Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 5 septembrie 2008  de aplicare a prevederilor   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic si consular, aprobata cu modificari si completari prin   Legea nr. 595/2003 , cu modificarile si completarile ulterioare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 5 septembrie 2008 de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic si consular, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 595/2003 , cu modificarile si completarile ulterioare

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI EGALITATII DE SANSE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 653 din 16 septembrie 2008

CAP. I
Condiţii generale

ART. 1
(1) Conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare ordonanţã de urgenţã, pensia de serviciu are regimul unei pensii de limitã de vârstã şi se acordã, la cerere, categoriilor de personal prevãzute la art. 3, cu respectarea prevederilor ordonanţei de urgenţã, în situaţia în care solicitanţii îndeplinesc simultan urmãtoarele condiţii:
a) au vârsta de 60 de ani şi stagiul complet de cotizare de 30 de ani;
b) au o vechime în muncã în structurile administraţiei centrale a Ministerului Afacerilor Externe, în misiunile diplomatice, oficiile consulare şi institutele culturale ale României din strãinãtate şi/sau în structurile activitãţii de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã de cel puţin 18 ani, dintre care pentru categoriile de personal prevãzute la art. 3 lit. b) şi c) este necesarã şi îndeplinirea condiţiei minime de misiune permanentã sau temporarã în strãinãtate pe funcţii diplomatice sau consulare.
(2) La împlinirea vârstei de 60 de ani şi a unui stagiu complet de cotizare de 30 de ani beneficiazã de pensie de serviciu:
a) persoanele care au îndeplinit timp de minimum 10 ani funcţii de demnitate publicã în Ministerul Afacerilor Externe, în coordonarea direcţiilor generale de comerţ exterior din cadrul Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, în fostele ministere şi departamente de comerţ exterior, potrivit art. 10^1 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã;
b) persoanele care au exercitat unul sau douã mandate de ambasador al României în strãinãtate, pe o perioadã totalã de minimum 8 ani, potrivit art. 10^1 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã;
c) personalul diplomatic şi consular şi persoanele care realizeazã o vechime de minimum 10 ani prin cumularea vechimii în funcţii de demnitate publicã, îndeplinite în instituţiile menţionate la lit. a), cu mandatul sau mandatele de ambasador în strãinãtate, potrivit art. 10^1 alin. (3) din ordonanţa de urgenţã.
ART. 2
În perioada 1 iulie 2007-31 decembrie 2008, pentru femei se eşaloneazã condiţiile de vârstã, stagiu, precum şi de vechime în structurile reglementate de ordonanţa de urgenţã, conform anexelor nr. 1-3 la ordonanţa de urgenţã.
ART. 3
În sensul ordonanţei de urgenţã, beneficiazã de pensie de serviciu urmãtoarele categorii de personal:
a) personalul diplomatic şi consular reprezentând actualii şi foştii angajaţi ai Ministerului Afacerilor Externe, inclusiv personalul diplomatic încadrat la cabinetele demnitarilor din administraţia centralã a acestui minister. Gradele şi funcţiile acestui personal sunt cele precizate în Statutul Corpului diplomatic şi consular al României, şi anume: ambasador, ministru plenipotenţiar, ministru consilier, consilier diplomatic, secretar I, secretar II, secretar III, ataşat, consul general, consul, viceconsul şi agent consular;
b) personalul de specialitate cu studii superioare - funcţionari publici şi personal contractual, actualii sau foştii angajaţi ai Ministerului Afacerilor Externe, trimişi în misiune permanentã la reprezentanţele diplomatice ale României din strãinãtate, notificaţi în ţãrile respective pe una dintre funcţiile diplomatice menţionate la lit. a), pe o perioadã cumulatã de cel puţin 4 ani;
c) personalul direcţiilor generale, direcţiilor şi compartimentelor cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã şi al cabinetului demnitarului din subordinea ministrului delegat sau a secretarului de stat pentru comerţ din Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, trimis cel puţin 4 ani în misiune permanentã la ambasadele, consulatele şi alte reprezentanţe ale României din strãinãtate, cu grade diplomatice sau consulare. De la condiţia de cel puţin 4 ani în misiune permanentã la ambasadele, consulatele şi alte reprezentanţe ale României din strãinãtate sunt exceptate persoanele care realizeazã o vechime de cel puţin 4 ani pe funcţii diplomatice în administraţia centralã a Ministerului Afacerilor Externe, precum şi persoanele care au fost trimise în strãinãtate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, pe parcursul desfãşurãrii activitãţii de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã, în perioade cumulate de cel puţin 4 ani. Gradele, funcţiile diplomatice şi funcţiile publice de execuţie ale personalului din cadrul Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale sunt: ministru consilier, consilier diplomatic, secretar I, secretar II, secretar III, ataşat, consilier (expert) clasa I, gradul profesional superior, consilier (expert) clasa I, gradul profesional principal, consilier (expert) clasa I, gradul profesional asistent. Gradele şi funcţiile personalului din fostele ministere şi departamente de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã sunt: ministru consilier, consilier economic, secretar economic, economist principal, inginer principal, economist, inginer, consilier juridic, inspector general, consilier IA, consilier I, consilier II, consilier A/I/1, consilier A/I/2, consilier A/I/3, precum şi inginer principal I, II, III, economist principal I, II, III, inginer şi economist din unitãţile cu specific de comerţ exterior.

CAP. II
Vechimea în structurile reglementate de ordonanţa de urgenţã

ART. 4
Constituie vechime în muncã în structurile Ministerului Afacerilor Externe activitatea desfãşuratã de membrii personalului diplomatic şi consular începând cu data dobândirii calitãţii respective pânã la data pensionãrii sau transferãrii din Ministerul Afacerilor Externe, la care se adaugã perioadele menţionate la art. 1 alin. (3) lit. a)-g) din ordonanţa de urgenţã, precum şi:
a) perioadele lucrate de angajaţii cu studii superioare ai Ministerului Afacerilor Externe de la data încadrãrii lor ca referenţi ajutori, referenţi, interpreţi relaţii, referenţi ajutori relaţii şi referenţi relaţii, consilieri relaţii etc. pânã la data dobândirii calitãţii de membru al personalului diplomatic şi consular, conform art. 1 alin. (3) lit. h) din ordonanţa de urgenţã;
b) perioadele în care membrii personalului diplomatic şi consular au fost detaşaţi la alte autoritãţi ori instituţii din România sau în strãinãtate, conform <>art. 63 din Legea nr. 269/2003 privind Statutul Corpului diplomatic şi consular al României, cu modificãrile ulterioare;
c) perioadele lucrate de membrii personalului diplomatic şi consular, precum şi de celelalte persoane prevãzute la art. 1 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã pe bazã de contracte individuale de muncã în Institutul Diplomatic Român, Asociaţia de Drept Internaţional şi Relaţii Internaţionale, Agenţia Naţionalã de Control al Exporturilor - ANCEX, Comisia Fulbright şi Asociaţia Internaţionalã de Studii Sud-Est Europene, care se aflã în subordinea sau coordonarea Ministerului Afacerilor Externe, conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 100/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Externe, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi în Clubul Diplomatic, care funcţioneazã sub patronajul Ministerului Afacerilor Externe, având în vedere prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.059/1996 privind trecerea unui teren, situat în municipiul Bucureşti, în administrarea Ministerului Afacerilor Externe, cu completãrile ulterioare, pentru desfãşurarea activitãţii specifice Clubului Diplomatic, precum şi ale art. 1 alin. (6) din Statutul Clubului Diplomatic.
ART. 5
Constituie de asemenea vechime în muncã în structurile Ministerului Afacerilor Externe activitatea desfãşuratã de personalul de specialitate cu studii superioare - funcţionari publici şi personal contractual - de la data angajãrii sau de la data dobândirii studiilor superioare şi pânã la data pensionãrii sau transferãrii din Ministerul Afacerilor Externe, la care se adaugã perioadele prevãzute la art. 1 alin. (3) lit. d1) din ordonanţa de urgenţã şi la art. 4 lit. c) din prezentele norme. Pentru acest personal, la stabilirea vechimii în specialitate se va lua în calcul şi jumãtate din activitatea desfãşuratã în structurile Ministerului Afacerilor Externe în funcţii cu studii medii, postliceale sau superioare de scurtã duratã, potrivit art. 14 lit. b) din Metodologia-cadru pentru gestionarea resurselor umane în administraţia publicã centralã, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 510/1998 , coroboratã cu Ordinul ministrului afacerilor externe pentru aprobarea Metodologiei privind angajarea în Ministerul Afacerilor Externe şi promovarea în grade şi trepte profesionale a personalului contractual şi a celui încadrat în funcţii de execuţie specifice în administraţia centralã şi serviciul exterior din Ministerul Afacerilor Externe.
ART. 6
În situaţia întreruperii activitãţii din diverse motive, perioadele lucrate în structurile administraţiei centrale a Ministerului Afacerilor Externe, în misiunile diplomatice, oficiile consulare şi institutele culturale ale României din strãinãtate, precum şi în subunitãţile prevãzute la art. 1 alin. (3) lit. d1) din ordonanţa de urgenţã şi la art. 4 lit. c) din prezentele norme se însumeazã.
ART. 7
Se considerã vechime în muncã în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã perioadele lucrate în direcţiile generale, direcţiile şi compartimentele cu specific de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã din Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, din administraţiile centrale ale fostelor ministere şi departamente de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã, precum şi în unitãţi cu specific de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã, menţionate la art. 1 alin. (3) lit. e) din ordonanţa de urgenţã, pânã la data pensionãrii sau transferãrii, la care se adaugã perioadele prevãzute la art. 1 alin. (3) lit. a)-d) şi g) din ordonanţa de urgenţã.
ART. 8
În situaţia întreruperii activitãţii de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã din diverse motive, perioadele lucrate în acest domeniu se însumeazã.

CAP. III
Stabilirea pensiei de serviciu

ART. 9
(1) Pensia de serviciu se stabileşte în conformitate cu art. 2 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã, în cuantum de 80% din venitul lunar brut realizat în administraţia centralã, cu o lunã înainte de împlinirea vârstei de pensionare, de persoana care îndeplineşte condiţiile de acordare a pensiei de serviciu. Venitul lunar brut realizat se compune din salariul de bazã şi sporurile cu caracter permanent sau nepermanent avute de persoana care îndeplineşte condiţiile de acordare a pensiei de serviciu cu o lunã înainte de împlinirea vârstei de pensionare. În venitul lunar brut nu se includ sumele primite cu titlu de prime, premii, decontãri, restituiri de drepturi aferente altei perioade, indemnizaţia de reprezentare, sumele reprezentând ore suplimentare, indemnizaţia pentru întreţinerea locuinţei şi nici indemnizaţia egalã cu cele 5 salarii de bazã nete prevãzutã la <>art. 53 alin. (1) din Legea nr. 269/2003 , cu modificãrile ulterioare, ori alte drepturi fãrã caracter salarial. Baza de calcul a pensiei de serviciu în cazul personalului care la data pensionãrii se aflã în misiune permanentã în strãinãtate este venitul lunar brut realizat în administraţia centralã a Ministerului Afacerilor Externe cu o lunã înainte de trimiterea la post, actualizat la nivelul venitului lunar brut realizat, reprezentând salariul de bazã şi sporurile acordate potrivit legii, de personalul cu acelaşi grad şi/sau funcţie aflat în activitate în administraţia centralã a aceluiaşi minister, la data pensionãrii personalului respectiv.
(2) În cazul persoanelor care îndeplinesc condiţiile de acordare a pensiei de serviciu şi care s-au pensionat sau se vor pensiona din alte instituţii decât cele menţionate la art. 1 alin. (1) şi art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã, baza de calcul a pensiei de serviciu este egalã cu venitul lunar brut al funcţiei avute la data pensionãrii sau transferãrii, actualizat la nivelul corespunzãtor venitului unei persoane în activitate cu aceleaşi grade sau funcţii.
(3) În cazul persoanelor care s-au pensionat sau se vor pensiona din alte instituţii decât cele menţionate la art. 1 alin. (1) şi art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã şi care au fost numite prin decrete prezidenţiale ambasadori ai României în alte state sau pe lângã organizaţii internaţionale, baza de calcul a pensiei de serviciu este egalã cu salariul de bazã şi sporurile acordate potrivit legii, actualizat la nivelul corespunzãtor al unui membru în activitate al personalului diplomatic şi consular corespunzãtor gradului sau funcţiei de ambasador din administraţia centralã a Ministerului Afacerilor Externe.
(4) Cuantumul pensiei de serviciu se majoreazã cu:
a) 1% din venitul lunar brut realizat pentru fiecare an în plus peste limitele de vechime în muncã prevãzute la art. 1 lit. b), art. 4 alin. (1) lit. b) şi la art. 10^2 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã;
b) cu 0,084% din venitul lunar brut realizat pentru fiecare lunã în care personalul pensionat din funcţii de execuţie a exercitat funcţia de şef serviciu şi/sau şef birou;
c) cu 0,125% din venitul lunar brut realizat pentru fiecare lunã în care personalul pensionat din funcţii de execuţie a exercitat funcţia de director general, director general adjunct, director şi/sau director adjunct;
d) cu 0,167% din venitul lunar brut realizat pentru fiecare lunã în care personalul pensionat din funcţii de execuţie a exercitat funcţia de secretar general şi/sau secretar general adjunct;
e) cu 0,3% pentru fiecare an de contribuţie la pensia suplimentarã achitatã în valutã, respectiv 0,025% pentru fiecare lunã de contribuţie la pensia suplimentarã achitatã în valutã, din venitul lunar brut realizat de personalul cu acelaşi grad şi/sau funcţie aflat în activitate în administraţia centralã a celor douã ministere.
(5) Cuantumul pensiei rezultat în urma aplicãrii majorãrilor prevãzute la alin. (4) nu poate depãşi 100% din venitul lunar brut realizat.
(6) Pentru persoanele care, la data deschiderii dreptului la pensia de serviciu, au depãşit vârsta de pensionare prevãzutã de ordonanţa de urgenţã, baza de calcul pentru pensia de serviciu o reprezintã venitul brut realizat cu o lunã înainte de pensionare.

CAP. IV
Pensia de urmaş

ART. 10
(1) Cuantumul pensiei de urmaş calculatã din pensia de serviciu se stabileşte, în funcţie de numãrul urmaşilor îndreptãţiţi, prin aplicarea procentelor prevãzute la <>art. 77 alin. (2) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, asupra cuantumului pensiei de serviciu aflate în platã sau cuvenite susţinãtorului decedat.
(2) Partea din pensia de urmaş calculatã din pensia de serviciu, care depãşeşte nivelul pensiei de urmaş din sistemul public de pensii, se suportã din bugetul de stat.
(3) Pânã la vârsta de 60 de ani soţul supravieţuitor beneficiazã de pensie de urmaş în condiţiile prevãzute de <>Legea nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) Urmaşul poate opta între pensia de urmaş din sistemul public de pensii şi pensia de urmaş calculatã din pensia de serviciu aflatã în platã sau la care ar fi avut dreptul susţinãtorul decedat.
ART. 11
(1) Soţul supravieţuitor care are dreptul la o pensie proprie şi îndeplineşte condiţiile prevãzute de ordonanţa de urgenţã pentru obţinerea pensiei de urmaş poate opta pentru cea mai avantajoasã pensie.
(2) Drepturile de pensie, ca urmare a opţiunii de trecere de la pensia proprie la pensia de urmaş, calculatã din pensia de serviciu, se cuvin şi se acordã începând cu luna urmãtoare depunerii cererii.

CAP. V
Pensia suplimentarã

ART. 12
(1) În conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 751/2004 privind criteriile şi procentele de majorare a pensiei de serviciu a membrilor personalului diplomatic şi consular pentru contribuţiile la pensia suplimentarã achitate în valutã, în situaţiile în care contribuţiile la pensia suplimentarã au fost achitate în valutã, pensiile de serviciu reglementate de ordonanţa de urgenţã se majoreazã cu 0,3% din venitul lunar brut realizat, calculat potrivit art. 2 din ordonanţa de urgenţã, respectiv cu 0,025% pentru fiecare lunã de contribuţie în valutã, fãrã ca pensia de serviciu sã depãşeascã 100% din acest venit.
(2) Majorarea prevãzutã la <>art. 1 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 751/2004 se acordã şi membrilor personalului diplomatic şi consular care nu îndeplinesc condiţiile de acordare a pensiei de serviciu, dar care beneficiazã de pensie din sistemul public.
(3) În vederea acordãrii acestei majorãri, se va depune la casa teritorialã care are în evidenţã dosarul de pensie din sistemul public adeverinţa prevãzutã la anexa nr. 13 sau 14, dupã caz, eliberatã de compartimentele de specialitate din Ministerul Afacerilor Externe şi, respectiv, din Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale.
(4) Baza de calcul utilizatã în vederea aplicãrii majorãrii prevãzute la <>art. 1 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 751/2004 , în situaţia persoanelor care nu au beneficiat de prevederile actului normativ sus-menţionat, este constituitã de venitul brut realizat de personalul cu acelaşi grad şi/sau funcţie aflat în activitate în administraţia centralã a celor douã ministere, la data eliberãrii adeverinţelor-tip.

CAP. VI
Stabilirea pensiei de serviciu pentru persoanele care la data intrãrii în vigoare a ordonanţei de urgenţã beneficiazã de pensie din sistemul public

ART. 13
(1) În cazul persoanelor prevãzute la art. 3 şi art. 4 alin. (3) din ordonanţa de urgenţã, care îndeplinesc condiţiile de la art. 1 alin. (1) şi art. 4 alin. (1) din aceeaşi ordonanţã de urgenţã, actualizarea pensiilor de limitã de vârstã din sistemul public se face la cerere, însoţitã de adeverinţa al cãrei model este cuprins în anexa nr. 2, respectiv în anexa nr. 4.
(2) În sensul art. 3 şi art. 4 alin. (3) din ordonanţa de urgenţã, actualizarea reprezintã o înscriere nouã la pensia de serviciu.
(3) Drepturile de pensie de serviciu se cuvin începând cu data de 13 iulie 2008, data intrãrii în vigoare a <>Legii nr. 135/2008 de aprobare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 80/2007 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , şi se plãtesc cu respectarea termenului general de prescripţie.
(4) Pentru persoanele care beneficiazã de o categorie de pensie din sistemul public, alta decât cea de limitã de vârstã, pensia de serviciu se suportã integral din bugetul de stat. În acest caz, pensia din sistemul public se suspendã.
ART. 14
(1) În cazul persoanelor care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 1 din ordonanţa de urgenţã şi care s-au pensionat sau se vor pensiona din alte instituţii decât din administraţia centralã a Ministerului Afacerilor Externe, actualizarea pensiilor de limitã de vârstã din sistemul public de pensii aflate în platã pânã la data intrãrii în vigoare a <>Legii nr. 135/2008 privind aprobarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 80/2007 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, se face la cerere.
(2) Venitul lunar brut realizat, pe baza cãruia se calculeazã pensia de serviciu, se stabileşte în funcţie de gradul şi/sau funcţia avute la data transferului corespunzãtoare limitei maxime de încadrare a membrilor personalului diplomatic şi consular, precum şi limitei maxime de încadrare a personalului de specialitate cu studii superioare - funcţionari publici şi personal contractual - cu aceleaşi grade diplomatice sau funcţii, aflaţi în activitate în cadrul Ministerului Afacerilor Externe, şi avute de aceştia la data intrãrii în vigoare a <>Legii nr. 135/2008 .
ART. 15
(1) Stabilirea pensiilor persoanelor prevãzute la art. 4 alin. (3) din ordonanţa de urgenţã se face prin echivalarea funcţiilor avute la data pensionãrii din fostele ministere şi departamente de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã cu funcţiile persoanelor aflate în activitate în direcţiile generale cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã din cadrul Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, luându-se în considerare salariile de bazã ale acestora la limita maximã de încadrare valabile la data de 13 iulie 2008.
(2) Responsabilitatea privind legalitatea şi corectitudinea pentru aceastã echivalare revine în exclusivitate ministerului respectiv.
ART. 16
Pentru persoanele care s-au pensionat din fostele ministere şi departamente de comerţ exterior se aplicã prevederile Ordinului ministrului economiei şi comerţului pentru echivalarea funcţiilor avute la data pensionãrii cu funcţiile actuale ale persoanelor aflate în activitate în direcţiile generale cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã aflate în coordonarea ministrului delegat pentru comerţ din Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale.

CAP. VII
Actualizarea pensiei de serviciu şi a pensiei de urmaş calculatã din pensia de serviciu

ART. 17
Actualizarea pensiilor de serviciu, în înţelesul prevederilor art. 7 din ordonanţa de urgenţã, se aplicã doar pensiilor de serviciu deja stabilite şi intervine odatã cu majorarea salariilor de bazã ale personalului în activitate în administraţia centralã a Ministerului Afacerilor Externe, respectiv ale personalului din cadrul direcţiilor generale de comerţ exterior din Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale. La fiecare actualizare casele teritoriale de pensii vor emite o nouã decizie pe baza datelor transmise de aceste instituţii.
ART. 18
(1) Actualizarea presupune modificarea bazei de calcul avute în vedere la stabilirea iniţialã a pensiei de serviciu, metodologia de calcul rãmânând cea prevãzutã de actul normativ în vigoare la data acordãrii, actualizãrii sau recalculãrii, dupã caz, a acestei categorii de pensii.
(2) În urma acestei operaţiuni cuantumul pensiei de serviciu nu poate depãşi 100% din baza de calcul utilizatã la actualizare.
(3) Actualizarea se face potrivit gradului şi/sau funcţiei avute la data pensionãrii, în conformitate cu evoluţia salariilor de bazã majorate, corespunzãtoare limitei maxime de încadrare a membrilor personalului diplomatic şi consular cu aceleaşi grade diplomatice sau consulare şi a personalului de specialitate cu studii superioare - funcţionari publici şi personal contractual din administraţia centralã a Ministerului Afacerilor Externe, respectiv a persoanelor cu aceleaşi funcţii din direcţiile generale cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã din cadrul Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale.
ART. 19
Pentru respectarea principiilor egalitãţii de tratament şi de şanse, precum şi pentru evitarea apariţiei unor discriminãri între personalul pensionabil şi cel deja pensionat, care desfãşoarã sau a desfãşurat activitate asemãnãtoare, ministrul de resort va emite un ordin pentru echivalarea funcţiilor avute la data pensionãrii cu gradele şi funcţiile noi din grila de salarizare ale persoanelor aflate în activitate, în aşa fel încât persoanele care au desfãşurat sau desfãşoarã aceeaşi muncã sã primeascã pensie egalã.
ART. 20
În aplicarea prevederilor art. 7 şi art. 8 alin. (4) din ordonanţa de urgenţã, referitoare la actualizarea pensiei de serviciu şi a pensiei de urmaş calculate din pensia de serviciu, se stabileşte urmãtoarea procedurã:
a) Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale vor informa în scris Casa Naţionalã de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale ori de câte ori va avea loc o majorare a salariilor de bazã ale personalului aflat în activitate;
b) Casa Naţionalã de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale va transmite celor douã instituţii listele cu titularii pensiilor de serviciu şi ai pensiilor de urmaş din pensia de serviciu, aflaţi în platã;
c) Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale vor completa adeverinţe individuale, conform anexelor nr. 5 şi 6, cu datele necesare actualizãrii pensiilor de serviciu şi le vor transmite caselor teritoriale de pensii, în vederea punerii în aplicare.

CAP. VIII
Recalcularea pensiei de serviciu

ART. 21
(1) Recalcularea pensiei de serviciu prin adãugarea unor perioade nevalorificate la calculul iniţial sau realizate dupã pensionare, care conform ordonanţei de urgenţã pot fi avute în vedere la calculul pensiei de serviciu, se face în condiţiile <>art. 95 şi 169 din Legea nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Recalcularea se face, la cerere, în conformitate cu procedura stabilitã la cap. III şi, respectiv, cap. IV din prezentele norme, avându-se în vedere:
a) venitul lunar brut realizat în luna anterioarã ultimei luni a perioadei care face obiectul recalculãrii, în cazul persoanelor care solicitã recalcularea în temeiul <>art. 95 din Legea nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) salariul de bazã actualizat şi sporurile, în procent, avute la data pensionãrii, în cazul persoanelor care solicitã recalcularea în temeiul <>art. 169 din Legea nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. IX
Recalcularea pensiei de serviciu în conformitate cu <>art. II din Legea nr. 135/2008

ART. 22
(1) Pensiile de serviciu şi pensiile de urmaş calculate din pensiile de serviciu, stabilite în baza legislaţiei în vigoare anterior datei de 13 iulie 2008, se recalculeazã la cerere, în funcţie de modificãrile şi completãrile aduse la art. 1 alin. (1), (2) şi (3), art. 2, art. 4 alin. (1), art. 5, art. 8 alin. (4), art. 10^2, art. 11^1 alin. (2) şi art. 11^2 din ordonanţa de urgenţã, pe baza adeverinţei eliberate de Ministerul Afacerilor Externe sau, dupã caz, de Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale.
(2) Drepturile rezultate din recalcularea pensiei de serviciu în baza <>art. II din Legea nr. 135/2008 se cuvin şi se plãtesc de la data de 13 iulie 2008, data intrãrii în vigoare a acesteia, cu respectarea termenului general de prescripţie.

CAP. X
Constituirea dosarului

ART. 23
În conformitate cu prevederile ordonanţei de urgenţã, în vederea stabilirii pensiei de serviciu, dosarul de pensie va cuprinde:
a) actele necesare stabilirii pensiei conform prevederilor <>Legii nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) adeverinţa necesarã stabilirii pensiei de serviciu, prevãzutã în anexa nr. 1 sau 3, întocmitã de Ministerul Afacerilor Externe, respectiv de Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, care va cuprinde vechimea în structurile Ministerului Afacerilor Externe sau, dupã caz, vechimea în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã, vechimea utilizatã pentru majorarea pensiei de serviciu conform art. 5 şi 11^2 din ordonanţa de urgenţã, perioada de contribuţie la pensia suplimentarã, precum şi venitul lunar brut realizat, la data acordãrii, recalculãrii sau actualizãrii dreptului la pensie de serviciu.
ART. 24
În cazul persoanelor prevãzute la art. 3 şi art. 4 alin. (3) din ordonanţa de urgenţã, dosarul va cuprinde cererea însoţitã de adeverinţa al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 2, respectiv în anexa nr. 4, întocmitã de Ministerul Afacerilor Externe sau, dupã caz, de Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, şi o copie de pe decizia/talonul de pensie.

CAP. XI
Dispoziţii finale

ART. 25
(1) Stabilirea, actualizarea, recalcularea şi plata pensiilor de serviciu şi a pensiilor de urmaş calculate din pensiile de serviciu se efectueazã de cãtre casele teritoriale de pensii. Cererea de înscriere la pensie, de actualizare sau de recalculare, însoţitã de documentaţia de pensionare şi adeverinţa corespunzãtoare, prevãzutã în anexele nr. 1-12, se depune la casa teritorialã de pensii în raza cãreia îşi are domiciliul persoana îndreptãţitã, care calculeazã atât pensia din sistemul public, cât şi pensia de serviciu stabilitã potrivit prevederilor ordonanţei de urgenţã.
(2) Casa teritorialã de pensii va emite o singurã decizie de pensie în care vor fi înscrise distinct cuantumurile celor douã categorii de pensii, atât pensia din sistemul public, cât şi pensia de serviciu, precum şi diferenţa dintre cele douã pensii, care urmeazã a fi suportatã de la bugetul de stat conform art. 9 din ordonanţa de urgenţã. Aceastã diferenţã urmeazã a fi evidenţiatã distinct şi în fişa pentru evidenţa drepturilor bãneşti ale pensionarului.
(3) Pensia care se achitã titularului este pensia cea mai avantajoasã.
ART. 26
Ministerul Afacerilor Externe elibereazã adeverinţe pentru:
a) persoanele care s-au pensionat sau se vor pensiona din administraţia centralã a acestui minister şi persoanele care s-au transferat ori se vor transfera din aceastã instituţie şi s-au pensionat sau se vor pensiona din cadrul altor instituţii, cu excepţia celor din Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, fostele ministere şi departamente de comerţ exterior şi fostele unitãţi cu specific de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã;
b) persoanele care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã şi care au îndeplinit funcţia de ambasador în strãinãtate;
c) persoanele care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 10^1 din ordonanţa de urgenţã. Adeverinţa pentru aceste persoane se întocmeşte conform anexei nr. 7;
d) urmaşii persoanelor decedate care la data decesului îndeplineau condiţiile de acordare a pensiei de serviciu;
e) membrii corpului diplomatic şi consular care nu îndeplinesc condiţiile de obţinere a pensiei de serviciu, pentru perioadele în care aceştia au activat la reprezentanţele diplomatice ale României în strãinãtate şi au achitat contribuţia pentru pensia suplimentarã în valutã, în vederea majorãrii pensiei pentru limitã de vârstã în conformitate cu <>Hotãrârea Guvernului nr. 751/2004 .
ART. 27
Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale elibereazã adeverinţe pentru:
a) persoanele care s-au pensionat sau se vor pensiona din direcţiile generale cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã şi de la cabinetul demnitarului din subordinea ministrului delegat sau secretarului de stat pentru comerţ din cadrul Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, precum şi de la Centrul Român de Comerţ Exterior;
b) persoanele care s-au pensionat din fostele ministere şi departamente de comerţ exterior, fostele întreprinderi de comerţ exterior, fostele întreprinderi de stat de comerţ exterior, fostul Institut de Economie Mondialã şi fosta Comisie Guvernamentalã de Colaborare Economicã şi Tehnico-Ştiinţificã Internaţionalã;
c) persoanele care s-au transferat de la instituţiile şi întreprinderile menţionate mai sus la instituţii şi întreprinderi care nu au specific de comerţ exterior şi care s-au pensionat ori se vor pensiona din cadrul acestora;
d) persoanele care s-au pensionat din Departamentul de Comerţ Exterior şi Promovare Economicã, în perioada în care acest departament fãcea parte din structurile Ministerului Afacerilor Externe.
În acest scop persoanele îndreptãţite la pensia de serviciu vor prezenta la Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale carnetul de muncã (copie şi original), copie de pe decizia de pensionare (dupã caz) şi adeverinţã eliberatã de unitãţile cu specific de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã, din care sã rezulte vechimea în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã, calculatã pânã la data de 31 decembrie 1989, şi vechimea de cel puţin 4 ani realizatã în misiune permanentã în strãinãtate, cu grade diplomatice şi consulare;
e) persoanele care nu îndeplinesc condiţiile de obţinere a pensiei de serviciu, pentru perioadele în care acestea au activat la reprezentanţele diplomatice ale României în strãinãtate şi au achitat contribuţia pentru pensia suplimentarã în valutã, în vederea majorãrii pensiei pentru limitã de vârstã în conformitate cu <>Hotãrârea Guvernului nr. 751/2004 .
ART. 28
(1) Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale elibereazã adeverinţele pe baza înscrisurilor din carnetele de muncã, a documentelor din arhiva acestor ministere şi a adeverinţelor eliberate de urmãtoarele instituţii:
a) Administraţia Prezidenţialã, Parlamentul României, Guvernul României şi unele ministere, pentru persoanele care au lucrat în aceste instituţii ca angajaţi de specialitate cu studii superioare pe probleme de politicã externã, relaţii internaţionale politice, economice, juridice, tehnico-ştiinţifice, consiliere diplomaticã, precum şi de protocol, care vor menţiona în adeverinţe perioadele lucrate, funcţiile avute şi specificul activitãţii desfãşurate;
b) Administraţia Prezidenţialã, Parlamentul României şi Guvernul României, ministere şi alte instituţii de stat, pentru persoanele care au îndeplinit funcţii de demnitate publicã, care vor menţiona în adeverinţe durata mandatelor, funcţiile avute, precum şi numãrul decretului sau al deciziei de numire.
În situaţia Administraţiei Prezidenţiale, Parlamentului României şi Guvernului României se au în vedere şi denumirile anterioare ale acestor instituţii.
Prin Guvernul României, în sensul ordonanţei de urgenţã, se înţelege aparatul de lucru al Guvernului şi cancelariile miniştrilor membri ai Guvernului;
c) ambasadele, oficiile consulare, misiunile permanente şi celelalte reprezentanţe ale României din strãinãtate, pentru personalul de specialitate cu studii superioare - funcţionari publici şi personal contractual - trimis la post pânã la data adoptãrii prezentelor norme şi care a fost notificat la autoritãţile locale pe funcţii diplomatice, menţionând în adeverinţã perioada şi gradul diplomatic în care s-a fãcut acreditarea. Dovada acreditãrii în funcţii diplomatice se poate face şi prin prezentarea de cãtre persoanele în cauzã a fotocopiilor legitimaţiilor de serviciu, eliberate de autoritãţile din ţãrile respective, sau a oricãrui alt înscris din care sã rezulte notificarea în funcţie diplomaticã;
d) instituţiile prevãzute de <>Legea nr. 303/2004 privind statutul judecãtorilor şi procurorilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru persoanele care au lucrat în magistraturã, care vor menţiona în adeverinţe perioadele lucrate şi funcţiile îndeplinite;
e) Centrul Român de Comerţ Exterior, Centrul Român pentru Promovarea Comerţului, fostul Institut de Economie Mondialã, fostul Institut Român pentru Relaţii Culturale cu Strãinãtatea, fostele întreprinderi de comerţ exterior şi fostele întreprinderi de stat de comerţ exterior, pentru persoanele care au lucrat în aceste unitãţi, care vor menţiona în adeverinţe perioadele lucrate, gradele diplomatice sau consulare avute în misiunile permanente în strãinãtate şi specificul activitãţii desfãşurate.
(2) Vechimea în muncã realizatã în instituţiile menţionate la alin. (1) lit. a), b), d) şi e), în funcţii de demnitate publicã sau în funcţii publice, se însumeazã cu vechimea din celelalte instituţii prevãzute în ordonanţa de urgenţã, indiferent de ordinea cronologicã în care s-au realizat.
(3) Pentru personalul de specialitate cu studii superioare funcţionari publici şi personal contractual - trimis la post dupã adoptarea prezentelor norme, nu se vor mai solicita adeverinţele menţionate mai sus. În vederea eliminãrii lor, în ordinul ministrului prin care se aprobã trimiterea la post a personalului respectiv se va preciza şi funcţia diplomaticã în care va fi notificat la oficialitãţile din ţara în care este trimis, urmând ca pe aceastã bazã sã se facã precizarea respectivã şi în carnetul de muncã al salariatului.
ART. 29
Pentru persoanele care au lucrat atât în diplomaţie, cât şi în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã, Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale elibereazã, dupã caz, adeverinţe în care se vor consemna perioadele lucrate şi specificul activitãţii desfãşurate de aceste persoane.
ART. 30
Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale vor clarifica situaţiile în care din evidenţele unitãţilor cu specific de comerţ exterior sau ale ambasadelor nu rezultã gradul diplomatic sau consular avut de unele persoane în timpul misiunilor permanente în strãinãtate.
ART. 31
Adeverinţele necesare stabilirii şi actualizãrii pensiei de urmaş din pensia de serviciu se întocmesc, dupã caz, de Ministerul Afacerilor Externe sau de Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, conform anexelor nr. 8, 9 şi 10.
ART. 32
(1) Rãspunderea asupra corectitudinii şi legalitãţii stabilirii venitului lunar brut realizat şi a vechimii în diplomaţie, respectiv a vechimii în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã, precum şi asupra îndeplinirii condiţiilor prevãzute de ordonanţa de urgenţã revine în exclusivitate instituţiei care elibereazã adeverinţa.
(2) Rãspunderea pentru legalitatea şi corectitudinea datelor din adeverinţele care stau la baza întocmirii adeverinţelor conform anexelor nr. 1-14 revine în exclusivitate instituţiilor emitente.
ART. 33
(1) La deschiderea dreptului de pensie de serviciu pentru persoanele transferate din magistraturã se cumuleazã vechimea în diplomaţie, vechimea în activitatea de comerţ exterior şi vechimea în magistraturã, iar drepturile de pensie de serviciu se acordã numai dacã vechimea în diplomaţie sau vechimea în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã este de cel puţin 9 ani.
(2) În cadrul vechimii de cel puţin 9 ani în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã, persoanele în cauzã trebuie sã îndeplineascã condiţiile de vechime în misiuni permanente în strãinãtate, prevãzute de art. (4) alin. (1) lit. b) din ordonanţa de urgenţã.
(3) Întregirea prevãzutã la art. 4^1 din ordonanţã de urgenţã se face o singurã datã, dupã însumarea acestor vechimi, şi se aplicã numai în situaţia vechimilor care depãşesc necesarul prevãzut de ordonanţa de urgenţã pentru deschiderea dreptului.
(4) Prevederile alin. (1) şi (2) nu se aplicã persoanelor ale cãror drepturi de pensie de serviciu se stabilesc potrivit art. 10^1 din ordonanţa de urgenţã.
ART. 34
(1) Pentru înscrierile noi la pensie de serviciu sau pensie de urmaş stabilitã din pensia de serviciu, drepturile se cuvin şi se plãtesc în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Potrivit prevederilor art. 91 din ordonanţa de urgenţã, pensia de serviciu stabilitã pentru persoanele care nu îndeplinesc condiţiile de pensie pentru limitã de vârstã prevãzute de legislaţia privind sistemul public de pensii se suportã de la bugetul de stat, pânã la data stabilirii acesteia.
ART. 35
Perioada în care persoanele prevãzute la art. 1 alin. (1) şi art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã au beneficiat de pensie de invaliditate nu constituie vechime în diplomaţie sau în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã.
ART. 36
Perioadele lucrate în diplomaţie sau în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã pe bazã de convenţii civile de colaborare şi contracte de prestãri de servicii nu se valorificã la calcularea pensiei de serviciu.
ART. 37
Adaosul la vechimea în muncã acordat în baza <>Decretului nr. 112/1965 privind acordarea unor drepturi angajaţilor trimişi sã lucreze în ţãri cu climã greu de suportat, cu modificãrile ulterioare, constituie stagiu de cotizare în sistemul public de pensii, dar nu se valorificã la stabilirea pensiei de serviciu.
ART. 38
Perioadele necontributive, denumite perioade asimilate, în care personalul pensionabil a urmat cursurile de zi ale învãţãmântului universitar, precum şi perioadele în care personalul respectiv a satisfãcut serviciul militar constituie vechime în sistemul public de pensii, dar nu se valorificã la stabilirea pensiei de serviciu.
ART. 39
Anexele nr. 1-14 fac parte integrantã din prezentele norme.


ANEXA 1
la norme


MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
Localitatea ...........................................
Judeţul/Sectorul ......................................
Telefon ...............................................
Direcţia generalã resurse umane nr. .../..........
Direcţia buget, finanţe, contabilitate şi salarizare nr. ..../.........

ADEVERINŢĂ
pentru stabilirea pensiei de serviciu a
personalului diplomatic şi consular, precum
şi a personalului de specialitate - funcţionari publici
şi personal contractual - din Ministerul Afacerilor Externe,
conform art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului
nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor
personalului diplomatic şi consular, aprobatã cu
modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 ,
cu modificãrile şi completãrile ulterioare

Adeverim prin prezenta cã domnul/doamna ......................, domiciliat/
domiciliatã în ................., str. ................. nr. ...., bl. .....,
sc. ...., ap. ..., sectorul ....., judeţul ..............., act de identitate
....... seria ..... nr. ............, CNP │_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│,
îndeplineşte condiţiile prevãzute de Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr.
36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi
consular, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu
modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru acordarea pensiei de
serviciu.
Locul de muncã la data pensionãrii ........................................
Gradul şi funcţia diplomaticã sau consularã, la data pensionãrii ..........
Numit ambasador prin Decretul nr. ..............
Funcţia la data pensionãrii

┌───────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────┐
│Vechimea totalã utilizatã la deschiderea dreptului de │ │
│pensie (ani) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Vechimea în strãinãtate, cu grade diplomatice (ani) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea de 1% prevãzutã la art.│ │
│5 din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 , apro- │ │
│batã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , │ │
│cu modificãrile şi completãrile ulterioare (ani) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea prevãzutã la art. 11^2 │ │
│din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 , aprobatã│ │
│cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu │ │
│modificãrile şi completãrile ulterioare (ani, luni) │ │
│a) şef serviciu şi/sau şef birou │a) │
│ ├────────────────┤
│b) director general, director general adjunct, director şi/│b) │
│sau director adjunct │ │
│ ├────────────────┤
│c) secretar general şi/sau secretar general adjunct │c) │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Perioada de contribuţie la pensia suplimentarã achitatã în │ │
│valutã (ani, luni) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Venitul lunar brut realizat pe baza cãruia se stabileşte │ │
│pensia de serviciu (lei) │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────┘

Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta
adeverinţã.

Direcţia generalã resurse umane Direcţia buget, finanţe,
Director general, contabilitate şi salarizare
............................... Director,
.......................

Subsemnatul/subsemnata, ................................, sunt de acord cu
înregistrãrile din prezenta adeverinţã, care corespund realitãţii.
Optez pentru pensia cea mai avantajoasã.

Semnãtura Data ..............................
............. B.I./C.I. seria ... nr. ...........
Eliberat/ã la data de .............
de ................................



ANEXA 2
la norme


MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
Localitatea .........................................
Judeţul/Sectorul ....................................
Telefon .............................................
Direcţia generalã resurse umane nr. .../..........
Direcţia buget, finanţe, contabilitate şi salarizare nr. ..../.........

ADEVERINŢĂ
pentru actualizarea pensiei de serviciu a personalului diplomatic şi consular,
precum şi a personalului de specialitate - funcţionari
publici şi personal contractual - din Ministerul Afacerilor
Externe, conform art. 3 din Ordonanţa de urgenţã a
Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor
personalului diplomatic şi consular, aprobatã cu
modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 ,
cu modificãrile şi completãrile ulterioare

Adeverim prin prezenta cã domnul/doamna ......................, domiciliat/
domiciliatã în .................., str. ................ nr. ...., bl. .....,
sc. ...., ap. ..., sectorul ....., judeţul ..............., act de identitate
....... seria ....... nr. ..........., CNP │_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│,
pensionar cu Decizia nr. ....... din data de .................., îndeplineşte
condiţiile prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind
sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular,
aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu modificãrile
şi completãrile ulterioare, pentru acordarea pensiei de serviciu.
Locul de muncã la data pensionãrii ........................................
Gradul şi funcţia diplomaticã sau consularã, la data pensionãrii ..........
Numit ambasador prin Decretul nr. ..............
Funcţia la data pensionãrii

┌───────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────┐
│Vechimea totalã utilizatã la deschiderea dreptului de │ │
│pensie (ani) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Vechimea în strãinãtate, cu grade diplomatice (ani) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea de 1% prevãzutã la art.│ │
│5 din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 , apro- │ │
│batã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , │ │
│cu modificãrile şi completãrile ulterioare (ani) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea prevãzutã la art. 11^2 │ │
│din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 , aprobatã│ │
│cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu │ │
│modificãrile şi completãrile ulterioare (ani, luni) │ │
│a) şef serviciu şi/sau şef birou │a) │
│ ├────────────────┤
│b) director general, director general adjunct, director şi/│b) │
│sau director adjunct │ │
│ ├────────────────┤
│c) secretar general şi/sau secretar general adjunct │c) │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Perioada de contribuţie la pensia suplimentarã achitatã în │ │
│valutã (ani, luni) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Venitul lunar brut realizat pe baza cãruia se stabileşte │ │
│pensia de serviciu (lei) │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────┘

Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta
adeverinţã.

Direcţia generalã resurse umane Direcţia buget, finanţe,
Director general, contabilitate şi salarizare
............................... Director,
.......................

Subsemnatul/subsemnata, ................................, sunt de acord cu
înregistrãrile din prezenta adeverinţã, care corespund realitãţii.
Optez pentru pensia cea mai avantajoasã.

Semnãtura Data ..............................
............. B.I./C.I. seria ... nr. ...........
Eliberat/ã la data de .............
de ................................



ANEXA 3
la norme


MINISTERUL PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI ŞI MIJLOCII,
COMERŢ, TURISM ŞI PROFESII LIBERALE
Localitatea ...................................
Judeţul/Sectorul ..............................
Telefon .......................................
Direcţia generalã resurse umane nr. .../.......
Direcţia generalã economicã nr. ..../..........

ADEVERINŢĂ
pentru stabilirea pensiei de serviciu a personalului
diplomatic şi consular,
precum şi a personalului de specialitate -
funcţionari publici şi personal contractual -
din Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii,
Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, conform art. 4 alin. (2)
din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind
sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic
şi consular, aprobatã cu modificãri şi completãri prin
<>Legea nr. 595/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare

Adeverim prin prezenta cã domnul/doamna ..................................,
domiciliat/domiciliatã în ................, str. .................. nr. ....,
bl. ....., sc. ...., ap. ..., sectorul ....., judeţul ..............., act de
identitate ............... seria ...... nr. ...............,
CNP │_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│, îndeplineşte condiţiile prevãzute de
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare
a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobatã cu modificãri şi
completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu modificãrile şi completãrile
ulterioare, pentru acordarea pensiei de serviciu.
Locul de muncã la data pensionãrii ........................................
Funcţia la data pensionãrii ...............................................

┌───────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────┐
│Vechimea totalã utilizatã la deschiderea dreptului de │ │
│pensie (ani) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Vechimea în strãinãtate, cu grade diplomatice (ani) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea de 1% prevãzutã la art.│ │
│5 din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 , apro- │ │
│batã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , │ │
│cu modificãrile şi completãrile ulterioare (ani) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea prevãzutã la art. 11^2 │ │
│din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 , aprobatã│ │
│cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu │ │
│modificãrile şi completãrile ulterioare (ani, luni) │ │
│a) şef serviciu şi/sau şef birou │a) │
│ ├────────────────┤
│b) director general, director general adjunct, director şi/│b) │
│sau director adjunct │ │
│ ├────────────────┤
│c) secretar general şi/sau secretar general adjunct │c) │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Perioada de contribuţie la pensia suplimentarã achitatã în │ │
│valutã (ani, luni) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Venitul lunar brut realizat pe baza cãruia se stabileşte │ │
│pensia de serviciu (lei) │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────┘

Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta
adeverinţã.

Direcţia generalã resurse umane Direcţia generalã economicã
Director general, Director general,
.......................... .......................

Subsemnatul/subsemnata, ................................, sunt de acord cu
înregistrãrile din prezenta adeverinţã, care corespund realitãţii.
Optez pentru pensia cea mai avantajoasã.

Semnãtura Data ..............................
............. B.I./C.I. seria ... nr. ...........
Eliberat/ã la data de .............
de ................................




ANEXA 4
la norme


MINISTERUL PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI ŞI MIJLOCII,
COMERŢ, TURISM ŞI PROFESII LIBERALE
Localitatea .........................................
Judeţul/Sectorul ....................................
Telefon .............................................
Direcţia generalã resurse umane nr. .../..........
Direcţia generalã economicã nr. ..../.........

ADEVERINŢĂ
pentru actualizarea pensiei de serviciu a personalului
diplomatic şi consular,
precum şi a personalului de specialitate -
funcţionari publici şi personal contractual -
din Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii,
Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, conform art. 4 alin. (3)
din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind
sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic
şi consular, aprobatã cu modificãri şi completãri prin
<>Legea nr. 595/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare

Adeverim prin prezenta cã domnul/doamna ..................................,
domiciliat/domiciliatã în ......................., str. .....................
nr. ...., bl. ....., sc. ......, ap. ...., sectorul ....., judeţul .........,
act de identitate ............... seria .... nr..............,
CNP │_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│, pensionar cu Decizia nr. ...... din data de,
îndeplineşte condiţiile prevãzute de Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr.
36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi
consular, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu
modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru acordarea pensiei de
serviciu.
Locul de muncã la data pensionãrii ........................................
Funcţia la data pensionãrii ...............................................

┌───────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────┐
│Vechimea totalã utilizatã la deschiderea dreptului de │ │
│pensie (ani) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Vechimea în strãinãtate, cu grade diplomatice (ani) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea de 1% prevãzutã la art.│ │
│5 din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 , apro- │ │
│batã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , │ │
│cu modificãrile şi completãrile ulterioare (ani) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea prevãzutã la art. 11^2 │ │
│din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 , aprobatã│ │
│cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu │ │
│modificãrile şi completãrile ulterioare (ani, luni) │ │
│a) şef serviciu şi/sau şef birou │a) │
│ ├────────────────┤
│b) director general, director general adjunct, director şi/│b) │
│sau director adjunct │ │
│ ├────────────────┤
│c) secretar general şi/sau secretar general adjunct │c) │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Perioada de contribuţie la pensia suplimentarã achitatã în │ │
│valutã (ani, luni) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Venitul lunar brut realizat pe baza cãruia se stabileşte │ │
│pensia de serviciu (lei) │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────┘

Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta
adeverinţã.

Direcţia generalã resurse umane Direcţia generalã economicã
Director general, Director general,
.......................... .......................

Subsemnatul/subsemnata, ................................, sunt de acord cu
înregistrãrile din prezenta adeverinţã, care corespund realitãţii.
Optez pentru pensia cea mai avantajoasã.

Semnãtura Data ..............................
............. B.I./C.I. seria ... nr. ...........
Eliberat/ã la data de .............
de ................................



ANEXA 5
la norme


MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
Localitatea ................................
Judeţul/Sectorul ...........................
Telefon ....................................
Direcţia generalã resurse umane nr. .../..........
Direcţia buget, finanţe, contabilitate şi salarizare nr. ..../.........

ADEVERINŢĂ
pentru actualizarea pensiei de serviciu a
personalului diplomatic şi consular,
precum şi a personalului de specialitate - funcţionari
publici şi personal contractual - din Ministerul Afacerilor
Externe, conform art. 7 din Ordonanţa de urgenţã a
Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor
personalului diplomatic şi consular, aprobatã cu
modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 ,
cu modificãrile şi completãrile ulterioare

Adeverim prin prezenta cã domnul/doamna ..................................,
domiciliat/domiciliatã în ......................, str. ......................
nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap. ..., sectorul ........., judeţul ............,
act de identitate ......... seria ... nr. ..................,
CNP │_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│, pensionar cu Decizia nr. ....... din data de
.............., îndeplineşte condiţiile prevãzute de Ordonanţa de urgenţã
a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor
personalului diplomatic şi consular, aprobatã cu modificãri şi completãri
prin <>Legea nr. 595/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru
actualizarea pensiei de serviciu.
Locul de muncã la data pensionãrii ........................................
Gradul şi funcţia diplomaticã sau consularã la data pensionãrii ...........
Numit ambasador prin Decretul nr. .........................
Funcţia la data pensionãrii ...............................

┌───────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────┐
│Vechimea totalã utilizatã la deschiderea dreptului de │ │
│pensie (ani) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Vechimea în strãinãtate, cu grade diplomatice (ani) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea de 1% prevãzutã la art.│ │
│5 din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 , apro- │ │
│batã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , │ │
│cu modificãrile şi completãrile ulterioare (ani) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea prevãzutã la art. 11^2 │ │
│din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 , aprobatã│ │
│cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu │ │
│modificãrile şi completãrile ulterioare (ani, luni) │ │
│a) şef serviciu şi/sau şef birou │a) │
│ ├────────────────┤
│b) director general, director general adjunct, director şi/│b) │
│sau director adjunct │ │
│ ├────────────────┤
│c) secretar general şi/sau secretar general adjunct │c) │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Perioada de contribuţie la pensia suplimentarã achitatã în │ │
│valutã (ani, luni) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Venitul lunar brut realizat pe baza cãruia se stabileşte │ │
│pensia de serviciu (lei) │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────┘

Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta
adeverinţã.

Direcţia generalã resurse umane Direcţia buget, finanţe,
Director general, contabilitate şi salarizare
............................... Director,
.......................



ANEXA 6
la norme


MINISTERUL PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI ŞI MIJLOCII,
COMERŢ, TURISM ŞI PROFESII LIBERALE
Localitatea ................................
Judeţul/Sectorul ...........................
Telefon ....................................
Direcţia generalã resurse umane nr. ...../...........
Direcţia generalã economicã nr. ....../................

ADEVERINŢĂ
pentru actualizarea pensiei de serviciu
a personalului diplomatic şi consular,
precum şi a personalului de specialitate -
funcţionari publici şi personal contractual -
din Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi
Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, conform art. 7
din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind
sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic
şi consular, aprobatã cu modificãri şi completãri prin
<>Legea nr. 595/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare

Adeverim prin prezenta cã domnul/doamna ..................................,
domiciliat/domiciliatã în ...................., str. ........................
nr. ...., bl. ..., sc. ..., ap. ...., sectorul ..........., judeţul ........,
act de identitate ......... seria ..... nr. ..............,
CNP │_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│, pensionar cu Decizia nr. ....... din data de
.............., îndeplineşte condiţiile prevãzute de Ordonanţa de urgenţã a
Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor
personalului diplomatic şi consular, aprobatã cu modificãri şi completãri
prin <>Legea nr. 595/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru
actualizarea pensiei de serviciu.
Locul de muncã la data pensionãrii ........................................
Funcţia la data pensionãrii ...............................................

┌───────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────┐
│Vechimea totalã utilizatã la deschiderea dreptului de │ │
│pensie (ani) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Vechimea în strãinãtate, cu grade diplomatice (ani) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea de 1% prevãzutã la art.│ │
│5 din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 , apro- │ │
│batã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , │ │
│cu modificãrile şi completãrile ulterioare (ani) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea prevãzutã la art. 11^2 │ │
│din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 , aprobatã│ │
│cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu │ │
│modificãrile şi completãrile ulterioare (ani, luni) │ │
│a) şef serviciu şi/sau şef birou │a) │
│ ├────────────────┤
│b) director general, director general adjunct, director şi/│b) │
│sau director adjunct │ │
│ ├────────────────┤
│c) secretar general şi/sau secretar general adjunct │c) │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Perioada de contribuţie la pensia suplimentarã achitatã în │ │
│valutã (ani, luni) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Venitul lunar brut realizat pe baza cãruia se stabileşte │ │
│pensia de serviciu (lei) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Data cu care se actualizeazã dreptul de pensie │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────┘

Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta
adeverinţã.

Direcţia generalã resurse umane Direcţia generalã economicã
Director general, Director general,
.......................... .......................



ANEXA 7
la norme


MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
DIRECŢIA GENERALĂ RESURSE UMANE DIRECŢIA BUGET, FINANŢE,
Nr. ................. CONTABILITATE ŞI SALARIZARE
Nr. ................

ADEVERINŢĂ
pentru stabilirea pensiei de serviciu (actualizarea pensiei) pentru persoanele
care îndeplinesc condiţiile art. 10^1 alin. (_..)
din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003
privind sistemul de pensionare a membrilor personalului
diplomatic şi consular, aprobatã cu modificãri şi completãri
prin <>Legea nr. 595/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

Adeverim prin prezenta cã domnul/doamna ..................................,
domiciliat/domiciliatã în ...................... str. ......................,
nr. ...., bl. ...., sc. ......, ap. ....., sectorul ............, judeţul
.............., act de identitate ......... seria ......, nr. ..............,
CNP │_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│, îndeplineşte condiţiile prevãzute de art.
10^1 din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de
pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobatã cu
modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu modificãrile şi
completãrile ulterioare, pentru acordarea pensiei de serviciu, respectiv
pentru actualizarea pensiei la nivelul pensiei de serviciu.
Funcţii de demnitate publicã îndeplinite şi numãrul decretelor sau
deciziilor de numire: .......................................................

┌───────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────┐
│Vechimea totalã utilizatã la deschiderea dreptului de │ │
│pensie (ani) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Perioada de contribuţie la pensia suplimentarã achitatã în │ │
│valutã (ani, luni) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Venitul lunar brut realizat al ambasadorului, la data de │ │
│........., pe baza cãruia se stabileşte/actualizeazã pensia│ │
│de serviciu (în lei) │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────┘

Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta
adeverinţã.

Direcţia generalã resurse umane Direcţia buget, finanţe,
Director general, contabilitate şi salarizare
............................... Director,
.......................

Subsemnatul/subsemnata, ................................, sunt de acord cu
înregistrãrile din prezenta adeverinţã, care corespund realitãţii.
Optez pentru pensia cea mai avantajoasã.

Semnãtura Data ..............................
............. B.I./C.I. seria ... nr. ...........
Eliberat/ã la data de .............
de ................................



ANEXA 8
la norme


MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE

DIRECŢIA GENERALĂ RESURSE UMANE DIRECŢIA BUGET, FINANŢE,
Nr. ................. CONTABILITATE ŞI SALARIZARE
Nr. ................

ADEVERINŢĂ
pentru stabilirea şi actualizarea pensiei
de urmaş din pensia de serviciu conform art. 8
din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare
a membrilor personalului diplomatic şi consular,
aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 ,
cu modificãrile şi completãrile ulterioare

Adeverim prin prezenta cã domnul/doamna ..................................,
decedat/decedatã la data de ..............., conform certificatului de deces
anexat (în copie legalizatã), îndeplinea la data decesului condiţiile
prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul
de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobatã cu
modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu modificãrile şi
completãrile ulterioare, pentru înscrierea la pensia de serviciu.
Nr. deciziei de pensionare a defunctului (defunctei)*1) ...................
din ....................
Gradul diplomatic sau funcţia publicã la data pensionãrii sau a decesului
...............................

┌───────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────┐
│Vechimea totalã utilizatã la deschiderea dreptului de │ │
│pensie (ani) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Vechimea în strãinãtate, cu grade diplomatice (ani) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea de 1% prevãzutã la art.│ │
│5 din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 , apro- │ │
│batã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , │ │
│cu modificãrile şi completãrile ulterioare (ani) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea prevãzutã la art. 11^2 │ │
│din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 , aprobatã│ │
│cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu │ │
│modificãrile şi completãrile ulterioare (ani, luni) │ │
│a) şef serviciu şi/sau şef birou │a) │
│ ├────────────────┤
│b) director general, director general adjunct, director şi/│b) │
│sau director adjunct │ │
│ ├────────────────┤
│c) secretar general şi/sau secretar general adjunct │c) │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Perioada de contribuţie la pensia suplimentarã achitatã în │ │
│valutã (ani, luni) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Venitul lunar brut realizat pe baza cãruia se stabileşte │ │
│pensia de serviciu (lei) │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────┘
________
*1) Se va completa numai dacã susţinãtorul decedat era pensionar.

Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta
adeverinţã.

Direcţia generalã resurse umane Direcţia buget, finanţe,
Director general, contabilitate şi salarizare
............................... Director,
.......................

Subsemnatul/subsemnata, ................., în calitate de ................,
sunt de acord cu înregistrãrile din prezenta adeverinţã, care corespund
realitãţii.
Optez pentru pensia de urmaş din pensia de serviciu a soţului/soţiei, dacã
este mai avantajoasã decât pensia proprie din sistemul public.

Semnãtura Data ..............................
............. B.I./C.I. seria ... nr. ...........
Eliberat/ã la data de .............
de ................................
CNP ...............................



ANEXA 9
la norme


MINISTERUL PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI ŞI MIJLOCII,
COMERŢ, TURISM ŞI PROFESII LIBERALE

DIRECŢIA GENERALĂ RESURSE UMANE DIRECŢIA GENERALĂ ECONOMICĂ
Nr. ............... Nr. ..............

ADEVERINŢĂ
pentru stabilirea şi actualizarea pensiei
de urmaş din pensia de serviciu conform art. 8
din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind
sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic
şi consular, aprobatã cu modificãri şi completãri prin
<>Legea nr. 595/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare

Adeverim prin prezenta cã domnul/doamna ..................................,
decedat/decedatã la data de ............., conform certificatului de deces
anexat (în copie legalizatã), îndeplinea la data decesului condiţiile
prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul
de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobatã cu
modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu modificãrile şi
completãrile ulterioare, pentru înscrierea la pensia de serviciu.
Nr. deciziei de pensionare a defunctului/defunctei*1) ................ din
.......................
Funcţia la data pensionãrii sau a decesului ..............................

┌───────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────┐
│Vechimea totalã utilizatã la deschiderea dreptului de │ │
│pensie (ani) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Vechimea în strãinãtate, cu grade diplomatice (ani) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea de 1% prevãzutã la art.│ │
│5 din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 , apro- │ │
│batã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , │ │
│cu modificãrile şi completãrile ulterioare (ani) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea prevãzutã la art. 11^2 │ │
│din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 , aprobatã│ │
│cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu │ │
│modificãrile şi completãrile ulterioare (ani, luni) │ │
│a) şef serviciu şi/sau şef birou │a) │
│ ├────────────────┤
│b) director general, director general adjunct, director şi/│b) │
│sau director adjunct │ │
│ ├────────────────┤
│c) secretar general şi/sau secretar general adjunct │c) │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Perioada de contribuţie la pensia suplimentarã achitatã în │ │
│valutã (ani, luni) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Venitul lunar brut realizat pe baza cãruia se stabileşte │ │
│pensia de serviciu (lei) │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────┘
________
*1) Se va completa numai dacã susţinãtorul decedat era pensionar.

Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta
adeverinţã.

Direcţia generalã resurse umane Direcţia generalã economicã
Director general, Director general,
.......................... .......................

Subsemnatul/subsemnata, ................., în calitate de ................,
sunt de acord cu înregistrãrile din prezenta adeverinţã, care corespund
realitãţii.
Optez pentru pensia de urmaş din pensia de serviciu a soţului/soţiei, dacã
este mai avantajoasã decât pensia proprie din sistemul public.

Semnãtura Data ..............................
............. B.I./C.I. seria ... nr. ...........
Eliberat/ã la data de .............
de ................................
CNP ...............................



ANEXA 10
la norme


MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE

DIRECŢIA GENERALĂ RESURSE UMANE DIRECŢIA BUGET, FINANŢE,
Nr. ................. CONTABILITATE ŞI SALARIZARE
Nr. ................

ADEVERINŢĂ
pentru stabilirea şi actualizarea pensiei de urmaş din
pensia de serviciu stabilitã conform art. 10^1 alin. (....)
din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind
sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic
şi consular, aprobatã cu modificãri şi completãri prin
<>Legea nr. 595/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare

Adeverim prin prezenta cã domnul/doamna ..................................,
decedat/decedatã la data de ............., conform certificatului de deces
anexat (în copie legalizatã), îndeplinea la data decesului condiţiile
prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul
de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobatã cu
modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu modificãrile şi
completãrile ulterioare, pentru înscrierea la pensia de serviciu.
Nr. decizie de pensionare a defunctului (defunctei) ............. din
.......................
Funcţii de demnitate publicã sau de ambasador îndeplinite*1) ..............

┌───────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────┐
│Vechimea totalã utilizatã la deschiderea dreptului de │ │
│pensie (ani) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Perioada de contribuţie la pensia suplimentarã achitatã în │ │
│valutã (ani, luni) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Venitul lunar brut realizat pe baza cãruia se stabileşte │ │
│pensia de serviciu (lei) │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────┘
________
*1) Se va completa numai dacã susţinãtorul decedat era pensionar.

Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta
adeverinţã.

Direcţia generalã resurse umane Direcţia buget, finanţe,
Director general, contabilitate şi salarizare
............................... Director,
.......................

Subsemnatul/subsemnata, ................., în calitate de ................,
sunt de acord cu înregistrãrile din prezenta adeverinţã, care corespund
realitãţii.
Optez pentru pensia de urmaş din pensia de serviciu a soţului/soţiei, dacã
este mai avantajoasã decât pensia proprie din sistemul public.

Semnãtura Data ..............................
............. B.I./C.I. seria ... nr. ...........
Eliberat/ã la data de .............
de ................................
CNP ...............................



ANEXA 11
la norme


MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
Localitatea ..................................
Judeţul/Sectorul .............................
Telefon ......................................
Direcţia generalã resurse umane nr. .../..........
Direcţia buget, finanţe, contabilitate şi salarizare nr. ..../.........

ADEVERINŢĂ
pentru recalcularea pensiei de serviciu a personalului
diplomatic şi consular, precum şi a personalului de specialitate -
funcţionari publici şi personal contractual - din
Ministerul Afacerilor Externe, conform <>art. II din Legea nr. 135/2008
privind aprobarea Ordonanţei de urgenţã a Guvernului
nr. 80/2007 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de
urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de
pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular

Adeverim prin prezenta cã domnul/doamna ...............................,
domiciliat/domiciliatã în ................., str. ................ nr. ....,
bl. ..., sc. ...., ap. ...., sectorul ..........., judeţul ................,
act de identitate .......... seria ..... nr. ............,
CNP │_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│, pensionar cu Decizia nr. ......... din data
de .............., îndeplineşte condiţiile prevãzute de Ordonanţa de urgenţã
a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor
personalului diplomatic şi consular, aprobatã cu modificãri şi completãri
prin <>Legea nr. 595/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru
recalcularea pensiei de serviciu.
Locul de muncã la data pensionãrii ........................................
Gradul şi funcţia diplomaticã sau consularã, la data pensionãrii ..........
Numit ambasador prin Decretul nr. ......................
Funcţia la data pensionãrii ............................

┌───────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────┐
│Vechimea totalã utilizatã la deschiderea dreptului de │ │
│pensie (ani) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Vechimea în strãinãtate, cu grade diplomatice (ani) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea de 1% prevãzutã la art.│ │
│5 din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 , apro- │ │
│batã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , │ │
│cu modificãrile şi completãrile ulterioare (ani) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea prevãzutã la art. 11^2 │ │
│din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 , aprobatã│ │
│cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu │ │
│modificãrile şi completãrile ulterioare (ani, luni) │ │
│a) şef serviciu şi/sau şef birou │a) │
│ ├────────────────┤
│b) director general, director general adjunct, director şi/│b) │
│sau director adjunct │ │
│ ├────────────────┤
│c) secretar general şi/sau secretar general adjunct │c) │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Perioada de contribuţie la pensia suplimentarã achitatã în │ │
│valutã (ani, luni) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Venitul lunar brut realizat pe baza cãruia se stabileşte │ │
│pensia de serviciu (lei) │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────┘

Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta
adeverinţã.

Direcţia generalã resurse umane Direcţia buget, finanţe,
Director general, contabilitate şi salarizare
............................... Director,
.......................

Subsemnatul/subsemnata, ................., în calitate de ................,
sunt de acord cu înregistrãrile din prezenta adeverinţã, care corespund
realitãţii.
Optez pentru pensia cea mai avantajoasã.

Semnãtura Data ..............................
............. B.I./C.I. seria ... nr. ...........
Eliberat/ã la data de .............
de ................................



ANEXA 12
la norme


MINISTERUL PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI ŞI MIJLOCII,
COMERŢ, TURISM ŞI PROFESII LIBERALE
Localitatea .............................
Judeţul/Sectorul ........................
Telefon .................................
Direcţia generalã resurse umane nr. .../..........
Direcţia generalã economicã nr. ..../.........

ADEVERINŢĂ
pentru recalcularea pensiei de serviciu a personalului
diplomatic şi consular, precum şi a personalului de specialitate -
funcţionari publici şi personal contractual - din
Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi
Profesii Liberale, conform art. II din Legea
nr.135/2008 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţã a Guvernului
nr. 80/2007 pentru modificarea şi completarea
<>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de
pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular

Adeverim prin prezenta cã domnul/doamna ......................, domiciliat/
domiciliatã în .............. str. ............. nr. ...., bl. ..., sc. ....,
ap. ..., sectorul ..., judeţul ..........., act de identitate ..............
seria .... nr. .........., CNP │_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│, pensionar cu
Decizia nr. ........... din data de ..............., îndeplineşte condiţiile
prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul
de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobatã cu
modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu modificãrile şi
completãrile ulterioare, pentru recalcularea pensiei de serviciu.
Locul de muncã la data pensionãrii ........................................
Funcţia la data pensionãrii ...............................................

┌───────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────┐
│Vechimea totalã utilizatã la deschiderea dreptului de │ │
│pensie (ani) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Vechimea în strãinãtate, cu grade diplomatice (ani) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea de 1% prevãzutã la art.│ │
│5 din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 , apro- │ │
│batã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , │ │
│cu modificãrile şi completãrile ulterioare (ani) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea prevãzutã la art. 11^2 │ │
│din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 , aprobatã│ │
│cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu │ │
│modificãrile şi completãrile ulterioare (ani, luni) │ │
│a) şef serviciu şi/sau şef birou │a) │
│ ├────────────────┤
│b) director general, director general adjunct, director şi/│b) │
│sau director adjunct │ │
│ ├────────────────┤
│c) secretar general şi/sau secretar general adjunct │c) │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Perioada de contribuţie la pensia suplimentarã achitatã în │ │
│valutã (ani, luni) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Venitul lunar brut realizat pe baza cãruia se stabileşte │ │
│pensia de serviciu (lei) │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────┘

Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta
adeverinţã.

Direcţia generalã resurse umane Direcţia generalã economicã
Director general, Director general,
.......................... .......................

Subsemnatul/subsemnata, ................., în calitate de ................,
sunt de acord cu înregistrãrile din prezenta adeverinţã, care corespund
realitãţii.
Optez pentru pensia cea mai avantajoasã.

Semnãtura Data ..............................
............. B.I./C.I. seria ... nr. ...........
Eliberat/ã la data de .............
de ................................



ANEXA 13
la norme


MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE

DIRECŢIA GENERALĂ RESURSE UMANE DIRECŢIA BUGET, FINANŢE,
Nr. ................. CONTABILITATE ŞI SALARIZARE
Nr. ................

ADEVERINŢĂ
pentru recalcularea pensiei de limitã de vârstã a
personalului diplomatic şi consular din Ministerul Afacerilor Externe,
pentru contribuţiile la pensia suplimentarã achitate în valutã

Adeverim prin prezenta cã domnul/doamna ......................, domiciliat/
domiciliatã în ..............., str. ................. nr. ........, bl. ...,
sc. ...., ap. ..., sectorul ......., judeţul ............., act de identitate
........... seria .... nr. ..............., CNP │_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│,
pensionar cu Decizia nr. .......... din data de ..............., îndeplineşte
condiţiile prevãzute de <>Hotãrârea Guvernului nr. 751/2004 privind criteriile
şi procentele de majorare a pensiei de serviciu a membrilor personalului
diplomatic şi consular, pentru contribuţiile la pensia suplimentarã achitate
în valutã.
Locul de muncã la data pensionãrii ........................................
Funcţia la data pensionãrii ...............................................
┌───────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────┐
│Perioada de contribuţie la pensia suplimentarã achitatã în │ │
│valutã (ani, luni) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Venitul lunar brut realizat pe baza cãruia se calculeazã │ │
│majorarea acordatã conform art. 1 alin. (2) din Hotãrârea │ │
│Guvernului nr. 751/2004 │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────┘

Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta
adeverinţã.

Direcţia generalã resurse umane Direcţia buget, finanţe,
Director general, contabilitate şi salarizare
............................... Director,
.......................

Subsemnatul/subsemnata, ................., în calitate de ................,
sunt de acord cu înregistrãrile din prezenta adeverinţã, care corespund
realitãţii.
Optez pentru pensia cea mai avantajoasã.

Semnãtura Data ..............................
............. B.I./C.I. seria ... nr. ...........
Eliberat/ã la data de .............
de ................................



ANEXA 14
la norme


MINISTERUL PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI ŞI MIJLOCII,
COMERŢ, TURISM ŞI PROFESII LIBERALE
Localitatea ...............................
Judeţul/Sectorul ..........................
Telefon ...................................
Direcţia generalã resurse umane nr. .../..........
Direcţia generalã economicã nr. ..../.........

ADEVERINŢĂ
pentru recalcularea pensiei de limitã de vârstã a
personalului diplomatic şi consular din Ministerul pentru Întreprinderi
Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale,
pentru contribuţiile la pensia suplimentarã achitate în valutã

Adeverim prin prezenta cã domnul/doamna ......................, domiciliat/
domiciliatã în ............., str. .............. nr. ...., bl. ..., sc. ...,
ap. ..., sectorul ..., judeţul ............, act de identitate .............
seria .... nr. .........., CNP │_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│, pensionar cu
Decizia nr. .......... din data de ................, îndeplineşte condiţiile
prevãzute de <>Hotãrârea Guvernului nr. 751/2004 privind criteriile şi
procentele de majorare a pensiei de serviciu a membrilor personalului
diplomatic şi consular, pentru contribuţiile la pensia suplimentarã achitate
în valutã.
Locul de muncã la data pensionãrii ........................................
Funcţia la data pensionãrii ...............................................

┌───────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────┐
│Perioada de contribuţie la pensia suplimentarã achitatã în │ │
│valutã (ani, luni) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│Venitul lunar brut realizat pe baza cãruia se calculeazã │ │
│majorarea acordatã conform art. 1 alin. (2) din Hotãrârea │ │
│Guvernului nr. 751/2004 │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────┘

Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta
adeverinţã.

Direcţia generalã resurse umane Direcţia generalã economicã
Director general, Director general,
.......................... .......................

Semnãtura Data ..............................
............. B.I./C.I. seria ... nr. ...........
Eliberat/ã la data de .............
de ................................



----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016