Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
 LEGE nr. 10 din 9 ianuarie 2020 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local
Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 10 din 9 ianuarie 2020  pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local    Twitter Facebook
Cautare document

 LEGE nr. 10 din 9 ianuarie 2020 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 14 din 10 ianuarie 2020
    Parlamentul României adoptă prezenta lege.
    ART. I
    Ordonanţa Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 648 din 31 august 2002, aprobată cu modificări prin Legea nr. 3/2003, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 3 alineatul (1), literele h), k) şi n) se abrogă.
    2. La articolul 3, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Serviciile de administrare a domeniului public şi privat se realizează şi se gestionează prin intermediul unor operatori, cu respectarea, după caz, a prevederilor art. 11 sau ale art. 12."

    3. La articolul 5, punctul 4 se abrogă.
    4. La articolul 10 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) gestiune delegată."

    5. Articolul 12 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 12
    În cazul gestiunii delegate autorităţile administraţiei publice locale pot apela pentru realizarea serviciilor la unul sau la mai mulţi operatori cărora le încredinţează, în totalitate sau numai în parte, în baza unui contract de delegare a gestiunii, sarcinile şi responsabilităţile proprii cu privire la gestiunea propriu-zisă a serviciilor, precum şi la administrarea şi exploatarea infrastructurii edilitar-urbane necesare realizării serviciilor. Procedura de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii se stabileşte, după caz, conform prevederilor Legii nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii, cu modificările şi completările ulterioare."

    6. Articolul 13 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 13
    Pentru atribuirea contractelor de delegare a gestiunii serviciilor de administrare a domeniului public şi privat se aplică, după caz, prevederile Legii nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv cele ale Legii nr. 100/2016, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi prevederile actelor normative subsecvente emise în aplicarea acestora, cu respectarea cadrului legal naţional şi al Uniunii Europene în domeniul ajutorului de stat şi principiului minimei atingeri aduse concurenţei."

    7. La articolul 14, alineatul (2) se abrogă.
    8. Articolul 15 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 15
    Autorităţile administraţiei publice locale şi operatorii furnizori/prestatori de servicii de administrare a domeniului public şi privat se pot asocia între ele/ei sau cu terţe persoane juridice, române sau străine, în vederea realizării şi/sau exploatării în comun a unor obiective specifice infrastructurii edilitar-urbane, cu respectarea prevederilor legale în vigoare privind asocierea şi libera concurenţă, ale Legii nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv cele ale Legii nr. 100/2016, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale actelor normative subsecvente emise în aplicarea acestora."

    9. La articolul 17 alineatul (1), literele b) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "b) stabilirea elementelor necesare înfiinţării noului operator: denumire, forma juridică, statut, sediu social, capital subscris, conducere, structura organizatorică, regulament de organizare şi funcţionare şi altele asemenea;
c) elaborarea documentelor necesare organizării şi desfăşurării procedurilor de atribuire pentru contractele de delegare a gestiunii, cu respectarea legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice şi al concesiunilor de lucrări şi de servicii;"

    10. La articolul 17, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alineatele (2) şi (3), cu următorul cuprins:
    "(2) Schimbarea unui operator economic prestator/furnizor intervenită pe parcursul derulării contractelor de achiziţii publice şi de concesiune de lucrări/servicii este permisă doar în condiţiile reglementate de legislaţia în domeniu.
(3) Modificările intervenite pe parcursul derulării contractelor de achiziţii publice şi de concesiune de lucrări/servicii sunt permise numai în condiţiile reglementate de legislaţia în domeniu."

    11. La articolul 23, alineatul (4) se abrogă.
    12. La articolul 30, literele b) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "b) să elaboreze, să aprobe documentele necesare organizării şi desfăşurării procedurilor de atribuire pentru contractele de delegare a gestiunii, cu respectarea legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice şi al concesiunilor de lucrări şi de servicii;
c) să asigure transparenţa şi accesul operatorilor la informaţiile şi documentele necesare desfăşurării procedurilor de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii, cu respectarea legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice şi al concesiunilor de lucrări şi de servicii;"

    13. La articolul 33, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Operatorii serviciilor de administrare a domeniului public şi privat care au calitatea de autoritate contractantă în sensul art. 4 din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare, sau, după caz, în sensul art. 9 din Legea nr. 100/2016, cu modificările şi completările ulterioare, au obligaţia de a efectua achiziţii publice sau, după caz, de a concesiona lucrări şi servicii, în condiţiile şi cu respectarea legislaţiei în acest domeniu."

    14. La articolul 33, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
    "(3) Obligaţia prevăzută la alin. (2) se aplică şi în cazul achiziţiilor efectuate de operatorii serviciilor de administrare a domeniului public şi privat care nu au calitatea de autoritate contractantă, în condiţiile art. 6 alin. (1)-(3) din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare."

    15. La articolul 34 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) să beneficieze de posibilitatea ajustării periodice a preţurilor şi tarifelor, în condiţiile reglementate de legislaţia în domeniul achiziţiilor publice şi al concesiunilor de lucrări şi de servicii."

    16. La articolul 35 alineatul (1), litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "e) să pună în aplicare metode performante de management care să conducă la reducerea costurilor de operare;"

    17. La articolul 35 alineatul (1), după litera e) se introduce o nouă literă, litera f), cu următorul cuprins:
    "f) în funcţie de modul de organizare şi/sau forma de proprietate, în vederea reducerii costurilor de operare, operatorii vor aplica procedurile concurenţiale prevăzute de normele legale în vigoare pentru achiziţiile publice de lucrări, bunuri şi servicii."

    18. La articolul 39, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) Metodologia de fundamentare a nivelului preţurilor şi tarifelor, precum şi cea de aprobare a acestora se vor stabili, în condiţiile legii, prin hotărâre a autorităţilor deliberative ale unităţilor administrativ-teritoriale, cu respectarea principiului autonomiei locale."

    19. La articolul 40, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 40
    (1) Aplicarea de către operatori a preţurilor şi tarifelor aprobate conform art. 39 alin. (2) şi (5) este obligatorie."

    20. Articolul 46 se abrogă.
    21. La articolul 47, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Procedurile de atribuire a contractelor de delegare de gestiune vor fi iniţiate după elaborarea şi aprobarea documentaţiei de atribuire şi a documentelor suport, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice şi concesiunea de lucrări şi de servicii."

    22. După articolul 47 se introduce un nou articol, articolul 47^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 47^1
    Delegarea gestiunii serviciului se face în condiţiile prevăzute de legislaţia în domeniul achiziţiilor publice şi, după caz, a concesiunilor de lucrări şi servicii şi vizează atât procedura de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii, cât şi modalităţile de modificare a acestora."



    ART. II
    (1) Procedurilor de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii serviciilor de administrare a domeniului public/privat de interes local, aflate în curs de derulare la data intrării în vigoare a prezentei legi, li se aplică prevederile în vigoare la data iniţierii acestora.
    (2) Contractele de delegare a gestiunii serviciilor de administrare a domeniului public şi privat încheiate în temeiul Ordonanţei Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, aprobată cu modificări prin Legea nr. 3/2003, cu modificările ulterioare, aflate în curs de derulare la data intrării în vigoare a prezentei legi, rămân valabile până la data încetării acestora, fără posibilitatea prelungirii.

    ART. III
    La data intrării în vigoare a prezentei legi, Hotărârea Guvernului nr. 955/2004 pentru aprobarea reglementărilor-cadru de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 660 din 22 iulie 2004, cu modificările ulterioare, se abrogă.

    Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    PREŞEDINTELE SENATULUI
                    TEODOR-VIOREL MELEŞCANU

    Bucureşti, 9 ianuarie 2020.
    Nr. 10.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016