Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 553 din 13 octombrie 2011  pentru interpretarea art. 243 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii    Twitter Facebook
Cautare document

ORDIN nr. 553 din 13 octombrie 2011 pentru interpretarea art. 243 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU REGLEMENTAREA SI MONITORIZAREA ACHIZITIILOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 735 din 19 octombrie 2011

    Având în vedere:
    - Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 337/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - Hotãrârea Curţii Europene de Justiţie în Cauza C-393/06 Ing. Aigner, Wasser-Warme-Umwelt GmbH împotriva Fernwarme Wien GmbH,
    în sensul unei abordãri unitare din partea tuturor pãrţilor/instituţiilor implicate în procesul atribuirii contractelor de achiziţie publicã, în procesul verificãrii modului de atribuire şi derulare a acestor contracte, precum şi în soluţionarea contestaţiilor formulate cu privire la procedura de atribuire a acestor contracte,
    în temeiul art. 5 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 74/2005 privind înfiinţarea Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 111/2006, cu modificãrile ulterioare,

    preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    (1) Contractele sectoriale sunt acele contracte care se atribuie de cãtre o autoritate contractantã, astfel cum este definitã la art. 8 lit. d) şi e) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 337/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare (O.U.G. nr. 34/2006), în scopul desfãşurãrii unei activitãţi relevante în sectoarele de utilitate publicã "apã", "energie", "transport" şi "poştã".
    (2) Contractul sectorial are ca obiect achiziţia de produse, servicii sau lucrãri care sunt destinate, în mod direct ori indirect, realizãrii/susţinerii activitãţii relevante.
    (3) În sensul alin. (2), sunt considerate contracte sectoriale şi acele contracte ce au ca obiect dobândirea de produse/servicii/lucrãri destinate funcţionãrii autoritãţii contractante din punct de vedere administrativ-organizatoric (anexa nr. 2).
    ART. 2
    (1) Pentru a fi exceptate de la obligaţia aplicãrii prevederilor O.U.G. nr. 34/2006, în baza art. 243 din O.U.G. nr. 34/2006, este necesar ca produsele/serviciile/lucrãrile care fac obiectul contractului respectiv sã fie destinate desfãşurãrii altei/altor activitãţi efectuate de entitatea contractantã care nu are şi calitatea de autoritate contractantã în sensul art. 8 lit. a)-c) din O.U.G. nr. 34/2006, alta/altele decât activitãţile relevante.
    (2) Atunci când, pe lângã activitatea relevantã desfãşuratã, entitatea contractantã care nu are şi calitatea de autoritate contractantã în sensul art. 8 lit. a)-c) din O.U.G. nr. 34/2006 efectueazã şi o altã/alte activitate/activitãţi comercialã/ industrialã/comerciale/industriale, contractelor care au ca obiect achiziţia de produse, servicii sau lucrãri destinate exclusiv acestei/acestor din urmã activitãţi le sunt aplicabile prevederile art. 243 din O.U.G. nr. 34/2006 (anexa nr. 1).
    (3) Pentru deplina aplicabilitate a dispoziţiilor de excepţie prevãzute la alin. (1) şi (2) se impune identificarea acelei/acelor activitãţi, alta/altele decât activitãţile relevante, pentru desfãşurarea cãreia/cãrora este nevoie de achiziţia produselor/serviciilor/lucrãrilor respective, cu justificarea/ demonstrarea faptului cã ele sunt destinate exclusiv activitãţilor ce nu sunt de tipul celor precizate la art. 229 alin. (2) din O.U.G. nr. 34/2006.
    ART. 3
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 4
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

             Preşedintele Autoritãţii Naţionale
                   pentru Reglementarea şi
             Monitorizarea Achiziţiilor Publice,
                    Cristina Trãilã

    Bucureşti, 13 octombrie 2011.
    Nr. 553.


    ANEXA 1


                       Exemple de contracte atribuite de
            autoritatea contractantã care au ca obiect achiziţia de
  produse/servicii/lucrãri destinate altor activitãţi decât activitãţile relevante

    1. Dacã o autoritate contractantã, pe lângã activitatea relevantã în sectorul de utilitate publicã "energie", organizeazã activitãţi sportive având în acest sens şi o bazã sportivã, prevederile Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 337/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare (O.U.G. nr. 34/2006), nu sunt aplicabile în cazul atribuirii contractelor aferente activitãţii sportive.
    2. Dacã o autoritate contractantã, pe lângã activitatea relevantã în sectorul de utilitate publicã "transport", deţine un hotel sau doreşte sã construiascã un hotel, pentru realizarea achiziţiilor necesare administrãrii/construcţiei acestui hotel nu sunt aplicabile prevederile O.U.G. nr. 34/2006.
    3. Dacã o autoritate contractantã, pe lângã activitatea relevantã în sectorul de utilitate publicã "poştã", deţine o fermã de animale, achiziţiile de produse/servicii/lucrãri legate de gestionarea/administrarea/funcţionarea acestei activitãţi se încadreazã în excepţia prevãzutã de art. 243 din O.U.G. nr. 34/2006.
    4. Dacã o autoritate contractantã, pe lângã activitatea relevantã în sectorul de utilitate publicã "apã", efectueazã şi lucrãri de reabilitare şi extindere a reţelelor de apã şi canalizare, în calitate de constructor, pentru realizarea achiziţiilor necesare derulãrii contractelor pe care aceasta le-a câştigat în calitate de constructor sau pentru desfãşurarea acestei activitãţi care nu este relevantã, autoritãţii în cauzã îi sunt aplicabile prevederile art. 243 din O.U.G. nr. 34/2006, produsele/serviciile/lucrãrile fiind destinate exclusiv activitãţii de construcţii, alta decât activitatea relevantã.


    ANEXA 2

        Exemple de contracte atribuite de autoritatea contractantã care
        conduc direct sau indirect la desfãşurarea activitãţii relevante

    1. O autoritate contractantã ce efectueazã o activitate relevantã în sectorul de utilitate publicã "energie" are obligaţia ca pentru achiziţionarea serviciilor de arhivare ori a serviciilor de pazã ori a serviciilor de asistenţã juridicã sã aplice prevederile Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 337/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare (O.U.G. nr. 34/2006), deoarece aceste servicii sunt necesare/contribuie în mod indirect la realizarea activitãţii relevante pe care aceasta o desfãşoarã.
    2. O autoritate contractantã ce efectueazã o activitate relevantã în sectorul de utilitate publicã "apã" are obligaţia ca pentru achiziţionarea serviciilor de audit sã aplice prevederile O.U.G. nr. 34/2006, deoarece aceste servicii sunt legate de activitatea relevantã pe care aceasta o desfãşoarã.
    3. O autoritate contractantã ce efectueazã o activitate relevantã în sectorul de utilitate publicã "poştã" are obligaţia ca pentru achiziţionarea serviciilor de curãţenie şi a serviciilor de mentenanţã şi întreţinere clãdiri şi instalaţii sã aplice prevederile O.U.G. nr. 34/2006, deoarece aceste servicii sunt legate de desfãşurarea activitãţii relevante.
    4. O autoritate contractantã ce efectueazã o activitate relevantã în sectorul de utilitate publicã "energie" are obligaţia ca pentru achiziţia de echipamente de lucru şi protecţie sã aplice prevederile O.U.G. nr. 34/2006, deoarece utilizarea acestor produse este legatã de activitatea relevantã pe care aceasta o desfãşoarã.
    5. O autoritate contractantã ce efectueazã o activitate relevantã în sectorul de utilitate publicã "poştã" are obligaţia ca pentru achiziţionarea aparatelor de aer condiţionat sã aplice prevederile O.U.G. nr. 34/2006, deoarece utilizarea acestor produse este legatã de desfãşurarea activitãţii relevante.
    6. O autoritate contractantã ce efectueazã o activitate relevantã în sectorul de utilitate publicã "apã" are obligaţia ca pentru achiziţionarea serviciilor de consultanţã cu privire la managementul activitãţii relevante desfãşurate sã aplice prevederile O.U.G. nr. 34/2006.

                                     ------
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice