Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 8 din 26 februarie 2020  referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a anumitor dispoziţii tranzitorii privind sprijinul acordat din Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) şi din Fondul european de garantare agricolă (FEGA) în anul 2021, de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 228/2013, (UE) nr. 229/2013 şi (UE) nr. 1.308/2013 în ceea ce priveşte resursele şi repartizarea acestora pentru anul 2021 şi de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1.305/2013, (UE) nr. 1.306/2013 şi (UE) nr. 1.307/2013 în ceea ce priveşte resursele aferente şi aplicarea regulamentelor respective în anul 2021-COM (2019) 581 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 8 din 26 februarie 2020 referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a anumitor dispoziţii tranzitorii privind sprijinul acordat din Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) şi din Fondul european de garantare agricolă (FEGA) în anul 2021, de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 228/2013, (UE) nr. 229/2013 şi (UE) nr. 1.308/2013 în ceea ce priveşte resursele şi repartizarea acestora pentru anul 2021 şi de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1.305/2013, (UE) nr. 1.306/2013 şi (UE) nr. 1.307/2013 în ceea ce priveşte resursele aferente şi aplicarea regulamentelor respective în anul 2021-COM (2019) 581 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 161 din 27 februarie 2020
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului (nr. 2) privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/370 din 10.12.2019,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României constată că prezenta propunere de regulament respectă principiul subsidiarităţii şi principiul proporţionalităţii, cu menţiunea că există multe aspecte de clarificat.

    ART. 2
    Senatul României:
    (1) apreciază că este benefică propunerea iniţiată de Comisie, dar mai sunt necesare discuţii de clarificare, iar un an în plus - 2021 pentru tranziţie, aşa cum propune Comisia, este insuficient având în vedere stadiul complex al negocierilor viitoarei PAC post - 2020 şi al viitorului CFM 2021-2027, ale căror compromisuri finale se preconizează a fi întârziate;
    (2) consideră că:
    a) statele membre au nevoie de cel puţin un an şi jumătate pentru elaborarea şi aprobarea planului strategic, a legislaţiei naţionale, a procedurilor interne, a ghidurilor, dar şi a adaptării sistemului informatic pentru gestionarea intervenţiilor;
    b) pentru a se evita povara administrativă, precum şi întârzieri majore de implementare a măsurilor de sprijin pe suprafaţă, din ambii piloni ai PAC, SAPS şi scheme de mediu, ar trebui să nu se renunţe la derogările existente şi prevăzute în legislaţia actuală pentru fermele mici (derogarea de la ecocondiţionalitate, viitoarea condiţionalitate extinsă şi derogare de la aplicarea disciplinei financiare pentru fermierii care primesc sprijin sub 2.000 de euro per fermă);
    c) este de extremă importanţă asigurarea continuării tuturor intervenţiilor existente în reglementările actuale, inclusiv ajutorul naţional tranzitoriu la nivelul anului 2020. De aceea, propunem să păstrăm cele 50% existente, pentru a respecta cu adevărat principiul legislaţiei tranzitorii.
    Ca atare, reiterăm sprijinul nostru pentru declaraţia iniţiată de Bulgaria cu privire la ajutorul naţional tranzitoriu, care subliniază, printre altele, importanţa sprijinului continuu pentru sectorul animalelor de către statele membre care aplică SAPS;

    d) în linie cu declaraţia semnată de BG, CY, CZ, HU, PL şi RO, propunem ca, la art. 37 alin. (1) - Ajutor naţional tranzitoriu, să se adauge următoarele: „Statele membre care aplică un sistem de plată unică pe suprafaţă conform art. 36 pot decide să continue să acorde ajutor naţional tranzitoriu în 2021“;
    e) în plus, propunem ca art. 37 alin. (4) să fie completat cu: „50% în 2021“, astfel:
    "4. Valoarea totală a ajutorului naţional tranzitoriu care poate fi acordat agricultorilor din oricare dintre sectoarele menţionate la alineatul (2) se limitează la procentul următor din pachetele financiare specifice sectorului, autorizate de Comisie în conformitate cu articolul 132 alineatul (7) sau articolul 133a alineatul (5) din Regulamentul (CE) nr. 73/2009 din 2013:
    - 75% în 2015;
    – 70% în 2016;
    – 65% în 2017;
    – 60% în 2018;
    – 55% în 2019;
    – 50% în 2020;
    – 50% în 2021.“;"

    f) pornind de la prevederile art. 36 alin. 1, pentru 2021, se poate aplica pentru SAPS o creştere de 3% a plafonului naţional anual relevant stabilit în anexa II, după deducerea sumei rezultate din aplicarea art. 47 alin. 1. Această posibilitate ar trebui prevăzută în textul regulamentului tranzitoriu;
    g) art. 52 paragraful 10 din Regulamentul nr. 1.307/2013 ar trebui completat cu următorul alineat:
    "Cu toate acestea, aceste acte delegate permit statelor membre să decidă să plătească sprijinul în 2021 pe baza unităţilor de producţie pentru care se acordă sprijin cuplat opţional, acordat într-o perioadă de referinţă din trecut.“;"

    h) întrebare pentru Comisie: Întrucât statele membre menţin măsuri de sprijin cuplate, precum şi procentul din suma alocată, notificările ISAMM ar trebui simplificate. Vă transmite Comisia detalii în această privinţă?
    i) în ceea ce priveşte dezvoltarea rurală, propunerea Comisiei reprezintă un bun punct de plecare în discuţiile privind reglementarea posibilităţii de extindere a perioadei de aplicabilitate a programelor actuale de dezvoltare rurală pentru anul 2021, precum şi a modului în care cheltuielile legate de măsurile din mediul rural pentru programele de dezvoltare 2014-2020 vor fi asigurate în viitorul Plan strategic PAC;
    j) prin urmare, avem următoarele întrebări şi observaţii:
    1. având în vedere primul alineat al art. 1, se presupune că rezultatul evaluării Comisiei va fi pozitiv sau negativ. Care vor fi criteriile luate în analiză pentru decizia Comisiei? În cazul în care rata de ocupare şi/sau rata de execuţie vor fi luate în considerare, care ar fi proporţia acestora în evaluarea Comisiei?
    2. art. 8 din proiectul de Regulament tranzitoriu privind cadrul financiar multianual pentru anii 2021-2027 prevede că alocarea neutilizată din 2021 trebuie transferată în anii 2022-2025 în părţi egale. În sensul dispoziţiilor invocate se înţelege alocarea care nu este utilizată ca urmare a extinderii PNDR sau nu este utilizată ca urmare a consumului parţial din bugetul pentru 2021?
    Presupunând că va exista o acumulare de plăţi în ultimii ani ai implementării PNDR 2014-2020, o astfel de soluţie poate duce la o sarcină administrativă mai mare în PNDR şi în punerea în aplicare a Planului strategic.
    Astfel, sugestia noastră ar fi eliminarea sintagmei „în părţi egale“ şi extinderea perioadei de cheltuieli pentru alocarea pentru 2021 pentru întreaga perioadă de la 2022 la 2027;

    3. dacă extinderea PNDR se aplică prin tranziţie, este corect să înţelegem că alocările pentru perioada de tranziţie se adaugă sumelor rambursate/recuperate de statul membru pentru perioada 2014-2020?
    4. dacă statul membru decide extinderea PNDR cu anul 2021 şi, ca urmare a unor anulări/dezafectări etc., banii disponibili din PNDR 2014-2020 rămân, aceştia pot fi folosiţi în paralel (inclusiv prin încheierea de angajamente legale) cu cei alocaţi de anexa 1 pentru anul 2021? Ar însemna utilizarea banilor în acelaşi timp din cele două bugete 2014-2020 cu 2021-2027 pentru aceleaşi submăsuri?
    5. în cazul măsurilor menţionate la articolele 14-18, 19 alin. (1), 20, 22-27, 35, 38, 39 şi 39a din Regulamentul (UE) nr. 1.305/2013, este posibil să fie acoperite cheltuielile din planul strategic numai dacă statul membru a decis să extindă perioada de programare la 2021?
    6. pot fi transferate angajamentele legale finanţate din pachetul programului pentru perioada 2014-2020 la următorul plan strategic (cu excepţiile măsurilor care nu sunt menţionate în text) sau numai cele care au fost încheiate din bugetul anului 2021?



    ART. 3
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în prezenta hotărâre se transmite instituţiilor europene.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 26 februarie 2020, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    TITUS CORLĂŢEAN

    Bucureşti, 26 februarie 2020.
    Nr. 8.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016