Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 35 din 4 septembrie 2019  privind adoptarea opiniei referitoare la documentul de reflecţie - Către o Europă durabilă  până în 2030 - COM(2019) 22    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 35 din 4 septembrie 2019 privind adoptarea opiniei referitoare la documentul de reflecţie - Către o Europă durabilă până în 2030 - COM(2019) 22

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 728 din 4 septembrie 2019
    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-22/186, adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 12 iunie 2019, Camera Deputaţilor:
    1. salută documentul de reflecţie al Comisiei Europene „Către o Europă durabilă până în 2030“ şi susţine Concluziile Consiliului Uniunii Europene „Către o Uniune tot mai durabilă până în 2030“, care evidenţiază importanţa majoră a dezvoltării durabile pentru Uniunea Europeană şi faptul că este în interesul Uniunii să continue să joace un rol de lider în punerea în aplicare a Agendei 2030 şi a celor 17 obiective de dezvoltare durabilă ale acesteia;
    2. recunoaşte necesitatea accelerării punerii în aplicare a Agendei 2030 atât la nivel mondial, cât şi pe plan intern, ca o prioritate generală a UE, în beneficiul cetăţenilor săi şi pentru a menţine credibilitatea acesteia în Europa şi la nivel mondial;
    3. recunoaşte că punerea în aplicare a Agendei 2030 este esenţială pentru omenire în vederea asigurării unei vieţi paşnice şi sigure pentru generaţiile actuale şi viitoare, respectând totodată limitele planetei, protejarea climei şi a mediului, asigurând apărarea democraţiei, a drepturilor omului, a egalităţii de gen, dezvoltarea unor economii moderne, dinamice şi favorabile incluziunii, îmbunătăţirea nivelului de trai şi reducerea inegalităţilor, astfel încât nimeni să nu fie lăsat în urmă;
    4. susţine principalele fundamente de politică pentru un viitor durabil, identificate de Consiliul Uniunii Europene, care includ o tranziţie hotărâtă către o economie circulară, urmărirea neutralităţii climatice, protejarea biodiversităţii şi a ecosistemelor, combaterea schimbărilor climatice, sustenabilitatea agriculturii şi a produselor alimentare, precum şi a unor sectoare ale energiei, construcţiilor şi mobilităţii sigure, durabile şi cu emisii reduse de dioxid de carbon;
    5. susţine concluziile Consiliului Uniunii Europene care reiterează solicitarea adresată Comisiei Europene de a elabora o strategie generală şi cuprinzătoare de punere în aplicare, cu termene, obiective şi măsuri concrete, care să reflecte Agenda 2030 şi să integreze obiectivele de dezvoltare durabilă în toate politicile interne şi externe relevante ale UE;
    6. subliniază că punerea în aplicare cu succes a Agendei 2030 în UE impune coerenţă cu procesele şi documentele esenţiale de la nivelul UE şi de la nivel internaţional, respectiv Consensul european privind dezvoltarea, Strategia globală a UE, punerea în aplicare a Acordului de la Paris privind schimbările climatice şi a Agendei de acţiune de la Addis Abeba;
    7. evidenţiază că, în cadrul discuţiilor referitoare la următoarea agendă strategică a UE pentru perioada 2019-2024, trebuie să se ţină seama de politicile şi orientările necesare pentru un viitor durabil al Europei;
    8. reaminteşte relevanţa sprijinirii dezvoltării durabile locale la nivelul comunităţilor, care să răspundă nevoilor generaţiilor actuale, fără a compromite capacitatea de a răspunde nevoilor generaţiilor viitoare;
    9. reaminteşte necesitatea de a se asigura cunoaşterea necesară a noii economii, în special a noilor tehnologii, de către cei implicaţi în elaborarea politicilor, în administraţie şi din conducerea unităţilor comerciale, bancare şi de investiţii cu capital de risc, în scopul promovării dezvoltării durabile fundamentate pe societatea bazată pe cunoaştere;
    10. subliniază necesitatea implicării tuturor factorilor interesaţi, în mod echilibrat în plan regional, pentru ca politica de coeziune să răspundă nevoilor sociale şi cererilor pieţei şi să asigure, în acelaşi timp, respectarea uniformă şi conştientă a principiilor dezvoltării durabile;
    11. este preocupată de faptul că o parte a tineretului din Europa alege să studieze în afara Uniunii, ceea ce ridică semne de întrebare cu privire la perspectivele pe termen lung ale dezvoltării durabile, şi consideră că, pentru a face faţă acestei provocări, sunt necesare, pe de o parte, un sprijin mai puternic pentru educaţia naţională în statele membre, iar pe de altă parte, colaborarea Uniunii, în materie de educaţie, cu state din America Latină şi Africa, pentru a se asigura o experienţă internaţională completă a tineretului şi utilă dezvoltării Uniunii;
    12. recomandă măsuri pentru o mai puternică implicare, în cunoştinţă de cauză, a cetăţenilor europeni în pregătirea politicilor Uniunii, precum şi perfecţionarea mecanismelor de consultare şi extindere, pentru a se ţine seama de multiplele influenţe ale societăţii digitale care afectează şi aspectele de gen din domenii cruciale, cum ar fi cercetarea ştiinţifică şi inovarea;
    13. susţine o implicare puternică a Uniunii pe plan internaţional, din punct de vedere economic şi cultural, revigorarea tradiţiilor Europei în dialog cu valorile culturale din alte state ale lumii, precum şi o extindere a colaborării internaţionale pe plan ştiinţific, pentru a beneficia de cunoştinţe solide necesare fundamentării politicilor ce vizează dezvoltarea durabilă;
    14. susţine o viziune cât mai pragmatică asupra stopării declinului biodiversităţii, utilizarea eficientă a instrumentelor financiare ale Uniunii în acest scop - în spiritul sloganului „gândeşte global şi acţionează local“ - care este, în continuare, de actualitate;
    15. susţine eforturile Uniunii Europene în direcţia consolidării ordinii mondiale şi a comerţului internaţional bazat pe norme şi pe acţiunile acesteia în cadrul Organizaţiei Mondiale a Comerţului, care vizează acest obiectiv;
    16. reaminteşte relevanţa continuării şi revigorării acţiunilor care au în vedere menţinerea biodiversităţii solului, afectată, între altele, de extinderea construcţiilor şi suprafeţelor acoperite cu beton;
    17. recomandă sprijinirea noilor modele de furnizare şi consum de energie, cum ar fi micro- şi nanoreţelele de curent electric, a noilor tehnologii a acumulatorilor şi a aparaturii electrocasnice şi consideră că se impune mai mult curaj în utilizarea capitalului de risc în aceste scopuri, precum şi o finanţare mai eficientă în vederea încurajării lor, cu scopul obţinerii unei eficienţe energetice la scară redusă, precum şi protecţia mediului în zonele rurale şi montane;
    18. reaminteşte importanţa sprijinirii de către Uniune a acţiunilor de promovare a activităţii fizice, a sportului de masă şi a drumeţiilor în natură, ce combină avantajul ocrotirii sănătăţii cu o cunoaştere mai bună a mediului natural;
    19. susţine acţiunile ce vizează egalitatea de gen, în special în domenii relevante pentru sprijinirea dezvoltării durabile, cum ar fi cercetarea ştiinţifică şi inovarea, inclusiv în lanţurile valorice la nivel mondial şi în proiectele internaţionale de cercetare ştiinţifică;
    20. susţine o piaţă unică ce respectă standarde înalte de mediu, mai puternică, mai integrată şi mai diversificată, interconectată la nivel mondial;
    21. solicită prezentarea mai eficientă a oportunităţilor şi mecanismelor instituţionale de colaborare cu state din Africa şi din Asia, pentru a fructifica acordurile de comerţ şi investiţii, în condiţiile respectării obiectivelor dezvoltării durabile asumate de Uniune;
    22. reaminteşte efectele negative ale energiilor regenerabile, cum ar fi ocuparea unor suprafeţe importante de teren de către panourile fotovoltaice şi pericolele pe care le prezintă parcurile eoliene asupra vieţii sălbatice, şi recomandă încurajarea cercetării şi inovării, a tehnologiilor disruptive, a întreprinderilor mici inovative şi a întreprinderilor sociale, pentru a aduce mai curând pe piaţă alternativele mai prietenoase faţă de mediu ale energiei regenerabile, în special în statele membre care dispun de mari suprafeţe, atât agricole, cât şi forestiere;
    23. recunoaşte şi salută eforturile depuse pentru atingerea ţintei de 40% în reducerea emisiilor de dioxid de carbon, în perspectiva anului 2030, şi susţine ţinta de 32% energie regenerabilă în mixul energetic al Uniunii;
    24. recomandă încurajarea insistentă a agriculturii organice şi a fermelor mici, care cultivă plante rare sau menţin rase tradiţionale de animale, care sporesc rezerva genetică, precum şi sprijinirea reintroducerii în cultură a speciilor de plante alimentare care au cunoscut un declin accentuat în Europa ultimelor decenii;
    25. recomandă identificarea unor căi şi mijloace prin care educaţia din Uniune să beneficieze mai mult de oportunităţile oferite de piaţa unică.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 4 septembrie 2019, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                    ION-MARCEL CIOLACU

    Bucureşti, 4 septembrie 2019.
    Nr. 35.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016