Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 7 septembrie 2011  de organizare a Programului Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 7 septembrie 2011 de organizare a Programului "Scoala dupa scoala"

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 738 din 20 octombrie 2011

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Prezenta metodologie reglementeazã modul de organizare a Programului "Şcoala dupã şcoalã".
    ART. 2
    (1) Programul "Şcoala dupã şcoalã", denumit în continuare Programul SDS, este un program complementar programului şcolar obligatoriu, care oferã oportunitãţi de învãţare formalã şi nonformalã pentru consolidarea competenţelor, învãţare remedialã şi accelerare a învãţãrii prin activitãţi educative, recreative şi de timp liber.
    (2) Programul SDS se adreseazã atât elevilor din învãţãmântul primar, cât şi elevilor din învãţãmântul secundar.
    (3) Inspectoratele şcolare judeţene, respectiv Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, denumite în continuare ISJ/ISMB, anunţã unitãţile de învãţãmânt, autoritãţile publice locale, alţi parteneri sociali despre posibilitatea organizãrii Programului SDS şi popularizeazã condiţiile de organizare, precum şi beneficiile acestuia pentru comunitatea localã.

    CAP. II
    Organizarea Programului SDS

    ART. 3
    (1) Programul SDS este conceput de unitãţile de învãţãmânt sub formã de proiect în urma unei analize de nevoi, prin consultarea elevilor, a reprezentanţilor legali, a cadrelor didactice, a comunitãţii locale şi a altor instituţii şi organizaţii partenere. Pe baza acestor demersuri, unitãţile de învãţãmânt stabilesc grupul-ţintã al Programului SDS.
    (2) Oferta de Program SDS este proiectatã astfel încât sã rãspundã cu prioritate nevoilor elevilor aparţinând grupurilor dezavantajate.
    (3) Organizarea programului se face pe baza unui regulament intern, elaborat de fiecare unitate de învãţãmânt.
    (4) În perioada ianuarie-februarie a fiecãrui an şcolar în curs, consiliul de administraţie al unitãţii de învãţãmânt realizeazã analiza de nevoi pentru organizarea programului în anul şcolar urmãtor. Pe baza rezultatelor analizei de nevoi şi a resurselor existente (umane, financiare, materiale), o comisie formatã din directorul unitãţii de învãţãmânt, reprezentantul comitetului de pãrinţi al şcolii, douã cadre didactice din învãţãmântul primar şi douã cadre didactice din învãţãmântul secundar, aleşi de consiliul profesoral, realizeazã pânã la data de 1 martie oferta pentru Programul SDS, sub formã de pachete educaţionale. Oferta pentru Programul SDS este prezentatã, discutatã şi aprobatã de consiliul profesoral al şcolii.
    (5) Programul SDS se organizeazã prin decizie a consiliului de administraţie al unitãţii de învãţãmânt, cu avizul ISJ/ISMB. Directorul unitãţii de învãţãmânt pune în aplicare decizia consiliului de administraţie şi înainteazã ISJ/ISMB Programul SDS.
    (6) Consiliul de administraţie al ISJ/ISMB avizeazã proiectul Programului SDS, dacã sunt îndeplinite condiţiile prevãzute de prezenta metodologie.
    (7) Programul SDS se poate organiza în spaţiile disponibile din propria unitate de învãţãmânt sau în spaţiile din alte unitãţi de învãţãmânt, consorţii şcolare etc., precum şi în palate şi cluburi ale copiilor, cluburi sportive şcolare sau în alte spaţii puse la dispoziţie de autoritãţi locale, organizaţii neguvernamentale cu competenţe în domeniu, bisericã etc.
    (8) Se interzice organizarea Programului SDS în spaţii care nu au autorizaţii de funcţionare şi în sediile partidelor politice.
    (9) Se interzice organizarea Programului SDS în spaţii private aparţinând personalului didactic sau nedidactic implicat în derularea programului.
    ART. 4
    (1) Programul SDS se va desfãşura înainte sau dupã programul şcolar obligatoriu (în funcţie de orarul fiecãrui nivel de studiu).
    (2) În situaţia în care Programul SDS se desfãşoarã în continuarea programului şcolar obligatoriu, în învãţãmântul primar, se alocã un interval de timp de aproximativ o orã şi jumãtate necesar servirii mesei, precum şi activitãţilor recreative în aer liber.
    (3) În situaţia în care elevii se înscriu la Programul SDS, se poate asigura servirea mesei. Masa de prânz poate fi servitã în cantina şcolarã sau într-un alt tip de spaţiu autorizat pentru acest tip de activitate. În situaţia în care nu poate fi amenajat/identificat un spaţiu adecvat pentru servirea mesei, hrana poate fi asiguratã în sistem de catering sau fiecare participant la Programul SDS îşi poate aduce pachetul cu hranã de acasã.
    ART. 5
    (1) Programul SDS poate fi organizat pe parcursul unui numãr de ore, care este prevãzut în ofertã şi în regulamentul intern de organizare, dar nu mai puţin de 12 ore/sãptãmânã.
    (2) Programul SDS oferã tipuri de activitãţi care vizeazã formarea şi dezvoltarea competenţelor specifice învãţãmântului primar/învãţãmântului secundar, dezvoltarea personalã şi interpersonalã/pregãtirea pentru viaţã, dezvoltarea armonioasã a personalitãţii elevului.
    (3) Programul SDS este conceput astfel încât oferã activitãţi cu caracter universal, pentru valorizarea aptitudinilor şi competenţelor fiecãrui elev, în conformitate cu nevoile şi interesele sale.
    ART. 6
    (1) În învãţãmântul primar, Programul SDS cuprinde activitãţi cu sprijin specializat, ateliere/activitãţi tematice şi alte activitãţi de tip recreativ.
    (2) Activitãţile cu sprijin specializat cuprind:
    a) supraveghere şi îndrumare în efectuarea temelor;
    b) recuperare pentru elevii cu dificultãţi cognitive, emoţionale, tulburãri de limbaj prin activitãţi remediale, consiliere, logopedice;
    c) activitãţi de dezvoltare pentru elevii capabili de performanţã;
    d) activitãţi de încurajare a lecturii independente;
    e) autocunoaştere, intercunoaştere prin activitãţi de dezvoltare emoţionalã şi socialã.
    (3) Atelierele/Activitãţile tematice/Alte activitãţi de tip recreativ cuprind:
    a) activitãţi practic-aplicative pe diferite domenii (arte, ştiinţe, tehnologii, sport etc.);
    b) proiecte tematice, propuse de cãtre copii sau pãrinţi, cadre didactice etc.;
    c) drumeţii/excursii/vizionãri de spectacole.
    (4) Fiecare unitate de învãţãmânt, în funcţie de grupul-ţintã, constituie module de pachete de activitãţi, prin combinarea activitãţilor menţionate la alin. (2) şi (3).
    ART. 7
    În învãţãmântul secundar, Programul SDS cuprinde:
    1. pachetul de activitãţi pentru accelerarea învãţãrii şi performanţã:
    a) pregãtirea pentru participarea la competiţii şi olimpiade şcolare, concursuri sportive, artistice, pe discipline, recunoaştere internaţionalã etc.;
    b) participarea/organizarea de festivaluri, expoziţii, realizarea de publicaţii şcolare;
    c) participarea la activitãţi de cooperare europeanã (Comenius, Leonardo da Vinci);
    2. pachetul de activitãţi de sprijin:
    a) asigurarea de asistenţã psihopedagogicã pentru recuperarea decalajelor în învãţare;
    b) activitãţi de suport pentru efectuarea temelor, activitãţi remediale;
    c) consiliere psihologicã;
    d) servicii de logopedie;
    3. pachetul de pregãtire pentru viaţã:
    a) organizarea de activitãţi de dezvoltare personalã (autocunoaştere, a învãţa sã înveţi, abilitãţi de comunicare);
    b) activitãţi care vizeazã dezvoltarea atitudinii active şi implicarea elevului (integrare socialã, coduri de conduitã, atitudine responsabilã faţã de mediul înconjurãtor etc.);
    c) stil de viaţã sãnãtos (prevenţia comportamentelor de risc: alcool, tutun, droguri, alimentaţie sãnãtoasã, regimul de viaţã, dezvoltare durabilã etc.);
    d) educaţie pentru carierã;
    4. ateliere/activitãţi tematice (microproiecte pe diferite domenii: arte, ştiinţe, tehnologii, sport etc.).
    ART. 8
    (1) Programul SDS se poate organiza modular, pe unitãţi de timp stabilite la nivelul unitãţii de învãţãmânt în funcţie de grupul-ţintã şi nevoile identificate, prin combinarea pachetelor de activitãţi orientate spre dezvoltarea competenţelor transferabile (a învãţa sã înveţi, munca în echipã, activitãţi de comunicare şi relaţionare), stil de viaţã sãnãtos, comportament civic.
    (2) În cadrul Programului SDS, timpul alocat sprijinului specializat (efectuarea temelor, activitãţi remediale/de sprijin, de dezvoltare pentru elevi capabili de performanţã) nu poate depãşi o orã şi jumãtate pe zi pentru învãţãmântul primar şi douã - trei ore pentru învãţãmântul secundar.
    ART. 9
    Programul SDS se deruleazã pe grupe de elevi (maximum 12 elevi), constituite dupã opţiunile şi nevoile identificate. Activitãţile sunt proiectate, organizate şi susţinute de cadrele didactice din învãţãmântul primar şi secundar, consilieri, profesori de sprijin, bibliotecari, logopezi, laboranţi, pedagogi, antrenori, mediatori şcolari, voluntari din şcoalã, din instituţii şi organizaţii partenere abilitate.

    CAP. III
    Înscrierea în Programul SDS, parcurgerea şi retragerea din acesta

    ART. 10
    (1) Programul SDS este complementar programului şcolar obligatoriu şi are un caracter opţional pentru elev.
    (2) Înscrierea elevilor în Programul SDS se face pe baza cererii scrise a pãrinţilor/tutorilor legali ai elevilor, adresatã oricãrei unitãţii de învãţãmânt care organizeazã acest program. În cerere, pãrintele/tutorele precizeazã pachetul educaţional pentru care opteazã, dupã consultarea specialiştilor implicaţi în program şi respectând opţiunile elevului.
    (3) La înscriere, pãrintele/tutorele semneazã cu directorul unitãţii de învãţãmânt un contract de parteneriat în care sunt stipulate rolurile şi responsabilitãţile atât ale pãrinţilor, cât şi ale şcolii. Modelele de contracte de parteneriat şcoalã-familie în cadrul Programului SDS sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta metodologie.
    (4) Înscrierea în Programul SDS se face pe tot parcursul anului şcolar pentru un Program SDS care funcţioneazã deja şi la începerea anului şcolar pentru unul nou. Grupele pot fi constituite pe clase, pe ani de studiu şi în grupe mixte.
    (5) Prezenţa elevilor la Programul SDS este monitorizatã zilnic de cãtre cadrele didactice, care înştiinţeazã familia în momentul în care elevul înregistreazã absenţe.
    (6) Retragerea din Programul SDS se face la cererea pãrintelui/tutorilor legali, prin înştiinţare scrisã înaintatã unitãţii de învãţãmânt la care s-a depus cererea de înscriere în program.

    CAP. IV
    Resurse necesare derulãrii Programului SDS

    ART. 11
    Analiza de nevoi care stã la baza alcãtuirii Programului SDS menţioneazã şi materialele necesare derulãrii activitãţii, în funcţie de grupul-ţintã. Materialele pot fi achiziţionate, pot face obiectul unor donaţii sau pot fi proiectate şi realizate de cãtre echipele pedagogice care sunt implicate în derularea proiectului. Se recomandã a fi create sau achiziţionate materiale adecvate grupului-ţintã şi tipurilor de activitãţi pentru a asigura un suport educaţional cât mai eficient.
    ART. 12
    Utilizarea resurselor electronice (TV, calculatoare etc.) se face numai pentru atingerea obiectivelor educaţionale ale Programului SDS şi nu în scop recreativ.
    ART. 13
    Resursele umane implicate în derularea Programului SDS pot fi urmãtoarele:
    1. personal de învãţãmânt:
    a) cadre didactice din şcoalã;
    b) cadre didactice din alte unitãţi de învãţãmânt, inclusiv din palate şi cluburi ale copiilor şi cluburi sportive şcolare;
    c) cadre didactice din centrele judeţene de resurse şi asistenţã educaţionalã/Centrul de Resurse şi Asistenţã Educaţionalã al Municipiului Bucureşti: profesor-psiholog, consilier şcolar, profesor-logoped, profesor de sprijin, asistent social;
    d) personal didactic auxiliar: bibliotecar, informatician, instructor-animator, instructor de educaţie extraşcolarã, laborant;
    e) mediator şcolar;
    f) antrenor etc.;
    2. membri ai comunitãţii (pãrinţi, reprezentanţi ai autoritãţilor locale, specialişti din diferite domenii, personalitãţi locale, membri ai unor organizaţii neguvernamentale etc.);
    3. reprezentanţi ai partenerilor.
    ART. 14
    (1) Toate activitãţile din cadrul Programului SDS se deruleazã fie de cãtre cadrele didactice, fie sub supravegherea cadrelor didactice, în situaţia în care activitãţile sunt coordonate de personal extern şcolii.
    (2) Fiecare persoanã (personal didactic, nedidactic şi auxiliar) are roluri şi responsabilitãţi bine precizate şi stipulate în fişa postului.
    ART. 15
    Implicarea personalului din învãţãmânt se face în urmãtoarele condiţii:
    a) pentru completarea normei de predare (maximum 4 ore pe sãptãmânã), pentru situaţiile prevãzute la art. 263 alin. (3) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011;
    b) ca activitate cuprinsã în norma didacticã de 40 de ore pe sãptãmânã, în afara normei de predare/postului (cel mult douã ore pe sãptãmânã).
    ART. 16
    În cazul în care cadrul didactic efectueazã orele în cadrul normei didactice de predare-învãţare-evaluare sau în cadrul normei didactice de 40 ore pe sãptãmânã, aceste ore nu sunt retribuite suplimentar; în celelalte cazuri, activitatea desfãşuratã în cadrul Programului SDS poate fi retribuitã în condiţiile legii, din sursele de finanţare prevãzute la art. 17.
    ART. 17
    Finanţarea programului se poate face:
    a) din bugetul autoritãţilor locale;
    b) din programe finanţate din fonduri europene sau naţionale;
    c) din activitãţi şcolare şi extraşcolare, donaţii, sponsorizãri dedicate, prin suportul financiar al pãrinţilor, al organizaţiilor neguvernamentale etc. cu respectarea legislaţiei în vigoare;
    d) din bugetul de stat din care se poate sprijini financiar Programul SDS pentru elevii proveniţi din grupurile dezavantajate, potrivit legii.

    CAP. V
    Parteneriate

    ART. 18
    (1) La începutul Programului SDS, unitãţile de învãţãmânt pot încheia acorduri de parteneriat pentru susţinerea activitãţilor din pachetele educaţionale cu instituţii care pot furniza servicii educaţionale (palate şi cluburi ale copiilor, cluburi sportive şcolare etc.) şi organizaţii neguvernamentale.
    (2) Pentru buna derulare a Programului SDS, unitãţile de învãţãmânt pot încheia parteneriate, contracte de sponsorizare cu operatori economici, persoane fizice sau juridice din ţarã şi strãinãtate, cu respectarea legislaţiei în vigoare.

    CAP. VI
    Dispoziţii finale

    ART. 19
    (1) Proiectul Programului SDS, care este înaintat spre avizare ISJ/ISMB, precizeazã sistemul de monitorizare/evaluare pentru implementarea programului, indicatorii, criteriile şi instrumentele de evaluare, precum şi o modalitate de urmãrire şi evaluare a progresului fãcut de elevii participanţi la Programul SDS.
    (2) Proiectul Programului SDS defineşte structura echipei pedagogice implicate în derularea programului, responsabilitãţile fiecãrui membru şi modalitãţile de asigurare a calitãţii programului.
    ART. 20
    În cadrul fiecãrui inspectorat şcolar se nominalizeazã un inspector şcolar care are rolul de a monitoriza organizarea şi derularea Programului SDS din ISJ/ISMB.
    ART. 21
    În unitãţile de învãţãmânt care nu propun, ca ofertã complementarã a şcolii, Programul SDS, nu este permisã închirierea spaţiilor disponibile unor persoane sau instituţii private pentru organizarea, în regim privat, a activitãţilor de tip "Şcoalã dupã şcoalã".


    ANEXĂ
la metodologie


                                   - Model -

    Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului
    Inspectoratul Şcolar .....................................
    Unitatea de învãţãmânt ...................................

                    CONTRACT DE PARTENERIAT ŞCOALĂ - FAMILIE
                   în cadrul Programului "Şcoala dupã şcoalã"
                              - învãţãmânt primar -

    I. Pãrţile semnatare
    1. Unitatea de învãţãmânt ..............................., denumitã în continuare şcoala, cu sediul în ............................, str. .............. nr. ........., reprezentatã prin director, prof. ................................,
    şi
    2. Pãrintele/Reprezentantul legal al elevului, doamna/domnul ........................................., cu domiciliul în ............................., str. ................................. nr. .................................., telefon ................................................ .
    II. Scopul contractului
    1. Asigurarea condiţiilor optime de derulare a procesului de învãţãmânt în cadrul Programului "Şcoala dupã şcoalã" prin implicarea şi responsabilizarea pãrţilor în educaţia copiilor/elevilor.
    2. Şcoala îşi asumã principala responsabilitate în procesul instructiv-educativ.
    3. Pãrintele se declarã responsabil pentru educarea şi comportamentul copilului, precum şi pentru colaborarea cu şcoala în scopul atingerii obiectivelor educaţionale.
    III. Obligaţiile pãrţilor
    Pentru desfãşurarea, la standarde de calitate, a procesului instructiv-educativ, pãrţile se angajeazã, prin voinţa proprie, dupã cum urmeazã:
    1. Şcoala se obligã:
    a) sã respecte prevederile Metodologiei de organizare a Programului "Şcoala dupã şcoalã", aprobatã prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului nr. 5.349/2011;
    b) sã asigure spaţiul, cadrul organizatoric şi logistic pentru desfãşurarea procesului educaţional din cadrul Programului "Şcoala dupã şcoalã", conform prevederilor legale;
    c) sã informeze pãrintele, în timp util, despre toate schimbãrile care se produc în structura Programului "Şcoala dupã şcoalã" (orar, resurse umane implicate etc.), precum şi despre absenţele elevului;
    d) sã ofere servicii educaţionale de calitate, la nivelul standardelor solicitate de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, pentru fiecare nivel de studiu/ciclu de şcolarizare;
    e) sã asigure un sistem transparent de evaluare a elevului, care sã punã în evidenţã evoluţia acestuia, precum şi mãsurile concrete care se iau pentru remedierea dificultãţilor de învãţare;
    f) sã asigure funcţionarea eficientã a echipei pedagogice implicate în educaţia elevului;
    g) sã asigure securitatea şi siguranţa elevilor pe perioada prezenţei acestora în spaţiul în care se deruleazã Programul "Şcoala dupã şcoalã" (sãli de curs, salã pentru servirea mesei, curtea şcolii etc.), precum şi pe durata deplasãrilor organizate;
    h) sã coopereze cu toate instituţiile şi structurile de ale cãror servicii beneficiazã şcoala şi de care depinde bunul mers al activitãţii din cadrul Programului "Şcoala dupã şcoalã";
    i) sã dea dovadã de respect şi consideraţie în relaţiile cu elevii şi pãrinţii acestora/reprezentanţii lor legali, într-un raport de egalitate;
    j) sã nu desfãşoare acţiuni de naturã sã afecteze imaginea publicã a elevului, viaţa intimã, privatã şi familialã a elevului;
    k) sã trateze cu profesionalism şi responsabilitate orice situaţie specialã legatã de educaţia elevului/copilului;
    l) sã stabileascã, de comun acord cu pãrinţii, calendarul întâlnirilor periodice şi sã îl punã în aplicare;
    m) sã elibereze, la cerere şi în timp util, orice document şcolar care serveşte interesului elevului;
    n) sã asigure accesul egal la educaţie pentru toţi copiii, cu interzicerea oricãrui tip de discriminare;
    o) sã analizeze şi sã decidã, prompt şi responsabil, în legãturã cu orice solicitare din partea pãrintelui/elevului;
    p) sã asigure transparenţa tuturor activitãţilor derulate, organizate/aprobate de şcoalã;
    q) sã ia în considerare, sã analizeze şi sã rãspundã oricãrei sesizãri din partea elevilor sau a pãrinţilor referitoare la rele practici în şcoalã;
    r) sã aducã la cunoştinţa elevilor şi pãrinţilor prevederile regulamentului intern al şcolii;
    s) sã încheie contracte de colaborare cu instituţii/personal calificat care pot/poate contribui la desfãşurarea unor activitãţi cuprinse în Programul "Şcoala dupã şcoalã";
    ş) sã explice clar toate prevederile prezentului contract celeilalte pãrţi semnatare.
    2. Beneficiarul indirect - Pãrintele/tutorele legal instituit/reprezentantul legal al elevului se obligã:
    a) sã respecte prevederile Metodologiei de organizare a Programului "Şcoala dupã şcoalã", aprobate prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului nr. 5.349/2011;
    b) sã îşi asume responsabilitatea promovãrii în educaţia elevului/copilului a principiilor, valorilor şi normelor de conduitã susţinute de şcoalã;
    c) sã îşi asume, împreunã cu elevul, responsabilitatea pentru orice faptã a elevului, desfãşuratã în afara şcolii, dar care ar putea prejudicia prestigiul acesteia;
    d) sã respecte prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar şi ale regulamentului intern al şcolii;
    e) sã asigure frecvenţa zilnicã şi ţinuta decentã a elevului la activitãţile desfãşurate în cadrul Programului "Şcoala dupã şcoalã" şi sã informeze şcoala de îndatã ce se impune absenţa acestuia de la program;
    f) sã informeze şcoala cu privire la orice aspect care poate contribui la îmbunãtãţirea situaţiei şcolare a copilului;
    g) sã dea curs solicitãrii conducerii şcolii, ori de câte ori este necesar, de a lua mãsuri cu privire la conduita sau situaţia şcolarã a elevului;
    h) sã se prezinte la şcoalã, cel puţin o datã pe lunã, pentru a discuta cu personalul didactic despre modul de implicare în activitatea, progresul şi comportamentul propriului copil;
    i) sã îi asigure copilului, în limita posibilitãţilor, materialele necesare bunei desfãşurãri a activitãţilor şcolare;
    j) sã trateze cu respect şi consideraţie şcoala şi pe reprezentanţii acesteia;
    k) sã informeze, în scris, conducerea şcolii în cazul retragerii copilului din Programul "Şcoala dupã şcoalã".
    IV. Durata contractului
    Prezentul contract se încheie pe durata participãrii la Programul "Şcoala dupã şcoalã".
    V. Alte clauze
    Prezentul contract cuprinde:
    1. prevederi referitoare la eventuala contribuţie financiarã a pãrinţilor pentru participarea propriului copil la Programul "Şcoala dupã şcoalã" (particularizate, dupã caz, la nivelul şcolii);
    2. prevederi referitoare la soluţionarea eventualelor neînţelegeri dintre pãrţi;
    3. prevederi referitoare la consecinţele nerespectãrii angajamentelor pãrţilor;
    4. prevederi referitoare la încetarea contractului;
    5. alte prevederi agreate de pãrţi.

    Încheiat astãzi, ..................., în 3 exemplare, în original, pentru fiecare parte.

    Unitatea şcolarã Beneficiarul indirect,
    ................ ......................

    Director,
    ................



    Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului
    Inspectoratul Şcolar .....................................
    Unitatea de învãţãmânt ...................................


                    CONTRACT DE PARTENERIAT ŞCOALĂ - FAMILIE
                   în cadrul Programului "Şcoala dupã şcoalã"
                       - învãţãmânt secundar inferior -

    I. Pãrţile semnatare
    1. Unitatea de învãţãmânt ............., denumitã în continuare şcoalã, cu sediul în ................, str. ............ nr. ....., reprezentatã prin director, prof. ..................
    2. Pãrintele/Reprezentantul legal al elevului, doamna/domnul ..............................................................., cu domiciliul în ....................................., str. ................................. nr. ................................., telefon ..........................,
    şi
    3. Elevul ............................................................ din Şcoala .................................., clasa .......................
    II. Scopul contractului
    1. Asigurarea condiţiilor optime de derulare a procesului de învãţãmânt în cadrul Programului "Şcoala dupã şcoalã" prin implicarea şi responsabilizarea pãrţilor în educaţia copiilor/elevilor
    2. Şcoala îşi asumã principala responsabilitate în procesul instructiv-educativ.
    3. Pãrintele se declarã responsabil pentru educarea şi comportamentul copilului şi pentru colaborarea cu şcoala în scopul atingerii obiectivelor educaţionale.
    III. Obligaţiile pãrţilor
    Pentru desfãşurarea, la standarde de calitate, a procesului instructiv-educativ, pãrţile se angajeazã, prin voinţa proprie, dupã cum urmeazã:
    1. Şcoala se obligã:
    a) sã respecte prevederile Metodologiei de organizare a Programului "Şcoala dupã şcoalã", aprobatã prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului nr. 5.349/2011;
    b) sã asigure spaţiul, cadrul organizatoric şi logistic pentru desfãşurarea procesului educaţional din cadrul Programului "Şcoala dupã şcoalã", conform prevederilor legale;
    c) sã informeze pãrintele, în timp util, despre toate schimbãrile care se produc în structura Programului "Şcoala dupã şcoalã" (orar, resurse umane implicate etc.), precum şi despre absenţele elevului;
    d) sã ofere servicii educaţionale de calitate, la nivelul standardelor solicitate de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, pentru fiecare nivel de studiu/ciclu de şcolarizare;
    e) sã asigure un sistem transparent de evaluare a elevului, care sã punã în evidenţã evoluţia acestuia, precum şi mãsurile concrete care se iau pentru remedierea dificultãţilor de învãţare;
    f) sã asigure funcţionarea eficientã a echipei pedagogice implicate în educaţia elevului;
    g) sã asigure securitatea şi siguranţa elevilor pe perioada prezenţei acestora în spaţiul în care se deruleazã Programul "Şcoala dupã şcoalã" (sãli de curs, salã pentru servirea mesei, curtea şcolii etc.), precum şi pe durata deplasãrilor organizate;
    h) sã coopereze cu toate instituţiile şi structurile de ale cãror servicii beneficiazã şcoala şi de care depinde bunul mers al activitãţii din cadrul Programului "Şcoala dupã şcoalã";
    i) sã dea dovadã de respect şi consideraţie în relaţiile cu elevii şi pãrinţii acestora/reprezentanţii lor legali, într-un raport de egalitate;
    j) sã nu desfãşoare acţiuni de naturã sã afecteze imaginea publicã a elevului, viaţa intimã, privatã şi familialã a elevului;
    k) sã trateze cu profesionalism şi responsabilitate orice situaţie specialã legatã de educaţia elevului/copilului;
    l) sã stabileascã, de comun acord cu pãrinţii, calendarul întâlnirilor periodice şi sã îl punã în aplicare;
    m) sã elibereze, la cerere şi în timp util, orice document şcolar care serveşte interesului elevului;
    n) sã asigure accesul egal la educaţie pentru toţi copiii, cu interzicerea oricãrui tip de discriminare;
    o) sã analizeze şi sã decidã, prompt şi responsabil, în legãturã cu orice solicitare din partea pãrintelui/elevului;
    p) sã asigure transparenţa tuturor activitãţilor derulate, organizate/aprobate de şcoalã;
    q) sã ia în considerare, sã analizeze şi sã rãspundã oricãrei sesizãri din partea elevilor sau a pãrinţilor referitoare la rele practici în şcoalã;
    r) sã aducã la cunoştinţa elevilor şi pãrinţilor prevederile regulamentului intern al şcolii;
    s) sã încheie contracte de colaborare cu instituţii/personal calificat care pot/poate contribui la desfãşurarea unor activitãţi cuprinse în Programul "Şcoala dupã şcoalã";
    ş) sã explice clar toate prevederile prezentului contract celorlalte douã pãrţi semnatare.
    2. Beneficiarul indirect - pãrintele/tutorele legal instituit/reprezentantul legal al elevului se obligã:
    a) sã respecte prevederile Metodologiei de organizare a Programului "Şcoala dupã şcoalã", aprobatã prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului nr. 5.349/2011;
    b) sã îşi asume responsabilitatea promovãrii în educaţia elevului/copilului a principiilor, valorilor şi normelor de conduitã susţinute de şcoalã;
    c) sã îşi asume, împreunã cu elevul, responsabilitatea pentru orice faptã a elevului, desfãşuratã în afara şcolii, dar care ar putea prejudicia prestigiul acesteia;
    d) sã respecte prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar şi ale regulamentului intern al şcolii;
    e) sã asigure frecvenţa zilnicã şi ţinuta decentã a elevului la activitãţile desfãşurate în cadrul Programului "Şcoala dupã şcoalã" şi sã informeze şcoala de îndatã ce se impune absenţa acestuia de la program;
    f) sã informeze şcoala cu privire la orice aspect care poate contribui la îmbunãtãţirea situaţiei şcolare a copilului;
    g) sã dea curs solicitãrii conducerii şcolii, ori de câte ori este necesar, de a se lua mãsuri cu privire la conduita sau situaţia şcolarã a elevului;
    h) sã se prezinte la şcoalã, cel puţin o datã pe lunã, pentru a discuta cu personalul didactic despre modul de implicare în activitatea, progresul şi comportamentul propriului copil;
    i) sã îi asigure copilului, în limita posibilitãţilor, materialele necesare bunei desfãşurãri a activitãţilor şcolare;
    j) sã trateze cu respect şi consideraţie şcoala şi pe reprezentanţii acesteia;
    k) sã informeze, în scris, conducerea şcolii în cazul retragerii copilului din Programul "Şcoala dupã şcoalã".
    3. Beneficiarul direct - elevul se obligã:
    a) sã respecte şcoala, însemnele şi personalul acesteia, precum şi pe colegii sãi;
    b) sã aibã un comportament care sã nu afecteze sãnãtatea, securitatea, demnitatea şi libertatea celorlalte persoane din şcoalã;
    c) sã participe zilnic, conform programului orar, la activitãţile din cadrul Programului "Şcoala dupã şcoalã";
    d) sã respecte prevederile regulamentului intern şi ale Regulamentului de organizare si funcţionare a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar;
    e) sã pãstreze în bunã stare bunurile şcolii şi sã foloseascã cu grijã materialele puse la dispoziţia sa de cãtre şcoalã;
    f) sã aibã o ţinutã vestimentarã/personalã şi o conduitã decentã, neprovocatoare, neagresivã şi neostentativã.
    IV. Durata contractului
    Prezentul contract se încheie pe durata participãrii la Programul "Şcoala dupã şcoalã".
    V. Alte clauze
    Prezentul contract cuprinde:
    1. prevederi referitoare la eventuala contribuţie financiarã a pãrinţilor pentru participarea propriului copil la Programul "Şcoala dupã şcoalã" (particularizate, dupã caz, la nivelul şcolii);
    2. prevederi referitoare la soluţionarea eventualelor neînţelegeri dintre pãrţi;
    3. prevederi referitoare la consecinţele nerespectãrii angajamentelor pãrţilor;
    4. prevederi referitoare la încetarea contractului;
    5. alte prevederi agreate de pãrţi.

    Încheiat astãzi, ..................., în 3 exemplare, în original, pentru fiecare parte.

    Unitatea şcolarã Beneficiarul indirect, Beneficiarul direct,
    ................ ..................... ...................

    Director,
    ..............

                                    --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016