Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 183 din 2 februarie 2010  privind constituirea si atributiile Comisiei fiscale centrale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 183 din 2 februarie 2010 privind constituirea si atributiile Comisiei fiscale centrale

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 99 din 12 februarie 2010
ORDIN nr. 183 din 2 februarie 2010
privind constituirea şi atribuţiile Comisiei fiscale centrale
EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 99 din 12 februarie 2010


În temeiul prevederilor <>art. 10 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 6 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Scopul înfiinţãrii comisiei
Pentru aplicarea unitarã a prevederilor <>Legii nr. 571/2003 privind <>Codul fiscal , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a actelor normative care reglementau taxa pe valoarea adãugatã, impozitul pe profit, accizele, impunerea unor venituri realizate din România de persoane fizice şi juridice nerezidente, impozitul pe venit, înainte de intrarea în vigoare a Codului fiscal, se constituie Comisia fiscalã centralã la nivelul Ministerului Finanţelor Publice, denumitã în continuare comisie.
ART. 2
Atribuţiile comisiei
Comisia emite decizii pentru:
a) problemele de naturã fiscalã, prin coroborarea legislaţiei din domeniu cu legislaţia conexã, dupã caz, pentru care se impune o soluţionare unitarã în vederea eliminãrii interpretãrilor diferite în aplicarea legislaţiei;
b) problemele ce privesc conflictele de competenţã ivite între organele fiscale care nu sunt subordonate unui organ ierarhic comun.
ART. 3
Sesizarea comisiei
(1) Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice selecteazã problematica care este de competenţa comisiei şi o propun spre dezbatere, în vederea adoptãrii unor soluţii unitare, înaintând propunerea Secretariatului tehnic al comisiei.
(2) Documentaţia necesarã sesizãrii comisiei se înainteazã de cãtre direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, respectiv de Comisia de proceduri fiscale Secretariatului tehnic, care este organizat în cadrul Direcţiei de politici şi legislaţie în domeniile vamal şi nefiscal.
ART. 4
Funcţionarea comisiei
(1) Comisia funcţioneazã în prezenţa tuturor membrilor acesteia şi are componenţa prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin. Membrii comisiei au drept de vot. În cazul absenţei unuia dintre membrii comisiei, la lucrãrile acesteia va participa persoana desemnatã în scris de acesta.
(2) Comisia este coordonatã de secretarul de stat care rãspunde de politicã şi legislaţie fiscalã, în calitate de preşedinte.
(3) În cazul absenţei preşedintelui comisiei, atribuţiile acestuia sunt exercitate de cãtre un alt membru al comisiei, denumit în continuare preşedinte de şedinţã. Desemnarea preşedintelui de şedinţã se face în scris de cãtre preşedintele comisiei.
(4) Pentru respectarea condiţiilor cu privire la vot, prevãzute la art. 5, persoana desemnatã ca preşedinte de şedinţã va nominaliza în scris o altã persoanã care sã exercite drepturile derivate din calitatea sa de membru.
(5) În cazul în care comisia este sesizatã în legãturã cu soluţionarea unor conflicte de competenţã ce privesc bugetele locale, Secretariatul tehnic va invita membrii desemnaţi de Asociaţia Comunelor din România, Asociaţia Oraşelor din România, Asociaţia Municipiilor din România, Uniunea Naţionalã a Consiliilor Judeţene din România sau de Ministerul Administraţiei şi Internelor sã participe la lucrãrile comisiei, dupã caz, în funcţie de problematica înscrisã pe ordinea de zi.
(6) Preşedintele comisiei va solicita desemnarea de cãtre autoritãţile prevãzute la alin. (5) a câte unei persoane care va fi invitatã sã participe la şedinţele comisiei, în cazul în care se dezbat problemele prevãzute la art. 2 lit. b).
ART. 5
Şedinţele comisiei
(1) Comisia se întruneşte ori de câte ori este nevoie, dupã cum urmeazã:
a) comisia se poate întruni şi poate adopta decizii numai în prezenţa tuturor membrilor acesteia, în condiţiile prevãzute la art. 4;
b) în cazul soluţionãrii unor conflicte de competenţã ce privesc bugetele locale, comisia se poate întruni şi poate adopta decizii în prezenţa tuturor membrilor acesteia, inclusiv a reprezentanţilor desemnaţi potrivit art. 4 alin. (5).
(2) Modalitatea de vot în cadrul comisiei este votul deschis. Prin excepţie, preşedintele comisiei poate decide în anumite cazuri adoptarea deciziilor prin vot secret.
(3) Deciziile se adoptã cu votul a cel puţin jumãtate plus unu din numãrul membrilor comisiei.
(4) În caz de paritate de voturi, votul preşedintelui comisiei este decisiv.
(5) La lucrãrile comisiei pot participa în calitate de invitaţi permanenţi 2 consultanţi fiscali desemnaţi de Camera Consultanţilor Fiscali, care nu au drept de vot. În calitate de participanţi fãrã drept de vot pot fi invitaţi la şedinţe de cãtre preşedintele comisiei şi alţi specialişti din cadrul direcţiilor de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice şi Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(6) Comisia analizeazã notele de prezentare, precum şi documentaţia anexatã şi adoptã, prin decizii, soluţii unitare de aplicare a prevederilor legale sau, dupã caz, respinge soluţiile propuse, motivând decizia luatã.
(7) Deciziile astfel adoptate se aprobã prin ordin al ministrului finanţelor publice, care se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(8) În situaţia în care comisia, în urma analizei punctelor supuse dezbaterii, constatã cã problematica nu se încadreazã în dispoziţiile art. 2, poate lua urmãtoarele mãsuri:
a) emiterea unei decizii cu caracter consultativ prin care se soluţioneazã anumite probleme punctuale aflate în competenţa mai multor direcţii de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice sau Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, atunci când direcţiile de specialitate au puncte de vedere contradictorii;
b) restituirea problematicii cu care a fost învestitã, atunci când constatã cã aceasta intrã în competenţa exclusivã a unei direcţii de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice sau Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(9) Deciziile emise potrivit alin. (8) lit. a) nu se aprobã prin ordin al ministrului finanţelor publice şi nu se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 6
Organizarea Secretariatului tehnic
În cadrul Direcţiei de politici şi legislaţie în domeniile vamal şi nefiscal se organizeazã la nivel de compartiment Secretariatul tehnic al comisiei.
ART. 7
Atribuţiile Secretariatului tehnic
(1) Secretariatul tehnic al comisiei va ţine un registru, în care se vor înregistra cronologic toate solicitãrile de înscriere pe ordinea de zi a comisiei a temelor propuse de direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, respectiv ale Comisiei de proceduri fiscale.
(2) Secretariatul tehnic verificã respectarea procedurii de sesizare a comisiei cu privire la competenţa sesizãrii şi existenţa opiniilor divergente.
(3) Dupã înregistrarea solicitãrilor, Secretariatul tehnic al comisiei întocmeşte pentru fiecare temã propusã o notã de prezentare, care are la bazã notele de fundamentare elaborate de direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice. Nota de prezentare trebuie sã conţinã cel puţin urmãtoarele elemente, fãrã a se limita la acestea:
a) fundamentarea în fapt şi de drept a problematicii cu care este sesizatã comisia;
b) prezentarea opiniilor divergente care au determinat sesizarea comisiei;
c) soluţiile propuse de direcţiile de specialitate aflate în divergenţã.
Nota de prezentare va cuprinde, dupã caz, menţiuni cu privire la jurisprudenţa relevantã referitoare la problematica în discuţie.
(4) Pe baza propunerilor primite se întocmeşte ordinea de zi. Înscrierea punctelor pe ordinea de zi se face în funcţie de vechimea solicitãrilor, grupate pe categorii de impozite.
(5) Ordinea de zi a comisiei, la care se anexeazã notele de prezentare, se înainteazã de cãtre Secretariatul tehnic preşedintelui comisiei şi se supune aprobãrii acestuia.
(6) Comisia dezbate punctele aflate pe ordinea de zi, cu respectarea succesiunii prevãzute la alin. (4) teza a II-a. Prin excepţie, membrii comisiei pot vota în condiţiile art. 5 alin. (2) dezbaterea anumitor puncte înscrise pe ordinea de zi cu prioritate.
(7) Separat de registrul prevãzut la alin. (1), Secretariatul tehnic va ţine şi un registru pentru deciziile comisiei, în care se vor consemna:
a) data şedinţei;
b) participanţii (nominal);
c) ordinea de zi;
d) modul de votare a deciziei, fãrã nominalizarea votului exprimat de fiecare membru al comisiei;
e) numãrul atribuit deciziei.
(8) Cu cel puţin 3 zile înaintea şedinţei, Secretariatul tehnic distribuie membrilor comisiei şi invitaţilor nota de prezentare a problemelor supuse dezbaterii şi soluţiile propuse, sub semnãtura membrilor comisiei.
(9) Procesul-verbal al şedinţei comisiei se redacteazã prin grija Secretariatului tehnic şi va consemna îndeplinirea formalitãţilor de convocare, data şi locul şedinţei, dezbaterile în rezumat, precum şi hotãrârile luate, urmând a fi semnat de cãtre toţi membrii comisiei sau de persoanele desemnate ca înlocuitori ai acestora, participanţi la dezbateri.
(10) În termen de 3 zile de la data şedinţei, Secretariatul tehnic redacteazã decizia, care va conţine numai soluţiile aprobate de comisie, şi proiectul de ordin, pe care îl va înainta spre aprobare ministrului finanţelor publice.
(11) Prin grija Secretariatului tehnic şi a membrilor, decizia comisiei se aprobã prin ordin al ministrului finanţelor publice şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 8
Conflicte de competenţã
(1) În cazul în care o anumitã problematicã presupune atât emiterea unei decizii de aplicare unitarã a legislaţiei fiscale, cât şi emiterea unei decizii de aplicare unitarã a legislaţiei privind procedura fiscalã şi au fost sesizate atât comisia, cât şi Comisia de proceduri fiscale, cea din urmã va suspenda procedura de emitere a unei decizii pânã la momentul emiterii deciziei de cãtre comisie. Prin excepţie, în funcţie de caracteristicile impuse de fiecare problematicã, comisia poate solicita Comisiei de proceduri fiscale sã emitã o decizie de aplicare unitarã a legislaţiei privind procedura fiscalã anterior celei emise de comisie.
(2) În cazul în care Comisia de proceduri fiscale a emis o decizie de aplicare unitarã a legislaţiei privind procedura fiscalã anterior emiterii unei decizii de cãtre comisie, iar decizia a fost deja aprobatã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, care a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, se va proceda la medierea între cele douã comisii.
(3) Medierea între cele douã comisii se va realiza prin convocarea unei şedinţe reunite a celor douã comisii. Şedinţele comisiilor reunite vor fi conduse de preşedintele comisiei.
(4) Dupã mediere, în cazul în care comisiile reunite vor adopta o soluţie comunã, comisia va emite o decizie conform celor votate, iar Comisia de proceduri fiscale va emite la rândul sãu o decizie de amendare a deciziei adoptate iniţial.
(5) În cazul în care în urma medierii nu se ajunge la o soluţie comunã, comisia va prezenta ministrului finanţelor publice cele douã soluţii, iar acesta va decide asupra formei finale.
ART. 9
Regulamentul de organizare şi funcţionare al comisiei Modul de desfãşurare a lucrãrilor comisiei se stabileşte prin regulamentul de organizare şi funcţionare al acesteia.
ART. 10
Efectele deciziilor
(1) Deciziile de aplicare unitarã ale comisiei nu au impact asupra actelor administrative fiscale rãmase definitive şi irevocabile în sistemul cãilor de atac.
(2) Soluţiile unitare adoptate prin decizii ale comisiei şi aprobate prin ordin al ministrului finanţelor publice sunt aplicabile de la data intrãrii în vigoare a actului normativ avut în vedere la soluţionarea fiecãrei speţe.
ART. 11
Abrogãri
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 1.318/2008 privind constituirea şi atribuţiile Comisiei fiscale centrale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 352 din 7 mai 2008.
ART. 12
Publicare
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 2 februarie 2010.
Nr. 183.


ANEXÃ

COMPONENŢA
Comisiei fiscale centrale


┌────┬──────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┐
│Nr. │ │ Statutul │
│crt.│ Funcţia şi domeniul │ în Comisia │
│ │ │ fiscalã │
│ │ │ centralã │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 1 │Secretar de stat cu atribuţii în domeniul politicii şi │ │
│ │legislaţiei fiscale │Preşedinte │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 2 │Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã │Vicepreşedinte│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 3 │Vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare │ │
│ │Fiscalã pe probleme de inspecţie fiscalã │membru │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 4 │Secretar general la Ministerul Finanţelor Publice │membru │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 5 │Director general al Direcţiei generale juridice din cadrul│ │
│ │Ministerului Finanţelor Publice │membru │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 6 │Director al Direcţiei legislaţie impozite directe din │ │
│ │cadrul Ministerului Finanţelor Publice │membru │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 7 │Director al Direcţiei legislaţie în domeniul TVA din │ │
│ │cadrul Ministerului Finanţelor Publice │membru │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 8 │Director al Direcţiei legislaţie în domeniul accizelor │ │
│ │din cadrul Ministerului Finanţelor Publice │membru │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 9 │Director al Direcţiei de politici şi legislaţie în │ │
│ │domeniile vamal şi nefiscal din cadrul Ministerului │ │
│ │Finanţelor Publice │membru │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 10 │Director al Direcţiei legislaţie Cod procedurã fiscalã │membru │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 11 │Director al Direcţiei de legislaţie şi reglementãri │ │
│ │contabile din cadrul Ministerului Finanţelor Publice │membru │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 12 │Director general al Direcţiei generale de proceduri pentru│ │
│ │administrarea veniturilor din cadrul Agenţiei Naţionale │ │
│ │de Administrare Fiscalã │membru │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 13 │Director al Direcţiei generale de soluţionare a │ │
│ │contestaţiilor din cadrul Agenţiei Naţionale de │ │
│ │Administrare Fiscalã │membru │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 14 │Director al Direcţiei generale de planificare strategicã │ │
│ │şi monitorizare a realizãrii creanţelor bugetare din │ │
│ │cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã │membru │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 15 │Director al Direcţiei generale coordonare inspecţie │ │
│ │fiscalã din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare │ │
│ │Fiscalã │membru │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 16 │Director al Direcţiei generale juridice din cadrul │ │
│ │Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã │membru │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 17 │Director al Direcţiei generale de metodologii fiscale şi │ │
│ │asistenţã a contribuabililor din cadrul Agenţiei Naţionale│ │
│ │de Administrare Fiscalã │membru │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 18*│Reprezentant al Asociaţiei Comunelor din România │membru │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 19*│Reprezentant al Asociaţiei Oraşelor din România │membru │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 20*│Reprezentant al Asociaţiei Municipiilor din România │membru │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 21*│Reprezentant al Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene │ │
│ │din România │membru │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 22*│Reprezentant al Ministerului Administraţiei şi Internelor │membru │
└────┴──────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┘



-----------
*) Numai în cazul în care se dezbat problemele prevãzute la art. 4 alin. (5) din ordin. Invitaţia va fi transmisã numai acelor membri ai comisiei a cãror activitate are legãturã cu problematica ce urmeazã a fi analizatã în cadrul unei şedinţe a comisiei.


------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016