Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 609 din 31 iulie 2020  pentru aprobarea condiţiilor privind acordarea locuinţei de serviciu, a cheltuielilor de cazare  şi deplasare a prefecţilor şi a subprefecţilor, precum şi pentru stabilirea plafonului maxim  al cheltuielilor privind locuinţa de serviciu şi cheltuielilor de cazare şi deplasare a prefecţilor  şi a subprefecţilor, aferente anului 2020    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 609 din 31 iulie 2020 pentru aprobarea condiţiilor privind acordarea locuinţei de serviciu, a cheltuielilor de cazare şi deplasare a prefecţilor şi a subprefecţilor, precum şi pentru stabilirea plafonului maxim al cheltuielilor privind locuinţa de serviciu şi cheltuielilor de cazare şi deplasare a prefecţilor şi a subprefecţilor, aferente anului 2020

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 716 din 10 august 2020
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 271 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    (1) În aplicarea art. 271 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, la numirea în funcţie, prefectul şi subprefectul care nu deţin o locuinţă proprietate personală în localitatea în care îşi are sediul instituţia prefectului au dreptul la o locuinţă de serviciu corespunzătoare sau la decontarea cheltuielilor de cazare, pe durata exercitării funcţiei publice.
    (2) În situaţia în care instituţia prefectului nu deţine locuinţă de serviciu în localitatea în care îşi are sediul, prefectul şi subprefectul pot închiria o locuinţă corespunzătoare.
    (3) Orice modificare a situaţiei de fapt care apare pe durata contractului de închiriere va fi comunicată de beneficiar compartimentului financiar-contabil din cadrul instituţiei prefectului, în termen de 10 zile de la data intervenirii ei.

    ART. 2
    (1) Documentele necesare pentru decontarea chiriei sunt:
    a) copie de pe contractul de închiriere încheiat cu proprietarul locuinţei, persoană fizică sau juridică, care are ca obiect de activitate închiriere locuinţe;
    b) declaraţie pe propria răspundere că titularul, soţul/soţia acestuia sau copiii aflaţi în întreţinerea acestora nu deţin o locuinţă în proprietate în localitatea în care îşi desfăşoară activitatea ori nu li s-a atribuit o locuinţă de către autorităţile administraţiei publice locale în această localitate, după data numirii în funcţie în localitatea în care îşi desfăşoară activitatea;
    c) declaraţie pe propria răspundere că titularul nu este rudă de gradul I sau II cu proprietarul locuinţei închiriate;
    d) declaraţie pe propria răspundere că soţul/soţia nu beneficiază de alte compensări/decontări ale chiriei în localitatea în care îşi desfăşoară activitatea;
    e) declaraţie pe propria răspundere că titularul, soţul/soţia acestuia sau copiii aflaţi în întreţinerea lor nu au înstrăinat o locuinţă proprietate personală, după data numirii în funcţie, în localitatea unde se află locuinţa pentru care solicită decontarea chiriei.

    (2) Personalul prevăzut la art. 1 alin. (1) depune anual documentele prevăzute la alin. (1) lit. b), d) şi e) la compartimentul financiar-contabil din cadrul instituţiei prefectului, până la data de 25 ianuarie, iar documentele prevăzute la alin. (1) lit. a) şi c) se depun o singură dată, după încheierea contractului de închiriere.
    (3) Personalul prevăzut la art. 1 alin. (1) depune lunar cererea de decont împreună cu dovada de plată a chiriei la compartimentul financiar-contabil din cadrul instituţiei prefectului, cel târziu pe data de 25 a fiecărei luni; cererea de decont va cuprinde numele şi prenumele, luna pentru care solicită chiria şi valoarea chiriei.
    (4) Dovada plăţii chiriei se poate face cu foaia de vărsământ, cu extrasul de cont eliberat şi ştampilat de către banca unde proprietarul are deschis contul bancar sau cu chitanţa eliberată de proprietar, în cazul plăţii chiriei în numerar, semnată atât de proprietar, cât şi de chiriaş. În cazul în care proprietarul este persoană juridică, dovada plăţii în numerar se va face cu chitanţa şi factura eliberate de acesta.

    ART. 3
    Sumele pentru decontarea cheltuielilor privind locuinţa de serviciu, cazarea sau deplasarea dus-întors între municipiul în care are sediul instituţia prefectului şi localitatea în care îşi au domiciliul prefectul şi subprefectul se asigură din bugetul Ministerul Afacerilor Interne prin bugetele instituţiei prefectului, aprobate potrivit legii.

    ART. 4
    (1) În anul 2020, pentru fiecare funcţie publică de prefect, respectiv de subprefect, plafonul maxim privind cheltuielile pentru locuinţa de serviciu, cheltuielile pentru cazare sau cheltuielile pentru deplasarea dus-întors între municipiul în care are sediul instituţia prefectului şi localitatea în care îşi au domiciliul prefectul şi subprefectul este de 18.000 lei, respectiv 1.500 lei lunar.
    (2) Plafonul maxim prevăzut la alin. (1) se aplică de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri şi până la sfârşitul anului 2020.

    ART. 5
    (1) În situaţia în care chiria este stabilită în contractul de închiriere la un nivel superior plafonului maxim prevăzut la art. 4, chiria decontată nu va depăşi valoarea acestuia.
    (2) În situaţia în care chiria este stabilită în contractul de închiriere în valută, decontarea se va efectua în lei, la cursul valutar comunicat de Banca Naţională a României, valabil la data stipulată în contractul de închiriere pentru plata chiriei, iar în lipsa acestei menţiuni, în data de 15 a lunii respective, fără a se depăşi valoarea lunară a plafonului maxim prevăzută la art. 4.

    ART. 6
    La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, persoanele prevăzute la art. 1 alin. (1) nu mai beneficiază de drepturile înalţilor funcţionari publici în cazul mobilităţii, conform Hotărârii Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalţilor funcţionari publici, managementul carierei şi mobilitatea înalţilor funcţionari publici, cu modificările şi completările ulterioare.



                    PRIM-MINISTRU
                    LUDOVIC ORBAN
                    Contrasemnează:
                    Ministrul afacerilor interne,
                    Marcel Ion Vela
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Vasile-Florin Cîţu

    Bucureşti, 31 iulie 2020.
    Nr. 609.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016