Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 646 din 27 august 2019  privind deschiderea punctului internaţional de trecere a frontierei de stat româno-sârbe  pentru pasageri şi transportul de mărfuri cu vehicule, în regim de bac şi pietonal,  între localităţile Moldova Nouă (România) şi Golubac (Republica Serbia) şi a punctului vamal    Twitter Facebook
Cautare document

 HOTĂRÂRE nr. 646 din 27 august 2019 privind deschiderea punctului internaţional de trecere a frontierei de stat româno-sârbe pentru pasageri şi transportul de mărfuri cu vehicule, în regim de bac şi pietonal, între localităţile Moldova Nouă (România) şi Golubac (Republica Serbia) şi a punctului vamal

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 729 din 5 septembrie 2019
    Având în vedere Acordul încheiat între Guvernul României şi Guvernul Republicii Serbia, prin schimb de note verbale, privind deschiderea punctului internaţional de trecere a frontierei Golubac (Republica Serbia) - Moldova Nouă (România) la frontiera de stat româno-sârbă, semnat la Belgrad la 2 decembrie 2013 şi la Bucureşti la 11 decembrie 2013, publicat prin Ordinul ministrului afacerilor externe nr. 274/2016 privind publicarea unor acorduri încheiate prin schimb de note verbale în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 174 din 8 martie 2016,
    în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobată cu modificări prin Legea nr. 243/2002, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    (1) Se aprobă deschiderea punctului internaţional de trecere a frontierei de stat româno-sârbe pentru pasageri şi transportul de mărfuri cu vehicule, în regim de bac şi pietonal, între localităţile Moldova Nouă (România) şi Golubac (Republica Serbia) şi a punctului vamal.
    (2) Punctul internaţional de trecere a frontierei de stat şi punctul vamal funcţionează cu următorul regim: zilnic, în intervalul orar 6,00-20,00, pentru traficul pietonal, cu biciclete, precum şi cu vehicule.
    (3) Prin punctul internaţional de trecere a frontierei de stat tranzitul vehiculelor care transportă mărfuri periculoase, animale vii, produse supuse controlului fitosanitar, precum şi tranzitul vehiculelor lente sunt interzise.
    (4) Punctul vamal Moldova Nouă funcţionează în cadrul Biroului Vamal de Frontieră Naidăş.
    (5) Punctul internaţional de trecere a frontierei şi punctul vamal prevăzute la alin. (1) se dau în folosinţă după realizarea infrastructurii şi asigurarea utilităţilor necesare în vederea desfăşurării în bune condiţii a traficului de frontieră, în conformitate cu reglementările în vigoare.

    ART. 2
    (1) Punctul internaţional de trecere a frontierei de stat şi punctul vamal prevăzute la art. 1 alin. (1) funcţionează în spaţii care corespund cerinţelor de desfăşurare a activităţii de control, puse la dispoziţie de autoritatea administraţiei publice locale implicată, potrivit legii.
    (2) Spaţiile prevăzute la alin. (1), utilate corespunzător, necesare pentru desfăşurarea activităţii de control la punctul internaţional de trecere a frontierei între localităţile Moldova Nouă (România) şi Golubac (Republica Serbia), se asigură, cu titlu gratuit, de către administratorul imobilului în care funcţionează punctul internaţional de trecere a frontierei, conform legii.
    (3) Costurile cu utilităţile aferente se achită de către administratorul imobilului şi se recuperează de la fiecare instituţie în parte, pe bază de protocol, în condiţiile legii.

    ART. 3
    (1) Ministerele şi alte autorităţi publice cu atribuţii la trecerea frontierei asigură, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat potrivit legii, posturile necesare pentru efectuarea controlului pentru trecerea frontierei de stat.
    (2) Pentru Poliţia de Frontieră Română, posturile necesare efectuării controlului pentru frontiera de stat vor fi asigurate prin redistribuire, pe seama posturilor finanţate şi vacante existente la nivelul Ministerului Afacerilor Interne.
    (3) Posturile necesare efectuării controlului vamal şi aplicării reglementărilor vamale vor fi asigurate cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, aparat propriu şi structuri subordonate.

    ART. 4
    Cheltuielile de personal, pentru dotări şi alte amenajări specifice se suportă de fiecare ordonator principal de credite pentru instituţiile care desfăşoară activităţi în punctul de trecere a frontierei prevăzut la art. 1 alin. (1), cu încadrarea în prevederile bugetare anuale aprobate, potrivit legii.

    ART. 5
    Personalul, spaţiile şi dotările necesare pentru desfăşurarea activităţii în punctul internaţional de trecere a frontierei şi punctul vamal prevăzute la art. 1 alin. (1) sunt prevăzute în anexele nr. 1-3.

    ART. 6
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.



                    PRIM-MINISTRU
                    VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice,
                    Vasile-Daniel Suciu
                    p. Ministrul transporturilor,
                    Marius Humelnicu,
                    secretar de stat
                    Ministrul afacerilor interne, interimar,
                    Mihai-Viorel Fifor
                    Ministrul afacerilor externe,
                    Ramona-Nicole Mănescu
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Eugen Orlando Teodorovici

    Bucureşti, 27 august 2019.
    Nr. 646.
    ANEXA 1

    Personalul, spaţiile şi dotările necesare poliţiei de frontieră
    pentru punctul internaţional de trecere a frontierei Moldova Nouă, judeţul Caraş-Severin
    1. Infrastructura exterioară
    a) Infrastructura rutieră: 3 artere de control pentru fiecare sens:
    - 2 artere rutiere (CD, UE/EEA + CH - cars, All Passports cars) şi o arteră pentru traficul pietonal şi biciclete, pentru fiecare sens, artera pentru traficul pietonal şi pentru biciclişti fiind delimitată cu gard de celelalte artere;
    – zonă de întoarcere pentru vehicule în situaţia refuzului intrării;
    – zonă separată pentru controlul amănunţit al vehiculelor, prevăzută cu rampă de control;
    – sistem de gestionare a traficului pe fiecare linie de control (bariere şi semafoare cu acţionare din cabine).

    b) Cabine de control:
    - 4 cabine duble de control, câte două cabine duble pe fiecare sens aferente arterelor rutiere, şi două cabine simple, câte una pentru fiecare arteră pietonală, dotate cu aparate de aer condiţionat;

    c) Împrejmuire şi supraveghere perimetrală:
    - 2 cabine simple pentru control acces în punctul de trecere a frontierei:
    – gard de separare a fluxurilor de intrare/ieşire;
    – gard perimetral suficient de înalt şi cu sisteme antiescaladare;
    – sistem de supraveghere perimetral;
    – sistem de supraveghere video care să acopere întreaga suprafaţă a punctului de trecere.

    d) Semnalizare/Presemnalizare:
    - panou de semnalizare care să marcheze intrarea în România, stat membru al Uniunii Europene;
    – panouri electronice pentru presemnalizarea tuturor fluxurilor de pasageri, cu cel puţin 75 metri în faţă;
    – panouri electronice deasupra fiecărei artere pentru semnalizarea fluxurilor de călători, potrivit prevederilor anexei III la Regulamentul (UE) 2016/399 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 martie 2016 cu privire la Codul Uniunii privind regimul de trecere a frontierelor de către persoane (Codul Frontierelor Schengen).

    e) Spaţii interioare:
    - o încăpere pentru şeful punctului de trecere a frontierei;
    – o încăpere pentru dispecerat şi pentru monitorizarea sistemelor de supraveghere video de la nivelul punctului de trecere a frontierei;
    – o încăpere pentru intervievarea persoanelor, eliberarea de formulare;
    – o cameră tehnică cu facilităţile necesare (servere);
    – o încăpere pentru biroul criminalistic (linia a II-a control documente) cu vizibilitate directă către fluxul de pasageri (linia de control, pe partea sensului de intrare) şi o încăpere pentru pregătirea personalului turei;
    – o încăpere pentru persoanele reţinute;
    – 2 încăperi pentru solicitanţii de azil (una pentru bărbaţi şi una pentru femei şi copii), cu acces la facilităţi de igienă (toalete, duşuri) cu amenajările corespunzătoare, inclusiv dotarea cu aparate de aer condiţionat;
    – grupuri sanitare pentru personal şi pentru participanţii la trafic;
    – seifuri metalice-confecţii metalice în funcţie de specificul punctului pentru păstrarea vizelor şi ştampilelor de intrare/ieşire;
    – mobilier pentru fiecare încăpere, conform destinaţiei acesteia.

    f) Infrastructura de transport naval:
    - construcţie hidrotehnică portuară cu ancastramente pentru acostare;
    – pasarelă de îmbarcare/debarcare pentru autovehicule;
    – ponton specializat pentru acostare;
    – bac de trecere;
    – sistem de acostare legare nave şi de semnalizare pentru navigaţie.


    2. Echipamente tehnice şi IT
    a) Linia I de control:
    - 6 staţii de lucru cu acces la baze de date în cele 4 cabine de control;
    – 6 UPS;
    – 6 ştampile de trafic (3 pentru ieşire, 3 pentru intrare);
    – 6 staţii radio portabile TETRA;
    – 6 lămpi UV fixe;
    – 6 aparate de detecţie a falsurilor, cu filtre de lumină şi lupă;
    – 6 dokubox;
    – 6 lanterne;
    – o trusă narcotest;
    – 2 seturi oglinzi control autovehicul;
    – 6 minikituri pentru examinarea documentelor care conţin: minimicroscop cu sursă de lumină care măreşte de 30 de ori, lampă retroreflectivă, lupă gradată care măreşte de 8 ori, lampă portabilă cu lumină albă şi UV, suport de plastic gradat pentru măsurarea unghiurilor şi distanţelor şi pensetă de oţel;
    – 6 cititoare optice fixe pentru documente;
    – 4 telefoane interior;
    – 1 trusă pentru identificarea şi testarea stupefiantelor;
    – 2 detectoare CO_2;
    – 2 detectoare radiaţii;
    – 1 endoscop;
    – câte un post telefonic pentru fiecare cabină de acces în punctul de trecere a frontierei.

    b) Linia a II-a de control şi sala de pregătire:
    - 3 staţii de lucru cu acces la baze de date;
    – 2 aparate de aer condiţionat;
    – 3 UPS;
    – 1 telefon/fax;
    – 1 telefon de interior;
    – 1 echipament de tip multifuncţională;
    – 1 sistem de amprentare EURODAC;
    – 1 comparator videospectral;
    – 1 stereomicroscop;
    – 1 cititor documente;
    – trusă criminalistică;
    – complet echipamente SNIV (furnizate de către MAE).

    c) Dispecerat:
    - 1 staţie de lucru;
    – UPS;
    – telefax;
    – staţie TETRA fixă;
    – 1 echipament de tip multifuncţională;
    – 1 telefon interior;
    – 1 aparat de aer condiţionat.

    d) Şef al punctului de trecere a frontierei:
    - 1 staţie de lucru;
    – 1 UPS;
    – 1 telefon interior;
    – 1 aparat de aer condiţionat.

    e) Camera tehnică:
    - 1 RACK minimum 12 U;
    – 1 UPS;
    – aparat de aer condiţionat;
    – pilon metalic zăbrelit autoportant cu înălţimea de minimum 15 m - amplasat cât mai aproape de camera tehnică.


    3. Padoc câini
    - corp cu destinaţie padoc pentru câinii folosiţi în activităţi specifice funcţiunii ansamblului

    4. Personal:
    - 37 de poliţişti de frontieră, din care:
    – 1 ofiţer şef de punct;
    – 4 ofiţeri;
    – 32 de agenţi.


    ANEXA 2

    Personalul, spaţiile şi dotările necesare punctului vamal pentru punctul internaţional
    de trecere a frontierei de stat Moldova Nouă, judeţul Caraş-Severin
    A. Infrastructura:
    a) de comunicaţii voce/date (linie telefonică, interconectare la Sistemul informatic integrat vamal);
    b) spaţii:
    - birou tură operativă;
    – birou depozitare documente, bunuri reţinute/confiscate;
    – vestiare pentru personalul vamal;

    c) cabine de control:
    - una pe sensul de intrare în România;
    – una pe sensul de ieşire din România;

    d) semnalizare/presemnalizare:
    - panou de semnalizare care să marcheze intrarea în România, stat membru al Uniunii Europene;
    – panouri electronice pentru presemnalizarea tuturor fluxurilor de pasageri, cu cel puţin 75 metri în faţă.


    B. Echipamente:
    - 3 unităţi de staţii de lucru şi periferice aferente/ echipamente necesare interconectării la Sistemul informatic integrat vamal: switch, prize reţea aplicate pe perete, racordare acces internet;
    – 1 imprimantă laser;
    – 1 aparat telefon/fax;
    – 1 echipament de scanare documente;
    – 1 echipament de fotocopiere documente;
    – 1 frigider;
    – 1 aparat climatizare;
    – echipamente şi dotări necesare controlului vamal fizic:
    – 1 bucată flex;
    – recipiente prelevare probe;
    – 1 sondă pentru controlul mărfurilor;
    – 1 aparat detecţie documente false;
    – 1 seif pentru păstrarea sumelor şi metalelor preţioase reţinute în cadrul controlului vamal la frontieră;
    – 1 trusă de scule;
    – 1 maşină de găurit;
    – 1 sistem de control oglindă;
    – 2 lanterne;
    – 1 lampă cu lumină ultravioletă;
    – 1 echipament de montare/demontare anvelope;
    – 1 cric hidraulic;
    – echipamente de control nedistructiv:
    – 1 aparat de control nedistructiv cu raze X pentru bagaje mari/colete;
    – 1 fibroscop;
    – birourile, scaunele, dulapurile, fişetele metalice;
    – 1 videoendoscop;
    – 1 echipament detecţie documente false;
    – 1 endoscop;
    – 1 Mobile Trace pentru detecţie droguri şi exploziv;
    – 1 poartă radiaţii;
    – 1 Izotope identiFINDER;
    – 1 DG5 pentru măsurare radiaţii;
    – 1 echipament de scanat - control uşi, pereţi falşi, caroserie;
    – 1 scaner cu raze X pentru bagaje mari/colete;
    – 1 scaner cu raze X pentru camioane/containere;
    – 1 mijloc de transport utilizat pentru transportul personalului, al bunurilor şi al mărfurilor confiscate.

    C. Personal:
    - necesarul de personal - 4 controlori vamali pentru fiecare tură, din care un controlor vamal operator al echipamentelor enumerate la lit. B, autorizat în acest sens de către Comisia Naţională pentru Controlul Activităţilor Nucleare.

    D. Servicii:
    - de curăţenie şi salubrizare în incinta punctului vamal;
    – de punere în funcţiune şi de întreţinere a instalaţiilor de termoficare, electrice şi sanitare;
    – de mentenanţă a sistemelor informatice şi a sistemelor de supraveghere şi semnalizare.


    ANEXA 3

    Personalul, spaţiile şi dotările necesare Companiei Naţionale de Administrare
    a Infrastructurii Rutiere - S.A. pentru punctul de trecere a frontierei Moldova Nouă, judeţul Caraş-Severin
    a) minimum 6 posturi;
    b) 2 containere, racordate la reţeaua electrică;
    c) 2 cabine, racordate la reţeaua electrică;
    d) 2 sisteme de cântărire;
    e) 2 sisteme video ANPR montate pe stâlpi şi console;
    f) birou în clădirea administrativă principală;
    g) mobilier şi sisteme de încălzire;
    h) birouri - 6 bucăţi;
    i) scaune ergonomice de birou - 6 bucăţi;
    j) dulapuri cu rafturi de mărime mare - 2 bucăţi;
    k) dulapuri cu rafturi de mărime mică;
    l) jaluzele orizontale de aluminiu - 8 bucăţi;
    m) convector montare pe perete - 2.000 waţi - 2 bucăţi;
    n) convector cu montare pe perete - 1.000 waţi - 2 bucăţi;
    o) tehnică de calcul şi racordare internet:
    (i) calculator deskstop PC compus din unitate centrală, monitor, tastatură, mouse şi UPS - 6 bucăţi;
    (ii) imprimante laser - 6 bucăţi;
    (iii) multifuncţional laser (copiator scaner şi fax) - 1 bucată;
    (iv) scaner documente - 4 bucăţi;
    (v) Scaner cod de bare - 2 bucăţi;
    (vi) switch - 4 bucăţi;
    (vii) prize de reţea aplicate pe perete - 6 bucăţi;
    (viii) racordare şi acces internet;

    p) aparatură specifică activităţii desfăşurate:
    (i) seif metalic - 4 bucăţi;
    (ii) sistem de alarmă casierie cu acumulator, senzori şi sirenă exterioară - 1 bucată;
    (iii) sistem de supraveghere video cu 4 camere IN/AUT, cu hard disk şi server web integrat - 4 bucăţi;
    (iv) cutie metalică cu cheie pentru numerar - 4 bucăţi;
    (v) lampă multifuncţională UV pentru verificare valută - 4 bucăţi;
    (vi) case de marcat - 4 bucăţi.

    În scopul desfăşurării activităţii CNAIR în condiţiile prevăzute de lege, al montării şi utilizării echipamentelor din dotare sunt necesare suprafeţe de teren adiacente drumului principal de circa 10 metri x min. 80 metri (l x L), care trebuie să fie puse la dispoziţia CNAIR, amplasate, de regulă, înaintea controlului Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră şi Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală - Direcţia Generală a Vămilor (art. 20 din normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 445/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, cu modificările şi completările ulterioare).

    -----

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice