Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 58 din 27 iunie 2017  privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor -  Evaluarea la jumătatea perioadei a punerii în aplicare a strategiei privind piaţa unică digitală -  O piaţă unică digitală conectată pentru toţi - COM(2017) 228    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 58 din 27 iunie 2017 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Evaluarea la jumătatea perioadei a punerii în aplicare a strategiei privind piaţa unică digitală - O piaţă unică digitală conectată pentru toţi - COM(2017) 228

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 502 din 30 iunie 2017
    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-19/264, adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 20 iunie 2017, Camera Deputaţilor:
    1. Consideră că valorificarea pieţei unice digitale, ce dispune de o bază solidă de producţie şi un ecosistem de întreprinderi nou-înfiinţate aflat în creştere rapidă, impune o viteză sporită a procesului de adoptare de norme în domeniu la nivelul Uniunii, dar şi menţinerea acestora la un nivel de flexibilitate care să permită adaptarea la evoluţia tehnologică şi la condiţiile specifice fiecărui stat membru.
    2. Consideră că ar trebui depuse eforturi susţinute pentru a înlătura obstacolele de natură fiscală, administrativă sau birocratică din calea liberei circulaţii a serviciilor şi produselor pe piaţa digitală, astfel încât întreprinderile din orice regiune a Uniunii, în special întreprinderile mici şi mijlocii (IMM), să îşi poată obţine o cotă de piaţă în oricare alt stat membru decât cel în care sunt înregistrate.
    3. Recomandă menţinerea sau instituirea unui statut legal preferenţial în ceea ce priveşte competiţia, pentru întreprinderile mici şi mijlocii (IMM) şi întreprinderi nou-înfiinţate din domeniile de vârf cum ar fi tehnologia cloud-computing, furnizarea de soluţii pentru volume mari de date, robotica şi banda largă, atât pe piaţa privată, cât şi în achiziţiile publice.
    4. Susţine eforturile Comisiei Europene de finalizare, până la sfârşitul anului 2017, a legislaţiei esenţiale a pieţei unice digitale şi atrage atenţia asupra necesităţii de a menţine legătura dintre aceasta şi domeniile economice tradiţionale.
    5. Atrage atenţia asupra faptului că, în noile condiţii ale tehnologiilor de comunicare, acoperirea teritorială la nivelul Uniunii a serviciilor de radio şi TV ar trebui să fie reconsiderată şi, preferabil, prezumată în legislaţie, având în vedere că virtual orice astfel de post transmite şi prin internet, iar orice post care transmite prin internet asigură implicit recepţia în toate statele membre.
    6. Recomandă ca pentru stimularea conectivităţii şi pentru dezvoltarea în continuare de noi servicii prin utilizarea suportului radio de bandă largă pentru reţelele 5G şi noile servicii asociate - cum ar fi maşinile conectate, asistenţa medicală la distanţă, oraşele inteligente sau transmisia video prin flux continuu în mişcare - să fie impulsionate şi serviciile complementare, cum ar fi comunicaţiile satelitare, reţeaua satelitară de poziţionare Galileo şi cele terestre de referinţă, precum şi producţia de aparatură de poziţionare ce utilizează sistemul Galileo şi se adresează utilizatorilor obişnuiţi.
    7. Recomandă ca supravegherea sectorului comerţului electronic în ce priveşte identificarea eventualelor preocupări legate de concurenţă să includă evaluarea continuă a riscului unor astfel de practici, precum şi a vulnerabilităţii la abuzul de poziţie dominantă.
    8. Recomandă ca regulamentul privind viaţa privată şi comunicaţiile electronice, precum şi celelalte norme aplicabile în materie să fie reanalizate sau armonizate, în scopul reducerii vulnerabilităţilor utilizatorilor de reţele sociale şi în mod particular a vulnerabilităţilor specifice minorilor, reflectând inclusiv diferenţele socioculturale inerente dintre statele membre.
    9. Atrage atenţia asupra faptului că asigurarea liberei concurenţe în domeniul serviciilor motoarelor de căutare pe internet prezintă relevanţă şi pentru respectarea drepturilor consumatorilor şi recomandă evaluarea combinată a riscurilor.
    10. Consideră că, în scopul protejării pieţei unice de contrafaceri, este necesară introducerea obligaţiei de includere în etichetă a datelor privind producătorul echipamentelor şi componentelor electronice, precum şi a locului unde acestea au fost produse, în cazul în care acesta se află în afara Uniunii.
    11. Ia act cu îngrijorare de faptul că, în pofida creşterii numărului specialiştilor angajaţi în domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor (TIC) din UE, o parte a societăţilor din Europa, care au avut nevoie de astfel de specialişti, au raportat dificultăţi în ocuparea posturilor vacante; atrage atenţia

    că eforturile de sporire a numărului de persoane cu pregătire în domeniu trebuie să ţină seama de vocaţia şi aptitudinile individuale şi să se bazeze pe prognoze pe termen lung ale cererii acestei ocupaţii pe piaţa muncii, ce ar putea să descrească.
    12. Sprijină învăţarea graduală şi maniera în care persoanele sunt formate, dar constată că această evoluţie a adâncit decalajul dintre competenţele deţinute şi cele cerute; recomandă instituirea unui mecanism de sprijin la nivelul Uniunii prin care statele membre să primească suport politic şi instrumente practice pentru a-şi moderniza sistemele de educaţie şi de formare.
    13. Recomandă ca, în contextul mutaţiilor profunde induse de economia digitală ce necesită modificarea modului de învăţare, la nivelul Uniunii să fie instituit un program de susţinere a cercetării pedagogice.
    14. Recomandă ca programele de sprijinire a activităţilor legate de centrele de inovare digitală să se adreseze preferenţial microîntreprinderilor şi să fie orientate mai puternic spre rezultate concrete, mai ales în zonele Europei mai puţin dezvoltate din acest punct de vedere.
    15. Atrage atenţia asupra faptului că digitalizarea administraţiei publice este o cale de scădere a birocraţiei, dar nu poate fi considerată drept un înlocuitor al îmbunătăţirilor procedurale necesare şi solicitate de cetăţenii europeni şi că o administraţie eficientă poate fi mai bine aliniată guvernării electronice.
    16. Atrage atenţia asupra necesităţii de a evalua costurile de operare a dispozitivelor medicale şi de a le asigura un ciclu de viaţă cât mai lung, astfel încât soluţiile digitale inovatoare ce utilizează datele furnizate de acestea să dispună la rândul lor de o durată de aplicare cât mai îndelungată.
    17. Recomandă analizarea implementării măsurilor privind piaţa unică digitală la nivelul statelor membre, pentru a se ajunge la o înţelegere şi implementare unitară a legislaţiei europene, inclusiv o evaluare a gestiunii colective a drepturilor de autor şi a drepturilor conexe şi acordarea de licenţe teritoriale pentru drepturile asupra operelor muzicale pentru utilizare on-line pe piaţa internă.
    18. Atrage atenţia asupra necesităţii de a include mai multe referinţe cantitative în textul raportului, pentru o ilustrare nemijlocită a celor descrise.
    19. Recomandă detalierea calendarului iniţiativelor legislative în domeniu, includerea unor analize privind reducerea diferenţelor dintre zonele urbane şi rurale, actualizarea definiţiei serviciului universal.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 27 iunie 2017, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    PETRU-GABRIEL VLASE


    Bucureşti, 27 iunie 2017.
    Nr. 58.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016