Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.062 din 16 mai 2018  pentru aprobarea Procedurii privind activitatea de monitorizare şi control al respectării de către autoritatea prevăzută la art. 359 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal a condiţiilor legale privind autorizarea antrepozitarilor autorizaţi, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.062 din 16 mai 2018 pentru aprobarea Procedurii privind activitatea de monitorizare şi control al respectării de către autoritatea prevăzută la art. 359 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal a condiţiilor legale privind autorizarea antrepozitarilor autorizaţi, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi

EMITENT: Ministerul Finanţelor Publice
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 445 din 29 mai 2018
    Având în vedere prevederile art. 359 alin. (1) şi art. 393^1 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul dispoziţiilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
    ART. 1
    Se împuternicesc persoanele cu atribuţii de inspecţie economico-financiară din Direcţia generală de inspecţie economico-financiară din cadrul Ministerului Finanţelor Publice să efectueze activitatea de monitorizare şi control al respectării de către autoritatea prevăzută la art. 359 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv de către comisiile prevăzute la art. 1 din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.482/2017 privind procedura şi condiţiile în care se realizează autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi, a condiţiilor legale privind autorizarea antrepozitarilor fiscali autorizaţi, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi.

    ART. 2
    Se aprobă Procedura privind activitatea de monitorizare şi control al respectării de către autoritatea prevăzută la art. 359 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, a condiţiilor legale privind autorizarea antrepozitarilor autorizaţi, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi, prevăzută în anexa nr. 1.

    ART. 3
    Se aprobă modelul, conţinutul şi instrucţiunile de completare a procesului-verbal de control, prevăzute în anexa nr. 2.

    ART. 4
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 5
    Direcţia generală de inspecţie economico-financiară din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, precum şi comisiile prevăzute la art. 1 din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.482/2017 vor lua măsuri pentru aplicarea şi ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

    ART. 6
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul finanţelor publice,
                    Eugen Orlando Teodorovici

    Bucureşti, 16 mai 2018.
    Nr. 2.062.
    ANEXA 1

    PROCEDURA

    ANEXA 2





     - Model -
    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    DIRECŢIA GENERALĂ DE INSPECŢIE ECONOMICO-FINANCIARĂ
    Nr. .............
    Data ...................
    PROCES-VERBAL DE CONTROL
    încheiat la data de ................
    Cap. 1 - Date privind controlul
    Cap. 2 - Date privind comisia
    Cap. 3 - Constatări
    Cap. 4 - Sinteza constatărilor
    Prezentul proces-verbal a fost întocmit în 3 (trei) sau, după caz, 4 (patru) exemplare, înregistrate la registratura direcţiei generale regionale a finanţelor publice/structurii teritoriale a direcţiei generale regionale a finanţelor publice, din care un exemplar a fost lăsat comisiei, unul pentru organul de control, unul pentru conducerea Ministerului Finanţelor Publice şi, după caz, unul ca anexă la sesizarea penală care se transmite organelor de cercetare penală.
    Întocmit,
    Echipa de control
    .......................................................
    (numele, prenumele, funcţia şi semnătura)
    Comisia,
    .......................................................
    (numele, prenumele, funcţia, semnătura şi ştampila)
    Instrucţiuni privind întocmirea procesului-verbal de control
    Procesul-verbal de control este actul de control care se întocmeşte în timpul controlului şi în care se prezintă constatările controlului din punct de vedere faptic şi legal.
    Procesul-verbal de control se semnează de echipa de control şi de membrii comisiei, cu sau fără explicaţii ori obiecţiuni. În cazul refuzului unuia sau mai multor membri ai comisiei de a semna procesul-verbal de control, în conţinutul acestuia se consemnează refuzul, cu specificarea condiţiilor şi a motivelor care au generat refuzul.
    Toate exemplarele procesului-verbal de control trebuie să conţină pe fiecare pagină semnătura în original a organului de control şi a membrilor comisiei.
    Procesul-verbal de control se înregistrează la nivelul Direcţiei generale de inspecţie economico-financiară şi la nivelul comisiei verificate.
    În situaţia în care constatările efectuate cu ocazia controlului ar putea întruni elemente constitutive ale unei infracţiuni, procesul-verbal de control se înaintează ca anexă la sesizarea penală care se transmite organelor de cercetare penală.
    CAP. 1
    Date privind controlul
    Prezentarea echipei de control, precizându-se, pentru fiecare membru, numele şi prenumele, funcţia, numărul legitimaţiei, direcţia din care face parte, numărul/data ordinului de serviciu şi denumirea comisiei.
    De asemenea se vor preciza:
    - temeiul legal al efectuării controlului;
    – data începerii controlului, conform ordinului de serviciu;
    – perioada supusă controlului;
    – perioada în care s-a desfăşurat controlul, precum şi locul de desfăşurare. În cazul în care controlul a fost suspendat, se vor înscrie perioadele în care s-a efectuat controlul;
    – date generale despre entitatea implicată în autorizare;
    – obiectivele controlului.

    CAP. 2
    Date privind comisia
    2.1. Datele de identificare ale comisiei: denumirea direcţiei generale regionale a finanţelor publice/structurii teritoriale a direcţiei generale regionale a finanţelor publice, sediul social, codul unic de înregistrare, ordinul/decizia de numire
    2.2. Obiectul de activitate al comisiei
    2.3. Componenţa comisiei
    CAP. 3
    Constatări
    3.1. Descrierea faptelor constatate, inclusiv a constatărilor care ar putea întruni elemente constitutive ale unei infracţiuni, în condiţiile prevăzute de legea penală, cu consemnarea actelor normative încălcate, stabilirea consecinţelor şi nominalizarea persoanelor răspunzătoare
    3.2. Menţionarea măsurilor de remediere dispuse operativ comisiei, după caz
    3.3. În susţinerea constatărilor se vor prezenta copii de pe documente justificative, registre, tabele, situaţii privind starea de fapt constatată şi efectele juridice produse ş.a.
    CAP. 4
    Sinteza constatărilor
    4.1. Prezentarea, în sinteză, a deficienţelor constatate de echipa de control, precum şi a măsurilor dispuse
    4.2. Prezentarea punctului de vedere al comisiei sau al persoanei împuternicite de către aceasta ori al persoanelor în sarcina cărora s-a reţinut răspunderea faţă de constatările echipei de control, pentru fiecare faptă constatată, inclusiv constatările pentru care există indicii că fapta a fost săvârşită cu încălcarea legii penale, în situaţia în care aceste persoane au o opinie contrară celei a echipei de control şi o prezintă în scris
    4.3. Prezentarea punctului de vedere al echipei de control, motivat în drept şi în fapt, cu privire la punctul de vedere exprimat de comisie sau al persoanei împuternicite de către aceasta ori al persoanelor în sarcina cărora s-a reţinut răspunderea
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016