Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 31 din 11 noiembrie 2010  privind aprobarea tarifelor prevazute in anexa nr. 10 la Codul retelei pentru Sistemul national de transport al gazelor naturale, aprobat prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 54/2007, si a pretului de achizitie a gazelor naturale livrate in excedent in Sistemul national de transport    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 31 din 11 noiembrie 2010 privind aprobarea tarifelor prevazute in anexa nr. 10 la Codul retelei pentru Sistemul national de transport al gazelor naturale, aprobat prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 54/2007, si a pretului de achizitie a gazelor naturale livrate in excedent in Sistemul national de transport

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL ENERGIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 819 din 8 decembrie 2010

    Având în vedere prevederile <>art. 8 alin. (1) lit. i) şi n) din Legea gazelor nr. 351/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, coroborate cu dispoziţiile <>art. 2 din Ordinul preşedintelui Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 54/2007 privind aprobarea Codului reţelei pentru Sistemul naţional de transport al gazelor naturale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    în temeiul prevederilor <>art. 7 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.428/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, cu completãrile ulterioare,

    preşedintele Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    (1) Se aprobã urmãtoarele tarife: tariful de nerespectare a nominalizãrii (TNN), tariful de depãşire a capacitãţii rezervate (TDCR), tariful pentru livrare sub nominalizarea aprobatã (TLSN), tariful pentru neasigurarea capacitãţii rezervate (TNCR), tariful de dezechilibru zilnic (TDZ) şi tariful de dezechilibru acumulat (TDA), prevãzute în anexa nr. 10 la Codul reţelei pentru Sistemul naţional de transport al gazelor naturale, aprobat prin <>Ordinul preşedintelui Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 54/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 71 şi 71 bis din 30 ianuarie 2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (2) Tarifele prevãzute la alin. (1) sunt specificate în tabelul din anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 2
    Se aprobã preţul de achiziţie a gazelor naturale livrate în excedent în Sistemul naţional de transport peste nivelul nominalizãrii aprobate plus marja de 2,5%, dupã cum urmeazã:


┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Preţ de achiziţie a gazelor naturale livrate în excedent │
│ în Sistemul naţional de transport peste nivelul nominalizãrii │
│ aprobate plus marja de 2,5% │
├───────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────┤
│Diferenţa dintre alocare şi │50% x CUG(T) lei/MWh │
│nominalizarea zilnicã din cantitãţile │ │
│alocate la punctele de intrare │ │
└───────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────┘



    NOTĂ?:
    Gazele naturale vor fi cumpãrate de cãtre operatorul sistemului de transport de la utilizatorii reţelei/producãtor/ importator/operatorul depozitului de înmagazinare subteranã.
    CUG(T): costul mediu al amestecului de gaze naturale din intern şi din import, fãrã servicii de transport.
    ART. 3
    Pânã la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, Societatea Naţionalã de Transport Gaze Naturale "Transgaz" - S.A. Mediaş va aplica aceste tarife în regim de testare, cu respectarea procedurilor prevãzute în Codul reţelei pentru Sistemul naţional de transport al gazelor naturale.
    ART. 4
    Pânã la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, Societatea Naţionalã de Transport Gaze Naturale "Transgaz" - S.A. Mediaş va informa lunar Autoritatea Naţionalã de Reglementare în Domeniul Energiei, pânã la data de 15 a fiecãrei luni, pentru luna anterioarã, cu privire la cuantumul cantitativ şi valoric al tuturor dezechilibrelor prevãzute în Codul reţelei pentru Sistemul naţional de transport al gazelor naturale, calculate pentru fiecare utilizator al reţelei, precum şi al cantitãţilor de gaze naturale care ar fi putut fi cumpãrate de la utilizatorii reţelei/producãtor/importator/operatorul depozitului de înmagazinare subteranã, în caz de livrare în excedent în Sistemul naţional de transport.
    ART. 5
    În funcţie de cuantumul cantitativ şi valoric al dezechilibrelor înregistrate în perioada de testare, Autoritatea Naţionalã de Reglementare în Domeniul Energiei poate modifica valorile aferente acestor tarife şi limitele de toleranţã pentru aplicarea acestora.
    ART. 6
    Societatea Naţionalã de Transport Gaze Naturale "Transgaz" - S.A. Mediaş şi utilizatorii Sistemului naţional de transport, producãtorii de gaze naturale, furnizorii de gaze naturale, precum şi operatorii sistemelor de distribuţie şi ai depozitelor de înmagazinare vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin, iar compartimentele de resort din cadrul Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei vor urmãri respectarea acestora.
    ART. 7
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intrã în vigoare la data de 1 iulie 2011.


           Preşedintele Autoritãţii Naţionale
          de Reglementare în Domeniul Energiei,
                 Iulius Dan Plaveti


    Bucureşti, 11 noiembrie 2010.
    Nr. 31.


    ANEXÃ


┌────┬───────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ │ │
│crt.│ Tariful │ U.M. │
├────┼───────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────┤
│ 1. │ Tarif de nerespectare a nominalizãrii (TNN) │
│ ├───────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┤
│ │3% < Diferenţa dintre alocare │ │
│ │şi nominalizarea aprobatã ≤ 10%│V x 10% pentru fiecare MWh/zi din interva│
│ ├───────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│ │10% < Diferenţa dintre alocare │
│ │şi nominalizarea aprobatã ≤ 20% V x 20% pentru fiecare MWh/zi din interva│
│ ├───────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┤
│ │Diferenţa dintre alocare şi │ │
│ │nominalizarea aprobatã > 20% │V x 30% pentru fiecare MWh/zi din interva│
├────┼───────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────┤
│ 2. │ Tarif de depãşire a capacitãţii rezervate (TDCR) │
│ ├───────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┤
│ │ │RCf x 24 x 150% pentru fiecare MWh/zi │
│ │ │depãşit │
├────┼───────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────┤
│ 3. │ Tarif pentru livrare sub nominalizarea aprobatã (TLSN) │
│ ├───────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┤
│ │3% < Diferenţa dintre livrare │V x 10% pentru fiecare MWh/zi nelivrat │
│ │şi nominalizarea aprobatã ≤ 10%│din interval │
│ ├───────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│ │10% < Diferenţa dintre livrare │V x 20% pentru fiecare MWh/zi nelivrat │
│ │şi nominalizarea aprobatã ≤ 20%│din interval │
│ ├───────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│ │Diferenţa dintre livrare şi │V x 30% pentru fiecare MWh/zi nelivrat │
│ │nominalizarea aprobatã > 20% │din interval │
├────┼───────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────┤
│ 4. │ Tarif pentru neasigurarea capacitãţii rezervate (TNCR) │
│ ├───────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┤
│ │ │RCf x 24 x 150% pentru fiecare MWh/zi │
│ │ │ neasigurat │
├────┼───────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────┤
│ 5. │ Tarif de dezechilibru zilnic (TDZ) │
│ ├───────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┤
│ │ A │ Q x 110% x CUG(T) lei │
│ ├───────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│ │ B │ Q x 115% x CUG(T) lei │
│ ├───────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│ │ C │ Q x 120% x CUG(T) lei │
├────┼───────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────┤
│ 6. │ Tarif de dezechilibru acumulat (TDA) │
│ ├───────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┤
│ │ L │ 120% x CUG(T) lei/MWh │
│ ├───────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│ │ M │ 125% x CUG(T) lei/MWh │
│ ├───────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│ │ N │ 130% x CUG(T) lei/MWh │
│ ├───────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│ │ O │ 135% x CUG(T) lei/MWh │
│ ├───────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│ │ P │ 140% x CUG(T) lei/MWh │
│ ├───────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│ │ Q │ 5% x CUG(T) lei/MWh │
│ ├───────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│ │ R │ 10% x CUG(T) lei/MWh │
│ ├───────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│ │ S │ 15% x CUG(T) lei/MWh │
│ ├───────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│ │ T │ 20% x CUG(T) lei/MWh │
│ ├───────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│ │ U │ 25% x CUG(T) lei/MWh │
└────┴───────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────┘



    V: componenta volumetricã a tarifului de transport în Sistemul naţional de transport;
    RCf: componenta fixã pentru rezervarea capacitãţii pentru servicii ferme;
    Q: cantitatea de gaze naturale care constituie dezechilibru zilnic conform Codului reţelei pentru Sistemul naţional de transport;
    CUG(T): costul mediu al amestecului de gaze naturale din intern şi din import, fãrã servicii de transport;
    A-C: indicii pentru stabilirea tarifelor de dezechilibru zilnic;
    L-P: indicii pentru stabilirea tarifelor pentru dezechilibru acumulat în caz de deficit de gaze naturale în Sistemul naţional de transport;
    Q-U: indicii pentru stabilirea tarifelor pentru dezechilibru acumulat în caz de excedent de gaze naturale în Sistemul naţional de transport.

                   _________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016