunt exprimate în valori nominale.

Metodologia de calcul a cuantumului ajutorului de stat aferent celor douã proiecte de investiţii
Cuantumul admis al ajutorului de stat pentru un proiect de investiţii se va calcula dupã formula:
A = Rx (50 + 0,50 B + 0,34 C), unde:
- A reprezintã cuantumul maxim al ajutorului de stat;
- R reprezintã plafonul regional neajustat prevãzut de Liniile directoare privind ajutoarele de stat regionale, respectiv 50% pentru Regiunea Sud-Vest România;
- B reprezintã cheltuielile eligibile cuprinse între 50 milioane şi 100 milioane euro;
- C reprezintã cheltuielile eligibile de peste 100 millioane euro.
Proiectul I (proiectul de investiţii destinat producerii de automobile), unde cheltuielile eligibile sunt în sumã de 435 milioane euro:
Ajutorul de stat maxim = 50% *(50 + 0,5*50 + 0,34*335) = 94,45 milioane euro în valoare nominalã.
Proiectul II (proiectul de investiţii destinat producerii de motoare), unde cheltuielile eligibile sunt în sumã de 165 milioane euro:
Ajutorul de stat maxim = 50% *(50 + 0,5*50 + 0,34*65) = 48,55 milioane euro în valoare nominalã.
Intensitatea ajutorului în echivalent subvenţie brutã şi valoarea ajutorului de stat, aşa cum sunt determinate în anexa nr. 3, nu trebuie depãşite.


ANEXA 3

INTENSITATEA
ajutorului de stat pe baza actualizãrii
Ajustarea cheltuielilor eligibile, intensitatea maximã admisibilã a ajutorului de stat stabilitã pentru fiecare proiect de investiţii

Proiectul de investiţii destinat producerii de automobile



Investiţii (în milioane euro)
┌───────────┬─────┬────────┬───────┬──────┬──────┬──────┬──────┬─────────────┐
│ Ani │ 2007│ 2008 │ 2009 │ 2010 │2011 │ 2012 │ VA*)│ Valoarea │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ nominalã │
├───────────┼─────┼────────┼───────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
│TOTAL │ 0 │ 110,00│ 150,00│ 70,00│ 50,00│ 55,00│ 381,8│ 435,00 │
├───────────┼─────┼────────┼───────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
├───────────┴─────┴────────┴───────┴──────┴──────┴──────┴──────┴─────────────┤
│ Ajutor (în milioane euro) │
├───────────┬─────┬────────┬───────┬──────┬──────┬──────┬──────┬─────────────┤
│ Ani │2007 │ 2008 │ 2009 │ 2010 │ 2011 │ 2012 │ VA │ Valoarea │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ nominalã │
├───────────┼─────┼────────┼───────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
│ TOTAL │ 0 │ 17,50│ 16,15│ 30,40│ 19,98│ 10,42│ 81,3│ 94,45 │
├───────────┴─────┴────────┴───────┴──────┴──────┴──────┴──────┴─────────────┤
│Total ESB = 21,28% │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Proiectul de investiţii destinat producerii de motoare

Investiţii (în milioane euro)
┌───────────┬─────┬────────┬───────┬──────┬──────┬──────┬──────┬─────────────┐
│ Ani │2007 │ 2008 │ 2009 │ 2010 │ 2011 │ 2012 │ VA │ Valoarea │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ nominalã │
├───────────┼─────┼────────┼───────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
│TOTAL │ 0 │ 0,00│ 2,00│ 20,00│ 95,00│ 48,00│ 132,7│ 165,00 │
├───────────┴─────┴────────┴───────┴──────┴──────┴──────┴──────┴─────────────┤
│ Ajutor (în milioane euro) │
├───────────┬─────┬────────┬───────┬──────┬──────┬──────┬──────┬─────────────┤
│ Ani │ 2007│ 2008 │ 2009 │ 2010 │ 2011 │ 2012 │ VA │ Valoarea │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ nominalã │
├───────────┼─────┼────────┼───────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
│ TOTAL │ 0 │ 0,00 │ 0,00 │ 1,50 │14,10 │32,95 │ 38,0 │ 48,55 │
├───────────┴─────┴────────┴───────┴──────┴──────┴──────┴──────┴─────────────┤
│Total ESB = 28,65% │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Rata de referinţã │
│aplicabilã la data │
│notificãrii │
│(decembrie 2007) 5,42% │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


_________
*) VA=Valoarea actualizatã.


ANEXA 4



┌─────────────────────────────────┐
│Data intrãrii ................ │
│Numãr de intrare ............. │
└─────────────────────────────────┘


CEREREA DE ELIBERARE A TRANŞEI DE AJUTOR DE STAT
[a se redacta în limba românã]

Subscrisa ......... , având datele de identificare menţionate mai jos, reprezentatã legal prin dl/dna ......, având calitatea de ....... , identificat(ã) cu B.I./ C.I. seria ..... nr. ...., eliberat/ã de ......... la data de ........., cu domiciliul în localitatea ........., str. ........ nr. ...., bl. ...., sc. ...., ap. ...., sectorul/judeţul ....., cod poştal ......., solicit eliberarea tranşei de ajutor de stat în valoare de ......., pentru proiectul de investiţii pentru automobile/proiectul de investiţii pentru motoare, în baza Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regionalã.
Datele de identificare ale întreprinderii:
Denumirea întreprinderii .........................................
Data înregistrãrii întreprinderii ................................
Nr. de înmatriculare la oficiul registrului comerţului ...........
Codul de identificare fiscalã ....................................
Adresa ...........................................................
Telefon ..........., fax ............, e-mail ....................
Cod IBAN ................, deschis la Trezoreria .................
Anexez la prezenta formularul de decont, conform anexei nr. 5 la Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 109/2008, precum şi documentele justificative, conform anexei nr. 6 la Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 109/2008, în copie certificatã (cu menţiunea "conform cu originalul", ştampilate şi semnate de reprezentantul legal), în ordinea activitãţilor completate în formularul de decont.
NOTĂ IMPORTANTĂ!
În situaţia în care existã documente emise într-o altã limbã decât limba românã, acestea vor fi prezentate în traducere legalizatã în limba românã.
Beneficiarul rãspunde pentru legalitatea, exactitatea şi conformitatea tuturor documentelor prezentate împreuna cu cererea de eliberare a tranşei de ajutor.
Numele ......................
Semnãtura autorizatã şi ştampila solicitantului*)
Funcţia ..........................................
Data semnãrii ....................................
________
*) Toate cererile depuse vor fi semnate de persoana autorizatã sã reprezinte legal întreprinderea.

ANEXA 5

FORMULAR DE DECONT*1)

Denumirea societãţii ..................
Data ..................................
Proiectul de investiţii destinat producerii de automobile/Proiectul de investiţii destinat producerii de motoare







┌────┬──────────────┬────────┬────────┬────────┬───────────┬──────────┬────┬────┬──────────┐
│Nr. │ Mãsura │ │ │ │Valoarea │Documente │ │ │Valoarea │
│crt.│corespondentã │Obiectul│Numãrul │ Data │activului │ care │ │ │activului │
│ │(categoria │facturii│facturii│facturii│înregistrat│sã ateste │ Nr.│Data│în valutã │
│ │cheltuielilor │ │ │ │în evidenţa│efectuarea│ │ │(inclusiv │
│ │eligibile) din│ │ │ │contabilã, │ plãţii │ │ │ în │
│ │proiectul de │ │ │ │ conform │ │ │ │echivalent│
│ │investiţii, │ │ │ │ facturii │ │ │ │ euro) │
│ │ obiect al │ │ │ │ - lei - │ │ │ │la data │
│ │ facturii │ │ │ │ │ │ │ │emiterii │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │facturii │
├────┼──────────────┼────────┼────────┼────────┼───────────┼──────────┼────┼────┼──────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │
├────┼──────────────┼────────┼────────┼────────┼───────────┼──────────┼────┼────┼──────────┤
├────┼──────────────┼────────┼────────┼────────┼───────────┼──────────┼────┼────┼──────────┤
├────┼──────────────┼────────┼────────┼────────┼───────────┼──────────┼────┼────┼──────────┤
├────┼──────────────┼────────┼────────┼────────┼───────────┼──────────┼────┼────┼──────────┤
│ │Total: │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────────┴────────┴────────┴────────┴───────────┴──────────┴────┴────┴──────────┘



Numele ...................
Semnãtura şi ştampila societãţii*2)

__________
*1) Lista documentelor justificative în ordinea operaţiunilor prezentate în formular şi copiile documentelor justificative ataşate acestui formular.
*2) Toate formularele vor purta semnãtura reprezentantului legal al societãţii.


ANEXA 6

CHELTUIELI ELIGIBILE
şi documentele justificative aferente finanţãrii


┌────┬────────────────────┬──────────────────────┬─────────────────────────────┐
│Nr. │ │ │ │
│crt.│Activitãţi eligibile│ Cheltuieli eligibile │ Documente justificative │
├────┼────────────────────┼──────────────────────┼─────────────────────────────┤
│ │Realizarea de │Cheltuieli eligibile │a) contract de vânzare- │
│ │investiţii în │pentru realizarea de │cumpãrare, contract de │
│ │imobilizãri │investiţii în │leasing financiar (eligibil │
│ │corporale │imobilizãri corporale:│doar în cazul în care existã │
│ │ │- instalaţii tehnice │obligaţia beneficiarului de │
│ │ │şi maşini │a achiziţiona activele la │
│ │ │- alte instalaţii, │sfârşitul perioadei de │
│ │ │utilaje şi maşini │leasing), factura/chitanţa │
│ │ │industriale │fiscalã, ordine de platã/ │
│ │ │ │documente care sã ateste │
│ │ │ │efectuarea plãţii, copie de │
│ │ │ │pe extrasul de cont, │
│ │ │ │documente din care sã │
│ │ │ │rezulte achiziţionarea în │
│ │ │ │condiţii de piaţã │
│ │ │ │b) alte documente relevante │
└────┴────────────────────┴──────────────────────┴─────────────────────────────┘


___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016