Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 51 din 16 iunie 2021  privind prorogarea termenelor prevăzute la art. II pct. 9 şi art. III din Legea nr. 295/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, precum şi aprobarea unor măsuri fiscal-bugetare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 51 din 16 iunie 2021 privind prorogarea termenelor prevăzute la art. II pct. 9 şi art. III din Legea nr. 295/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, precum şi aprobarea unor măsuri fiscal-bugetare

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 606 din 17 iunie 2021
    Luând în considerare prevederile Legii nr. 295/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, precum şi aprobarea unor măsuri fiscal-bugetare, prin care s-a statuat preluarea de la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili şi direcţiile generale regionale ale finanţelor publice a activităţii de soluţionare a contestaţiilor formulate împotriva titlurilor de creanţă, precum şi a altor acte administrativ-fiscale emise de organul central fiscal în cadrul Ministerului Finanţelor,
    având în vedere faptul că, în plus faţă de atribuţiile prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, structurii de soluţionare a contestaţiilor îi revin şi următoarele atribuţii:
    a) soluţionarea contestaţiilor formulate împotriva actelor care până la această modificare legislativă erau soluţionate de organele fiscale emitente;
    b) reexaminarea deciziei de soluţionare în condiţiile prevăzute de lege,

    activitatea de soluţionare a contestaţiilor formulate împotriva titlurilor de creanţă, precum şi a altor acte administrativ-fiscale emise de organul central fiscal este desfăşurată prin structuri organizate atât la nivelul aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cât şi la nivelul direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice şi Direcţiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili, fapt pentru care preluarea activităţii de soluţionare a contestaţiilor nu se poate realiza în absenţa aprobării modificărilor şi completărilor actelor normative de organizare şi funcţionare a Ministerului Finanţelor şi Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
    ţinând cont de faptul că activitatea de soluţionare a contestaţiilor are şi un rol regulator, în sensul că veghează asupra aplicării unitare a legislaţiei fiscale, cu implicaţii directe asupra colectării impozitelor şi taxelor datorate bugetului de stat, precum şi în stabilirea unei relaţii de încredere între contribuabil şi administraţia publică, preluarea activităţii trebuie să se desfăşoare fără sincope.
    Deoarece preluarea acestei activităţi reprezintă un proces laborios şi de durată, presupunând atât elaborarea unei legislaţii secundare/terţiare, cât şi efectuarea unor operaţiuni administrative şi organizatorice complexe,
    având în vedere că neadoptarea măsurii de prorogare, în regim de urgenţă, a termenului de preluare a activităţii de soluţionare a contestaţiilor, în absenţa modificărilor organizatorice ale celor două instituţii, va conduce la blocaje în cazul activităţii de soluţionare a contestaţiilor, precum şi la prejudicierea drepturilor contribuabililor în lipsa posibilităţii acestora de a-şi exercita dreptul la apărare,
    luând în considerare că situaţia prezentată întruneşte premisele unei situaţii urgente şi extraordinare care impune adoptarea de măsuri imediate în vederea stabilirii cadrului normativ potrivit, neadoptarea acestor măsuri, cu celeritate, putând avea consecinţe negative, în sensul că ar genera prejudicii atât asupra bugetului de stat, cât şi asupra drepturilor contribuabililor,
    în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ARTICOL UNIC
    Termenele prevăzute la art. II pct. 9 şi art. III din Legea nr. 295/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, precum şi aprobarea unor măsuri fiscal-bugetare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1266 din 21 decembrie 2020, se prorogă până la data de 1 octombrie 2021.



                    PRIM-MINISTRU
                    FLORIN-VASILE CÎŢU
                    Contrasemnează:
                    p. Ministrul finanţelor,
                    Lucian Ovidiu Heiuş,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 16 iunie 2021.
    Nr. 51.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016