Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 494 din 30 iulie 2019  pentru modificarea şi completarea Normelor privind autorizarea auditorilor financiari şi a firmelor de audit în România, recunoaşterea firmelor de audit din alte state membre, retragerea şi redobândirea autorizării, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar nr. 87/2018     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 494 din 30 iulie 2019 pentru modificarea şi completarea Normelor privind autorizarea auditorilor financiari şi a firmelor de audit în România, recunoaşterea firmelor de audit din alte state membre, retragerea şi redobândirea autorizării, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar nr. 87/2018

EMITENT: Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 692 din 21 august 2019
    În temeiul prevederilor art. 6,51,54,73,75 şi 77 din Legea nr. 162/2017 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi de modificare a unor acte normative,
    ţinând cont de prevederile Regulamentului (UE) nr. 537/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 aprilie 2014 privind cerinţe specifice referitoare la auditul statutar al entităţilor de interes public şi de abrogare a Deciziei 2005/909/CE a Comisiei,
    preşedintele Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar emite prezentul ordin.
    ART. I
    Normele privind autorizarea auditorilor financiari şi a firmelor de audit în România, recunoaşterea firmelor de audit din alte state membre, retragerea şi redobândirea autorizării, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar nr. 87/2018, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 721 din 21 august 2018, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 11, după alineatul (8) se introduce un nou alineat, alineatul (8^1), cu următorul cuprins:
    "(8^1) În cazul în care autorizarea auditorului financiar a fost retrasă de către ASPAAS ca urmare a compromiterii serioase a bunei reputaţii conform alin. (1), auditorul financiar are obligaţia ca în termen de 3 luni de la emiterea ordinului preşedintelui ASPAAS de retragere a autorizării prevăzut la alin. (2) să depună raportul anual de activitate/rapoartele anuale de activitate pentru activitatea desfăşurată până la momentul emiterii ordinului de retragere a autorizării."

    2. La articolul 12, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (5^1), cu următorul cuprins:
    "(5^1) În cazul în care autorizarea firmei de audit a fost retrasă de către ASPAAS ca urmare a compromiterii serioase a bunei reputaţii conform alin. (1), firma de audit are obligaţia ca în termen de 3 luni de la emiterea ordinului preşedintelui ASPAAS de retragere a autorizării prevăzut la alin. (2) să depună raportul anual de activitate/rapoartele anuale de activitate pentru activitatea desfăşurată până la momentul emiterii ordinului preşedintelui ASPAAS de retragere a autorizării."

    3. La articolul 13, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Cererea prevăzută la alin. (1) se depune de către auditorii financiari care nu mai au în derulare şi nici nu vor mai derula activităţi de audit financiar şi este însoţită atât de declaraţia pe propria răspundere a auditorului financiar din care să reiasă că acesta/aceasta nu se află în vreuna dintre situaţiile prevăzute la alin. (3) sau la care face trimitere alin. (3), cât şi de declaraţia pe propria răspundere (anexa nr. 4) din care să reiasă că auditorul financiar a depus pe platforma online raportul/rapoartele aferent(e) activităţii desfăşurate până la momentul depunerii cererii de retragere a autorizării."

    4. La articolul 13, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu următorul cuprins:
    "(2^1) În urma analizării cererii de retragere a autorizării de către personalul BRAIFC din cadrul ASPAAS, în cazul în care se constată faptul că nu a/au fost depus(e) pe platforma online raportul/rapoartele aferent(e) activităţii desfăşurate până la momentul depunerii cererii de retragere a autorizării, cererea de retragere a autorizării se respinge, iar auditorul financiar răspunde pentru falsul în înscrisuri sub semnătură privată, uzul de fals şi, respectiv, falsul în declaraţii."

    5. La articolul 13, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) În cazul aprobării cererii, preşedintele ASPAAS emite, de regulă, în termen de 45 de zile de la data depunerii cererii prevăzute la alin. (1), un ordin cu privire la retragerea autorizării la cererea auditorilor financiari. Emiterea ordinului preşedintelui ASPAAS de retragere a autorizării se face doar în situaţia în care auditorul financiar a depus raportul anual de activitate/rapoartele anuale de activitate pentru activitatea desfăşurată până la momentul depunerii cererii de retragere a autorizării. Ordinul preşedintelui ASPAAS de retragere a autorizării se emite în trei exemplare, din care un exemplar al ordinului se arhivează la nivelul instituţiei, conform reglementărilor legale, un exemplar se comunică auditorului financiar, iar cel de-al treilea exemplar se transmite CAFR."

    6. După articolul 18 se introduce un nou articol, articolul 19, cu următorul cuprins:
    "ART. 19
    Anexe
    Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentele norme."

    7. După anexa nr. 3 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 4, având cuprinsul prevăzut în anexa la prezentul ordin.


    ART. II
    Anexa face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar,
                    Cristiana Doina Tudor

    Bucureşti, 30 iulie 2019.
    Nr. 494.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 4 la norme)
    Declaraţie pe propria răspundere
    Subsemnatul/Subsemnata, .............................., legitimat(ă) cu buletinul/ cartea de identitate/paşaportul seria ....... nr. ..............., eliberat(ă) de ......................... la data de ............, cod numeric personal (CNP) ........................, în calitate de auditor financiar, nr. de înregistrare în Registrul public electronic ....................., declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile art. 322,323 şi 326 din Codul penal privind falsul în înscrisuri sub semnătură privată, uzul de fals şi, respectiv, falsul în declaraţii, că am depus pe platforma online disponibilă la adresa raportare.aspaas.gov.ro raportul/rapoartele aferent(e) activităţii desfăşurate până la momentul depunerii cererii de retragere a autorizării.
    Subsemnatul, ............................, declar că sunt de acord cu stocarea, utilizarea şi prelucrarea de către Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar a datelor cu caracter personal, în condiţiile prevăzute de Regulamentul general privind protecţia datelor, în exercitarea atribuţiilor legale.
    Data ............................
    Semnătură
    .........................

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016