Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 840 din 7 iunie 2017  privind stabilirea personalului împuternicit să constate contravenţiile şi să aplice amenzile prevăzute de Legea contabilităţii nr. 82/1991     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 840 din 7 iunie 2017 privind stabilirea personalului împuternicit să constate contravenţiile şi să aplice amenzile prevăzute de Legea contabilităţii nr. 82/1991

EMITENT: Ministerul Finanţelor Publice
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 486 din 27 iunie 2017
    Având în vedere prevederile art. 42 alin. (4) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul dispoziţiilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
    ART. 1
    Constatarea contravenţiei prevăzute la art. 41 pct. 2 lit. f) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi aplicarea amenzii stabilite de art. 42 alin. (1) din acelaşi act normativ se fac de persoanele cu atribuţii de inspecţie fiscală şi de persoanele din cadrul aparatului de inspecţie economico-financiară, aşa cum este definit de art. 3 alin. (1) din Normele metodologice privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea inspecţiei economico-financiare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 101/2012, precum şi de personalul altor direcţii din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.

    ART. 2
    (1) Se împuternicesc persoanele din cadrul aparatului de inspecţie economico-financiară să constate şi să aplice sancţiunea prevăzută la art. 1 autorităţilor publice, ministerelor şi celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii, ai căror conducători au calitatea de ordonator principal de credite, în baza sesizărilor transmise de Direcţia de metodologie contabilă instituţii publice din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.
    (2) Direcţia generală de inspecţie economico-financiară din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi structurile teritoriale de inspecţie economico-financiară din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală vor transmite Direcţiei de metodologie contabilă instituţii publice din cadrul Ministerului Finanţelor Publice o copie a proceselor-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, precum şi înştiinţări în cazul în care sunt formulate plângeri împotriva proceselor-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor transmise.
    (3) În cazul în care, în termen de 3 zile lucrătoare de la aplicarea sancţiunii, nu se depun situaţiile financiare prevăzute la art. 36 alin. (7)-(9) din Legea nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se vor lua următoarele măsuri:
    a) Direcţia de metodologie contabilă instituţii publice emite decizii de blocare a deschiderilor de credite bugetare şi a conturilor de disponibilităţi ale autorităţilor publice, ministerelor şi celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii, ai căror conducători au calitatea de ordonator principal de credite, care nu au depus situaţiile financiare la termen;
    b) Direcţia de metodologie contabilă instituţii publice transmite deciziile emise instituţiilor publice pentru care s-a dispus măsura blocării deschiderilor de credite şi a conturilor de disponibilităţi Direcţiei generale control financiar-preventiv, Direcţiei generale de programare bugetară şi Direcţiei generale trezorerie şi contabilitate publică, după caz;
    c) Direcţia generală control financiar-preventiv şi Direcţia generală de programare bugetară restituie cererile pentru deschiderea de credite bugetare prezentate de ordonatorii principali de credite pentru care s-a dispus măsura blocării deschiderilor de credite;
    d) Direcţia de metodologie contabilă instituţii publice transmite lista autorităţilor şi instituţiilor publice pentru care s-a dispus măsura blocării deschiderilor de credite bugetare şi a conturilor de disponibilităţi Direcţiei generale regionale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti - Activitatea de trezorerie şi contabilitate publică la care acestea au deschise conturile;
    e) Direcţia de metodologie contabilă instituţii publice emite decizii de deblocare a deschiderilor de credite şi a conturilor de disponibilităţi după depunerea situaţiilor financiare, decizii care se comunică instituţiilor publice şi direcţiilor prevăzute la lit. b) şi d).


    ART. 3
    (1) Se împuternicesc persoanele din cadrul aparatului de inspecţie economico-financiară să constate şi să aplice sancţiunea prevăzută la art. 1 unităţilor administrativ-teritoriale în baza sesizărilor transmise de serviciul/biroul Sinteza şi asistenţa elaborării şi execuţiei bugetelor locale, din cadrul activităţilor de trezorerie şi contabilitate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti.
    (2) Direcţia generală de inspecţie economico-financiară din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi structurile teritoriale de inspecţie economico-financiară din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală vor transmite serviciului/biroului Sinteza şi asistenţa elaborării şi execuţiei bugetelor locale, din cadrul activităţilor de trezorerie şi contabilitate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, o copie a proceselor-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, precum şi înştiinţări în cazul în care sunt formulate plângeri împotriva proceselor-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor transmise.
    (3) În cazul în care, în termen de 3 zile lucrătoare de la aplicarea sancţiunii, nu se depun situaţiile financiare prevăzute la art. 36 alin. (10) din Legea nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se vor lua următoarele măsuri:
    a) direcţiile generale regionale ale finanţelor publice şi/sau administraţiile judeţene ale finanţelor publice emit decizii de blocare a deschiderilor de credite bugetare şi a conturilor de disponibilităţi ale unităţilor administrativ-teritoriale care nu au depus situaţiile financiare la termen;
    b) serviciul/biroul Sinteza şi asistenţa elaborării şi execuţiei bugetelor locale, din cadrul activităţilor de trezorerie şi contabilitate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, transmite deciziile emise pentru care s-a dispus măsura blocării deschiderilor de credite bugetare şi a conturilor de disponibilităţi atât unităţilor administrativ-teritoriale, cât şi unităţilor teritoriale ale Trezoreriei Statului la care acestea au deschise conturile;
    c) unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului restituie cererile pentru deschiderea de credite bugetare prezentate de ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale pentru care sa dispus măsura blocării deschiderilor de credite;
    d) direcţiile generale regionale ale finanţelor publice şi/sau administraţiile judeţene ale finanţelor publice emit decizii de deblocare a deschiderilor de credite şi a conturilor de disponibilităţi după depunerea situaţiilor financiare, decizii care se comunică unităţilor administrativ-teritoriale şi unităţilor teritoriale ale Trezoreriei Statului la care acestea au deschise conturile.


    ART. 4
    (1) Pentru efectuarea de operaţiuni de natura celor prevăzute la art. 42 alin. (9) din Legea nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ordonatorii de credite ai instituţiilor publice pentru care a fost dispusă măsura blocării deschiderilor de credite bugetare sau a conturilor de disponibilităţi, după caz, au obligaţia de a anexa la cererile de deschidere de credite sau, în cazul conturilor de disponibilităţi, la ordinele de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) care stau la baza acestor operaţiuni o notă justificativă din care să rezulte în mod explicit natura plăţilor care vor fi efectuate.
    (2) Răspunderea privind întocmirea notelor justificative şi a deschiderii de credite bugetare sau a efectuării de plăţi din conturile de disponibilităţi blocate, numai pentru operaţiuni de natura celor prevăzute la art. 42 alin. (9) din Legea nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, revine ordonatorilor de credite.

    ART. 5
    Direcţia generală de inspecţie economico-financiară, Direcţia de metodologie contabilă instituţii publice, Direcţia generală de control financiar-preventiv, Direcţia generală de programare bugetară şi Direcţia generală trezorerie şi contabilitate publică din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, precum şi direcţiile generale regionale ale finanţelor publice şi administraţiile judeţene ale finanţelor publice din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 6
    Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 2.219/2008 privind stabilirea personalului împuternicit să constate contravenţii şi să aplice amenzile prevăzute de Legea contabilităţii nr. 82/1991, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 582 din 1 august 2008, cu modificările şi completările ulterioare, se abrogă.

    ART. 7
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul finanţelor publice,
                    Viorel Ştefan

    Bucureşti, 7 iunie 2017.
    Nr. 840.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016