Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 29 din 23 martie 2022  privind stabilirea cadrului instituţional şi a măsurilor necesare pentru punerea în aplicare a Regulamentului (UE) nr. 536/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 aprilie 2014 privind studiile clinice intervenţionale cu medicamente de uz uman şi de abrogare a Directivei 2001/20/CE, precum şi pentru modificarea unor acte normative în domeniul sănătăţii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 29 din 23 martie 2022 privind stabilirea cadrului instituţional şi a măsurilor necesare pentru punerea în aplicare a Regulamentului (UE) nr. 536/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 aprilie 2014 privind studiile clinice intervenţionale cu medicamente de uz uman şi de abrogare a Directivei 2001/20/CE, precum şi pentru modificarea unor acte normative în domeniul sănătăţii

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 283 din 24 martie 2022
    În vederea asigurării respectării obligaţiei statului român de a adopta măsurile necesare aplicării Regulamentului (UE) nr. 536/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 aprilie 2014 privind studiile clinice intervenţionale cu medicamente de uz uman şi de abrogare a Directivei 2001/20/CE, denumit în continuare Regulamentul (UE) nr. 536/2014, act normativ cu aplicabilitate directă în toate statele membre,
    având în vedere necesitatea adoptării de urgenţă la nivel naţional a dispoziţiilor legale prin care să se creeze cadrul normativ, mecanismele administrative şi instrumentele adecvate în scopul implementării eficiente a Regulamentului (UE) nr. 536/2014,
    în considerarea prevederilor art. 99 al doilea paragraf din Regulamentul (UE) nr. 536/2014 şi ale Deciziei (UE) 2021/1.240 a Comisiei din 13 iulie 2021 privind conformitatea portalului UE şi a bazei de date UE pentru studiile clinice intervenţionale cu medicamente de uz uman cu cerinţele menţionate la articolul 82 alineatul (2) din Regulamentul (UE) nr. 536/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului, termenul de aplicare a prevederilor acestui regulament este data de 31 ianuarie 2022.
    Având în vedere necesitatea corelării şi armonizării legislaţiei naţionale cu legislaţia Uniunii Europene în domeniul studiilor clinice intervenţionale cu medicamente de uz uman, în vederea asigurării în mod adecvat şi efectiv a respectării Regulamentului (UE) nr. 536/2014 prin stabilirea măsurilor de punere în aplicare a acestuia pentru a proteja sănătatea umană, prin acte normative de nivel primar,
    în considerarea faptului că lipsa unei intervenţii legislative imediate privind stabilirea unor norme naţionale referitoare la studiile clinice intervenţionale are ca efect crearea unei stări de incertitudine juridică şi imposibilitatea îndeplinirii de către statul român a obligaţiilor care decurg din aplicarea Regulamentului (UE) nr. 536/2014, cu atât mai mult cu cât acest regulament a armonizat procesele de evaluare şi supraveghere pentru studiile clinice în întreaga Uniune Europeană, prin intermediul sistemului de informaţii privind studiile clinice - Clinical Trial Information System (CTIS), care a devenit funcţional de la data de 31 ianuarie 2022 potrivit prevederilor Deciziei Comisiei Europene (UE) 2021/1.240, emisă în conformitate cu dispoziţiile art. 82 alin. (3) din regulament,
    având în vedere că legiferarea delegată - legitimată constituţional de Curtea Constituţională în variate ipoteze care necesitau punerea de acord a legislaţiei naţionale cu cea a Uniunii Europene în considerarea necesităţii evitării declanşării de către Comisia Europeană a unor proceduri de sancţionare - asigură, în mod prompt şi eficace, îndeplinirea de către România a obligaţiilor care îi revin în calitate de stat membru al Uniunii Europene, vizând adoptarea măsurilor legislative pentru punerea în aplicare completă a Regulamentului (UE) nr. 536/2014,
    întrucât absenţa unui cadru legal adecvat poate avea consecinţe negative constând în riscul declanşării de către Comisia Europeană a unei eventuale proceduri privind neîndeplinirea obligaţiilor pe care România le are în calitatea sa de stat membru al Uniunii Europene, iar împiedicarea punerii în aplicare a Regulamentului (UE) nr. 536/2014 în toate ţările implicate într-un studiu clinic intervenţional reprezintă un risc de infringement,
    având în vedere că în cazul cererilor multinaţionale, întârzierile în aprobarea cadrului naţional de punere în aplicare a Regulamentului (UE) nr. 536/2014 pot afecta activitatea altor state membre, caz în care se împiedică şi capacitatea acestora de a autoriza aceste studii clinice,
    având în vedere că prevederea autorizării tacite presupune existenţa unui risc de sănătate publică, motivat de faptul că ar putea fi aprobate tacit studii clinice care nu au fost supuse procesului efectiv şi adecvat de evaluare ştiinţifică şi etică de către Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale din România şi Comisia Naţională de Bioetică a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale, acestea neputându-şi exercita atribuţiile care le revin conform Regulamentului (UE) nr. 536/2014 în lipsa unui cadru legal reglementat,
    ţinând cont şi de faptul că nepromovarea actului normativ în regim de urgenţă poate avea consecinţe negative asupra beneficiului public, privind accesul pacienţilor la terapii inovative în condiţii de siguranţă, pentru bolile cu încărcătură socială ridicată în sistemul asigurărilor sociale de sănătate din România, şi ar aduce grave prejudicii cu efecte pe termen lung asupra sănătăţii populaţiei, cu atât mai mult cu cât regulamentul vizează simplificarea şi accelerarea procedurilor de autorizare a acestor studii, care sunt vitale pentru dezvoltarea de medicamente noi şi pentru îmbunătăţirea tratamentelor cu medicamente existente în beneficiul pacienţilor,
    pentru implementarea unor standarde înalte de calitate şi siguranţă în ceea ce priveşte studiile clinice intervenţionale cu medicamente de uz uman, asigurându-se astfel un nivel înalt de protecţie a sănătăţii şi siguranţei pacienţilor, a utilizatorilor şi a altor persoane,
    în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul public general şi constituie o situaţie extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Prezenta ordonanţă de urgenţă stabileşte cadrul instituţional şi măsurile necesare pentru punerea în aplicare a Regulamentului (UE) nr. 536/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 aprilie 2014 privind studiile clinice intervenţionale cu medicamente de uz uman şi de abrogare a Directivei 2001/20/CE, denumit în continuare Regulament.
    (2) Termenii utilizaţi în prezenta ordonanţă de urgenţă au semnificaţia stabilită prin Regulament.

    ART. 2
    (1) Se desemnează Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale din România, denumită în continuare ANMDMR, ca autoritate competentă în domeniul studiilor clinice intervenţionale cu medicamente de uz uman şi ca punct de contact naţional pentru a facilita funcţionarea procedurilor stabilite în cap. II şi III din Regulament.
    (2) Se desemnează Comisia Naţională de Bioetică a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale, denumită în continuare CNBMDM, organism independent fără personalitate juridică, să efectueze analiza etică şi să emită avize în sensul Regulamentului. Componenţa, modul de organizare, funcţionare şi finanţare ale CNBMDM şi reglementarea aspectelor pentru asigurarea aplicării prevederilor Regulamentului se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii.

    CAP. II
    Reglementări privind autorizarea unui studiu clinic intervenţional şi de autorizare a unei modificări substanţiale a unui studiu clinic intervenţional
    ART. 3
    (1) Autorizarea şi desfăşurarea studiilor clinice se realizează cu respectarea mecanismelor prevăzute de dispoziţiile Regulamentului.
    (2) În vederea autorizării studiului clinic intervenţional, analiza etică se efectuează de către CNBMDM, iar analiza ştiinţifică de către ANMDMR. Decizia se transmite prin intermediul sistemului informatic Clinical Trial Information System, denumit în continuare CTIS, instituit potrivit prevederilor art. 80 şi 81 din Regulament.
    (3) Analiza etică realizată de CNBMDM cuprinde aspecte vizate de partea I a raportului de evaluare pentru autorizarea unui studiu clinic intervenţional, astfel cum se prevede la art. 6 din Regulament, şi aspecte vizate de partea a II-a a raportului de evaluare menţionat la art. 7 din Regulament, conform procedurii de soluţionare a dosarului prevăzut la art. 4 alin. (1).
    (4) Analiza etică are la bază principiile etice menţionate în Ghidul pentru bună practică clinică (Guideline for good clinical practice) nr. EMA/CHMP/ICH/135/1995, emis de Comitetul pentru produse medicamentoase de uz uman al Agenţiei Europene pentru Medicamente (EMA), versiunea actualizată, publicat pe site-ul EMA: https://www.ema.europa.eu/en/ich-e6-r2-good-clinical-practice.
    (5) ANMDMR şi CNBMDM se asigură că persoanele care validează şi evaluează cererea nu fac obiectul unor conflicte de interese, sunt independente de sponsor, de locul de desfăşurare a studiului clinic intervenţional, de investigatorii implicaţi şi de persoanele care finanţează studiul clinic intervenţional şi sunt libere de orice altă influenţă nejustificată.
    (6) ANMDMR şi CNBMDM se asigură că evaluarea este efectuată în comun de un număr rezonabil de persoane care, în mod colectiv, dispun de calificarea şi experienţa necesare.
    (7) ANMDMR se asigură că medicamentele auxiliare neautorizate pot intra pe teritoriul României cu scopul de a fi utilizate în cadrul unui studiu clinic intervenţional în conformitate cu art. 59 alin. (3) din Regulament.
    (8) Medicamentele auxiliare neautorizate se supun aceloraşi prevederi legale ca şi medicamentele de investigaţie clinică în ceea ce priveşte fabricarea şi importul acestora, în conformitate cu dispoziţiile cap. IX din Regulament, şi pot fi introduse în România în acelaşi mod ca şi medicamentele de investigaţie clinică.
    (9) ANMDMR se asigură că procesele prevăzute la art. 61 alin. (5) din Regulament sunt supuse unor cerinţe adecvate şi proporţionale care să asigure siguranţa subiecţilor şi fiabilitatea şi robusteţea datelor generate în cadrul studiului clinic intervenţional.
    (10) Normele metodologice privind punerea în aplicare a prevederilor alin. (5), (6) şi (9) se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii.

    ART. 4
    (1) În vederea obţinerii unei autorizaţii pentru desfăşurarea unui studiu clinic intervenţional în România sau pentru o modificare substanţială a unui studiu clinic intervenţional, sponsorul transmite, prin intermediul CTIS, un dosar de cerere, în limba română, care conţine toate documentele şi informaţiile necesare prevăzute în cap. II sau III din Regulament, după caz.
    (2) Prin excepţie de la alin. (1), documentaţia care nu este destinată subiecţilor se poate depune şi în limba engleză.
    (3) Procedura de soluţionare a dosarului prevăzut la alin. (1), responsabilităţile ANMDMR şi CNBMDM privind evaluarea documentelor conţinute în acest dosar, termenele în care CNBMDM va transmite analiza etică către ANMDMR, precum şi alte cerinţe specifice se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii.

    ART. 5
    (1) Prin derogare de la prevederile art. 9 lit. b) din Legea nr. 134/2019 privind reorganizarea Agenţiei Naţionale a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale, precum şi pentru modificarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, ANMDMR şi CNBMDM percep pentru evaluarea prevăzută la cap. II şi III din Regulament un tarif unic în euro sau echivalentul în lei la cursul Băncii Naţionale a României la data plăţii, compus din tarifele stabilite de către fiecare instituţie pe baza metodologiilor proprii de calcul al acestora, care se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii.
    (2) Excepţiile de la plata tarifului prevăzut la alin. (1) se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii.
    (3) Costurile aferente medicamentelor pentru investigaţie clinică, medicamentelor auxiliare şi dispozitivelor medicale utilizate pentru administrarea acestora şi ale procedurilor cerute în mod specific în protocol se suportă de către sponsor.

    ART. 6
    (1) În studiile clinice intervenţionale care se desfăşoară pe teritoriul României nu pot fi înrolate persoane vulnerabile din categoria persoanelor private de libertate sau din categoria persoanelor aflate în grija instituţiilor de îngrijire de tip rezidenţial.
    (2) Modalităţile de recrutare şi de obţinere a consimţământului informat al pacienţilor pentru înrolare în studiile clinice intervenţionale se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii.

    ART. 7
    (1) În situaţia în care un sponsor nu are posibilitatea să raporteze către baza de date EudraVigilance, prevăzută la art. 40 alin. (1) din Regulament, reacţiile adverse grave neaşteptate suspectate, dacă s-au produs în România, din cauza lipsei de resurse financiare şi/sau tehnice, acesta le poate raporta către ANMDMR, pe baza unui acord prealabil, potrivit prevederilor art. 42 alin. (3) din Regulament.
    (2) ANMDMR raportează reacţiile adverse grave neaşteptate suspectate prevăzute la alin. (1) în conformitate cu art. 42 alin. (3) din Regulament.

    ART. 8
    (1) Sponsorii studiilor clinice intervenţionale desfăşurate pe teritoriul României sunt obligaţi să deţină o asigurare pentru acoperirea eventualelor prejudicii suferite de un subiect în urma participării la un studiu clinic, adecvată în ceea ce priveşte natura şi amploarea riscului.
    (2) Evaluarea cu privire la natura, amploarea riscului, domeniul de aplicabilitate, excluderile de la aplicabilitatea poliţei de asigurare şi alte aspecte relevante revine în sarcina CNBMDM.
    (3) Despăgubirile vor fi suportate în condiţiile legii, respectiv potrivit contractului de asigurare încheiat în condiţiile alin. (1), cu respectarea tuturor garanţiilor prevăzute de Regulament.

    ART. 9
    Prelucrarea datelor cu caracter personal în studiile clinice intervenţionale desfăşurate pe teritoriul României se realizează conform prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE(Regulamentul general privind protecţia datelor).

    CAP. III
    Supraveghere şi sancţiuni
    ART. 10
    Constituie contravenţii, în măsura în care nu sunt săvârşite în altfel de condiţii încât să fie considerate, potrivit legii penale, infracţiuni, următoarele fapte:
    a) desfăşurarea pe teritoriul României de studii clinice intervenţionale neautorizate, cu încălcarea prevederilor art. 8 din Regulament;
    b) desfăşurarea pe teritoriul României de studii clinice intervenţionale în locuri inadecvate, conform prevederilor art. 50 din Regulament;
    c) nerespectarea prevederilor art. 81 din Regulament privind transmiterea informaţiilor care trebuie să fie făcute publice prin intermediul bazei de date a Uniunii Europene;
    d) nerespectarea prevederilor art. 41-43, 53 şi 54 din Regulament referitoare la raportarea privind siguranţa subiecţilor, în contextul unui studiu clinic intervenţional, precum şi la măsurile urgente pentru siguranţa acestora.


    ART. 11
    (1) Faptele prevăzute la art. 10 lit. a), b) şi d) se sancţionează cu amendă de la 50.000 lei la 75.000 lei, care se aplică sponsorului sau investigatorului unui studiu clinic intervenţional, după caz, iar în cazul celor prevăzute la lit. b) şi d) se sancţionează şi cu suspendarea desfăşurării studiului clinic până la remedierea deficienţelor constatate.
    (2) Faptele prevăzute la art. 10 lit. c) se sancţionează cu amendă de la 30.000 lei la 50.000 lei, care se aplică sponsorului unui studiu clinic intervenţional, şi cu suspendarea desfăşurării studiului clinic până la remedierea deficienţelor constatate.
    (3) În cazul faptei prevăzute la art. 10 lit. a), odată cu aplicarea sancţiunii contravenţionale se interzice desfăşurarea studiului clinic intervenţional şi se sesizează organele de urmărire penală, după caz.

    ART. 12
    (1) Constatarea contravenţiilor prevăzute la art. 10 şi aplicarea sancţiunilor prevăzute la art. 11 se realizează de către personalul împuternicit din cadrul ANMDMR.
    (2) Personalul împuternicit prevăzut la alin. (1) poate preleva probele de produs, pe care le consideră necesare, în vederea efectuării de verificări fizice şi de laborator.
    (3) Personalul împuternicit prevăzut la alin. (1) asigură păstrarea confidenţialităţii informaţiilor conţinute în documente şi despre care a luat cunoştinţă în timpul acţiunilor de control, cu excepţia situaţiilor care constituie un risc pentru sănătatea publică.
    (4) Personalul împuternicit prevăzut la alin. (1) procedează la:
    a) verificarea datelor şi a documentelor aferente studiilor clinice intervenţionale şi a locurilor de desfăşurare a acestora, în conformitate cu dispoziţiile Regulamentului delegat (UE) 2017/1.569 al Comisiei din 23 mai 2017 de completare a Regulamentului (UE) nr. 536/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului prin precizarea principiilor şi a orientărilor pentru buna practică de fabricaţie a medicamentelor de uz uman experimentale şi a modalităţilor de realizare a inspecţiilor;
    b) realizarea de copii ale documentele relevante şi fotografii ale spaţiilor şi echipamentelor, care pot servi ca mijloc de probă cu privire la activitatea inspectată.

    (5) În situaţia în care oricare dintre contravenţiile de la art. 10 lit. b) şi d) este repetată într-o perioadă de 3 luni de la aplicarea primei sancţiuni, limita maximă a amenzii prevăzute la art. 11 alin. (1) se majorează la 100.000 lei, iar în situaţia în care contravenţia prevăzută la art. 10 lit. c) este repetată într-o perioadă de 3 luni de la aplicarea primei sancţiuni, limita maximă a amenzii prevăzute la art. 11 alin. (2) se majorează la 75.000 lei. Sancţiunile contravenţionale aplicate se publică pe pagina de internet a ANMDMR la adresa https://www.anm.ro/medicamente-de-uz-uman/inspectie-farmaceutica/.
    (6) Contravenţiilor prevăzute la art. 10 le sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
    (7) În cazul suspendării studiului clinic intervenţional ca urmare a aplicării sancţiunilor prevăzute la art. 11 alin. (1) şi (2) şi interzicerii studiului clinic ca urmare a aplicării sancţiunilor prevăzute la art. 11 alin. (3), investigatorul este obligat să asigure un plan de tratament alternativ pentru subiecţii înrolaţi în studiu.

    CAP. IV
    Dispoziţii tranzitorii şi finale
    ART. 13
    Dispoziţiile cap. III intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării prezentei ordonanţe de urgenţă în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. 14
    În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, la propunerea ANMDMR şi a CNBMDM, ministrul sănătăţii aprobă ordinele prevăzute la art. 2 alin. (2), art. 3 alin. (10), art. 4 alin. (3), art. 5 alin. (1) şi (2) şi art. 6 alin. (2) care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. 15
    (1) Dispoziţiile Ordinului ministrului sănătăţii publice nr. 904/2006 pentru aprobarea Normelor referitoare la implementarea regulilor de bună practică în desfăşurarea studiilor clinice efectuate cu medicamente de uz uman se aplică potrivit dispoziţiilor tranzitorii prevăzute la art. 96 din Regulament, respectiv până la data de 31 ianuarie 2025.
    (2) Dispoziţiile Ordinului ministrului sănătăţii publice nr. 905/2006 privind aprobarea Principiilor şi liniilor directoare de bună practică de fabricaţie pentru medicamentele de uz uman, inclusiv cele pentru investigaţie clinică se aplică în cazul fabricării medicamentelor experimentale utilizate în studiile clinice care intră sub incidenţa Directivei 2001/20/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 4 aprilie 2001 de apropiere a actelor cu putere de lege şi a actelor administrative ale statelor membre privind aplicarea bunelor practici clinice în cazul efectuării studiilor clinice pentru evaluarea produselor medicamentoase de uz uman, în conformitate cu dispoziţiile tranzitorii prevăzute la art. 98 din Regulament, respectiv până la data de 31 ianuarie 2025.
    (3) Dispoziţiile Ordinului ministrului sănătăţii publice nr. 903/2006 pentru aprobarea Principiilor şi ghidurilor detaliate privind buna practică în studiul clinic pentru medicamente de uz uman pentru investigaţie clinică, precum şi cerinţele pentru fabricaţia şi importul acestor medicamente se aplică în cazul studiilor clinice care intră sub incidenţa Directivei 2001/20/CE a Parlamentului European şi a Consiliului, în conformitate cu dispoziţiile tranzitorii prevăzute la art. 98 din Regulament, respectiv până la data de 31 ianuarie 2025.
    (4) Autorizaţiile privind locul de desfăşurare al studiilor clinice pentru medicamentele de uz uman emise anterior intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă rămân valabile până la data de 31 ianuarie 2025.
    (5) Procedura referitoare la emiterea autorizaţiilor privind locul de desfăşurare al studiilor clinice pentru medicamentele de uz uman emise pentru unităţile medicale de fază I şi bioechivalenţă se reglementează prin normele metodologice prevăzute la art. 3 alin. (10).

    ART. 16
    (1) Refuzul ANMDMR sau al CNBMDM, după caz, prevăzut la art. 8, 14, 19, 20 şi 23 din Regulament se poate contesta în termen de 30 de zile de la primirea acestuia la instituţia emitentă.
    (2) Decizia emisă în soluţionarea contestaţiei poate fi atacată la instanţa judecătorească de contencios administrativ.

    ART. 17
    Prevederile art. 875 alin. (1) lit. n)-q) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică pentru faptele contravenţionale săvârşite în legătură cu studiile clinice intervenţionale pentru care au fost depuse cereri de autorizare la CNBMDM sau ANMDMR conform Ordinului ministrului sănătăţii publice nr. 904/2006, anterior datei de 31 ianuarie 2022 sau în perioada de 12 luni de la data de 31 ianuarie 2022.

    CAP. V
    Modificarea unor acte normative
    ART. 18
    Articolul 701^1 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 652 din 28 august 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 701^1
    ANMDMR autorizează şi controlează studiile clinice în domeniul medicamentelor de uz uman, precum şi unităţile medicale în care se vor desfăşura studii clinice de fază I şi bioechivalenţă."


    ART. 19
    Legea nr. 134/2019 privind reorganizarea Agenţiei Naţionale a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale, precum şi pentru modificarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 587 din 17 iulie 2019, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    1. La articolul 2, litera k) va avea următorul cuprins:
    "k) autorizarea studiilor clinice pentru medicamentele de uz uman, precum şi unităţile medicale în care se vor desfăşura studii clinice de fază I şi bioechivalenţă;"

    2. La articolul 4 alineatul (3), punctul 5 va avea următorul cuprins:
    "5. autorizează şi controlează studiile clinice cu medicamentele de uz uman, precum şi unităţile medicale în care se vor desfăşura studii clinice de fază I şi bioechivalenţă;"





                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul sănătăţii,
                    Alexandru Rafila
                    Ministrul economiei,
                    Florin Marian Spătaru
                    p. Ministrul afacerilor externe,
                    Cornel Feruţă,
                    secretar de stat


    Bucureşti, 23 martie 2022.
    Nr. 29.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016