Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 20 din 5 mai 2020  referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic  şi Social European şi Comitetul Regiunilor - O Europă socială puternică pentru tranziţii juste - COM (2020) 14 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 20 din 5 mai 2020 referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - O Europă socială puternică pentru tranziţii juste - COM (2020) 14 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 400 din 15 mai 2020
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului (nr. 1) privind rolul parlamentelor naţionale în Uniunea Europeană, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/96 din 6.04.2020,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României:
    1. consideră că:
    a) prezenta comunicare are o importanţă deosebită pentru că pune accentul nu doar pe tranziţie, ci şi pe asigurarea echităţii sociale, în contextul în care reformele trecute au produs sau alimentat mari inegalităţi;
    b) în condiţiile existenţei unui procent ridicat de persoane afectate sau în risc de sărăcie în Uniunea Europeană şi, mai ales, în România, instituirea Garanţiei pentru copii este necesară şi bine-venită;
    c) promovarea Strategiei privind egalitatea de gen trebuie urmată de măsuri concrete, în special de reducere a decalajului salarial, dar şi de crearea serviciilor publice necesare compatibilizării vieţii profesionale şi celei personale sau participării publice; un loc aparte trebuie atribuit măsurilor destinate reducerii şi eliminării violenţei de gen;
    d) viitorul proiect de cadru strategic privind incluziunea romilor, care reprezintă o continuare a actualei strategii europene, trebuie asumat în mod real de către Consiliu şi concretizat în planuri de acţiune care să îi vizeze atât pe cei care sunt excluşi/discriminaţi, cât şi pe cei care exclud/discriminează;
    e) sistemul de reasigurare pentru indemnizaţiile de şomaj, în vederea garantării plăţii acestora în contextul mobilităţii ridicate a cetăţenilor europeni, este adecvat în cadrul unei pieţei unice şi poate să se constituie în unul dintre stabilizatorii automaţi necesari, dar fără a fi suficient.

    2. salariul minim european, deşi redus la o formulă de calcul, se constituie într-un mijloc esenţial de reducere a inegalităţilor de venit, al mobilităţii constrânse a forţei de muncă, precum şi al creşterii încrederii în proiectul european; promovarea sa nu trebuie însă să creeze falsa impresie că inegalităţile sunt doar cele între salariile mici şi mari; cea mai mare inegalitate este cea dintre partea din PIB care revine muncii şi cea care revine capitalului;
    3. apreciază şi susţine:
    a) lansarea strategiei industriale a Uniunii Europene, însoţită de o strategie specifică pentru întreprinderile mici şi mijlocii (IMM-uri). Locurile de muncă remunerate decent, precum şi reducerea dependenţei statelor membre de furnizarea de bunuri din state terţe, în special cele de care depinde siguranţa populaţiei, sunt direct relaţionate de procesul de reindustrializare, în condiţiile noilor tehnologii - verzi şi inteligente - ale Uniunii Europene. România este în special interesată de viitorul IMM-urilor, care reprezintă cea mai mare parte a capitalului autohton şi angajează cea mai mare parte dintre salariaţi;
    b) promovarea economiei sociale în cadrul strategiilor destinate creării locurilor de muncă. Planurile de acţiune privind economia socială duc la îndeplinirea simultană a mai multor obiective - se corelează cu obiectivul lanţului scurt în producţie/distribuţie, oferă oportunităţi de dezvoltare la nivelul comunităţilor, întăresc solidaritatea şi democraţia economică;
    c) noua abordare referitoare la politica demografică la nivelul UE; nu mai corelează măsurile sociale ce vizează problemele demografice doar cu indicatorii de îmbătrânire a populaţiei. În noua paradigmă sunt luate în calcul drept probleme demografice şi cele care ţin de mobilitatea orizontală a populaţiei şi modificările în structurile familiei. Fenomenul de brain/hand drain, de care România este foarte puternic afectată, este luat în considerare, dar şi creşterea ponderii familiilor atipice, cum sunt familiile monoparentale şi nevoile sociale specifice;

    4. este conştient de faptul că:
    a) realizarea iniţiativelor propuse de Comisia Europeană depind de acţiunea statelor membre, atât timp cât competenţele sunt partajate sau, în unele cazuri, naţionale; resursele disponibile, voinţa politică, dar şi presiunea societăţii pentru evoluţii în plan social vor influenţa rezultatele;
    b) sunt necesare prezentarea propunerilor concrete pentru a se evalua impactul, necesarul de finanţare şi măsurile concrete;
    c) epidemia de COVID-19 care afectează toate statele aduce în atenţie şi nevoia acţiunii comunitare în domenii considerate mai curând responsabilitatea guvernelor. Bolile nu au graniţe; economia, dat fiind piaţa unică, nu are graniţe. Este momentul unei acţiuni comune, inclusiv în ceea ce priveşte sursele de finanţare ale combaterii epidemiei, efectelor acesteia şi prevenirii, în viitor, a unor situaţii negative, precum aprovizionarea cu material sanitar şi medicamente. Finanţarea sistemelor publice de sănătate, pregătirea personalului necesar, refacerea şi dezvoltarea acestora trebuie să se adauge obiectivelor pilonului social;

    5. recomandă:
    a) în contextul pieţei unice, o parte dintre cheltuielile necesare implementării acestor măsuri trebuie suportate de la nivelul Uniunii; un buget necorespunzător ca dimensiune şi refuzul mutualizării acelor investiţii care sunt în beneficiul comun vor duce la adâncirea decalajelor şi inegalităţilor dintre statele membre şi vor submina Uniunea Europeană.



    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în prezenta hotărâre se transmite instituţiilor europene.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 5 mai 2020, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    ROBERT-MARIUS CAZANCIUC

    Bucureşti, 5 mai 2020.
    Nr. 20.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016