Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 20 ianuarie 2014  privind mecanismul intern de rambursare a cheltuielilor de transport pentru participarea experţilor/delegaţilor români la reuniunile Consiliului European şi ale formaţiunilor Consiliului Uniunii Europene    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 20 ianuarie 2014 privind mecanismul intern de rambursare a cheltuielilor de transport pentru participarea experţilor/delegaţilor români la reuniunile Consiliului European şi ale formaţiunilor Consiliului Uniunii Europene

EMITENT: MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 176 din 11 martie 2014

    ART. 1
    (1) Experţii/Delegaţii români care călătoresc în interesul serviciului pentru a participa, în condiţiile prevăzute de Decizia nr. 30/2013 a secretarului general al Consiliului Uniunii Europene la reuniunile formaţiunilor Consiliului Uniunii Europene şi participarea activă la reuniunile Consiliului European, au dreptul la rambursarea cheltuielilor de transport.
    (2) Sunt rambursabile, în sensul prezentei metodologii şi în conformitate cu prevederile Deciziei nr. 30/2013 a secretarului general al Consiliului Uniunii Europene, cheltuielile de transport ocazionate de participarea experţilor/delegaţilor la reuniunile Consiliului prevăzute în anexa nr. 2 la ordin.
    ART. 2
    Rambursarea cheltuielilor de transport ocazionate de participarea experţilor/delegaţilor români la reuniunile Consiliului se face prin Ministerul Afacerilor Externe, din contul deschis exclusiv acestei destinaţii la o unitate bancară din ţară, din linia bugetară fixă alocată României în acest scop de la Consiliul Uniunii Europene.
    ART. 3
    Cheltuielile de cazare, diurnă şi alte cheltuieli ocazionate de participarea experţilor/delegaţilor români la reuniunile Consiliului sunt în responsabilitatea directă a instituţiei care a aprobat deplasarea, conform normelor legale în vigoare.
    ART. 4
    (1) Pentru rambursarea cheltuielilor de transport, fiecare beneficiar întocmeşte un dosar, denumit în continuare dosarul rambursării, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta metodologie.
    (2) Responsabilitatea privind certificarea în privinţa realităţii, regularităţii şi legalităţii documentelor conţinute de dosarul rambursării revine în exclusivitate instituţiei care a aprobat deplasarea.
    (3) Fiecare instituţie interesată de rambursarea cheltuielilor de transport ocazionate de participarea experţilor/delegaţilor la reuniunile Consiliului, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii, deleagă o persoană titulară şi o persoană supleantă pentru a o reprezenta în relaţia cu Ministerul Afacerilor Externe. Informarea Ministerului Afacerilor Externe cu privire la numele persoanelor delegate se va face în termen de 15 zile de la data publicării ordinului în Monitorul Oficial al României.
    (4) Dosarul rambursării se depune la sediul Ministerului Afacerilor Externe în fiecare zi de marţi, între orele 08:30 şi 16:30, de către persoana delegată, pe baza delegaţiei anexate la dosar, dosarele incomplete fiind restituite în vederea completării.
    ART. 5
    Costurile biletelor de avion achiziţionate se vor rambursa pentru clasele economic şi business, pentru ruta uzuală/normală şi la cel mai favorabil preţ disponibil la momentul efectuării deplasării.
    ART. 6
    Solicitările pentru rambursarea cheltuielilor de transport se fac pentru deplasările efectuate în anul în curs, excepţie făcând cele aferente perioadei noiembrie-decembrie, pentru care data-limită de depunere este 15 februarie a anului următor.
    ART. 7
    Cheltuielile de transport includ, pe lângă costul biletului de avion, şi suma reprezentând asigurarea medicală pe perioada deplasării.
    ART. 8
    În cazul în care deplasarea s-a efectuat şi în altă locaţie decât cea unde are loc întâlnirea, se va rambursa jumătate din costul cheltuielilor de transport.
    ART. 9
    În cazul participării, în aceeaşi locaţie şi în aceeaşi perioadă, şi la alte întâlniri decât cea care face obiectul rambursării, se va achita integral costul transportului, în baza unei declaraţii pe propria răspundere a instituţiei solicitante, conform căreia nu a fost rambursat costul deplasării de către altă instituţie/entitate, iar prin prelungirea duratei de deplasare nu a fost majorat costul transportului. În lipsa declaraţiei se va achita jumătate din costul transportului.
    ART. 10
    În cazul în care deplasarea s-a efectuat cu aeronave speciale (aeronave militare, zboruri charter, taxi aerian etc.), se va ataşa la factura ce cuprinde costurile totale pentru zbor lista pasagerilor cu nume şi funcţie, urmând ca rambursarea costului transportului să se facă proporţional doar pentru membrii delegaţiei care au participat efectiv la întâlnire.

    ANEXĂ
    la metodologie

                           DOSARUL RAMBURSĂRII
       privind documentele în baza cărora se rambursează cheltuielile de
         transport ocazionate de participarea experţilor/delegaţilor
            români la reuniunile Consiliului European şi ale
               formaţiunilor Consiliului Uniunii Europene

    1. Cererea de rambursare
    2. Împuternicirea, în original, a ordonatorului de credite pentru persoana care certifică conformitatea cu originalul a fiecărei pagini din dosarului rambursării
    3. Documentele de participare:
    - anunţul de convocare a reuniunii/communication/agenda provizorie;
    - aprobarea internă a deplasării;
    - lista cu participanţii în sală/formularul galben/legitimaţie.
    4. Documentele de transport:
    - bilet de avion însoţit de:
      - boarding pass dus şi boarding pass întors; sau, după caz,
      - declaraţie pe propria răspundere pentru pierdere;
    - bilet de tren;
    - asigurare medicală;
    - factura în lei; şi, după caz,
    - declaraţia în cazul participării la mai multe întâlniri în aceeaşi locaţie şi în aceeaşi perioadă.
    5. Documentele de plată:
    - ordin de plată;
    - extrasul de cont al unităţii de trezorerie privind certificarea efectuării plăţii.
    6. Datele de identificare:
    - unitatea de trezorerie; şi
    - contul unde se va face rambursarea.


    ANEXA 2

                                   LISTA
         privind reuniunile ale căror cheltuieli de transport ocazionate de
           participarea experţilor/delegaţilor români la reuniunile
             Consiliului European şi ale formaţiunilor Consiliului Uniunii
                           Europene sunt rambursabile

    1. Reuniuni ale Consiliului European (participarea activă) şi reuniuni de pregătire a Consiliului European (tip Sherpa)
    2. Reuniuni ale Consiliului Uniunii Europene
    3. Reuniuni comune ale Consiliului Uniunii Europene
    4. Grupuri de lucru şi comitete de lucru, inclusiv cele mixte care sunt incluse în Lista grupurilor de pregătire ale Consiliului, aşa cum sunt stabilite de Comitetul Reprezentanţilor Permanenţi (COREPER). Lista este actualizată permanent de Secretariatul General al Consiliului UE. Sunt excluse de la rambursare reuniunile comitetelor instituite de tratate (Comitetul economic şi financiar, Comitetul pentru politică economică, Comitetul pentru ocuparea forţei de muncă şi Comitetul pentru protecţie socială şi, dacă reuniunile au loc la Strasbourg, Grupul de lucru pentru afaceri generale). Pentru cele patru comitete instituite de tratate cheltuielile sunt rambursate de Comisia Europeană.
    5. Reuniuni ministeriale bianuale ale Organizaţiei Mondiale a Comerţului.
    6. Summit-uri sau reuniuni ministeriale (bilaterale sau multilaterale) între UE şi ţări terţe, oriunde au loc. Rambursarea este strict limitată la reuniunea principală.
    7. Conferinţe interguvernamentale şi organismele acestora
    8. Reuniuni de "task-force" sau grupuri de lucru asemănătoare, stabilite la cererea Consiliului European, cu reprezentanţi ai statelor membre
    9. Reuniuni organizate în ţara care deţine preşedinţia UE (Sub nicio formă nu vor depăşi numărul de 15 reuniuni pentru fiecare preşedinţie, şi anume 6 luni.)
    10. În cazul COST (Cooperarea europeană în domeniul ştiinţei şi tehnologiei) vor fi rambursate doar cheltuielile de transport pentru reuniunile Comitetului oficialilor de rang înalt (CSO) şi ale Grupului de lucru privind chestiunile juridice, administrative şi financiare (JAF)
    11. Acorduri bilaterale şi regionale privind pescuitul (reuniuni externe în domeniul politicii de pescuit). Lista face obiectul modificărilor; a se vedea Decizia nr. 30/2013 a secretarului general al Consiliului Uniunii Europene.

                        ________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016