Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 228 din 5 iunie 2024  privind modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 105/2023 pentru aprobarea criteriilor de eligibilitate, documentelor justificative, condiţiilor şi modului de implementare a intervenţiilor aferente sectorului apicol prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. e) din Hotărârea Guvernului nr. 1.571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanţate din Fondul european de garantare agricolă şi de la bugetul de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 228 din 5 iunie 2024 privind modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 105/2023 pentru aprobarea criteriilor de eligibilitate, documentelor justificative, condiţiilor şi modului de implementare a intervenţiilor aferente sectorului apicol prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. e) din Hotărârea Guvernului nr. 1.571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanţate din Fondul european de garantare agricolă şi de la bugetul de stat

EMITENT: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 538 din 10 iunie 2024
    Luând în considerare Referatul de aprobare nr. 141.972/2024 al Direcţiei generale dezvoltare rurală - Autoritate de management pentru Programul Naţional de Dezvoltare Rurală, în calitate de autoritate de management pentru Planul strategic PAC 2023-2027,
    în baza prevederilor Planului strategic PAC 2023-2027 al României, aprobat prin Decizia de punere în aplicare a Comisiei Europene nr. C (2022) 8783 din 7 decembrie 2022, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul dispoziţiilor art. 57 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 9 alin. (5) şi (6) din Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.186/2014 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Administrarea Sistemului Naţional Antigrindină şi de Creştere a Precipitaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite prezentul ordin.
    ART. I
    Anexa la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 105/2023 pentru aprobarea criteriilor de eligibilitate, documentelor justificative, condiţiilor şi modului de implementare a intervenţiilor aferente sectorului apicol prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. e) din Hotărârea Guvernului nr. 1.571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanţate din Fondul european de garantare agricolă şi de la bugetul de stat, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 280 din 4 aprilie 2023, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 1, literele b) şi d) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "b) promovare, comunicare şi marketing, inclusiv acţiuni de monitorizare a pieţei şi activităţi care vizează în special sensibilizarea consumatorilor în privinţa calităţii produselor apicole - intervenţia IS-A-02, prevăzută în PS 2023-2027;
    ...............................
d) combaterea agresorilor şi a bolilor specifice stupilor, în special a varoozei, intervenţia IS-A-04 prevăzută în PS 2023-2027, din care achiziţia de produse medicinale veterinare - intervenţia IS-A 04-01 prevăzută în PS 2023-2027;"

    2. La articolul 4, literele a) şi b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, denumit în continuare MADR, prin Direcţia generală dezvoltare rurală, autoritate de management pentru Programul naţional de dezvoltare rurală, în calitate de Autoritate de management pentru PS 2023-2027, denumită în continuare AM-PS, este autoritatea responsabilă cu reglementarea intervenţiilor din PS 2023-2027;
b) Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, denumită în continuare APIA, este autoritatea competentă pentru derularea operaţiunilor financiare legate de gestionarea fondurilor alocate, elaborarea ghidului informativ, a formularisticii de solicitare a sprijinului financiar, elaborarea procedurilor de control pentru intervenţiile apicole şi are următoarele atribuţii principale: asigură verificarea cererilor de plată primite de la solicitanţi, autorizează plata către beneficiari în urma verificării cererilor de plată, execută plăţile autorizate către beneficiari, ţine contabilitatea plăţilor efectuate;"

    3. La articolul 4, după litera d) se introduce o nouă literă, lit. e), cu următorul cuprins:
    "e) Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale, denumită în continuare AFIR, care colaborează cu APIA în vederea schimburilor de informaţii pentru buna gestionare a intervenţiilor aferente sectorului apicol în cadrul PS 2023-2027."

    4. După articolul 5 se introduce un nou articol, art. 5^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 5^1
    Pentru implementarea intervenţiilor aferente sectorului apicol prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. e) din Hotărârea Guvernului nr. 1.571/2022, cu modificările şi completările ulterioare, cheltuielile se efectuează cu respectarea condiţiilor privind rezonabilitatea costurilor, respectiv:
    a) trebuie să se încadreze în preţul de referinţă din baza de date AFIR;
    b) dacă nu sunt înscrise informaţiile în baza de date prevăzută la lit. a), cheltuielile nu trebuie să depăşească valoarea minimă din cele două oferte depuse la dosarul cererii de plată. În acest sens, solicitantul trebuie să depună la data înregistrării dosarului cererii de plată la APIA două oferte de preţ relevante privind valoarea serviciilor/produselor respective."

    5. La articolul 6 alineatul (3), după litera c) se introduce o nouă literă, lit. d), cu următorul cuprins:
    "d) să prezinte dovada, anexată la contractul semnat de furnizor cu asociaţia, din care să reiasă că activitatea de prestări servicii se derulează în baza contractului semnat de furnizor cu asociaţia, precum şi dovada îndeplinirii obligaţiilor contractuale."

    6. La articolul 6, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Documentele justificative generale sunt:
    a) copia documentului privind înscrierea formei asociative apicole în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor;
    b) centralizatorul întocmit de reprezentantul legal al formei asociative apicole din care să rezulte numărul de membri beneficiari înscrişi, datele de identificare ale acestora, precum şi numărul de familii de albine deţinute de fiecare dintre apicultorii beneficiari conform adeverinţei ANZ;
    c) documentul care atestă împuternicirea formei asociative de către membrii beneficiari şi sursa de finanţare;
    d) copia documentului de cont bancar al formei asociative apicole;
    e) copia actului de identitate al reprezentantului legal al formei asociative;
    f) copia ultimelor situaţii financiare anuale depuse la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor, întocmite la sfârşitul exerciţiului financiar precedent celui în care se solicită asistenţă tehnică; în cazul formelor asociative nou-înfiinţate, acestea depun, în copie, balanţa de verificare întocmită la finele lunii precedente celei în care se solicită intervenţia apicolă sau o declaraţie că nu au desfăşurat activitate de la constituire, conform prevederilor art. 36 alin. (2) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, după caz."

    7. Articolul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 10
    (1) Condiţiile de eligibilitate specifice pentru intervenţia IS A-02-01 «Promovarea apiculturii şi a produselor apicole» sunt:
    a) forma asociativă apicolă trebuie să încheie un contract de prestări servicii pentru activităţile de promovare în domeniul apicol;
    b) prestatorul de servicii de promovare trebuie să deţină cod CAEN specific fiecărui serviciu de promovare desfăşurat;
    c) definirea clară în contract a activităţilor de promovare şi perioadele de realizare a acestora, a documentelor/materialelor (publicaţii, foto, audio, video, mostre etc.) puse la dispoziţia formei asociative de către prestator conform contractului;
    d) activităţile cuprinse în contract trebuie să se desfăşoare în perioada prevăzută la art. 26, iar în cazul contractului multianual trebuie inclus graficul de activităţi de promovare pentru fiecare an de cerere;
    e) solicitantul se asigură că activităţile de promovare cuprinse în contract sunt puse în aplicare la timp, iar obiectivele acesteia sunt îndeplinite.
    (2) Cheltuielile eligibile pentru intervenţia IS A-02-01 «Promovarea apiculturii şi a produselor apicole» reprezintă valoarea fără TVA pentru cheltuielile efectuate conform contractului încheiat între forma asociativă şi prestatorul de servicii pentru acţiuni de promovare a apiculturii, cu respectare prevederilor art. 5^1.
    (3) Acţiunile de promovare a apiculturii pot fi:
    a) activităţi de publicitate, respectiv presă scrisă/tipărituri, afişe, panouri, broşuri, reclame TV, radio, online;
    b) organizarea de târguri comerciale cu specific apicol;
    c) organizarea de conferinţe, evenimente ce au ca temă promovarea apiculturii şi a produselor apicole;
    d) organizarea de zile de degustare.
    (4) Documentele justificative specifice pentru intervenţia IS A02-01 «Promovarea apiculturii şi a produselor apicole» sunt:
    a) copia facturii, însoţită de dovada efectuării plăţii cheltuielilor cu promovarea produselor apicole, precum şi de devizul de cheltuieli aferent acesteia;
    b) copia contractului/contractelor de prestări servicii de promovare, însoţită de devizul de cheltuieli;
    c) raport de realizare a serviciilor de promovare conform contractului, întocmit de forma asociativă, care trebuie să conţină cel puţin descrierea modului de realizare a serviciilor de promovare, cheltuielile efectuate de către prestator cu numărul şi data facturii pentru fiecare activitate/material de promovare în parte, descrierea modului în care solicitantul s-a asigurat că activitatea de promovare a fost pusă în aplicare la timp şi în limita bugetului stabilit, iar obiectivele acesteia au fost îndeplinite;
    d) copii/fotocopii ale documentelor şi/sau materialelor/ elementelor vizuale care dovedesc efectuarea activităţilor de promovare, puse la dispoziţia solicitantului de către prestator, în funcţie de activitate;
    e) copia documentului care atestă deţinerea de către prestator a codului CAEN pentru servicii de promovare."

    8. Articolul 12 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 12
    (1) Condiţiile de eligibilitate specifice pentru intervenţia IS A-03-01 «Achiziţia de către formele asociative de echipament pentru procesarea cerii în vederea obţinerii fagurilor artificiali» sunt:
    a) să păstreze şi să utilizeze echipamentul de procesare a cerii pentru o perioadă de minimum 3 ani;
    b) să deţină un spaţiu pentru amplasarea echipamentului de procesare a cerii, iar ca urmare a implementării investiţiei acesta trebuie să îndeplinească condiţiile aferente legislaţiei naţionale în vigoare în domeniul sanitar-veterinar;
    c) să achiziţioneze echipamentul de procesare a cerii o singură dată în perioada derulării intervenţiei, respectiv 2023-2027;
    d) echipamentul de procesare a cerii trebuie să fie nou la momentul achiziţiei.
    (2) Cheltuielile eligibile pentru intervenţia IS A-03-01 «Achiziţia de către formele asociative de echipament pentru procesarea cerii în vederea obţinerii fagurilor artificiali» reprezintă valoarea fără TVA pentru cheltuielile aferente achiziţiei echipamentului pentru procesarea cerii, cu respectarea prevederilor art. 5^1.
    (3) Documentele justificative specifice pentru intervenţia IS A03-01 «Achiziţia de către formele asociative de echipament pentru procesarea cerii în vederea obţinerii fagurilor artificiali» sunt:
    a) factura de achiziţie a echipamentului de procesare a cerii, în copie, însoţită de certificat de garanţie/certificat de conformitate/declaraţie de conformitate;
    b) documentul de efectuare a plăţii sau extrasul de cont care să ateste achiziţia echipamentului de procesare a cerii, în copie;
    c) contractul de vânzare-cumpărare a echipamentului de procesare a cerii, în copie;
    d) procesul-verbal de recepţie finală a echipamentului după punerea în funcţiune;
    e) documentul care face dovada deţinerii spaţiului pentru amplasarea echipamentului de procesare a cerii;
    f) documentul de autorizare/înregistrare sanitar-veterinară care se va depune după instalarea echipamentului de procesare a cerii, în copie."

    9. Articolul 13 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 13
    (1) Condiţiile de eligibilitate specifice pentru intervenţia IS A-03-02 «Achiziţia de către formele asociative apicole de echipament pentru ambalarea mierii» sunt:
    a) să păstreze şi să utilizeze echipamentul de ambalare a mierii pentru o perioadă de minimum 3 ani;
    b) să deţină un spaţiu pentru amplasarea echipamentului de ambalare a mierii, iar ca urmare a implementării acesta trebuie să îndeplinească condiţiile de funcţionare aferente legislaţiei naţionale în vigoare în domeniul sanitar-veterinar;
    c) să achiziţioneze echipamentul de ambalare a mierii o singură dată în perioada derulării intervenţiei, respectiv 2023-2027;
    d) echipamentul de ambalare a mierii trebuie să fie nou la momentul achiziţiei.
    (2) Cheltuielile eligibile pentru intervenţia IS A-03-02 «Achiziţia de către formele asociative apicole de echipament pentru ambalarea mierii» reprezintă valoarea fără TVA pentru cheltuielile aferente achiziţiei echipamentului de ambalare a mierii, cu respectarea prevederilor art. 5^1.
    (3) Achiziţionarea echipamentului pentru ambalarea mierii nu include materiale de ambalare precum borcanele de sticlă.
    (4) Documentele justificative specifice pentru intervenţia IS A03-02 «Achiziţia de către formele asociative apicole de echipament pentru ambalarea mierii» sunt:
    a) copia facturii de achiziţie a echipamentului de ambalare a mierii însoţită de certificat de garanţie/declaraţie de conformitate;
    b) copia documentului de efectuare a plăţii sau copia extrasului de cont care să ateste achiziţia echipamentului de ambalare a mierii;
    c) copia contractului de vânzare-cumpărare a echipamentului de ambalare a mierii;
    d) procesul-verbal de recepţie finală a echipamentului după punerea în funcţiune;
    e) documentul care face dovada deţinerii spaţiului pentru amplasarea echipamentului de ambalare a mierii;
    f) copia documentului de autorizare/înregistrare sanitar-veterinară care se va depune după instalarea echipamentului de ambalare a mierii, într-un termen de maximum 15 zile de la emiterea documentului sanitar-veterinar."

    10. La articolul 14 alineatul (2), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) apicultorul trebuie să achiziţioneze produse medicinale veterinare pentru tratarea varoozei necesare întregului efectiv de familii de albine, atât cel deţinut conform adeverinţei ANZ eliberate înainte de data tuturor achiziţiilor, cât şi cel achiziţionat conform documentelor justificative, indiferent de intervenţia accesată. În cazul în care apicultorul nu face dovada achiziţionării produselor medicinale veterinare pentru efectuarea a cel puţin un tratament pentru tot efectivul de albine deţinut şi achiziţionat, cererea este neeligibilă în întregime."

    11. La articolul 14 alineatul (2), după litera d) se introduce o nouă literă, lit. e), cu următorul cuprins:
    "e) familiile de albine achiziţionate nu se unifică cu familiile de albine deţinute de apicultor începând de la data emiterii adeverinţei ANZ până la data efectuării plăţii sprijinului financiar; de asemenea, familiile deţinute de apicultor nu se unifică între ele începând de la data emiterii adeverinţei ANZ până la data efectuării plăţii sprijinului."

    12. La articolul 14, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Documentele justificative generale sunt:
    a) copia actului de identitate B.I./C.I. al/a solicitantului persoană fizică sau al/a reprezentantului legal în cazul persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale şi întreprinderilor familiale;
    b) copia actului de identitate B.I./C.I. al/a persoanei împuternicite prin notariat, după caz;
    c) copia certificatului de înregistrare de la oficiul registrului comerţului/certificatului de înregistrare fiscală, după caz, eliberat în funcţie de forma de organizare;
    d) adeverinţa ANZ din care reiese numărul de familii de albine deţinut în anul de cerere şi care trebuie să fie emisă înainte de efectuarea oricărei achiziţii, indiferent de intervenţia accesată de apicultor;
    e) copia adeverinţei/atestatului/certificatului/diplomei care să confirme competenţele apicultorului în domeniul apicol, conform legislaţiei în vigoare, eliberată/eliberat până la termenul-limită de depunere a cererii şi a documentelor, după caz;
    f) copie de pe documentul de cont bancar al solicitantului;
    g) copia carnetului de stupină actualizat, din care să reiasă mişcarea efectivelor de albine, tratamentele efectuate şi deplasările în pastoral, la data efectuării acestora."

    13. La articolul 14, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (4), cu următorul cuprins:
    "(4) Apicultorii certificaţi/în conversie pentru apicultura ecologică trebuie să respecte prevederile alin. (1)-(3) şi vor trata efectivele de albine cu produsele specificate la lit. e) punctul 1.9.6.3 «Asistenţă medicală», partea II «Norme privind producţia animalieră» din anexa II a Regulamentului (UE) 2018/848 al Parlamentului European şi al Consiliului privind producţia ecologică şi etichetarea produselor ecologice şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 834/2007 al Consiliului."

    14. La capitolul III „Intervenţii accesate de către apicultori“, titlul secţiunii a 2-a se modifică şi va avea următorul cuprins:
    " SECŢIUNEA a 2-a
    Investiţii în active corporale şi necorporale, precum şi alte acţiuni - Combaterea agresorilor şi a bolilor specifice stupilor, în special a varoozei (intervenţia IS A-04), din care «Achiziţionarea de produse medicinale veterinare pentru tratarea varoozei şi nosemozei» (intervenţia IS A-04-01)
"

    15. Articolul 15 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 15
    (1) Condiţiile de eligibilitate specifice pentru intervenţia IS A-04-01 «Achiziţionarea de produse medicinale veterinare pentru tratarea varoozei şi nosemozei» sunt:
    a) produsele medicinale veterinare achiziţionate trebuie să fie autorizate prin procedură naţională sau proceduri comunitare de către Institutul pentru Controlul Produselor Biologice şi Medicamentelor de Uz Veterinar - ICPBMV sau prin procedură centralizată de către Agenţia Europeană a Medicamentelor «EMA»;
    b) produsele medicinale veterinare trebuie să fie achiziţionate de la furnizori autorizaţi sanitar-veterinar de către Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor, pentru comercializare, conform legislaţiei în domeniu;
    c) produsele medicinale veterinare pentru tratarea varoozei se achiziţionează obligatoriu pentru întreg efectivul de albine deţinut şi achiziţionat de apicultor, indiferent de măsura accesată în cadrul planului strategic;
    d) apicultorii în conversie/certificaţi pentru apicultura ecologică vor achiziţiona produse medicinale veterinare pentru a trata efectivele de albine cu produsele menţionate în legislaţia specifică.
    (2) Prin intervenţia IS A-04-01 se decontează maximum 3 produse medicinale veterinare diferite/beneficiar/an de cerere pentru tratarea varoozei şi maximum 3 produse medicinale veterinare diferite/beneficiar/an de cerere pentru tratarea nosemozei, în limita cantităţilor/dozelor menţionate în prospectul acestora pentru un stup cu familie de albine, până la unităţi întregi, în funcţie de forma de prezentare.
    (3) Nu se decontează fracţii ale unităţilor întregi, decontul se realizează de către APIA prin rotunjirea în plus a cantităţii până la o unitate întreagă de produs medicinal veterinar, respectiv ambalaj unitar.
    (4) Cheltuielile eligibile pentru intervenţia IS A-04-01 «Achiziţionarea de produse medicinale veterinare pentru tratarea varoozei şi nosemozei» sunt:
    a) valoarea fără TVA a produselor medicinale veterinare pentru tratarea varoozei, achiziţionate până la data depunerii cererii de plată, cu respectarea prevederilor art. 5^1;
    b) valoarea fără TVA a produselor medicinale veterinare pentru tratarea nosemozei, achiziţionate până la data depunerii cererii de plată, cu respectarea prevederilor art. 5^1.
    (5) Documentele justificative specifice pentru intervenţia IS A-04-01 «Achiziţionarea de produse medicinale veterinare pentru tratarea varoozei şi nosemozei» sunt:
    a) copia facturii de achiziţie a produselor medicinale veterinare şi copia documentelor care atestă efectuarea plăţii produselor medicinale veterinare pentru tratarea varoozei sau nosemozei, întocmite potrivit legislaţiei în vigoare;
    b) declaraţie pe propria răspundere că produsele medicinale veterinare achiziţionate prin intervenţiile apicole sunt pentru tratarea varoozei şi/sau pentru tratarea nosemozei a întregului efectiv de familii de albine deţinut şi/sau achiziţionat."

    16. Articolul 17 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 17
    (1) Condiţiile de eligibilitate specifice pentru intervenţia IS A-05-01 «Achiziţionarea de cutii noi în vederea înlocuirii cutiilor uzate în urma deplasării în pastoral» sunt:
    a) apicultorul să deţină minimum 75 de familii de albine la data eliberării adeverinţei emise de ANZ;
    b) cutiile noi trebuie să fie achiziţionate de la persoane juridice sau persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale constituite potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 182/2016, cu modificările şi completările ulterioare, care produc şi/sau comercializează cutii;
    c) apicultorul să deţină comunicarea pentru deplasare în pastoral emisă în cadrul anului de cerere, avizată şi datată de către consiliul local/primărie, iar achiziţia să se facă ulterior datei de deplasare în pastoral;
    d) să achiziţioneze cutii noi, anual, cu respectarea procentului de maximum 20% prevăzut la alin. (2), pe perioada derulării intervenţiilor apicole;
    e) apicultorul are obligaţia înlocuirii cutiilor cu cele nou-achiziţionate până la efectuarea plăţii sprijinului financiar;
    f) cutiile nou-achiziţionate trebuie să fie asamblate astfel încât să poată adăposti familia de albine pentru dezvoltarea acesteia, depozitarea rezervelor de hrană, realizarea recoltei şi transportul în vederea valorificării culesurilor de producţie.
    (2) Cheltuielile eligibile pentru intervenţia IS A-05-01 «Achiziţionarea de cutii noi în vederea înlocuirii cutiilor uzate în urma deplasării în pastoral» reprezintă valoarea fără TVA pentru achiziţia de cutii noi, cu respectarea prevederilor art. 5^1.
    (3) Cheltuielile sunt eligibile la plată pentru maximum 20% din totalul stupilor cu familii de albine deţinute de apicultor la data eliberării adeverinţei ANZ şi deplasaţi în pastoral de apicultor.
    (4) Documentele justificative specifice pentru intervenţia IS A-05-01 «Achiziţionarea de cutii noi în vederea înlocuirii cutiilor uzate în urma deplasării în pastoral» sunt:
    a) comunicarea pentru deplasarea în pastoral emisă în cadrul anului de cerere, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1, din care să rezulte că apicultorul a efectuat deplasarea în pastoral înainte de data achiziţiei, prezentată în copie;
    b) factura de achiziţie şi a documentelor de efectuare a plăţii cutiilor noi, întocmite potrivit legislaţiei în vigoare, prezentate în copie."

    17. Articolul 18 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 18
    (1) Condiţiile de eligibilitate specifice pentru intervenţia IS A-05-02 «Achiziţionarea de accesorii apicole» sunt:
    a) toate accesoriile apicole trebuie să fie noi;
    b) apicultorul trebuie să păstreze uscătorul de polen, încălzitorul de miere, topitorul de ceară şi maturatorul minimum 3 ani începând de la data achiziţiei;
    c) apicultorul poate să achiziţioneze colectoare de polen şi/sau colectoare de propolis pe perioada derulării intervenţiilor apicole în fiecare an de cerere de plată;
    d) achiziţionarea de către apicultor a uscătorului de polen, încălzitorului pentru miere, topitorului de ceară şi maturatorului se face o singură dată/beneficiar pe perioada derulării intervenţiilor apicole.
    (2) Cheltuielile eligibile pentru intervenţia IS A-05-02 «Achiziţionarea de accesorii apicole» sunt:
    a) valoarea fără TVA pentru achiziţia de colectoare de polen şi/sau colectoare de propolis, cu respectarea prevederilor art. 5^1;
    b) valoarea fără TVA pentru achiziţia de uscător de polen, încălzitor pentru miere, topitor de ceară şi maturator, cu respectarea prevederilor art. 5^1.
    (3) Cheltuielile prevăzute la alin. (2) lit. a) sunt eligibile la plată pentru maximum 20% din totalul familiilor de albine deţinute de apicultor la data eliberării adeverinţei ANZ.
    (4) Documentele justificative specifice pentru intervenţia IS A05-02 «Achiziţionarea de accesorii apicole» sunt: factura de achiziţie şi documentele de efectuare a plăţii accesoriilor apicole, întocmite potrivit legislaţiei în vigoare, prezentate în copie, precum şi certificat de garanţie/declaraţie de conformitate. Certificatul de garanţie/Declaraţia de conformitate nu este necesar(ă) în cazul achiziţiilor colectoarelor de polen şi/sau propolis."

    18. La articolul 19, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 19
    (1) Condiţiile de eligibilitate specifice pentru intervenţia IS A-05-03 «Achiziţionarea de unelte apicole şi echipamente de protecţie» sunt:
    a) apicultorul poate achiziţiona echipament apicol de protecţie precum: bluze/jachete apicole şi/sau pantaloni, combinezoane apicole, mască apicolă, mănuşi apicole şi unelte apicole precum: afumător, daltă apicolă, furculiţă pentru descăpăcit, cuţit pentru descăpăcit, sită de filtrare a mierii. Apicultorul care achiziţionează bluză/jachetă şi/sau pantaloni nu poate achiziţiona şi combinezon apicol;
    b) apicultorul poate achiziţiona unelte apicole şi echipamente de protecţie noi, anual, în limita unui singur produs din fiecare accesoriu şi/sau echipament.
    (2) Cheltuielile eligibile pentru intervenţia IS A-05-03 «Achiziţionarea de unelte apicole şi echipamente de protecţie» reprezintă valoarea fără TVA pentru decontarea achiziţiei de unelte şi echipamente de protecţie apicole, cu respectarea prevederilor art. 5^1."

    19. Articolul 20 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 20
    (1) Condiţiile de eligibilitate specifice pentru intervenţia IS A-05-04 «Achiziţionarea de vehicule tractabile, respectiv remorci apicole, precum şi echipamente de încărcare-descărcare a stupilor în pastoral» sunt:
    a) apicultorul trebuie să deţină cel puţin 75 de familii de albine la data eliberării adeverinţei emise de ANZ;
    b) apicultorul trebuie să păstreze şi să utilizeze vehiculele tractabile, respectiv remorci apicole, precum şi echipamentele de încărcare-descărcare a stupilor în pastoral pentru o perioadă de minimum 3 ani;
    c) vehiculele tractabile, respectiv remorcile apicole, precum şi echipamentele de încărcare-descărcare a stupilor în pastoral trebuie să fie noi la momentul achiziţiei;
    d) vehiculele tractabile, respectiv remorcile apicole, trebuie să fie omologate de către RAR cu codul specific şi înmatriculate pe numele solicitantului.
    (2) Cheltuielile eligibile pentru intervenţia IS A-05-04 «Achiziţionarea de vehicule tractabile, respectiv remorci apicole, precum şi echipamente de încărcare-descărcare a stupilor în pastoral» reprezintă valoarea fără TVA pentru achiziţia de vehicule tractabile, respectiv remorci apicole, şi echipamente de încărcare-descărcare a stupilor în pastoral, cu respectarea prevederilor art. 5^1.
    (3) Apicultorul poate să achiziţioneze vehicule tractabile, respectiv remorci apicole, precum şi echipamente de încărcare-descărcare a stupilor în pastoral o singură dată pe perioada derulării intervenţiilor/beneficiar, dar maximum 1 produs din fiecare.
    (4) Limita maximă de decontare a vehiculelor tractabile, respectiv remorci apicole, şi a echipamentelor de încărcare-descărcare a stupilor în pastoral este de 6.000 de euro pentru fiecare în parte, din care 50% reprezintă contribuţia Uniunii Europene, potrivit cuantumului unitar planificat prevăzut în tabelul financiar de la pct. 10 din fişa intervenţiei IS A-05-04 din PS PAC 2023-2027.
    (5) Documentele justificative specifice pentru intervenţia IS A05-04 «Achiziţionarea de vehicule tractabile, respectiv remorci apicole, precum şi echipamente de încărcare/ descărcare a stupilor în pastoral» sunt:
    a) factura de achiziţie şi documentele de efectuare a plăţii vehiculului tractabil, respectiv remorcă apicolă, precum şi a echipamentului de încărcare-descărcare a stupilor în pastoral, întocmite potrivit legislaţiei în vigoare, în copie;
    b) certificatul de înmatriculare şi cartea de identitate ale remorcii apicole, în copie;
    c) cartea tehnică/manualul de utilizare/instrucţiunile de montare, utilizare şi întreţinere a echipamentului de încărcare-descărcare a stupilor în pastoral, precum şi certificatele de garanţie/declaraţiile de conformitate, în copie."

    20. La articolul 22, alineatele (1)-(3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 22
    (1) Condiţiile de eligibilitate specifice pentru intervenţia IS A-06-01 «Achiziţionarea de mătci şi/sau familii de albine» sunt:
    a) să achiziţioneze mătci, începând din data de 15 martie a fiecărui an, din stupine de elită şi/sau multiplicare, autorizate de ANZ conform criteriilor de autorizare a stupinelor de elită şi de multiplicare prevăzute în Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 323/2020 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii apiculturii nr. 383/2013 şi înregistrate/autorizate sanitar-veterinar de către ANSVSA, marcate în conformitate cu Codul internaţional de marcare a mătcilor pentru anul de cerere;
    b) să achiziţioneze familii de albine, începând din data de 15 martie a fiecărui an, din stupine identificate în baza de date a ANZ, potrivit Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 251/2017 pentru aprobarea Sistemului unitar de identificare a stupinelor şi stupilor, cu modificările şi completările ulterioare, şi înregistrate/autorizate sanitar-veterinar de către ANSVSA conform prevederilor Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 10/2024 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind procedura de înregistrare/autorizare sanitar-veterinară a unităţilor, centrelor de colectare, transportatorilor şi mijloacelor de transport rutier din domeniul sănătăţii şi protecţiei animalelor şi pentru completarea, respectiv abrogarea unor acte normative din domeniul sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, cu modificările ulterioare;
    c) familiile de albine achiziţionate prin intermediul acestei intervenţii trebuie să conţină mătci achiziţionate de la stupine de elită şi/sau multiplicare obţinute în anul de cerere şi marcate în conformitate cu Codul internaţional de marcare a mătcilor pentru anul de cerere;
    (2) Cheltuielile eligibile pentru intervenţia IS A-06-01 «Achiziţionarea de mătci şi/sau familii de albine» sunt:
    a) valoarea fără TVA pentru achiziţia unui număr maxim de 75 de familii de albine în cazul apicultorilor care deţin maximum 75 de familii de albine la data eliberării adeverinţei ANZ, cu respectarea prevederilor art. 5^1;
    b) valoarea fără TVA pentru achiziţia unui număr maxim de familii de albine egal cu 75% din familiile de albine deţinute de către apicultor la data eliberării adeverinţei ANZ, dar nu mai mult de 100 de familii, în cazul apicultorilor care deţin peste 75 de familii de albine, cu respectarea prevederilor art. 5^1;
    c) valoarea fără TVA pentru achiziţia unui număr maxim de mătci egal cu numărul de familii de albine deţinute de către apicultor la data eliberării adeverinţei ANZ, cu respectarea prevederilor art. 5^1.
    (3) Documentele justificative specifice pentru intervenţia IS A06-01 «Achiziţionarea de mătci şi/sau familii de albine» sunt:
    a) certificatul de origine/declaraţia de conformitate, care atestă provenienţa mătcilor din stupine de elită şi/sau stupine de multiplicare autorizate de către ANZ, în copie;
    b) documentul de înregistrare/autorizare sanitar-veterinară a stupinelor furnizoare de familii de albine, eliberat de DSVSA judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti pe a cărei rază teritorială îşi desfăşoară permanent activitatea exploataţia/ unitatea, în copie;
    c) factura de achiziţie a mătcilor şi/sau a familiilor de albine, în copie;
    d) factura/facturile de achiziţie a mătcilor, care atestă provenienţa acestora din stupinele de elită/multiplicare în cazul achiziţiei familiilor de albine, în copie. Acest document nu se solicită stupinelor de elită/multiplicare care comercializează familii de albine;
    e) documentele de efectuare a plăţii mătcilor şi/sau familiilor de albine, întocmite potrivit legislaţiei în vigoare la data efectuării plăţii, în copie."

    21. La articolul 23 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) apicultorul, deţinător al stupinei de multiplicare/stupinei de elită, poate să achiziţioneze următoarele accesorii apicole: incubator de creştere a mătcilor, incubator de transport botci şi kit de inseminare, care trebuie să conţină cel puţin microscop, butelie CO_2, aparat de inseminare şi seringă de inseminare;"

    22. La articolul 23, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Cheltuielile eligibile pentru intervenţia IS A-06-02 «Achiziţionarea de accesorii apicole de către stupinele de elită/multiplicare» reprezintă valoarea fără TVA pentru achiziţia de incubator de creştere a mătcilor, incubator de transport botci şi kit de inseminare artificială a mătcilor, cu respectarea prevederilor art. 5^1.
(3) Documentele justificative specifice pentru intervenţia IS A06-02 «Achiziţionarea de accesorii apicole de către stupinele de elită/multiplicare» sunt: factura de achiziţie, documentele de efectuare a plăţii accesoriilor apicole, în copie, şi certificatul de garanţie/declaraţie de conformitate."

    23. Articolul 24 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 24
    (1) Condiţiile de eligibilitate pentru intervenţia IS A-07-01 «Decontarea analizelor fizico-chimice/reziduuri care să ateste calitatea mierii» sunt:
    a) apicultorii care solicită sprijin pentru efectuarea analizelor fizico-chimice care să ateste calitatea mierii trebuie să efectueze cel puţin 5 determinări din setul de analize fizico-chimice ale mierii;
    b) exploataţiile apicole să fie înregistrate la direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti;
    c) analizele fizico-chimice ale mierii trebuie să fie efectuate la un laborator autorizat sanitar-veterinar;
    d) analizele pentru reziduuri de substanţe antimicrobiene vor fi efectuate la un laborator autorizat sanitar-veterinar care deţine acreditare pentru metoda de determinare a reziduurilor.
    (2) Cheltuielile eligibile pentru intervenţia IS A-07-01 «Decontarea analizelor fizico-chimice/reziduuri care să ateste calitatea mierii» sunt:
    a) valoarea fără TVA pentru setul de bază de analize fizico-chimice care atestă calitatea mierii, cu respectarea prevederilor art. 5^1. Analizele fizico-chimice trebuie să cuprindă cel puţin 5 determinări dintre următoarele:
    (i) determinarea hidroximetilfurfuralului (HMF) din miere;
    (ii) determinarea glucozei şi fructozei însumate din miere;
    (iii) determinarea conţinutului de apă;
    (iv) determinarea indicelui diastazic;
    (v) determinarea zaharozei;
    (vi) indicele polenic pentru mierea monofloră;
    (vii) examen organoleptic;
    (viii) aciditatea;
    (ix) conductivitatea electrică;
    b) valoarea fără TVA pentru analize de determinare a reziduurilor, cu respectarea prevederilor art. 5^1. Aceste analize pot fi:
    (i) tetracicline: tetraciclină+4-epitetraciclină, oxitetraciclină+ 4-epioxitetraciclină, lortetraciclină+4-epiclortetraciclină, doxicilină;
    (ii) macrolide: eritromicină, spiramicin, tilmicosin, tylosin, claritromicin, tilvalosin, tildipirozin, tulatromicin, gamitromicin;
    (iii) derivaţi diamino-pirimidinici: trimetoprim;
    (iv) quinolone: enrofloxacin, ciprofloxacin, acid oxolinic, difloxacin, acid nalidixic, sarafloxacin, norfloxacin, danofloxacin, flumequin;
    (v) aminoglicozide: streptomicină, dihidrostreptomicin, kanamicin, apramicin, gentamicin, aminosidin;
    (vi) pleuromutiline: tiamulin, valnemulin;
    (vii) lincosamide: pirlimicin, clindamicin, lincomicin;
    (viii) sulfamide: sulfaclozine, sulfadimetoxin, sulfamerazin, sulfametazin, sulfaquinoxalin;
    (ix) sulfacloropiridazine, sulfadoxin, sulfametoxazol, sulfapiridin, sulfametoxipiridazin, sulfatiazol, sulfisoxazol, sulfisomidin, sulfadiazin, sulfametizol, sulfamonometoxin, sulfameter, sulfabenzamidă, sulfafenazol.
    (3) Documentele justificative specifice pentru intervenţia IS A07-01 «Decontarea analizelor fizico-chimice/reziduuri care să ateste calitatea mierii» sunt:
    a) factura pentru cel puţin 5 determinări din setul de analize fizico-chimice şi documentele de efectuare a plăţii acestor analize, în copie;
    b) factura pentru analize de determinare a reziduurilor care să ateste calitatea mierii şi documentele de efectuare a plăţii acestor analize, în copie;
    c) documentul de înregistrare sanitar-veterinară a exploataţiilor apicole, eliberat de către direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti pe a cărei rază teritorială se desfăşoară permanent activitatea stupinei, în copie;
    d) buletinul de analize fizico-chimice/reziduuri, în copie."

    24. Articolul 25 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 25
    (1) Solicitanţii intervenţiilor apicole solicită direct, prin intermediul persoanei împuternicite notarial sau prin reprezentantul legal, sprijinul financiar şi depun la sediul centrelor judeţene ale APIA, respectiv al municipiului Bucureşti o singură cerere de plată, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2 pentru formele asociative apicole şi în anexa nr. 3 pentru apicultori, însoţită de documentele justificative aferente fiecărei intervenţii.
    (2) Pentru evitarea creării condiţiilor artificiale, furnizorii produselor din cadrul intervenţiilor prevăzute la art. 15, 17- 20 şi 22-24 nu pot fi şi beneficiari ai sprijinului pentru produsul pentru care sunt furnizori în cadrul intervenţiilor apicole pentru perioada 2023-2027. De asemenea, un solicitant al intervenţiilor apicole care este şi furnizor constituit sub o altă formă de organizare decât cea prin care solicită sprijin, având inclusiv calitatea de membru în forma asociativă, nu este eligibil pentru produsul în cauză.
    (3) Pentru evitarea creării condiţiilor artificiale, pentru intervenţiile prevăzute la art. 8-10, membrii formei asociative nu pot fi furnizori de servicii de consultanţă în apicultură şi/sau de organizare de cursuri de perfecţionare în apicultură şi/sau de promovare a apiculturii şi a produselor apicole în cadrul formei asociative din care fac parte."

    25. La articolul 26, alineatele (1) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 26
    (1) Începând cu anul 2024 cheltuielile aferente intervenţiilor apicole cuprinse în Planul strategic PAC 2023-2027 se realizează de către solicitanţi până la data de 31 iulie, inclusiv, a anului de cerere.
    ...............................
    (3) Începând cu anul 2024 termenul-limită de depunere a cererii de plată şi a documentelor care o însoţesc este data de 31 iulie, inclusiv, a fiecărui an."

    26. Articolul 31 va avea următorul cuprins:
    "ART. 31
    (1) Pentru implementarea intervenţiilor aferente sectorului apicol se aplică prevederile art. 51^1 din Hotărârea Guvernului nr. 1.571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanţate din Fondul european de garantare agricolă şi de la bugetul de stat, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) APIA, prin centrele judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, pune la dispoziţia beneficiarilor formularistica şi documentaţia necesare implementării intervenţiilor aferente sectorului apicol.
    (3) Beneficiarul va anunţa orice modificare privind forma de organizare la centrul judeţean al APIA, respectiv al municipiului Bucureşti, în termen de 15 zile lucrătoare de la respectiva modificare, în vederea atribuirii unui nou cod unic de identificare APIA.
    (4) Solicitanţii nu trebuie să îşi modifice forma de organizare între data depunerii cererii de plată şi data efectuării plăţii sprijinului financiar.
    (5) În cazul în care solicitanţii îşi schimbă forma de organizare după data efectuării plăţii sprijinului financiar, obligaţia menţinerii pentru o perioadă de minimum 3 ani a echipamentelor pentru ambalarea mierii, a echipamentelor pentru procesarea cerii, a accesoriilor apicole, respectiv uscător de polen, încălzitor pentru miere, topitor de ceară, maturator, accesoriile pentru stupinele de elită/multiplicare, respectiv kit de inseminare, incubator de transport botci şi incubator de creştere a mătcilor, precum şi a vehiculelor tractabile, respectiv remorci apicole, şi a echipamentelor de încărcare-descărcare a stupilor în pastoral, achiziţionate în cadrul intervenţiilor apicole pentru perioada 2023-2027, rămâne în sarcina noii forme de organizare.
    (6) Prevederile alin. (5) se aplică şi în cazul transferului integral al exploataţiei către altă entitate, cu respectarea obligaţiilor menţionate la art. 32 din Hotărârea Guvernului nr. 1.571/2022, cu modificările şi completările ulterioare.
    (7) Documentele depuse în copie la centrele judeţene ale APIA, respectiv al municipiului Bucureşti trebuie să aibă înscrisă sintagma «conform cu originalul», datate şi însuşite prin semnătură de către solicitant.
    (8) Cazurile de forţă majoră şi circumstanţele excepţionale se notifică în scris APIA, furnizându-se în acelaşi timp dovezi relevante care atestă apariţia situaţiilor prevăzute la art. 34 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.571/2022, cu modificările şi completările ulterioare, în termen de 15 zile lucrătoare de la data la care beneficiarul sau succesorul său în drepturi este în măsură să trimită respectiva notificare, sub sancţiunea neluării în considerare a notificării în cazul în care beneficiarul sau succesorul acestuia depăşeşte termenul stabilit."

    27. Articolul 32 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 32
    (1) Pentru etapa 1 - încadrarea în cuantumul unitar planificat se fac următoarele precizări:
    a) atunci când cuantumul unitar eligibil pentru toate cererile de plată eligibile aferente unei intervenţii se încadrează în cuantumul unitar planificat din Planul strategic PAC 2023-2027, valoarea sprijinului nu se diminuează. În acest caz, cuantumul unitar realizat este egal cu cuantumul unitar eligibil şi reprezintă raportul dintre cheltuiala eligibilă totală realizată la nivelul unei intervenţii şi indicatorul comun de realizare de la nivelul intervenţiei;
    b) atunci când cuantumul unitar eligibil pentru toate cererile de plată eligibile aferente unei intervenţii depăşeşte cuantumul unitar planificat, valoarea sprijinului aferent tuturor cererilor se reduce procentual în vederea încadrării în cuantumul unitar planificat. În acest caz, cuantumul unitar realizat este mai mic decât cuantumul unitar eligibil.
    (2) Pentru etapa a 2-a - încadrarea în plafonul intervenţiei şi în plafonul total alocat României pentru sectorul apicol prevăzut în Planul strategic PAC 2023-2027 se fac următoarele precizări:
    a) Sumele rămase disponibile după aplicarea prevederilor alin. (1) se redistribuie către intervenţiile ale căror cheltuieli eligibile totale sunt mai mari decât plafonul intervenţiei respective. Redistribuirea sumelor rămase disponibile se va realiza corespunzător cu ponderea stabilită prin fişele de intervenţie la nivel naţional, cu respectarea dispoziţiilor art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 85/2023 privind gestionarea financiară a fondurilor europene nerambursabile alocate României din FEGA şi FEADR, aferente politicii agricole comune, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2023-2027 şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul garantării.
    b) Atunci când suma solicitată şi aprobată de APIA după aplicarea prevederilor alin. (1) şi ale lit. a) din prezentul alineat depăşeşte plafonul alocat pe intervenţie, nivelul cuantumului unitar realizat se diminuează procentual până la încadrarea în buget, cu respectarea cuantumului unitar planificat."

    28. Articolul 34 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 34
    (1) În cazul în care în urma controlului efectuat de reprezentanţii APIA la faţa locului se identifică neconcordanţe între datele înscrise în cererea de plată, documentele justificative şi situaţia constatată la faţa locului, valoarea produselor afectate de neregulă nu este eligibilă, iar beneficiarilor li se aplică la suma rămasă eligibilă la plată o reducere a sprijinului financiar de 3%.
    (2) În cazul nerespectării obligaţiei prevăzute la art. 31 alin. (3), beneficiarilor li se aplică la nivelul sprijinului financiar stabilit o reducere cu 5%.
    (3) În cazul nerespectării obligaţiei prevăzute la art. 31 alin. (5) şi (6) se dispune recuperarea sumelor plătite pentru produsele care nu au fost identificate la faţa locului în urma controlului.
    (4) În cazul nerespectării obligaţiei prevăzute la art. 25 alin. (2) si (3), valoarea serviciilor/produselor afectate de neregulă nu este eligibilă, iar la suma rămasă eligibilă se va aplica o reducere de 20%.
    (5) În cazul în care ca urmare a prevederilor de la art. 25 alin. (2) sunt declarate neeligibile produsele IS A-04-01 impactul financiar al neregulii nu va depăşi prevederile alin. (4)."

    29. Articolul 36 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 36
    (1) Pentru intervenţiile apicole aferente perioadei 2023-2027, menţionate la art. 12, 13, art. 18 alin. (1) lit. c), art. 20 şi 23, APIA efectuează controale de monitorizare pentru verificarea respectării de către solicitanţi a angajamentelor luate de către aceştia la momentul depunerii cererii de plată, de păstrare pe o perioadă de minimum 3 ani a echipamentelor/accesoriilor/vehiculelor tractabile achiziţionate.
    (2) Pentru intervenţiile apicole aferente perioadei 2023-2027, menţionate la art. 12 şi 13, solicitantul trebuie să prezinte în cadrul controalelor de monitorizare documentul de autorizare/înregistrare sanitar-veterinară pentru funcţionarea activităţii pentru care a realizat achiziţiile."

    30. Articolul 37 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 37
    Sumele reprezentând sprijin financiar necuvenit, respectiv cele încasate prin încălcarea condiţiilor de eligibilitate prevăzute în prezenta reglementare şi prin nerespectarea de către beneficiari a obligaţiilor ce le revin, precum şi prin atestarea de către solicitanţi a unor date ori situaţii nereale pe documentele justificative aferente reprezintă creanţe bugetare care se constată şi se recuperează potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare."

    31. Anexele nr. 2 şi 3 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 la prezentul ordin.


    ART. II
    Pentru anul de cerere 2024 nu se depun cereri pentru accesarea intervenţiei IS A-01 „Servicii de consiliere, asistenţă tehnică, formare, informare şi schimb de bune practici, inclusiv prin colaborarea în reţea, pentru apicultori şi pentru organizaţiile de apicultori“, stabilită la art. 1 alin. (7) lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 1.571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanţate din Fondul european de garantare agricolă şi de la bugetul de stat, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. III
    Pentru anul de cerere 2024, eligibilitatea cheltuielilor aferente intervenţiilor stabilite la art. 1 alin. (7) lit. b) - d) din Hotărârea Guvernului nr. 1.571/2022, cu modificările şi completările ulterioare, efectuate de către solicitanţi înainte de intrarea în vigoare a prezentului ordin, se verifică de către Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură potrivit legislaţiei aplicabile la data efectuării acestora.

    ART. IV
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. V
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
                    Violeta Muşat,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 5 iunie 2024.
    Nr. 228.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 105/2023)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 2

    (Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 105/2023)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016