Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 15 mai 2007  de organizare si desfasurare a probei anticipate sustinute de elevii claselor a XI-a din sectiile bilingve francofone care participa la Proiectul-pilot Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 15 mai 2007 de organizare si desfasurare a probei anticipate sustinute de elevii claselor a XI-a din sectiile bilingve francofone care participa la Proiectul-pilot "De la invatamantul bilingv catre filierele francofone"

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 470 din 12 iulie 2007


CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta metodologie reglementeazã organizarea şi desfãşurarea probei anticipate susţinute de elevii claselor a XI-a din secţiile bilingve francofone din cadrul Proiectului-pilot "De la învãţãmântul bilingv cãtre filierele francofone", denumitã în continuare probã anticipatã.
ART. 2
(1) Acordul asupra învãţãmântului bilingv dintre Guvernul Republicii Franceze şi Guvernul României, semnat la Bucureşti în data de 28 septembrie 2006, pune bazele Proiectului-pilot "De la învãţãmântul bilingv cãtre filierele francofone".
(2) Secţiile bilingve francofone menţionate la art. 1 au, pe parcursul celor 4 ani de liceu, un orar specific de cursuri de limba francezã şi de discipline nonlingvistice (DNL) predate în limba francezã: matematicã, fizicã, chimie, biologie, istorie, geografie, economie etc.
(3) Probele specifice examenului de bacalaureat pentru secţiile bilingve francofone sunt:
a) proba anticipatã centratã pe modulul de învãţãmânt pluridisciplinar bilingv - susţinutã în clasa a XI-a;
b) douã probe de limba francezã (scris şi oral) - susţinute în clasa a XII-a;
c) o probã dintr-o disciplinã nonlingvisticã, din lista celor menţionate la alin. (2) (oral) - susţinutã în clasa a XII-a.
(4) Pentru fiecare probã se acordã un punctaj cuprins între 10 şi 100, nota probei respective obţinându-se prin împãrţirea punctajului la 10.
(5) Absolvenţii secţiilor bilingve care promoveazã examenul de bacalaureat, parcurgând şi obţinând cel puţin 50 de puncte la toate probele specifice prevãzute de Acordul asupra învãţãmântului bilingv dintre Guvernul Republicii Franceze şi Guvernul României, obţin diploma de bacalaureat prevãzutã de legea românã, cu menţiunea specialã "secţie bilingvã francofonã", precum şi un atestat de limbã şi civilizaţie francezã.
(6) Diploma de bacalaureat cu menţiunea specialã "secţie bilingvã francofonã" este recunoscutã pentru înscrierea în universtãţile franceze şi în universitãţile româneşti.
ART. 3
(1) Proba anticipatã va fi susţinutã în fiecare an, conform datelor fixate de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului la sfârşitul lunii mai. Ea va fi organizatã simultan în fiecare dintre liceele bilingve care fac parte din proiect.
(2) La proba anticipatã participã elevii claselor a XI-a de la secţiile bilingve francofone din cadrul Proiectului-pilot "De la învãţãmântul bilingv cãtre filierele francofone", care au frecventat modulul de învãţãmânt pluridisciplinar bilingv în timpul anului.
(3) În cazul în care elevul promoveazã proba anticipatã în clasa a XI-a, acesta are dreptul de a obţine menţiunea "secţie bilingvã francofonã", în urma promovãrii examenului de balacaureat cu probe specifice pentru clasele bilingve, menţionate la art. 2 alin. (3).
(4) Elevii care nu susţin sau nu promoveazã proba anticipatã nu pot participa la celelalte probe specifice ale bacalaureatului, care se susţin în clasa a XII-a, stabilite pentru clasele bilingve, şi nu vor beneficia de menţiunea specialã "secţie bilingvã francofonã" pe diploma de bacalaureat.
(5) Îîn caz de repetenţie a clasei a XI-a, elevul de la secţia bilingvã francofonã pierde beneficiul notei obţinute în anul precedent. Acesta are obligaţia de a repeta modulul de învãţãmânt pluridisciplinar bilingv şi de a se prezenta din nou la proba anticipatã de la sfârşitul clasei a XI-a.

CAP. II
Coordonarea metodologica a probei anticipate

ART. 4
În inspectoratele şcolare din judeţele-pilot se constituie, la nivelul comisiei judeţene/municipiului Bucureşti de bacalaureat, comisii de evaluare a probei anticipate, numite prin decizia inspectorului şcolar general, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii.
ART. 5
(1) La nivelul fiecãrui liceu se constituie o singurã comisie de evaluare.
(2) Comisia de evaluare este compusã din:
- preşedinte (directorul/directorul adjunct al şcolii)
- secretar (cadru didactic/secretarul şcolii)
- 3-5 profesori examinatori (un profesor de limba francezã din afara unitãţii de învãţãmânt şi 2-4 profesori de discipline nonlingvistice care au participat la proiect).
(3) Comisia de evaluare are urmãtoarele atribuţii:
- întocmeşte graficul de acţiuni privind organizarea şi desfãşurarea probei anticipate şi îl afişeazã cu cel puţin douã sãptãmâni înainte de începerea acesteia;
- pregãteşte documentaţia tehnicã, sãlile, aparatele, echipamentele şi asigurã condiţiile normale de desfãşurare a probei;
- organizeazã şi efectueazã examinarea, evaluarea şi notarea candidaţilor;
- afişeazã rezultatele probei;
- înainteazã inspectoratului şcolar un raport asupra modului de desfãşurare a examenului, care sã conţinã şi propuneri cu privire la optimizarea desfãşurãrii examenului pentru obţinerea atestatului.
(4) Organizarea comisiilor de evaluare şi derularea probei anticipate vor fi monitorizate de cãtre inspectorul şcolar de limba francezã din judeţul respectiv. În cazul în care nu existã inspector de limba francezã, inspectorul de limbi moderne propune un metodist, în calitate de observator.
(5) Inspectorul de limba francezã/metodistul primeşte propuneri pentru profesorii examinatori şi avizeazã lista transmisã de unitãţile şcolare din judeţ. Membrii comisiei din fiecare liceu-pilot se selecteazã din listã, prin tragere la sorţi.
(6) Cadrele didactice care fac parte din comisiile de evaluare vor fi retribuite conform ordinului ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului privind modul de platã a cadrelor didactice care fac parte din comisiile pentru examenele naţionale, valabil în anul şcolar respectiv.

CAP. III
Desfãşurarea probei

ART. 6
(1) În cadrul modulului de învãţãmânt pluridisciplinar bilingv, elevii realizeazã un proiect la nivelul clasei, bazat pe disciplinele studiate.
(2) Pânã la data de 1 octombrie a fiecãrui an şcolar, profesorii de discipline nonlingvistice care se predau în limba francezã vor afişa la avizierul şcolii titlurile proiectelor propuse pentru proba anticipatã din anul şcolar respectiv.
(3) Pânã la data de 1 noiembrie a fiecãrui an şcolar, elevii vor alege tema proiectului la nivel de clasã şi o vor comunica secretariatului şcolii.
(4) În cadrul probei anticipate, elevii prezintã în faţa comisiei de evaluare un carnet de bord realizat în mod individual, pe durata modulului de învãţãmânt pluridisciplinar bilingv, însoţit de o sintezã de maximum douã pagini.
(5) Carnetul de bord, redactat în limba francezã, va conţine enumerarea orelor de curs la care elevul a asistat pe parcursul derulãrii proiectului, în cadrul fiecãrei discipline nonlingvistice, precum şi enumerarea activitãţilor personale pe care le-a desfãşurat în afara orelor de curs.
(6) Sinteza se elaboreazã în limba francezã şi va cuprinde referiri la derularea proiectului şi la contribuţia personalã a elevului în cadrul echipei. Sinteza va fi axatã pe expunerea conţinutului modulului de învãţãmânt pluridisciplinar bilingv, plecând de la cunoştinţele dobândite de-a lungul anului în cadrul orelor de DNL şi terminând cu referiri la contribuţia personalã adusã la realizarea produsului final colectiv. Prezentarea sintezei se va realiza sub forma unei discuţii libere, în limba francezã, cu membrii comisiei de evaluare.
(7) Durata probei nu va depãşi 10 minute pentru fiecare elev.

CAP. IV
Evaluarea şi notarea

ART. 7
(1) Modulul de învãţãmânt pluridisciplinar bilingv este evaluat la sfârşitul clasei a XI-a, acordându-se maximum 100 de puncte, din care maximum 30 de puncte pentru activitatea desfãşuratã în timpul anului şi maximum 70 de puncte pentru examenul final susţinut prin proba anticipatã.
(2) Fiecare evaluator acordã candidatului un punctaj, care este multiplu de 10.
(3) Punctajul final al candidatului se obţine ca medie aritmeticã a punctajelor acordate de membrii comisiei de evaluare.
(4) Nota probei anticipate se obţine prin împãrţirea la 10 a punctajului final, urmatã de rotunjire la cel mai apropiat întreg. La o diferenţã de 50 de sutimi, rotunjirea se face în favoarea elevului.
(5) Notele probei anticipate intrã în calculul mediei de bacalaureat.
(6) Notele probei anticipate susţinute în clasa a XI-a se consemneazã într-un proces-verbal, elaborat în douã exemplare, care se pastreazã la secretariatul liceului pânã la sfârşitul clasei a XII-a. Un exemplar se arhiveazã, iar al doilea exemplar este transmis comisiei de bacalaureat, care va consemna notele în catalogul de examen.
(7) Procesul-verbal transmis comisiei de bacalaureat se arhiveazã împreunã cu celelalte documente ale examenului de bacalaureat.

CAP. V
Rãspunderea disciplinarã

ART. 8
(1) Respectarea întocmai a metodologiei de organizare şi desfãşurare a probei anticipate este obligatorie pentru toate persoanele implicate în aceastã activitate.
(2) Încãlcarea normelor prezentei metodologii constituie abatere disciplinarã. Personalul didactic de predare, personalul didactic auxiliar, precum şi cel de conducere, de îndrumare şi control din învãţãmânt implicat în desfãşurarea probei anticipate rãspund disciplinar pentru încãlcarea îndatoririlor ce le revin în aplicarea prezentei metodologii.
ART. 9
În vederea respectãrii prevederilor prezentei metodologii şi pentru asigurarea corectitudinii desfãşurãrii probei anticipate, preşedinţii comisiilor de examinare vor solicita declaraţii scrise de la fiecare membru al comisiei. În declaraţia-tip, cadrul didactic precizeazã cã nu are rude sau afini pânã la gradul al patrulea printre candidaţii care participã la aceastã probã şi îşi asumã responsabilitatea pentru respectarea întocmai a prevederilor legale.
ART. 10
(1) Cadrele didactice care, în perioada susţinerii probei anticipate, manifestã neglijenţã în îndeplinirea atribuţiilor ce le revin sau sãvârşesc orice alte fapte care împiedicã desfãşurarea în condiţii normale a probei anticipate sunt sancţionate disciplinar conform Statutului personalului didactic.
(2) Sancţiunile aplicate în urma abaterilor sãvârşite de cadrele didactice în timpul participãrii la comisiile prevãzute în prezenta metodologie sunt luate în considerare la acordarea calificativului anual.

CAP. VI
Dispoziţii finale

ART. 11
Nu se admit contestaţii la proba anticipatã.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016