Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 188 din 28 octombrie 2020  privind unele măsuri temporare necesare pentru exercitarea funcţiei de conducător  al compartimentului financiar-contabil din administraţia publică centrală    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 188 din 28 octombrie 2020 privind unele măsuri temporare necesare pentru exercitarea funcţiei de conducător al compartimentului financiar-contabil din administraţia publică centrală

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1005 din 29 octombrie 2020
    Pornind de la dificultăţile generate de restricţiile instituite pe teritoriul României pe perioada stării de urgenţă şi a stării de alertă în sectorul bugetar, din perspectiva imposibilităţii organizării concursurilor la nivelul administraţiei centrale în această perioadă, s-a conturat necesitatea adaptării cadrului legal existent astfel încât să devină posibilă ocuparea pe durata stării de urgenţă şi, după caz, de alertă a posturilor de conducător al compartimentului financiar-contabil rămase vacante,
    ţinând cont că, în situaţii excepţionale, organizarea şi desfăşurarea examenului de atestare a cunoştinţelor dobândite în domeniul Sistemului European de Conturi (SEC) trebuie să se realizeze numai în condiţii de siguranţă atât pentru participanţi, cât şi pentru personalul din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, dar şi pentru asigurarea continuităţii activităţii instituţiilor din administraţia publică centrală în domeniul economic, devine imperativă instituirea unor măsuri cu caracter temporar care să permită numirea conducătorului compartimentului financiar-contabil,
    având în vedere că neluarea unor măsuri urgente, cu caracter excepţional, într-un domeniu esenţial de activitate, cum este domeniul financiar-contabil, ar putea îngreuna şi perturba activitatea instituţiilor şi autorităţilor publice cu efecte negative pe termen mediu şi lung asupra bugetului acestora,
    necesitatea coordonării unitare a compartimentului financiar-contabil care desfăşoară activităţi complexe, aşa cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 13 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    luând în considerare importanţa şi rolul conducătorului compartimentului financiar-contabil în contextul în care deciziile impuse de evoluţia şi amploarea pandemiei trebuie luate cu celeritate, responsabilitate şi competenţă şi necesită adaptarea rapidă a conduitei instituţionale la realităţile existente,
    având în vedere că:
    - înregistrarea în contabilitate a operaţiunilor patrimoniale de natura activelor, datoriilor, capitalurilor proprii, a veniturilor şi cheltuielilor în baze contabile de numerar şi de angajamente, întocmirea situaţiilor financiare şi elaborarea şi fundamentarea proiectului bugetului instituţiei,
    – efectuarea plăţii cheltuielilor, fază în procesul execuţiei bugetare, ca act final prin care instituţia publică achită obligaţiile sale faţă de terţi, în condiţiile art. 52 din Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare,

    sunt activităţi instituţionale esenţiale ce se realizează de către conducătorul compartimentului financiar-contabil,
    având în vedere că efectele practice benefice preconizate ca urmare a adoptării măsurilor propuse prin prezentul act normativ vizează atât ocrotirea sănătăţii, integrităţii fizice a persoanelor care ar trebui să participe la concursul pentru obţinerea certificatului de atestare SEC, cât şi buna desfăşurare a activităţii instituţiilor din administraţia publică centrală,
    luând în considerare că nepromovarea prezentului act normativ ar avea consecinţe negative, în sensul că ar determina imposibilitatea ocupării temporare a postului de conducător al compartimentului financiar-contabil, aspect de natură să influenţeze negativ activitatea entităţilor publice,
    imposibilitatea înregistrării în contabilitate a operaţiunilor patrimoniale de natura activelor, datoriilor, capitalurilor proprii, a veniturilor şi cheltuielilor în baze contabile de numerar şi de angajamente, de întocmirea situaţiilor financiare şi de elaborarea şi fundamentarea proiectului bugetului instituţiei,
    imposibilitatea efectuării plăţii cheltuielilor ca fază a execuţiei bugetare prevăzută de Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare,
    riscul privind fragmentarea activităţii compartimentului financiar-contabil cu implicaţii asupra continuităţii activităţii instituţiilor din administraţia publică,
    gradul mare de risc în privinţa îmbolnăvirilor având în vedere că participanţii la examenul de obţinere a certificatului SEC provin din diferite zone ale ţării, unele dintre ele puternic afectate de pandemie,
    aceste elemente vizează un interes public şi constituie o situaţie extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată şi care impune adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă, pentru stabilirea condiţiilor necesare pentru ocuparea funcţiei de conducător al compartimentului financiar-contabil,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ARTICOL UNIC
    (1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, prin derogare de la prevederile art. 19 lit. b^2) şi b^3) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, pe durata instituirii stării de urgenţă sau, după caz, a stării de alertă pe teritoriul României, în condiţiile legii, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2021, în funcţia de conducător al compartimentului financiar-contabil din administraţia publică centrală pot fi numite, în condiţiile legii, şi persoane care nu deţin certificatul de atestare a cunoştinţelor dobândite în domeniul Sistemului European de Conturi.
    (2) În termen de 12 luni de la încetarea stării de urgenţă sau, după caz, a stării de alertă, persoanele prevăzute la alin. (1) au obligaţia să dobândească certificatul de atestare a cunoştinţelor dobândite în domeniul Sistemului European de Conturi, în condiţiile legii.
    (3) La expirarea termenului prevăzut la alin. (2), persoanele prevăzute la alin. (1) care nu au obţinut certificatul de atestare a cunoştinţelor dobândite în domeniul Sistemului European de Conturi nu mai pot exercita funcţia de conducător al compartimentului financiar-contabil, raporturilor de serviciu, respectiv de muncă ale acestora fiindu-le aplicabile, după caz, dispoziţiile art. 509-511, ale art. 519 alin. (1) lit. f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 61 lit. d) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.



                    PRIM-MINISTRU
                    LUDOVIC ORBAN
                    Contrasemnează:
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Vasile-Florin Cîţu Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
                    Victoria Violeta Alexandru Ministrul lucrărilor publice, dezvoltării şi administraţiei,
                    Ion Ştefan

    Bucureşti, 28 octombrie 2020.
    Nr. 188.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016