Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 348 din 10 noiembrie 2023  privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGE nr. 348 din 10 noiembrie 2023 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1029 din 13 noiembrie 2023
    Parlamentul României adoptă prezenta lege.
    ARTICOL UNIC
    Se aprobă Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191 din 28 decembrie 2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1280 din 30 decembrie 2022, cu următoarele modificări şi completări:
    1. La articolul I punctul 4, litera m^1) a alineatului (1) al articolului 401 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "m^1) avizează cadrele de competenţe specifice, elaborate de autorităţile şi instituţiile publice, pentru funcţiile publice prevăzute la art. 385, cu excepţia celor care beneficiază de statute speciale, în condiţiile legii;"

    2. La articolul I, după punctul 9 se introduce un nou punct, pct. 9^1, cu următorul cuprins:
    "9^1. La articolul 417, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:
    (3) Pentru funcţionarii publici care au domiciliul în altă localitate decât cea în care îşi desfăşoară activitatea şi cărora nu li se poate asigura o locuinţă de serviciu, autorităţile publice locale pot decide, în baza unui regulament propriu, decontarea cheltuielilor de deplasare."

    3. La articolul I, după punctul 10 se introduce un nou punct, pct. 10^1, cu următorul cuprins:
    "10^1. La articolul 513, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (4), cu următorul cuprins:
    (4) În cazul în care s-a dispus clasarea sau renunţarea la urmărirea penală ori achitarea sau renunţarea la aplicarea pedepsei, precum şi în cazul încetării procesului penal, suspendarea din funcţia publică încetează, iar funcţionarul public respectiv îşi va relua activitatea în funcţia publică deţinută anterior şi îi vor fi achitate drepturile salariale aferente perioadei de suspendare."

    4. La articolul III, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Pentru funcţiile publice prevăzute la art. 385 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia celor care beneficiază de statute speciale în condiţiile legii, etapele procedurii de elaborare şi avizare a cadrelor de competenţă se desfăşoară de către autorităţile şi instituţiile publice până la data de 31 decembrie 2023."

    5. La anexa nr. 1 (anexa nr. 8 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019), alineatul (2) al articolului 23 se abrogă.
    6. La anexa nr. 1 (anexa nr. 8 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019), alineatul (1) al articolului 30 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 30
    (1) Pentru avizarea competenţelor specifice, autorităţile şi instituţiile publice în cadrul cărora se regăsesc funcţiile publice prevăzute la art. 385, cu excepţia celor care beneficiază de statute speciale în condiţiile legii, transmit documentele necesare pentru obţinerea avizului Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici."

    7. La anexa nr. 1 (anexa nr. 8 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019), punctul III al alineatului (2) al articolului 31 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "III. Model - Fişa postului standardizată Aprob^1. ^1 Se completează cu numele, prenumele şi funcţia conducătorului autorităţii sau instituţiei publice şi se va semna de către acesta în mod obligatoriu.

┌─────────────────────────────────────┬┐
│Denumirea autorităţii sau instituţiei││
│publice ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Direcţia generală ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Direcţia ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Serviciul ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Biroul/Compartimentul ││
└─────────────────────────────────────┴┘


    FIŞA POSTULUI STANDARDIZATĂ
    Nr. ...............................

┌──────────────────────────────────────┐
│Informaţii generale privind postul │
├─────────────────────────────────────┬┤
│Denumirea postului ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Nivelul postului ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Clasa ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Gradul profesional ││
└─────────────────────────────────────┴┘



┌──────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Descrierea postului │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Scopul principal al postului^2 │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Atribuţiile postului^3 │
│1. │
│2. │
│3. │
│4. │
│5. │
│6. │
│7. │
│..............................................................│
├──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Condiţii pentru ocuparea postului │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│a) Condiţii generale │
├────────────────────────────────┬─────────────────────────────┤
│Nivelul studiilor^4 │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Domeniul studiilor^5 │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Perfecţionări/Specializări^6 │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Vechimea în specialitate │ │
│prevăzută de lege pentru │ │
│ocuparea funcţiei publice^7 │ │
├────────────────────────────────┴─────────────────────────────┤
│b) Condiţii specifice^8 │
├────────────────────────────────┬─────────────────────────────┤
│1. Cunoştinţe de operare/ │ │
│programare pe calculator^9 │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│2. Cunoaşterea limbii engleze/ │ │
│franceze^10 │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│3. Obţinerea unui/unei aviz/ │ │
│autorizaţii prevăzut/prevăzute │ │
│de lege, cu respectarea │ │
│prevederilor legislaţiei │ │
│specifice cu privire la │ │
│îndeplinirea condiţiei^11 │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│4. Alte condiţii specifice │ │
│pentru ocuparea unei funcţii │ │
│publice, prevăzute în acte │ │
│normative specifice aplicabile │ │
│autorităţilor sau instituţiilor │ │
│publice respective^12 │ │
├────────────────────────────────┴─────────────────────────────┤
│Competenţe necesare exercitării funcţiei publice │
├────────────────────────────────┬────────────────┬────────────┤
│ │Denumirea │Nivelul de │
│ │competenţei │complexitate│
│ │generale │ │
│ ├────────────────┼────────────┤
│ │1. Rezolvarea de│ │
│ │probleme şi │ │
│ │luarea │ │
│ │deciziilor │ │
│ ├────────────────┼────────────┤
│ │2. Iniţiativă │ │
│ ├────────────────┼────────────┤
│ │3. Planificare │ │
│ │şi organizare │ │
│ ├────────────────┼────────────┤
│ │4. Comunicare │ │
│ ├────────────────┼────────────┤
│ │5. Lucru în │ │
│ │echipă │ │
│a) Competenţe generale^13 ├────────────────┼────────────┤
│ │6. Orientare │ │
│ │către cetăţean │ │
│ ├────────────────┼────────────┤
│ │7. Integritate │ │
│ ├────────────────┼────────────┤
│ │8. Managementul │ │
│ │performanţei │ │
│ ├────────────────┼────────────┤
│ │9. Dezvoltarea │ │
│ │echipei │ │
│ ├────────────────┼────────────┤
│ │10. Generarea │ │
│ │angajamentului │ │
│ ├────────────────┼────────────┤
│ │11. Promovarea │ │
│ │inovaţiei şi │ │
│ │iniţierea │ │
│ │schimbării │ │
├────────────────────────────────┼────────────────┼────────────┤
│ │Competenţe │ │
│ │lingvistice de │ │
│ │comunicare în │ │
│ │limbi străine^15│ │
│ ├────────────────┼────────────┤
│ │Competenţe │ │
│ │lingvistice de │ │
│ │comunicare în │ │
│ │limba │ │
│b) Competenţe specifice^14 │minorităţii │ │
│ │naţionale^16 │ │
│ ├────────────────┼────────────┤
│ │Competenţe în │ │
│ │domeniul │ │
│ │tehnologiei │ │
│ │informaţiei^17 │ │
│ ├────────────────┼────────────┤
│ │Alte competenţe │ │
│ │specifice^18 │ │
├────────────────────────────────┴────────────────┴────────────┤
│Sfera relaţională a titularului postului │
├──────────────┬─────────────────┬─────────────────────────────┤
│ │Relaţii ierarhice│ │
│ ├─────────────────┼─────────────────────────────┤
│ │Relaţii │ │
│Sfera │funcţionale │ │
│relaţională ├─────────────────┼─────────────────────────────┤
│internă │Relaţii de │ │
│ │control │ │
│ ├─────────────────┼─────────────────────────────┤
│ │Relaţii de │ │
│ │reprezentare │ │
├──────────────┼─────────────────┼─────────────────────────────┤
│ │Autorităţi şi │ │
│ │instituţii │ │
│ │publice │ │
│Sfera ├─────────────────┼─────────────────────────────┤
│relaţională │Organizaţii │ │
│externă │internaţionale │ │
│ ├─────────────────┼─────────────────────────────┤
│ │Persoane juridice│ │
│ │private │ │
├──────────────┴─────────────────┼─────────────────────────────┤
│Libertatea decizională^19 │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Delegarea de atribuţii şi │ │
│competenţă │ │
├────────────────────────────────┴─────────────────────────────┤
│Întocmit^20 │
├────────────────────────────────┬─────────────────────────────┤
│Numele şi prenumele │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Funcţia publică de conducere │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Semnătura │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Data întocmirii │ │
├────────────────────────────────┴─────────────────────────────┤
│Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului │
├────────────────────────────────┬─────────────────────────────┤
│Numele şi prenumele │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Semnătura │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Data │ │
└────────────────────────────────┴─────────────────────────────┘


    ^2 Se completează cu o scurtă descriere a responsabilităţilor postului.
    ^3 Se stabilesc pe baza activităţilor care presupun exercitarea prerogativelor de putere publică, în concordanţă cu specificul funcţiei publice corespunzătoare postului.
    ^4 Se completează prin raportare la prevederile art. 386 sau, după caz, art. 394 alin. (4) lit. b) şi c), respectiv art. 465 alin. (3) şi, după caz, alin. (4) din prezentul cod.
    ^5 Se completează, dacă este cazul, în conformitate cu nomenclatoarele domeniilor şi specializărilor din învăţământul universitar de lungă durată şi scurtă durată, respectiv nomenclatoarele domeniilor de studii universitare de licenţă şi specializărilor şi programelor de studii din cadrul acestora. Pentru funcţiile publice pentru ocuparea cărora domeniul studiilor este reglementat prin acte normative, această rubrică se completează în conformitate cu prevederile legale respective. În mod excepţional, în ceea ce priveşte funcţia publică de conducere specifică de secretar general al comunei se vor avea în vedere şi prevederile art. 615 alin. (1) lit. b) şi c) din prezentul cod.
    ^6 Se menţionează, dacă este cazul, condiţia privind absolvirea unor perfecţionări/specializări stabilite prin acte normative pentru ocuparea/exercitarea unei funcţii publice şi/sau, după caz, a unor perfecţionări/specializări considerate utile pentru desfăşurarea activităţii în exercitarea funcţiei publice. Pentru funcţiile publice din categoria înalţilor funcţionari publici se menţionează condiţia prevăzută la art. 394 alin. (4) lit. d) din prezentul cod.
    ^7 Se stabileşte prin raportare la categoria, clasa şi, după caz, gradul profesional al funcţiei publice conform art. 394 alin (4) lit. e) şi art. 468 din prezentul cod. În mod excepţional, în ceea ce priveşte funcţia publică de conducere specifică de secretar general al comunei se vor avea în vedere şi prevederile art. 615 alin. (1) lit. b) şi c) din prezentul cod.
    ^8 Se menţionează condiţiile specifice care trebuie îndeplinite pentru ocuparea funcţiei publice, conform prevederilor art. 465 alin. (1) lit. g) şi alin. (2) din prezentul cod.
    ^9 Se completează în mod obligatoriu cu nivel elementar.
    ^10 Se completează cu nivelul A2 pentru funcţiile publice corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici, prin raportare la Cadrul european comun de referinţă pentru limbi străine.
    ^11 Se menţionează, dacă este cazul:
    - condiţia specifică prevăzută la art. 465 alin. (2) din prezentul cod;
    – spre exemplu, delegări, disponibilitate pentru lucru în program prelungit în anumite condiţii, după caz.
    ^12 Se menţionează, dacă este cazul, alte condiţii specifice pentru ocuparea unei funcţii publice, prevăzute în acte normative specifice aplicabile autorităţilor sau instituţiilor publice respective.
    ^13 Competenţele generale prevăzute la pct. 1-11 sunt cele corespunzătoare pentru funcţiile publice din categoria înalţilor funcţionari publici. Pentru funcţiile publice de execuţie prevăzute la art. 392 din prezentul cod, competenţele generale se stabilesc în conformitate cu prevederile art. 9 alin. (1)–(3) din anexa nr. 8 la prezentul cod. Pentru funcţiile publice de conducere prevăzute la art. 390 alin. (1) din prezentul cod, competenţele generale se stabilesc în conformitate cu prevederile art. 9 alin. (1)-(8) din anexa nr. 8 la prezentul cod. Nivelurile de complexitate aferente fiecărei categorii de funcţii publice sunt prevăzute la art. 12-16 şi se stabilesc conform art. 17 lit. a) din anexa nr. 8 la prezentul cod.
    ^14 Competenţele specifice se stabilesc în condiţiile prevăzute la art. 11 din anexa nr. 8 la prezentul cod. Fişa postului standardizată aferentă fiecărei funcţii publice se completează cu competenţele generale şi competenţele specifice, în condiţiile prevăzute la art. 31 alin. (1) din anexa nr. 8 la prezentul cod.
    ^15 Se completează în situaţia în care pentru ocuparea postului este solicitată cunoaşterea unei limbi străine, cu indicarea acesteia şi a nivelului solicitat, prin raportare la Cadrul european comun de referinţă pentru limbi străine.
    ^16 Se completează în situaţia în care pentru ocuparea postului este necesară cunoaşterea unei limbi aparţinând minorităţilor naţionale, cu limba respectivă, precum şi cu nivelul solicitat.
    ^17 Se completează în situaţia în care pentru ocuparea postului sunt necesare competenţe în domeniul tehnologiei informaţiei (cu detalierea acestora), cu indicarea nivelului de complexitate solicitat.
    ^18 Se completează, dacă este cazul, cu alte competenţe specifice necesare pentru ocuparea postului ce au fost identificate în urma analizei posturilor.
    ^19 Se completează cu limitele libertăţii decizionale de care beneficiază titularul postului pentru îndeplinirea atribuţiilor care îi revin.
    ^20 Se întocmeşte de către persoana care are calitatea de evaluator al titularului postului, potrivit legii, cu excepţia situaţiei în care calitatea de evaluator revine, potrivit legii, conducătorului autorităţii sau instituţiei publice. În acest caz, precum şi pentru funcţia publică de secretar general al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, se desemnează prin act administrativ al conducătorului autorităţii sau instituţiei publice persoana care ocupă funcţia de conducere imediat inferioară să întocmească şi să semneze fişa postului, dacă prin reglementări cu caracter special nu se prevede altfel. Pentru funcţiile publice din categoria înalţilor funcţionari publici, fişa postului se întocmeşte după cum urmează: de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice în al cărei stat de funcţii se află funcţia publică, pentru funcţiile publice de secretar general şi secretar general adjunct din cadrul ministerelor şi al organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi pentru funcţiile publice de secretar general al instituţiei prefectului, respectiv de către secretarul general al Guvernului, pentru inspectorii guvernamentali.

┌───────────────────────────────────────┐
│Contrasemnează^21 │
├───────────────────────────┬───────────┤
│Numele şi prenumele │ │
├───────────────────────────┼───────────┤
│Funcţia │ │
├───────────────────────────┼───────────┤
│Semnătura │ │
├───────────────────────────┼───────────┤
│Data │ │
└───────────────────────────┴───────────┘


    ^21 Se semnează de către persoana care are calitatea de contrasemnatar, potrivit legii, cu excepţia situaţiei în care calitatea de contrasemnatar revine conducătorului autorităţii sau instituţiei publice. În acest caz, precum şi în cazul în care raportul de evaluare nu se contrasemnează potrivit legii, fişa postului nu se contrasemnează."



    Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    VASILE-DANIEL SUCIU
                    PREŞEDINTELE SENATULUI
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ

    Bucureşti, 10 noiembrie 2023.
    Nr. 348.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016