Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 259 din 26 februarie 2021  pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.482/2017 privind procedura şi condiţiile în care se realizează autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 259 din 26 februarie 2021 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.482/2017 privind procedura şi condiţiile în care se realizează autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi

EMITENT: Ministerul Finantelor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 197 din 26 februarie 2021
    Având în vedere prevederile art. 359 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul finanţelor emite următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.482/2017 privind procedura şi condiţiile în care se realizează autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 796 din 9 octombrie 2017, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    (1) Autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi se efectuează de către direcţiile generale regionale ale finanţelor publice, respectiv de către Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili pentru operatorii economici mari contribuabili, prin comisiile regionale pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate, respectiv prin comisia constituită la nivelul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, denumite în continuare comisii.
    (2) Prin excepţie de la alin. (1), autorizarea antrepozitelor fiscale pentru producţia exclusivă de vinuri realizată de către contribuabili, alţii decât contribuabilii mari şi mijlocii, precum şi autorizarea micilor distilerii prevăzute la art. 353 din Codul fiscal, micilor fabrici de bere independente prevăzute la art. 349 din Codul fiscal şi a destinatarilor înregistraţi prevăzuţi la art. 371 alin. (2) din Codul fiscal, alţii decât marii contribuabili, se face prin comisii teritoriale pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate, constituite la nivelul structurilor teritoriale ale direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice, denumite în continuare comisii teritoriale."

    2. La articolul 2, alineatele (1) şi (1^1) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    (1) Componenţa comisiilor constituite la nivelul direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice este prevăzută în anexa nr. 1.
    (1^1) Componenţa comisiei constituite la nivelul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili este prevăzută în anexa nr. 1^1."

    3. La articolul 3, alineatul (1^1) se abrogă.
    4. După articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 3^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 3^1
    Predarea dosarelor şi a documentelor operatorilor economici mari contribuabili aflate la nivelul direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice către Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, respectiv a celor aflate la nivelul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili către direcţiile generale regionale ale finanţelor publice, pentru contribuabilii care nu se mai încadrează în categoria marilor contribuabili, se realizează în termen de 30 de zile de la data la care intervine modificarea încadrării contribuabililor în cauză, după scanarea şi arhivarea electronică a acestora la nivelul biroului/compartimentului care a asigurat secretariatul comisiei la nivel regional/teritorial, respectiv la nivelul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, pe bază de procese-verbale de predare-primire, care se încheie după cum urmează:
    a) la nivelul direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice, predarea/preluarea se realizează prin intermediul birourilor avize şi autorizaţii, respectiv birourilor/ compartimentelor cu atribuţii de autorizare din cadrul birourilor vamale de interior şi/sau frontieră;
    b) la nivelul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, predarea/preluarea se realizează prin Serviciul autorizaţii."

    5. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    Anexele nr. 1, 1^1, 2, 3 şi 4 fac parte integrantă din prezentul ordin."

    6. Anexa nr. 1^1 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa la prezentul ordin.
    7. La anexa nr. 2, articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    (1) Comisia pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate constituită la nivelul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili are competenţa să autorizeze contribuabilii încadraţi în categoria marilor contribuabili.
    (2) Pentru contribuabilii încadraţi în alte categorii decât cea prevăzută la alin. (1), administraţi de către direcţiile generale regionale ale finanţelor publice şi structurile aflate în subordinea acestora, competenţa de autorizare revine comisiilor pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate constituite la nivelul direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice."

    8. La anexa nr. 2 articolul 3, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
    "(4) Activitatea curentă a comisiei constituite la nivelul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili se realizează prin intermediul Serviciului autorizaţii, denumit în continuare compartiment de specialitate, care are competenţele şi drepturile prevăzute la alin. (2) şi (3)."

    9. Anexa nr. 3^1 se abrogă.
    10. La anexa nr. 4, articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    Comisiile teritoriale pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate au competenţă să autorizeze contribuabilii prevăzuţi la art. 1 alin. (2) din ordin."



    ART. II
    Anexa face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. III
    (1) Cererile sau orice alte solicitări privind autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi, înaintate de operatorii economici mari contribuabili, primite şi înregistrate la nivelul direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice şi al structurilor aflate în subordinea acestora, nesoluţionate până la data intrării în vigoare a Legii nr. 296/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, se predau în vederea soluţionării către comisia pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor constituită la nivelul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili.
    (2) Predarea dosarelor şi a documentelor aferente operatorilor economici încadraţi în categoria marilor contribuabili aflate la nivelul direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice către Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili se realizează în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, după scanarea şi arhivarea electronică a acestora la nivelul biroului care a asigurat secretariatul comisiei la nivel regional, pe bază de procese-verbale de predare-primire, care se încheie după cum urmează:
    a) la nivelul direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice, predarea se realizează prin intermediul birourilor avize şi autorizaţii;
    b) la nivelul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, preluarea se realizează prin Serviciul autorizaţii.


    ART. IV
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul finanţelor,
                    Alexandru Nazare

    Bucureşti, 26 februarie 2021.
    Nr. 259.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 1^1 la Ordinul nr. 2.482/2017)
    COMPONENŢA
    Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate
    constituite la nivelul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili
    1. Directorul general al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili - membru, preşedinte
    2. Directorul general adjunct al Direcţiei generale a vămilor - membru, vicepreşedinte
    3. Directorul general adjunct Administrarea veniturilor statului 1 al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili - membru
    4. Directorul general adjunct Inspecţie Fiscală 1 al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili - membru
    5. Şeful Serviciului juridic al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili - membru
    NOTE:
    În cazuri justificate, preşedintele comisiei este înlocuit de vicepreşedinte, care exercită atribuţiile preşedintelui, inclusiv dreptul de vot.
    În cazuri justificate, membrii comisiei pot desemna în scris un alt membru al comisiei care să exercite drepturile derivate din calitatea de membru. După caz, aceştia pot stabili şi limite ale mandatului.
    Un membru al comisiei nu poate primi decât o singură împuternicire în baza căreia să reprezinte un alt membru al comisiei.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016