Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 20 iunie 2013  privind verificarea si certificarea datelor inscrise in Situatia obligatiilor de plata peste termenul de scadenta, mai vechi de 90 de zile, pe categorii de furnizori, ramase neachitate de unitatile sanitare publice cu paturi la data publicarii Hotararii Guvernului nr. 278/2013 privind suplimentarea bugetului Ministerului Sanatatii din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, prevazut in bugetul de stat pe anul 2013    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 20 iunie 2013 privind verificarea si certificarea datelor inscrise in Situatia obligatiilor de plata peste termenul de scadenta, mai vechi de 90 de zile, pe categorii de furnizori, ramase neachitate de unitatile sanitare publice cu paturi la data publicarii Hotararii Guvernului nr. 278/2013 privind suplimentarea bugetului Ministerului Sanatatii din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, prevazut in bugetul de stat pe anul 2013

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 426 din 12 iulie 2013

    1. În sensul prezentei metodologii, obligaţiile de plată reprezintă contravaloarea produselor, bunurilor, serviciilor, investiţiilor şi reparaţiilor capitale care au fost procurate prin aplicarea procedurilor legale privind achiziţiile publice şi sunt evidenţiate în contabilitatea unităţilor sanitare publice cu paturi, prevăzute în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 278/2013 privind suplimentarea bugetului Ministerului Sănătăţii din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2013, pe baza documentelor justificative, avizate şi aprobate de persoanele în drept.
    2. Unităţile sanitare publice cu paturi întocmesc situaţia obligaţiilor de plată, potrivit modelului din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 278/2013, completată cu o coloană în care sunt înscrise numerele ordinelor de plată, pe răspunderea managerului şi a conducătorului compartimentului financiar-contabil de la nivelul fiecărei unităţi sanitare cu paturi, care semnează pentru exactitatea şi realitatea datelor transmise, certificând prin semnătură că produsele, bunurile şi serviciile, investiţiile şi reparaţiile capitale au fost procurate prin aplicarea procedurilor legale privind achiziţiile publice, în cadrul prevederilor bugetare aprobate, şi sunt evidenţiate în contabilitatea proprie pe baza documentelor justificative.
    3. Situaţiile prevăzute la pct. 2 sunt prezentate, în termen de două zile lucrătoare de la efectuarea plăţilor, direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, însoţite de copii ale facturilor care au stat la baza stabilirii cuantumului obligaţiilor, precum şi de copii ale ordinelor de plată şi ale extraselor de cont.
    4. La nivelul fiecărui judeţ se constituie comisii mixte formate din directorul executiv al direcţiei de sănătate publică şi preşedintele director general al casei de asigurări de sănătate, în calitate de preşedinţi ai comisiei, precum şi din 1-2 specialişti din cele două instituţii sau de la nivel local.
    5. Comisiile mixte vor analiza următoarele aspecte:
    a) corespondenţa datelor din situaţiile menţionate la pct. 2, transmise de fiecare unitate sanitară cu paturi, cu cele înscrise în facturile anexate la acestea, atât din punct de vedere al naturii cheltuielilor, respectiv produse, bunuri şi servicii, investiţii şi reparaţii capitale, cât şi al concordanţei sumelor;
    b) încadrarea facturilor în termenele de plată stabilite de lege, respectiv mai vechi de 90 de zile;
    c) existenţa avizării şi certificării prin semnătură de către persoanele în drept;
    d) transmiterea de către unităţile sanitare cu paturi a situaţiei obligaţiilor stinse, pe furnizori, a copiilor ordinelor de plată şi ale extraselor de cont, în termen de 48 de ore de la data efectuării plăţilor, potrivit legii;
    e) în cazul unor sume rămase neutilizate, existenţa documentelor de virare a acestora către Ministerul Sănătăţii în termen de 15 zile de la încheierea operaţiunilor de plată.
    6. Constatările comisiilor, ca urmare a analizei efectuate, vor fi consemnate într-un proces-verbal de constatare pentru sumele de plată, conform modelului din anexă care face parte integrantă din prezenta metodologie, denumit în continuare proces-verbal.
    7. Procesele-verbale vor fi întocmite conform modelului prezentat în anexă şi vor fi semnate de preşedinţii şi membrii comisiei mixte de la nivelul fiecărui judeţ.
    8. Procesele-verbale se emit în 4 exemplare originale şi se transmit, însoţite de situaţia menţionată la pct. 2, după cum urmează:
    - un exemplar Ministerului Sănătăţii;
    - un exemplar Casei de Asigurări de Sănătate;
    - un exemplar rămâne la nivelul direcţiei de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti;
    - un exemplar rămâne la nivelul comisiei mixte.


    ANEXĂ
    la metodologie

    Comisia mixtă a judeţului .....................


                          Proces-verbal de constatare
                             pentru sumele de plată

                            Încheiat astăzi .......


    Comisia mixtă formată din dna/dl ...... preşedinte director general al CAS ...... şi dna/dl director executiv al Direcţiei de Sănătate Publică ......., în calitate de preşedinţi ai comisiei, precum şi dna/dl ....... din partea Casei de asigurări de sănătate/Direcţiei de sănătate publică/Autorităţii publice locale, în calitate de membri ai comisiei, în urma analizei situaţiei obligaţiilor de plată înregistrate peste termenul de scadenţă, mai vechi de 90 de zile şi neachitate, a constatat următoarele:
    - unităţile sanitare cu paturi din judeţ au întocmit la termenul stabilit situaţia obligaţiilor de plată peste termenul de scadenţă mai vechi de 90 de zile şi neachitate, pe categorii de furnizori, în conformitate cu modelul prezentat în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 278/2013 privind suplimentarea bugetului Ministerului Sănătăţii din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2013;
    - managerii şi conducătorii compartimentului financiar-contabil ai fiecărei unităţi sanitare cu paturi au semnat situaţia mai sus menţionată, certificând realitatea şi exactitatea datelor;
    - managerii şi conducătorii compartimentului financiar-contabil au certificat pe propria răspundere că produsele, bunurile şi serviciile, investiţiile şi reparaţiile capitale din situaţia prezentată au fost procurate prin aplicarea procedurilor legale privind achiziţiile publice şi în limita prevederilor bugetare aprobate;
    - managerii şi conducătorii compartimentului financiar-contabil au transmis Direcţiei de Sănătate Publică a Judeţului ....... situaţia obligaţiilor stinse, pe furnizori, copiile ordinelor de plată şi ale extraselor de cont, în termen de 48 ore de la data efectuării plăţilor, potrivit legii;
    - managerii şi conducătorii compartimentului financiar-contabil au virat Ministerului Sănătăţii, în termen de 15 zile de la încheierea operaţiunilor de plată, suma de ...... mii lei, rămasă neutilizată, conform documentului nr. ..... .
    Faţă de cele de mai sus, comisia stabileşte că au fost îndeplinite condiţiile legale pentru plata obligaţiilor peste termenul de scadenţă, mai mari de 90 de zile şi neachitate, de către următoarele unităţi sanitare cu paturi:
    1. Spitalul ....... total obligaţii de plată ....... lei, din care:
    - medicamente ........... lei
    - materiale sanitare ........ lei
    - alţi furnizori de bunuri şi servicii ........ lei
    - investiţii ...... lei
    - reparaţii capitale ........ lei
    2. Spitalul ............
    . ............
    .
    Total judeţ obligaţii în sumă de ........ lei, din care:
    - medicamente ....... lei
    - materiale sanitare ....... lei
    - alţi furnizori de bunuri şi servicii ....... lei
    - investiţii ....... lei
    - reparaţii capitale ......... lei
    Alte menţiuni*): .............
-----------
    *) Se vor enumera cazurile sau situaţiile în care comisia constată că nu sunt îndeplinite condiţiile legale.


    Comisia mixtă a judeţului .......... Semnătura:

    Dna/Dl ....... preşedinte director general, .......
    Dna/Dl ....... director coordonator al DSP ........
    Dna/Dl ....... din partea CAS/DSP/APL .............

    Data ..........

                                      --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016