Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 4 din 16 ianuarie 2020  privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale  şi pentru modificarea unor acte normative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 4 din 16 ianuarie 2020 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea unor acte normative

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 38 din 20 ianuarie 2020
    Având în vedere că prin intermediul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 68/2019 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările ulterioare, în cadrul aparatului de lucru al Guvernului s-a înfiinţat Autoritatea pentru Digitalizarea României,
    luând în considerare că Autoritatea pentru Digitalizarea României se constituie ca structură cu atribuţii în domeniul digital, prin preluarea activităţii şi structurilor specializate în acest domeniu de la Agenţia pentru Agenda Digitală a României din subordinea Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale,
    ţinând cont de faptul că, în prezent, se regăsesc în sarcina Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale o serie de obiective şi atribuţii care impactează sau se află în legătură strânsă cu activitatea de digitalizare a administraţiei publice, cum ar fi: definirea politicilor şi strategiilor în domeniile tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor, elaborarea obiectivelor strategice şi operaţionale, precum şi implementarea politicilor europene în aceste domenii, evaluarea şi operarea programelor şi proiectelor de guvernare electronică şi administraţie electronică, coordonarea politicilor privind asigurarea interoperabilităţii sistemelor informatice din administraţia publică şi gestionarea eficientă a resurselor necesare, dezvoltarea coerentă a infrastructurii informaţionale naţionale a administraţiei publice, exercitarea calităţii de unică autoritate publică în organizarea şi coordonarea la nivel naţional a implementării programelor şi proiectelor de guvernare electronică şi administraţie electronică, dar şi elaborarea politicii în vederea asigurării administrării, gestionării şi utilizării eficiente a numelor de domenii,
    având în vedere că realizarea în mod eficient a digitalizării serviciilor publice în perioada următoare necesită crearea unui cadru instituţional adecvat desfăşurării acţiunilor pentru implementarea coerentă şi unitară a politicilor în domeniu,
    având în vedere că lipsa unei coordonări în ceea ce priveşte procesul de digitalizare a administraţiei publice poate avea ca efect o suprapunere a proiectelor care vizează acest domeniu, generând o creştere a cheltuielilor la nivelul administraţiei publice,
    luând în considerare efectele negative care pot rezulta în lipsa neremedierii situaţiilor evidenţiate şi care pot consta în ratarea obiectivelor asumate prin Agenda Digitală pentru România 2020, aplicarea de sancţiuni ca rezultat al procedurilor de infringement declanşate împotriva României, aflate în diferite faze, blocarea oricărui proiect public major din domeniul tehnologiei informaţiei şi societăţii informaţionale,
    ţinând cont de faptul că toate aceste elemente vizează interesul public şi constituie situaţii extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, necesitând măsuri urgente în vederea operaţionalizării Autorităţii pentru Digitalizarea României, astfel încât aceasta să poată acţiona în scopului reducerii sau chiar eliminării efectelor procedurilor de infringement declanşate de către Comisa Europeană,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. I
    (1) Autoritatea pentru Digitalizarea României, structură cu personalitate juridică, în coordonarea primministrului, preia activităţile şi structurile din domeniul tehnologiei informaţiei, societăţii informaţionale şi cadrului naţional de interoperabilitate de la Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale.
    (2) Orice atribuţii exercitate de Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, stabilite potrivit actelor normative în vigoare, acordurilor internaţionale sau altor acte încheiate potrivit dispoziţiilor legale aplicabile şi corespunzătoare activităţilor preluate potrivit alin. (1), vor fi exercitate de către Autoritatea pentru Digitalizarea României.

    ART. II
    (1) Secretariatul General al Guvernului realizează politica Guvernului în domeniul securităţii cibernetice şi stabileşte la nivel naţional strategiile şi politicile publice în domeniul securităţii cibernetice.
    (2) Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică - CERT-RO, denumit în continuare CERT-RO, va elabora propuneri de acte normative în domeniul său de activitate şi le va înainta spre iniţiere Secretariatului General al Guvernului.
    (3) Resursele financiare necesare pentru funcţionarea CERT-RO se asigură din venituri proprii prevăzute la art. 24 alin. (6^1) din Legea nr. 362/2018 privind asigurarea unui nivel comun ridicat de securitate a reţelelor şi sistemelor informatice, cu modificările şi completările ulterioare, şi, în completare, din subvenţii de la bugetul de stat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
    (4) Prin excepţie de la alin. (3), până la data de 31 decembrie 2021 finanţarea CERT-RO se asigură integral de la bugetul de stat.
    (5) Cuantumul tarifului pentru serviciile prevăzute la art. 24 alin. (6^1) din Legea nr. 362/2018, cu modificările şi completările ulterioare, se stabileşte prin ordin al secretarului general al Guvernului, la propunerea directorului general al CERT-RO, şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. III
    Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică - ICI Bucureşti, persoană juridică română de drept public, organizată în baza Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare, funcţionează în coordonarea Secretariatului General al Guvernului.

    ART. IV
    (1) În termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor şi Secretariatul General al Guvernului încheie protocol de predare-preluare pentru aplicarea măsurilor prevăzute la art. I, care va cuprinde obligatoriu prevederile bugetare neutilizate pe anul 2020, aferente activităţilor domeniului tehnologiei informaţiei, societăţii informaţionale şi cadrului naţional de interoperabilitate.
    (2) În termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor şi Secretariatul General al Guvernului încheie protocol de predare-preluare pentru aplicarea măsurilor prevăzute la art. II, care va cuprinde obligatoriu prevederile bugetare şi execuţia de casă pe anul 2020, aferente CERT-Ro. Predarea-preluarea patrimoniului se efectuează pe baza situaţiilor financiare întocmite potrivit art. 28 alin. (1^1) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Se autorizează Ministerul Finanţelor Publice să introducă modificările în structura bugetului de stat şi în volumul şi structura bugetelor ordonatorilor principali de credite pe anul 2020, corespunzător prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, după caz, la propunerea ordonatorilor principali de credite, pe baza protocoalelor de predare-preluare prevăzute la alin. (1) şi (2).
    (4) În termen de 5 zile de la aprobarea modificărilor prevăzute la alin. (3) se autorizează Secretariatul General al Guvernului şi Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor să introducă modificările corespunzătoare în bugetul propriu şi în anexele la acesta şi să le comunice Ministerului Finanţelor Publice.
    (5) Până la încheierea protocoalelor prevăzute la alin. (1) şi (2), finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale CERT-RO şi ale activităţilor şi structurilor în domeniul tehnologiei informaţiei, societăţii informaţionale şi cadrului naţional de interoperabilitate preluate de Autoritatea pentru Digitalizarea României se asigură din bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor.

    ART. V
    Alineatele (5^1) şi (7) ale articolului 24 din Legea nr. 362/2018 privind asigurarea unui nivel comun ridicat de securitate a reţelelor şi sistemelor informatice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 21 din 9 ianuarie 2019, cu modificările şi completările ulterioare, se abrogă.



                    PRIM-MINISTRU
                    LUDOVIC ORBAN
                    Contrasemnează:
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Antonel Tănase
                    Preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României,
                    Ioan-Sabin Sărmaş
                    Ministrul transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor,
                    Lucian Nicolae Bode
                    p. Ministrul finanţelor publice,
                    Sebastian Ioan Burduja,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 16 ianuarie 2020.
    Nr. 4.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016