Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 31 din 21 aprilie 2021  privind derogarea de la prevederile art. 47 alin. (6) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 31 din 21 aprilie 2021 privind derogarea de la prevederile art. 47 alin. (6) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 428 din 22 aprilie 2021
    Având în vedere necesitatea creşterii capacităţii administrative pentru 139 de comunităţi dintre cele mai marginalizate, în cadrul proiectului „Creşterea capacităţii MMPS de coordonare metodologică a SPAS-urilor în vederea îndeplinirii atribuţiilor şi obligaţiilor legale pe domeniul serviciilor sociale şi a creşterii calităţii serviciilor oferite cetăţenilor“ - cod MySmis 2014+ 125764, cofinanţat din Programul operaţional Capacitate administrativă 2014-2020, este prevăzută derularea unui contract de consultanţă în valoare estimată de 12.069.386,98 lei, valoare pe care Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale trebuie să o raporteze şi să o solicite la rambursare în cursului anului 2021.
    În cazul neadoptării în regim de urgenţă a prezentului act normativ, aceasta ar conduce la inexistenţa infrastructurii aferente prestării serviciilor comunitare integrate, iar lipsa infrastructurii finanţate prin Programul operaţional Regional ar face nefuncţionale aceste servicii. Astfel, cele 139 de comunităţi marginalizate care beneficiază de sprijin pentru finanţarea serviciilor comunitare integrate până la 20 august 2022, moment la care unităţile administrativ-teritoriale ar trebui să preia în gestiunea proprie serviciile, respectiv în perioada de sustenabilitate, se vor afla în imposibilitatea îndeplinirii cerinţelor legislative pentru funcţionarea serviciilor.
    De asemenea, este necesară operaţionalizarea de maximă urgenţă a centrelor comunitare integrate, acestea reprezentând, la nivelul comunităţii, poarta de intrare a celor mai vulnerabile persoane în accesarea serviciilor sociale şi medico-sociale, acest aspect fiind detaliat atât în Programele operaţionale 2021-2027, cât şi în fişele de intervenţii aferente Planului Naţional de Recuperare şi Rezilienţă.
    Întrucât procesul de elaborare a unor proiecte care să vizeze dezvoltarea de infrastructură presupune un efort bugetar ce depăşeşte posibilităţile celor mai multe unităţi administrativ-teritoriale caracterizate cu un grad de marginalizare peste medie şi severă,
    în lipsa acestor măsuri s-ar produce o serie de consecinţe imediate cu impact atât asupra cetăţenilor din comunităţile marginalizate, cât şi asupra bugetului de stat prin neatragerea fondurilor europene, neîndeplinirea implementării proiectelor şi atingerii obiectivelor.
    Luând în considerare situaţia de mai sus care influenţează procesul de depunere a cererilor de finanţare în cadrul apelului POR/8/8.1/B/1/7 regiuni prin proiectul amintit, se oferă sprijin celor 139 de comunităţi cu tip de marginalizare peste medie şi severă să acceseze fonduri nerambursabile în cadrul apelului, între valoarea minimă eligibilă de 10.000 euro şi valoarea maximă eligibilă de 100.000 euro din cadrul Axei prioritare 8, Prioritatea de investiţii 8.1, Obiectivul specific 8.1, Operaţiunea B - Centre comunitare integrate.
    Menţionăm că aceste 139 de comunităţi sunt printre cele mai sărace la nivel naţional, fiind caracterizate de un grad de marginalizare peste medie şi severă, conform analizei Băncii Mondiale. În lipsa sprijinului acordat de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale prin contractul de consultanţă, probabilitatea ca aceste UAT-uri să acceseze finanţarea POR este limitată, periclitând astfel atât dezvoltarea de infrastructură sociomedicală în zonele rurale marginalizate, cât şi absorbţia fondurilor europene pentru acest apel de proiecte din cadrul POR, în valoare de 21,07 mil euro, din care 15,050 milioane euro FEDR şi 6,02 milioane euro contribuţie naţională (bugetul de stat).
    Având în vedere că elementele sus-menţionate vizează interesul public şi constituie o situaţie de urgenţă şi extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată, se impune adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă.
    În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ARTICOL UNIC
    (1) Prin derogare de la prevederile art. 47 alin. (6) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, se autorizează Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale ca, în cadrul proiectului „Creşterea capacităţii MMPS de coordonare metodologică a SPAS-urilor în vederea îndeplinirii atribuţiilor şi obligaţiilor legale pe domeniul serviciilor sociale şi a creşterii calităţii serviciilor oferite cetăţenilor“ - cod MySmis 2014+ 125764, cofinanţat din Programul operaţional Capacitate administrativă 2014-2020, în care are calitatea de beneficiar, să cuprindă în listele de investiţii şi să achiziţioneze în conformitate cu prevederile Legii nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, documentaţii tehnico-economice aferente obiectivelor de investiţii destinate centrelor comunitare integrate şi aparţinând celor 139 de unităţi administrativ-teritoriale marginalizate eligibile, conform apelului de proiecte POR/8/8.1/B/1/7 regiuni.
    (2) Pe parcursul derulării proiectului, Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale va transmite, prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale, cu titlu gratuit, documentaţiile tehnico-economice finalizate, prevăzute la alin. (1), către unităţile administrativ-teritoriale, în scopul obţinerii finanţării din fonduri externe nerambursabile pentru obiectivul de investiţii şi includerii acestuia în listele proprii de investiţii.



                    PRIM-MINISTRU
                    FLORIN-VASILE CÎŢU
                    Contrasemnează:
                    Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
                    Raluca Turcan
                    Ministrul finanţelor,
                    Alexandru Nazare
                    Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Cseke Attila Zoltán
                    p. Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
                    Marius-Mihai Vasiliu,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 21 aprilie 2021.
    Nr. 31.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016