Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.170 din 4 februarie 2015  privind aprobarea modelului de Standard ocupaţional pentru educaţie şi formare profesională    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 3.170 din 4 februarie 2015 privind aprobarea modelului de Standard ocupaţional pentru educaţie şi formare profesională

EMITENT: MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII ŞTIINŢIFICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 184 din 18 martie 2015

    În conformitate cu prevederile:
    - art. 340 alin. (2) lit. d) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,
    - art. 4 alin. (1) lit. f) şi m) din Hotărârea Guvernului nr. 556/2011 privind organizarea, structura şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Calificări, cu modificările şi completările ulterioare,
    - art. 4 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 86/2014 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative,
    - Hotărârii Guvernului nr. 26/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice,

    ministrul educaţiei şi cercetării ştiinţifice emite prezentul ordin.

    ART. 1
    Se aprobă modelul de Standard ocupaţional pentru educaţie şi formare profesională, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 2
    (1) Ghidul de elaborare a Standardului ocupaţional pentru educaţie şi formare profesională va fi realizat, în termen de 30 de zile de la data aprobării prezentului ordin, de către Autoritatea Naţională pentru Calificări, care îl va publica pe siteul propriu.
    (2) Actualizarea Ghidului de elaborare a Standardului ocupaţional se realizează prin decizie a preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Calificări.
    ART. 3
    Autoritatea Naţională pentru Calificări duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin, pe care îl va publica pe site-ul propriu.


                     Ministrul educaţiei
                 şi cercetării ştiinţifice,
                    Sorin Mihai Cîmpeanu


    Bucureşti, 4 februarie 2015.
    Nr. 3.170.


    ANEXĂ


    MODEL ROMÂNIA

                                                         [Drapel]
    SECŢIUNEA A

                      STANDARD OCUPAŢIONAL

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ 1. Denumirea ocupaţiei şi codul COR │
│ ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ │
│ 2. Denumirea tradusă a ocupaţiei (En): │
│ ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 3. Competenţe profesionale │
│ (capacitatea dovedită de a utiliza cunoştinţe, abilităţi şi capacităţi │
│ personale) │
│ ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 4. Niveluri: │
│ │
│ 4.1. Nivelul de calificare conform Cadrului Naţional [] │
│ al Calificărilor (CNC) │
│ │
│ 4.2. Nivelul de referinţă conform Cadrului European │
│ al Calificărilor (EQF) [] │
│ │
│ 4.3. Nivelul educaţional corespondent, conform ISCED - 2011 [] │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ 5. Acces la altă ocupaţie/ocupaţii cuprinse în nomenclatorul COR │
│ │
│ 5.1. Acces la ocupaţie/ocupaţii de acelaşi nivel de calificare, conform │
│ CNC, pe bază de experienţă/recunoaştere de competenţe │
│ ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ │
│ │
│ 5.2. Acces la ocupaţie/ocupaţii de nivel de calificare imediat superior, │
│ conform CNC, pe bază de programe de formare profesională şi experienţă │
│ │
│ ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ 6. Informaţii suplimentare │
│ │
│ ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    SECŢIUNEA B

    STANDARD PENTRU ASIGURAREA CALITĂŢII ÎN EDUCAŢIE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ, ASOCIAT OCUPAŢIEI

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ 1. Informaţii despre programul de educaţie şi formare profesională │
│ │
│ 1.1. Cerinţe specifice de acces la program │
│ 1.1.1. Competenţe şi deprinderi necesare accesului la program: │
│ ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ │
│ 1.1.2. Condiţii minime de acces la program, raportate la nivelul │
│ de studii: │
│ │
│ Nivelurile de studii: │
│ - învăţământ general obligatoriu [] │
│ - învăţământ profesional prin şcoli profesionale [] │
│ - învăţământ liceal, fără diplomă de bacalaureat [] │
│ - învăţământ liceal, cu diplomă de bacalaureat [] │
│ - învăţământ postliceal [] │
│ - învăţământ superior cu diplomă de licenţă [] │
│ - învăţământ superior cu diplomă de master [] │
│ │
│ 1.1.3. Alte studii necesare: │
│ ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ │
│ │
│ 1.1.4. Cerinţe speciale: │
│ ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 2. Descrierea programului de educaţie şi formare profesională │
│ │
│ 2.1. Durata totală, nr. ore ┌─────┐din care: │
│ │ │ │
│ └─────┘ │
│ ┌─────┐teorie, │
│ │ │ │
│ └─────┘ │
│ ┌─────┐practică. │
│ │ │ │
│ └─────┘ │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 2.2. Planul de pregătire (anexa B1) │
│ │
│ 2.3. Programa de pregătire teoretică şi practică (anexa B2) │
│ │
│ 2.4. Echipamente/utilaje/programe software necesare pregătirii teoretice │
│ şi practice │
│ ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ │
│ │
│ 2.5. Cerinţe privind nivelul minim de calificare şi experienţă │
│ profesională pentru formatori, instructori/preparatori formare, │
│ evaluatori │
│ ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 3. Informaţii referitoare la procesul de elaborare verificare, validare, │
│ avizare şi aprobare a standardului ocupaţional pentru educaţie şi │
│ formare profesională: │
│ │
│ 3.1. Realizare: │
│ Iniţiator/Autori │
│ Instituţia/Instituţiile/persoane interesate ........................ │
│ Data elaborării ......................... │
│ │
│ 3.2. Verificare profesională: │
│ Specialist/Instituţia de profil .................................... │
│ Data verificării ........................ │
│ │
│ 3.3. Avizare: │
│ Asociaţia profesională/Instituţie de reglementare/Instituţie de │
│ profil ............................................................. │
│ │
│ 3.4. Validare documentaţie: │
│ Comitet sectorial/semnatari ........................................ │
│ Data validării ........................... │
│ │
│ 3.5. Aprobare: │
│ Autoritatea Naţională pentru Calificări conform deciziei nr. ....... │
│ din date .............. │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    ANEXA B1

                            PLAN DE PREGĂTIRE

┌────┬───────────────────────┬──────────────────────────┬──────────┬───────────┐
│Nr. │ │ │ Nr. ore │ Nr. ore │
│crt.│ Competenţa dobândită │ Modul │ teorie │ practică │
├────┼───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────┼───────────┤
│ 1 │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┴──────────────────────────┼──────────┼───────────┤
│ │TOTAL ORE │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────┴───────────┤
│ │TOTAL GENERAL │ │
└────┴──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────┘


    ANEXA B2

                 PROGRAMA DE PREGĂTIRE TEORETICĂ ŞI PRACTICĂ


┌────┬─────────┬─────────────┬──────────┬────────────────┬────────────┬────────┬───────────────┐
│Nr. │ │ │ Conţinut │ Metode/Forme │Mijloace de │Criterii│ Nr. ore │
│crt.│ Modul │ Disciplină │ tematic │ de desfăşurare │ instruire, │ de ├──────┬────────┤
│ │ │ │ │ │materiale de│evaluare│Teorie│Practică│
│ │ │ │ │ │ învăţare │ │ │ │
├────┼─────────┼─────────────┼──────────┼────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │
├────┼─────────┼─────────────┼──────────┼────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤
│ 1 │ 1. │1.1. │ │teorie │ │ │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │practică │ │ │ │ │
│ │ │ ├──────────┼────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │teorie │ │ │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │practică │ │ │ │ │
│ │ │ ├──────────┼────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │teorie │ │ │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │practică │ │ │ │ │
│ │ ├─────────────┼──────────┼────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │1.2. │ │teorie │ │ │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │practică │ │ │ │ │
│ │ │ ├──────────┼────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │teorie │ │ │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │practică │ │ │ │ │
│ │ │ ├──────────┼────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │teorie │ │ │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │practică │ │ │ │ │
│ │ ├─────────────┼──────────┼────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │....1.n. │ │teorie │ │ │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │practică │ │ │ │ │
│ │ │ ├──────────┼────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │teorie │ │ │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │practică │ │ │ │ │
└────┴─────────┴─────────────┴──────────┴────────────────┴────────────┴────────┴──────┴────────┘


                    ----



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016