Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 6 din 26 februarie 2020  referitoare la raportul Comisiei către Parlamentul European şi Consiliu privind progresele realizate de România în cadrul mecanismului de cooperare şi de verificare - COM (2019) 499 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 6 din 26 februarie 2020 referitoare la raportul Comisiei către Parlamentul European şi Consiliu privind progresele realizate de România în cadrul mecanismului de cooperare şi de verificare - COM (2019) 499 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 161 din 27 februarie 2020
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului (nr. 1) privind rolul parlamentelor naţionale în Uniunea Europeană, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/371 din 12.12.2019,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre:
    ART. 1
    Senatul României:
    1. ia act de:
    a) cele două evaluări ale progreselor realizate de către Comisia Europeană în ceea ce priveşte punerea în aplicare a recomandărilor:
    (i) în noiembrie 2017, Comisia a constatat că se realizaseră progrese cu privire la o serie de recomandări, dar a remarcat şi o încetinire a ritmului reformelor în cursul anului 2017. Comisia a avertizat cu privire la riscul redeschiderii unor obiective pe care raportul din ianuarie 2017 le considerase îndeplinite;
    (ii) în noiembrie 2018, Comisia a concluzionat că situaţia evoluase de aşa natură încât progresele realizate fuseseră anulate sau ireversibilitatea acestora fusese pusă sub semnul întrebării.
    Pe cale de consecinţă, cele douăsprezece recomandări ale raportului din ianuarie 2017 nu au mai fost considerate suficiente pentru încheierea MCV şi au fost formulate opt noi recomandări.
    Raportul a îndemnat instituţiile-cheie din România să îşi demonstreze angajamentul ferm faţă de independenţa sistemului judiciar şi lupta împotriva corupţiei, care sunt pietre de temelie indispensabile, şi să acţioneze pentru restabilirea capacităţii garanţiilor naţionale şi a sistemului de control şi echilibru de intervenţie în situaţia existenţei riscului unui regres;

    b) caracterul specific al MCV ca proces de monitorizare cu o sferă de acţiune restrânsă atât prin numărul limitat de state membre vizate, cât şi prin setul limitat de problematici avute în vedere;

    2. salută convingerea Comisiei că România ar putea insufla un nou elan procesului de îndeplinire a obiectivelor MCV;
    3. susţine:
    a) şi solicită Guvernului ca în MCV să fie corectate datele inexacte care nu provin din surse oficiale sau transparente;
    b) continuarea dialogului şi cooperării cu Comisia şi cu statele membre pentru promovarea valorilor europene şi pentru consolidarea statului de drept în toate statele membre;
    c) iniţiativele de evaluare a statului de drept în baza unor mecanisme şi criterii obiective aplicabile tuturor statelor membre;

    4. recomandă:
    a) ca evaluarea MCV să fie făcută în mod transparent, corelată cu transparenţa surselor de informaţii şi a modului în care au fost culese informaţiile, având în vedere că în rapoartele anterioare sunt de constatat numeroase inexactităţi factuale;
    b) activitatea parlamentară a niciunui stat membru al Uniunii Europene să nu poată constitui obiectul MCV;
    c) integrarea MCV într-un mecanism general pentru toate statele membre, orizontal, cu criterii clare, consecinţe clare şi recomandări specifice fiecărui stat;
    d) ca mecanismele şi criteriile de evaluare a statului de drept aplicabile tuturor statelor membre să nu fie susceptibile de interpretări şi acţiuni motivate politic la nivelul Uniunii Europene;
    e) ca evaluarea statului de drept dintr-un stat membru să aibă în vedere o totală veridicitate a datelor şi informaţiilor, a căror sursă nu poate fi decât instituţională;
    f) o regândire a evaluărilor MCV în privinţa României, corelată cu o asigurare fermă a ridicării acestuia, pe baza argumentelor expuse anterior.



    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în prezenta hotărâre se transmite instituţiilor europene.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 26 februarie 2020, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    TITUS CORLĂŢEAN

    Bucureşti, 26 februarie 2020.
    Nr. 6.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016