Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 59 din 3 mai 2018  referitoare la Propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului  privind furnizorii europeni de servicii de finanţare participativă (ECSP) pentru întreprinderi -  COM (2018) 113 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 59 din 3 mai 2018 referitoare la Propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind furnizorii europeni de servicii de finanţare participativă (ECSP) pentru întreprinderi - COM (2018) 113 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 396 din 9 mai 2018
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/211 din 25.04.2018,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României:
    Consideră că propunerea de Regulament respectă principiul subsidiarităţii întrucât regimurile naţionale speciale reprezintă principalul obstacol pentru platformele de finanţare participativă şi conduc la fragmentarea şi mai accentuată a pieţei de capital. Stabilirea unui cadru la nivelul UE ar asigura posibilitatea utilizării unei proceduri de „paşaport“ pentru activităţile de finanţare participativă în întreaga piaţă internă. S-ar crea astfel o concurenţă mai intensă între furnizorii de servicii de finanţare participativă, iar statele membre cu pieţe interne mici ar avea posibilitatea de a dezvolta surse alternative de finanţare. De asemenea, un cadru la nivelul UE ar pune mai mult capital la dispoziţia întreprinderilor nou-înfiinţate şi a IMM-urilor şi ar da acces investitorilor la o clasă alternativă de active.
    De asemenea, propunerea de Regulament respectă principiul proporţionalităţii deoarece un regim european de finanţare participativă facultativ, de sine stătător, sub eticheta de furnizor european de finanţare participativă, pe care platformele l-ar alege în momentul în care doresc să desfăşoare activităţi transfrontaliere, ar menţine neschimbate cadrele naţionale adaptate de finanţare participativă, oferind în acelaşi timp o oportunitate pentru platformele care doresc să îşi extindă operaţiunile la nivel european şi să desfăşoare activităţi transfrontaliere. Un astfel de regim ar determina o reducere destul de rapidă şi de semnificativă a costurilor de intrare pe piaţă (de reglementare şi de supraveghere) pentru platformele de finanţare participativă care desfăşoară (sau intenţionează să desfăşoare) operaţiuni transfrontaliere, deoarece acestea vor fi autorizate doar o singură dată. În acelaşi timp, regimul ar fi mai proporţional decât în cazul normelor MiFID. Regimul propus, orientat către furnizarea de servicii, ar permite, de asemenea, o anumită flexibilitate în ceea ce priveşte reglementarea activităţilor platformelor care combină mai multe modele de afaceri, deoarece prevede un regim unic care ar urma să se aplice atât modelelor bazate pe investiţii, cât şi celor bazate pe creditare (reducând incertitudinea în materie de reglementare).


    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 3 mai 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    IULIAN-CLAUDIU MANDA

    Bucureşti, 3 mai 2018
    Nr. 59.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016