Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 28 septembrie 2022  de evaluare a autovehiculelor utilizate pentru transportul deşeurilor rezultate din activitatea medicală    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 28 septembrie 2022 de evaluare a autovehiculelor utilizate pentru transportul deşeurilor rezultate din activitatea medicală

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 969 din 5 octombrie 2022
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 2.829 din 28 septembrie 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 969 din 5 octombrie 2022.
──────────
    ART. 1
    Categoriile de deşeuri rezultate din activitatea medicală, acceptate la transportul cu autovehicule, cu denumiri din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 856/2002 privind evidenţa gestiunii deşeurilor şi pentru aprobarea listei cuprinzând deşeurile, inclusiv deşeurile periculoase, cu completările ulterioare, şi din Decizia Comisiei 2014/955/UE din 18 decembrie 2014 de modificare a Deciziei 2000/532/CE de stabilire a unei liste de deşeuri în temeiul Directivei 2008/98/CE a Parlamentului European şi a Consiliului, sunt următoarele:
    a) deşeuri înţepătoare-tăietoare, care corespund codului 18 01 01, respectiv obiecte ascuţite;
    b) deşeuri anatomopatologice şi părţi anatomice, care corespund codului 18 01 02, respectiv fragmente şi organe umane, incluzând recipiente de sânge şi sânge conservat;
    c) deşeuri infecţioase, care corespund codului 18 01 03*, respectiv deşeuri ale căror colectare şi eliminare fac obiectul unor măsuri speciale privind prevenirea infecţiilor;
    d) deşeuri ale căror colectare şi eliminare nu fac obiectul unor măsuri speciale privind prevenirea infecţiilor, care corespund codului 18 01 04;
    e) deşeuri chimice, constând din sau conţinând substanţe periculoase, care corespund codului 18 01 06*;
    f) deşeuri chimice, care corespund codului 18 01 07, altele decât cele specificate la codul 18 01 06*;
    g) deşeuri de medicamente citotoxice şi citostatice, care corespund codului 18 01 08*;
    h) deşeuri de medicamente, care corespund codului 18 01 09, respectiv medicamente, altele decât cele specificate la codul 18 01 08* (medicamente citotoxice şi citostatice);
    i) deşeuri de amalgam de la tratamentele stomatologice, care corespund codului 18 01 10*.


    ART. 2
    Autovehiculul utilizat pentru transportul deşeurilor rezultate din activitatea medicală trebuie să îndeplinească cerinţele prevăzute la art. 24 alin. (3) lit. b) din Hotărârea Guvernului nr. 1.061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase şi nepericuloase pe teritoriul României.

    ART. 3
    În cazul în care operatorul economic foloseşte autovehiculul utilizat pentru transportul deşeurilor rezultate din activitatea medicală şi pentru furnizarea de ambalaje pentru colectarea deşeurilor medicale, acesta trebuie să fie dublu compartimentat, pentru a se evita posibilitatea de contaminare a acestora.

    ART. 4
    (1) Autovehiculul utilizat pentru transportul deşeurilor rezultate din activitatea medicală este dotat cu echipament frigorific în compartimentul destinat containerelor, unde sunt stocate deşeurile în timpul transportului, şi preia categoriile de deşeuri enumerate la art. 1.
    (2) Operatorii economici care deţin autovehicule utilizate pentru transportul deşeurilor medicale dotate cu aer condiţionat în compartimentul destinat containerelor vor avea un termen de 2 ani de la intrarea în vigoare a prezentului ordin pentru a se conforma condiţiilor prevăzute la alin. (1).
    (3) Operatorii economici care deţin autovehicule utilizate pentru transportul deşeurilor medicale dotate cu aer condiţionat în compartimentul destinat containerelor şi care se află în perioada de conformare de 2 ani vor prelua categoriile de deşeuri rezultate din activitatea medicală prevăzute la art. 1 lit. a), c), d), e), f), g), h) şi i).
    (4) Operatorii economici colectează şi transportă deşeurile de amalgam de la tratamentele stomatologice, identificate prin codul 18 01 10*, în vederea valorificării. Este interzisă incinerarea deşeurilor de amalgam de la tratamentele stomatologice.

    ART. 5
    Autovehiculul utilizat pentru transportul deşeurilor rezultate din activitatea medicală, precum şi containerele pentru deşeurile colectate se dezinfectează după fiecare transport efectuat, utilizând produse biocide avizate/autorizate în acest scop.

    ART. 6
    Este obligatorie marcarea lizibilă şi vizibilă a autovehiculului utilizat pentru transportul deşeurilor rezultate din activitatea medicală pe ambele părţi cu datele de identificare ale societăţii transportatoare, activitatea prestată, pictograma „Pericol biologic“ şi marcaj în conformitate cu Acordul referitor la transportul internaţional rutier al mărfurilor periculoase (ADR).

    ART. 7
    Deşeurile rezultate din activitatea medicală încadrate în codurile 18 01 06* şi 18 01 07, reprezentând deşeuri chimice, sunt preluate cu acelaşi autovehicul, dar în transporturi separate, cu asigurarea condiţiilor corespunzătoare acestora.

    ART. 8
    Utilizarea autovehiculelor pentru transportul deşeurilor rezultate din activitatea medicală se realizează pe baza unui referat tehnic de evaluare, eliberat de Institutul Naţional de Sănătate Publică (INSP), prin Centrul Naţional de Monitorizare a Riscului din Mediul Comunitar (CNMRMC) şi prin centrele regionale de sănătate publică (CRSP) Cluj, Iaşi, Timişoara şi Târgu Mureş.

    ART. 9
    (1) În vederea eliberării referatului tehnic de evaluare prevăzut la art. 8, operatorii economici depun un dosar în format letric sau în format electronic prin intermediul platformei „Punctul de contact unic electronic“, cu următoarele documente:
    a) cerere de eliberare a referatului tehnic de evaluare, conform anexei nr. 1;
    b) declaraţie pe propria răspundere în care se specifică că documentaţia depusă este conformă cu originalul şi că autovehiculul este dotat cu instalaţie frigorifică în stare de funcţionare;
    c) copie de pe certificatul de înregistrare al operatorului economic;
    d) copie de pe certificatul constatator din care să reiasă activitatea de transport prestată;
    e) copie de pe licenţa de transport sau certificatul de transport în cont propriu;
    f) copie a licenţei de transport rutier public de mărfuri sau copie a certificatului de transport rutier în cont propriu de mărfuri, pentru vehiculele rutiere a căror masă totală maximă autorizată, inclusiv remorcă sau semiremorcă, depăşeşte 3,5 tone;
    g) documente privind instruirea consilierului de siguranţă asupra riscurilor transportului deşeurilor rezultate din activitatea medicală şi a metodelor de reducere a posibilităţii de apariţie a eventualelor incidente (certificat de consilier de siguranţă şi decizia transportatorului de repartizare a consilierului de siguranţă la punctul respectiv de lucru al transportatorului);
    h) documente privind instruirea conducătorului autovehiculului pentru transportul de mărfuri periculoase (certificat ADR);
    i) copie de pe cartea de identitate a autovehiculului;
    j) copie de pe certificatul de înmatriculare al autovehiculului (inclusiv revizia tehnică);
    k) fişa tehnică a autovehiculului din care să reiasă dotările acestuia în conformitate cu cerinţele prevăzute la art. 24 alin. (3) lit. b) din Hotărârea Guvernului nr. 1.061/2008;
    l) copie de pe contractul de tratare/eliminare a deşeurilor, deţinut de transportator;
    m) nota de informare cu privire la protecţia datelor cu caracter personal, întocmită conform modelului din anexa nr. 2;
    n) dovada achitării tarifului pentru eliberarea referatului tehnic de evaluare, stabilit conform prevederilor art. 11 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 932/2022 pentru organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional de Sănătate Publică şi pentru aprobarea înfiinţării unor activităţi finanţate integral din venituri proprii.

    (2) Documentele prevăzute la alin. (1) depuse în copie vor fi certificate „conform cu originalul“ şi se păstrează la sediul INSP, potrivit legii.
    (3) În termen de 30 de zile de la primirea dosarului complet, INSP, prin Centrul Naţional de Monitorizare a Riscurilor din Mediul Comunitar (CNMRMC) şi prin centrele regionale de sănătate publică (CRSP) Cluj, Iaşi, Timişoara şi Târgu Mureş, după caz, eliberează referatul tehnic de evaluare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.
    (4) Referatul tehnic de evaluare eliberat de INSP conform art. 8 pentru autovehiculul utilizat în vederea transportului deşeurilor medicale are o valabilitate de 2 ani de la data eliberării.
    (5) Orice modificare ulterioară a documentaţiei care a stat la baza elaborării referatului tehnic de evaluare va fi comunicată INSP în vederea elaborării unui nou referat tehnic de evaluare.

    ART. 10
    Referatul tehnic de evaluare poate fi anulat dacă se constată că operatorul economic a depus la dosar informaţii care se dovedesc a fi false sau dacă deţinătorul solicită anularea acestuia.

    ART. 11
    Autovehiculul pentru care se emite referatul tehnic de evaluare este utilizat doar pentru transportul deşeurilor rezultate din activitatea medicală, identificate la clasa 18, subclasa 18 01, conform Hotărârii Guvernului nr. 856/2002 privind evidenţa gestiunii deşeurilor şi pentru aprobarea listei cuprinzând deşeurile, inclusiv deşeurile periculoase, cu completările ulterioare, şi Deciziei Comisiei 2014/955/UE din 18 decembrie 2014 de modificare a Deciziei 2000/532/CE de stabilire a unei liste de deşeuri în temeiul Directivei 2008/98/CE a Parlamentului European şi a Consiliului.

    ART. 12
    Direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, prin structurile de inspecţie şi control, verifică îndeplinirea condiţiilor şi valabilităţii, stipulate în referatul tehnic de evaluare pentru autovehiculele utilizate pentru transportul deşeurilor rezultate din activitatea medicală, eliberat de Institutul Naţional de Sănătate Publică prin Centrul Naţional de Monitorizare a Riscurilor din Mediul Comunitar (CNMRMC) şi prin centrele regionale de sănătate publică (CRSP) Cluj, Iaşi, Timişoara şi Târgu Mureş.

    ART. 13
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta metodologie.

    ANEXA 1

    la metodologie




    CERERE
    privind eliberarea referatului tehnic de evaluare
    (model)
    Către Institutul Naţional de Sănătate Publică
    Subsemnatul, ..............................., legitimat cu .........................., reprezentant legal al ......................., vă solicit să eliberaţi referatul tehnic de evaluare pentru autovehiculul utilizat pentru transportul deşeurilor rezultate din activitatea medicală, marca ............., cu nr. de înmatriculare ................... .
    În acest sens, depun următoarea documentaţie (copii):
    • ..............................................................
                               (Se enumeră.)

    Declar pe propria răspundere că toate actele depuse la dosar sunt conforme cu originalul.
    Data .......................................
    Semnătura .............................

    ANEXA 2

    la metodologie




    NOTĂ DE INFORMARE
    cu privire la protecţia datelor cu caracter personal
    1. Operatorul - Institutul Naţional de Sănătate Publică, adresa: str. Dr. Leonte Anastasievici nr. 1-3, sectorul 5, Bucureşti, cod poştal 050463, România, telefon: 021 318 36 20, director 021 318 36 19, fax: 021 312 34 26, site: http://www.insp.gov.ro.
    2. Responsabilitatea operatorului. Operatorul de date este responsabil, conform prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), de obţinerea consimţământului de la persoana vizată. Operatorul trebuie să fie în măsură să demonstreze că persoana vizată şi-a dat acordul explicit pentru prelucrarea datelor sale cu caracter personal. Declaraţia de consimţământ este într-o formă inteligibilă şi uşor accesibilă, utilizând un limbaj clar şi simplu. Prelucrarea datelor obţinute în baza consimţământului este limitată la ceea ce este necesar în raport cu scopurile în care sunt colectate („reducerea la minimum a datelor“) prin consimţământul explicit dat de persoana vizată.
    3. Tipurile de date personale colectate la depunerea unui dosar:

┌───────────┬─────────────┬─────────────┐
│Date │Scop │Perioada de │
│colectate │ │valabilitate │
├───────────┼─────────────┼─────────────┤
│ │ │ │
│Numele, │Depunerea │În perioada │
│prenumele │dosarului în │valabilităţii│
│ │vederea │referatului │
├───────────┤obţinerii │tehnic pentru│
│ │referatului │autovehiculul│
│Telefon │tehnic pentru│utilizat │
│ │autovehiculul│pentru │
├───────────┤utilizat │transportul │
│ │pentru │deşeurilor │
│E-mail │transportul │rezultate din│
│ │deşeurilor │activitatea │
├───────────┤rezultate din│medicală şi │
│ │activitatea │pe perioada │
│Localitatea│medicală de │arhivării │
│ │către │dosarului │
├───────────┤operatorii │depus de │
│ │economici │solicitant │
│Judeţul │ │ │
│ │ │ │
└───────────┴─────────────┴─────────────┘



    4. Drepturile persoanelor vizate:
    a) dreptul de a primi informaţii cu privire la prelucrarea datelor şi o copie a datelor procesate [dreptul de acces, art. 15 din Regulamentul (UE) 2016/679];
    b) dreptul de a solicita rectificarea datelor inexacte sau completarea datelor incomplete [dreptul la rectificare, art. 16 din Regulamentul (UE) 2016/679];
    c) dreptul de a solicita ştergerea datelor cu caracter personal şi, în cazul în care datele cu caracter personal au fost făcute publice, transmiterea informaţiilor referitoare la solicitarea de ştergere către alţi operatori [dreptul la ştergerea datelor, art. 17 din Regulamentul (UE) 2016/679];
    d) dreptul de a solicita restricţionarea prelucrării datelor [dreptul la restricţionarea prelucrării, art. 18 din Regulamentul (UE) 2016/679];
    e) dreptul de a primi datele personale cu privire la persoana vizată într-un format structurat şi utilizat în mod obişnuit şi de a solicita transmiterea acestor date către un alt operator [dreptul la portabilitatea datelor, art. 20 din Regulamentul (UE) 2016/679];
    f) dreptul de a se opune prelucrării datelor cu intenţia de a înceta prelucrarea [dreptul la opoziţie, art. 21 din Regulamentul (UE) 2016/679];
    g) dreptul de a retrage oricând un consimţământ dat în vederea opririi unei prelucrări a datelor care se bazează pe consimţământul dat. Retragerea nu va afecta legalitatea prelucrării pe baza consimţământului acordat înainte de retragere [dreptul de retragere a consimţământului, art. 7 din Regulamentul (UE) 2016/679];
    h) dreptul de a depune o plângere la o autoritate de supraveghere dacă se consideră că prelucrarea datelor este o încălcare a Regulamentului general privind protecţia datelor [dreptul de a depune o plângere la o autoritate de supraveghere, art. 77 din Regulamentul (UE) 2016/679].

    Am luat cunoştinţă.
    ..........................................................................................................................
          (numele reprezentatului legal al persoanei juridice/numele şi prenumele persoanei fizice)
    Data ..............................
    Semnătura ..............................

    ANEXA 3

    la metodologie




 (a se vedea imaginea asociată)
    Nr. (corespunde numărului de înregistrare al cererii)........./........... data (ziua, luna, anul)
    REFERAT TEHNIC DE EVALUARE
    privind autovehiculul marca ................., cu nr. de înmatriculare ...............,
    utilizat de S.C. .......................... pentru transportul deşeurilor rezultate din activitatea medicală
    (model)
    Cererea către Institutul Naţional de Sănătate Publică (INSP) a fost depusă de către solicitant ......................., cu sediul în .................(adresa: localitatea, strada, judeţul)..........................., şi a fost însoţită de documentaţia privind autovehiculul marca ..........................................., cu numărul de înmatriculare ...................................., utilizat pentru transportul deşeurilor rezultate din activitatea medicală, care a cuprins:
    - cerere de eliberare a referatului tehnic de evaluare;
    – declaraţie pe propria răspundere în care se menţionează că documentaţia depusă este conformă cu originalul şi că autovehiculul este dotat cu instalaţie frigorifică în stare de funcţionare;
    – copie de pe certificatul de înregistrare al operatorului economic;
    – copie de pe certificatul constatator din care să reiasă activitatea de transport prestată;
    – copie de pe licenţa de transport sau certificatul de transport în cont propriu;
    – copie a licenţei de transport rutier public de mărfuri sau copie a certificatului de transport rutier în cont propriu de mărfuri, pentru vehiculele rutiere a căror masă totală maximă autorizată, inclusiv remorcă sau semiremorcă, depăşeşte 3,5 tone;
    – documente privind instruirea consilierului de siguranţă asupra riscurilor transportului deşeurilor rezultate din activitatea medicală şi a metodelor de reducere a posibilităţii de apariţie a eventualelor incidente (certificat de consilier de siguranţă şi decizia transportatorului de repartizare a consilierului de siguranţă la punctul respectiv de lucru al transportatorului);
    – documente privind instruirea conducătorului autovehiculului pentru transportul de mărfuri periculoase (certificat ADR);
    – copie de pe cartea de identitate a autovehiculului;
    – copie de pe certificatul de înmatriculare al autovehiculului (inclusiv revizia tehnică);
    – fişa tehnică a autovehiculului din care să reiasă dotările acestuia în conformitate cu cerinţele prevăzute la art. 24 alin. (3) lit. b) din Hotărârea Guvernului nr. 1.061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase şi nepericuloase pe teritoriul României;
    – copie de pe contractul de tratare/eliminare a deşeurilor deţinut de transportator;
    – nota de informare cu privire la protecţia datelor cu caracter personal;
    – dovada achitării tarifului pentru eliberarea referatului tehnic de evaluare, stabilit conform prevederilor art. 11 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 932/2022 pentru organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional de Sănătate Publică şi pentru aprobarea înfiinţării unor activităţi finanţate integral din venituri proprii.

    A. Descrierea autovehiculului:
    (Se completează tabelul de mai jos cu datele existente în documentaţie.)

┌────────────┬──────────┬────────────────────────────────┐
│Autovehicul │Masa │Dimensiunile spaţiului de │
│de tip │totală │încărcare: │
│autoutilitar│maximă ├───────┬───────┬────────┬───────┤
│marca: │autorizată│Lungime│Lăţime │Înălţime│Volum │
│ │(kg) │(mm) │(mm) │(mm) │(mc) │
├────────────┼──────────┼───────┼───────┼────────┼───────┤
│....... │....... │.......│.......│....... │.......│
└────────────┴──────────┴───────┴───────┴────────┴───────┘


    (Se bifează următoarele caracteristici în funcţie de datele existente în documentaţie.)
    Autovehiculul este destinat şi amenajat special pentru transportul deşeurilor rezultate din activitatea medicală.
    Compartimentul destinat containerelor în care sunt depozitate în timpul transportului deşeurile medicale colectate de la unităţile sanitare este separat funcţional de cabina conducătorului auto.
    Compartimentul destinat containerelor dispune de ...... containere cu capac tip europubelă de capacitate ........................, confecţionate din material plastic rigid.
    Spaţiul de încărcare este realizat din material uşor lavabil şi rezistent la agenţi chimici şi abur folosiţi la curăţenie şi dezinfecţie.
    Autovehiculul dispune de un sistem de fixare a containerelor, în timpul transportului, nepermiţând astfel deplasarea şi răsturnarea acestora.
    Autovehiculul dispune de sisteme de asigurare împotriva răspândirii deşeurilor în mediu, în caz de accident.
    Autovehiculul este prevăzut cu ..................(instalaţie frigorifică sau aer condiţionat, în funcţie de categoriile de deşeuri transportate) în compartimentul destinat containerelor.
    Autovehiculul este dotat cu trusă medicală şi trusă ADR, conform prevederilor Acordului european privind transportul internaţional rutier al mărfurilor periculoase.
    Autovehiculul dispune de o trusă sau un minicompartiment care conţine saci de plastic, echipament de protecţie pentru personal, materiale de curăţenie şi dezinfecţie.
    Autovehiculul este inscripţionat cu numele şi datele de identificare ale firmei transportatoare pe ambele părţi laterale, activitatea prestată „Transport deşeuri rezultate din activitatea medicală“, pictograma „Pericol biologic“ şi marcaj ADR.
    Autovehiculul poate transporta următoarele categorii de deşeuri (se enumeră): ......................................, în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 856/2002 privind evidenţa gestiunii deşeurilor şi pentru aprobarea listei cuprinzând deşeurile, inclusiv deşeurile periculoase, cu completările ulterioare, şi cu decizia Comisiei 2014/955/UE din 18 decembrie 2014 de modificare a Deciziei 2000/532/CE de stabilire a unei liste de deşeuri în temeiul Directivei 2008/98/CE a Parlamentului European şi a Consiliului.

    B. Informaţii despre conducătorul autovehiculului
    - este format profesional ADR, fiind instruit periodic cu privire la normele impuse transportului de mărfuri periculoase.
    Concluzii:
    • Deşeurile rezultate din activitatea medicală, ce urmează a fi preluate şi transportate de către ...................., vor fi colectate şi ambalate la nivelul unităţii sanitare conform prevederilor Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţile medicale.
    • Autovehiculul va fi utilizat numai pentru transportul deşeurilor rezultate din activitatea medicală.
    • Transportul deşeurilor medicale se va realiza în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase şi nepericuloase pe teritoriul României.



    Durata de valabilitate a referatului: 2 ani, în condiţiile în care nu intervin modificări în documentaţia depusă de solicitant.
    Întocmit
    (persoana care a analizat dosarul şi a întocmit referatul)
    Nume şi prenume în clar şi semnătură .............................
    Director CNMRMC/medic-şef CRSP Iaşi, Cluj, Timişoara, Târgu Mureş
    Nume şi prenume în clar, semnătura şi ştampila ....................................
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016