Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.842 din 6 noiembrie 2008  pentru aprobarea Monografiei privind înregistrarea în contabilitate a produselor şi bunurilor din Rezerva Ministerului Sănătăţii Publice, a vaccinurilor şi altor produse achiziţionate în cadrul programelor naţionale de sănătate, precum şi a produselor şi bunurilor provenite din donaţii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.842 din 6 noiembrie 2008 pentru aprobarea Monografiei privind înregistrarea în contabilitate a produselor şi bunurilor din Rezerva Ministerului Sănătăţii Publice, a vaccinurilor şi altor produse achiziţionate în cadrul programelor naţionale de sănătate, precum şi a produselor şi bunurilor provenite din donaţii

EMITENT: Ministerul Sănătăţii Publice
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 816 din 5 decembrie 2008
    Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale buget şi credite externe nr. G.N./11.612/2008,
    în temeiul art. 40 şi 50 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, al Ordinului ministrului sănătăţii publice nr. 1.070/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice de constituire, păstrare şi utilizare a Rezervei Ministerului Sănătăţii Publice şi a Nomenclatorului de medicamente, seruri, vaccinuri, dezinfectante, insecticide, dispozitive medicale şi alte materiale specifice, al Ordinului ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 574/269/2008 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate în anul 2008, cu modificările şi completările ulterioare, elaborat în baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 357/2008 pentru aprobarea programelor naţionale de sănătate pe anul 2008, cu modificările şi completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul sănătăţii publice emite următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă Monografia privind înregistrarea în contabilitate a produselor şi bunurilor din Rezerva Ministerului Sănătăţii Publice, a vaccinurilor şi altor produse achiziţionate în cadrul programelor naţionale de sănătate, precum şi a produselor şi bunurilor provenite din donaţii, prevăzută în anexa nr. 1.

    ART. 2
    (1) Se aprobă macheta de raportare privind cheltuielile efectuate de la bugetul de stat aferente vaccinurilor şi altor produse din cadrul programelor naţionale de sănătate.
    (2) Se aprobă macheta de raportare privind cheltuielile efectuate din venituri proprii (accize) aferente produselor şi bunurilor din Rezerva Ministerului Sănătăţii Publice, precum şi a vaccinurilor şi altor produse din cadrul programelor naţionale de sănătate.
    (3) Se aprobă macheta de raportare privind cheltuielile aferente produselor şi bunurilor provenite din donaţii.
    (4) Machetele menţionate la alin. (1), (2) şi (3) sunt prevăzute în anexa nr. 2.

    ART. 3
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 4
    Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii Publice, autorităţile de sănătate publică şi unităţile sanitare duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 5
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul sănătăţii publice,
                    Gheorghe Eugen Nicolăescu

    Bucureşti, 6 noiembrie 2008.
    Nr. 1.842.
    ANEXA 1

    MONOGRAFIA
    privind înregistrarea în contabilitate a produselor şi
    bunurilor din Rezerva Ministerului Sănătăţii
    Publice, a vaccinurilor şi altor produse achiziţionate în cadrul
    programelor naţionale de sănătate şi a
    produselor şi bunurilor provenite din donaţii
    I. La nivelul Ministerului Sănătăţii Publice:
    1. Înregistrarea facturii de medicamente şi materiale sanitare de la furnizor:

┌──────────────────┬─┬─────────────────┐
│3029 │ │401 │
│"Medicamente şi │=│"Furnizori" │
│materiale │ │779 │
│sanitare" │ │"Venituri din │
│ │ │bunuri şi │
│ │ │servicii │
│ │ │primite Cu titlu │
│ │ │gratuit" │
└──────────────────┴─┴─────────────────┘


    2. Plata furnizorului de medicamente şi materiale sanitare:

┌───────────┬─┬────────────────────────┐
│ │ │7701 │
│401 │=│"Finanţarea de la │
│"Furnizori"│ │bugetul de stat" │
│ │ │562 │
│ │ │"Disponibil al │
│ │ │activităţilor │
│ │ │finanţate din venituri │
│ │ │proprii" │
└───────────┴─┴────────────────────────┘


    3. Înregistrarea transferului de medicamente şi materiale sanitare din Rezerva Ministerului Sănătăţii Publice către autorităţile de sănătate publică pe baza proceselor-verbale de predare-preluare:

┌────────────────┬─┬───────────────────┐
│4813 │ │3029 │
│"Decontări │=│"Medicamente şi │
│privind │ │materiale sanitare"│
│stocurile" │ │ │
└────────────────┴─┴───────────────────┘


    4. Preluarea cheltuielilor efectuate la nivelul autorităţilor de sănătate publică şi unităţilor sanitare:

┌───────────────────┬─┬────────────────┐
│6029 │ │4813 │
│"Cheltuieli privind│=│"Decontări │
│medicamentele │ │privind │
│şi materialele │ │stocurile" │
│sanitare" │ │ │
└───────────────────┴─┴────────────────┘


    NOTĂ:
    Preluarea cheltuielilor se efectuează pe baza raportărilor efectuate de autorităţile de sănătate publică şi unităţile subordonate Ministerului Sănătăţii Publice, pe baza datelor cuprinse în machetele din anexa nr. 2.
    În situaţia în care autorităţile de sănătate publică transmit unităţilor sanitare produse şi bunuri din Rezerva Ministerului Sănătăţii Publice, a vaccinurilor şi altor produse achiziţionate în cadrul programelor naţionale de sănătate, a produselor şi bunurilor provenite din donaţii se utilizează contul 482 "Decontări între instituţii subordonate". Preluarea cheltuielilor se face pe baza raportărilor efectuate de unităţile sanitare, pe baza datelor cuprinse în machetele din anexa nr. 2.


    II. La nivelul autorităţilor de sănătate publică sau al unităţilor sanitare, după caz:
    1. Înregistrarea medicamentelor şi materialelor sanitare primite de la Ministerul Sănătăţii Publice în baza proceselor-verbale de predare-preluare:

┌───────────────────┬─┬────────────────┐
│3029 │ │4813 │
│"Medicamente şi │=│"Decontări │
│materiale sanitare"│ │privind │
│ │ │stocurile" │
└───────────────────┴─┴────────────────┘


    2. Consumul produselor înregistrate pe baza documentelor justificative:

┌─────────────────┬─┬──────────────────┐
│6029 │ │3029 │
│"Cheltuieli │=│"Medicamente şi │
│privind │ │materiale │
│medicamentele │ │sanitare" │
│şi materialele │ │ │
│sanitare" │ │ │
└─────────────────┴─┴──────────────────┘


    3. Preluarea cheltuielilor efectuate pentru stingerea conturilor de decontare:

┌────────────────┬─┬───────────────────┐
│4813 │ │6029 │
│"Decontări │=│"Cheltuieli privind│
│privind │ │medicamentele │
│stocurile" │ │şi materialele │
│ │ │sanitare" │
└────────────────┴─┴───────────────────┘


    NOTĂ:
    Preluarea cheltuielilor se efectuează pe baza raportărilor efectuate de autorităţile de sănătate publică şi unităţile subordonate Ministerului Sănătăţii Publice, pe baza datelor cuprinse în machetele din anexa nr. 2.



    ANEXA 2

    MINISTERUL SĂNĂTĂŢII PUBLICE
    ASP ........................
    Unitatea sanitară (direct subordonată Ministerului Sănătăţii Publice)
    MACHETE DE RAPORTARE
    1. Privind cheltuielile efectuate din bugetul de stat aferente vaccinurilor şi altor produse în cadrul programelor naţionale de sănătate

┌───────────────┬──────┬────────────┬─────┐
│ │ │Clasificaţia│ │
│Denumire │Simbol│bugetară │Suma │
│indicator │cont │cap./subcap.│(lei)│
│ │ │/ titlu art.│ │
│ │ │/alin. │ │
├───────────────┼──────┼────────────┼─────┤
│1. CHELTUIELI │ │ │ │
│(grupa 60) DIN │ │ │ │
│REZERVA │6 │66.01 │ │
│MINISTERULUI │ │ │ │
│SĂNĂTĂŢII │ │ │ │
│PUBLICE │ │ │ │
├───────────────┼──────┼────────────┼─────┤
│CHELTUIELI │ │ │ │
│PRIVIND │60 │ │ │
│STOCURILE (cont│ │ │ │
│602+603) │ │ │ │
├───────────────┼──────┼────────────┼─────┤
│Cheltuieli cu │ │20.04.01 │ │
│materialele │602 │20.04.02 │ │
│consumabile │ │20.04.03 │ │
│ │ │20.04.04 │ │
├───────────────┼──────┼────────────┼─────┤
│I. CHELTUIELI │ │ │ │
│(grupa │6 │66.01 │ │
│60+61+62+67+68)│ │ │ │
│DIN PN 1 │ │ │ │
├───────────────┼──────┼────────────┼─────┤
│CHELTUIELI │ │ │ │
│PRIVIND │60 │ │ │
│STOCURILE (cont│ │ │ │
│602+603) │ │ │ │
├───────────────┼──────┼────────────┼─────┤
│Cheltuieli cu │ │20.04.01 │ │
│materialele │602 │20.04.02 │ │
│consumabile │ │20.04.03 │ │
│ │ │20.04.04 │ │
└───────────────┴──────┴────────────┴─────┘

    Conducătorul instituţiei, Conducătorul comp. financiar-contabil,
    ................ ..........................

    2. Privind cheltuielile efectuate din venituri proprii (accize) aferente produselor şi bunurilor din Rezerva Ministerului Sănătăţii Publice şi a vaccinurilor şi altor produse din cadrul programelor naţionale de sănătate

┌───────────────┬──────┬────────────┬─────┐
│ │ │Clasificaţia│ │
│Denumire │Simbol│bugetară │Suma │
│indicator │cont │cap./subcap.│(lei)│
│ │ │/ titlu art.│ │
│ │ │/alin. │ │
├───────────────┼──────┼────────────┼─────┤
│I. CHELTUIELI │ │ │ │
│(grupa 60) DIN │ │ │ │
│REZERVA │6 │66.10 │ │
│MINISTERULUI │ │ │ │
│SĂNĂTĂŢII │ │ │ │
│PUBLICE │ │ │ │
├───────────────┼──────┼────────────┼─────┤
│CHELTUIELI │ │ │ │
│PRIVIND │60 │ │ │
│STOCURILE (cont│ │ │ │
│602+603) │ │ │ │
├───────────────┼──────┼────────────┼─────┤
│Cheltuieli cu │ │20.04.01 │ │
│materialele │602 │20.04.02 │ │
│consumabile │ │20.04.03 │ │
│ │ │20.04.04 │ │
├───────────────┼──────┼────────────┼─────┤
│I. CHELTUIELI │ │ │ │
│(grupa │6 │66.10 │ │
│60+61+62+67+68)│ │ │ │
│DIN PN 1 │ │ │ │
├───────────────┼──────┼────────────┼─────┤
│CHELTUIELI │ │ │ │
│PRIVIND │60 │ │ │
│STOCURILE (cont│ │ │ │
│602+603) │ │ │ │
├───────────────┼──────┼────────────┼─────┤
│Cheltuieli cu │ │20.04.01 │ │
│materialele │602 │20.04.02 │ │
│consumabile │ │20.04.03 │ │
│ │ │20.04.04 │ │
└───────────────┴──────┴────────────┴─────┘

    Conducătorul instituţiei, Conducătorul comp. financiar-contabil,
    ................ ..........................

    3. Privind cheltuielile aferente produselor şi bunurilor din donaţii

┌───────────┬──────┬─────────────┬─────┐
│ │ │Clasificaţia │ │
│Denumire │Simbol│bugetară cap.│Suma │
│indicator │cont │/subcap./ │(lei)│
│ │ │titlu art./ │ │
│ │ │alin. │ │
├───────────┼──────┼─────────────┼─────┤
│I. │ │ │ │
│CHELTUIELI │6 │66 │ │
│(grupa 60) │ │ │ │
├───────────┼──────┼─────────────┼─────┤
│CHELTUIELI │ │ │ │
│PRIVIND │ │ │ │
│STOCURILE │60 │ │ │
│(cont │ │ │ │
│602+603) │ │ │ │
├───────────┼──────┼─────────────┼─────┤
│Cheltuieli │ │20.04.01 │ │
│cu │602 │20.04.02 │ │
│materialele│ │20.04.03 │ │
│consumabile│ │20.04.04 │ │
└───────────┴──────┴─────────────┴─────┘

    Conducătorul instituţiei, Conducătorul comp. financiar-contabil,
    ................ ..........................

    NOTĂ:
    Autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti vor raporta pentru activitatea proprie şi totodată vor centraliza datele din machete pentru unităţile sanitare subordonate.
    Conturile de cheltuieli prevăzute în anexă nu sunt limitative. Se pot utiliza şi alte conturi de cheltuieli care exprimă utilizarea finală a resurselor, în funcţie de natura cheltuielii respective.


    ----------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016